Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wilders vleugellam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2019 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ook dat als inhoudt dat je de hand licht met de regels die je nota bene zelf hebt opgesteld?
Scroll effe omhoog en zie bericht van Loetje, direct onder de OP.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Hoezo?
Ik mag toch als privaat bedrijf zelf wel weten wat ik wel en niet wil laten zien?

Achter de muren van je bedrijf mag dat. Maar dit is een bedrijf dat uitsluitend in de openbare ruimte functioneert, en dan bepaal je als bedrijf niet wat wel en niet in die publieke ruimte toelaatbaar is. Het publiek (de wet) bepaalt wat daar toelaatbaar is.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben het hier voor de verandering wel eens met Royy.

Als mensen massaal achter een censurerend platform aanlopen, dan voldoet het blijkbaar aan de verwachtingen. Je zou zo'n platform massaal moeten boycotten.

Ik snap ook nog steeds niet dat Whatsapp zo populair is. Er zijn tal van alternatieven die niet van Facebook zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het voldoet niet aan de verwachtingen? De meeste mensen op Facebook zijn te dom om te begrijpen dat ze gemanipuleerd worden. Als mensen niet zo dom zouden zijn dan zou er helemaal geen FB bestaan.

Maar ik blijf verder bij mijn mening dat in de openbare ruimte de wet geldt en niet de policy van het bedrijf dat in die openbare ruimt opereert.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Achter de muren van je bedrijf mag dat. Maar dit is een bedrijf dat uitsluitend in de openbare ruimte functioneert, en dan bepaal je als bedrijf niet wat wel en niet in die publieke ruimte toelaatbaar is. Het publiek (de wet) bepaalt wat daar toelaatbaar is.

Aha, welke wet dan precies? Die van NL? Die van de VS? Die van China?

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Maar ik blijf verder bij mijn mening dat in de openbare ruimte de wet geldt en niet de policy van het bedrijf dat in die openbare ruimt opereert.

Ik kan die grens niet zien Tedje. Wanneer opereert een bedrijf in de openbare ruimte?

Stel, je loopt een kerk binnen en begint hard te vloeken in de kerk. Mag je eruit gezet worden, of mag de overheid eisen dat jij in de kerk gaat staan vloeken?

Voor mij geldt toch nog steeds: de persoon die eigenaar is, bepaalt de regels. Mits deze niet in strijd zijn met de geldende wetgeving. EN dan kom ik direct op het punt van Royy:

Royy schreef:
Aha, welke wet dan precies? Die van NL? Die van de VS? Die van China?

De wet die geldt in het land waar de server zich fysiek bevindt.

BerichtGeplaatst: Do Jun 27, 2019 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ok, nou dan ga je in een land zitten waar je mag censureren. Probleem van Tedje opgelost.

BerichtGeplaatst: Do Jun 27, 2019 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, zo werkt het.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 28, 2019 4:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/twitter-gaat-strenger-wereldleiders-controleren/ar-AADw85G?ocid=spartandhp

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Hoezo?
Ik mag toch als privaat bedrijf zelf wel weten wat ik wel en niet wil laten zien?

Hangt er helemaal van af wat in de voorwaarden vermeld staat die het bedrijf door elke gebruiker laat accorderen.
Wanneer daarin bepaalde zaken als verboden vermeld worden, dan mogen alle gebruikers erop rekenen dat het bedrijf ervoor zorgt dat die zaken ook allemaal geweerd worden en niet ten opzichte van de ene gebruiker wél en ten opzichte van de andere niet.
In zekere zin verplicht het bedrijf zich daartoe ten opzichte van alle gebruikers.
Denk dan ook dat die gebruikers dat eventueel in rechte kunnen opeisen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Als er dus inderdaad op Twitter ook allerlei teksten van Islamitische gebruikers staan die in strijd zijn met de gebruiksvoorwaarden en die stonden er al eerder dan die van Wilders, dan zou deze laatste zich erop kunnen beroepen dat hij gediscrimineerd wordt.

Denk dat dit ook in de VS wettelijk verboden is en dat de wet van de VS in deze toepasselijk is wanneer het hoofdkantoor van Twitter zich in dat land bevindt. (Dus niet die van het land waar de server zich bevindt).
-
BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, hou toch op man!

Al het rechtse geblaat zet immers geen zoden aan de dijk.
Het is van voren tot achteren een afleidings-manoeuvre.
Zo lang er van die trekpoppen als WIlders en Baudet de zaak in het parlement
versjteren kan de macht achter de macht ondertussen gewoon ongemerkt zijn slag slaan.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 0:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Hangt er helemaal van af wat in de voorwaarden vermeld staat die het bedrijf door elke gebruiker laat accorderen.
Wanneer daarin bepaalde zaken als verboden vermeld worden, dan mogen alle gebruikers erop rekenen dat het bedrijf ervoor zorgt dat die zaken ook allemaal geweerd worden en niet ten opzichte van de ene gebruiker wél en ten opzichte van de andere niet.

En waarom zou een privaat bedrijf met gebruiker A geen andere voorwaarden mogen afsluiten dan met gebruiker B?

Lijkt me geen enkel probleem. Als ik een dienst lever aan jou en aan Royy kan dat zonder problemen onder verschillende voorwaarden. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat jij op exact hetzelfde recht hebt als Royy.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 0:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Natubico schreef:

En waarom zou een privaat bedrijf met gebruiker A geen andere voorwaarden mogen afsluiten dan met gebruiker B?

Lijkt me geen enkel probleem. Als ik een dienst lever aan jou en aan Royy kan dat zonder problemen onder verschillende voorwaarden. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat jij op exact hetzelfde recht hebt als Royy.

Alle gebruikers van Twitter moeten zich bij het begin akkoord verklaren met dezelfde voorwaarden.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 0:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoe weet je dat die voor alle gebruikers hetzelfde zijn?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 1:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Laughing
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Weet je dat heel zeker? Kijkend naar de arbeidsomstandighedenwet moet een persoon zich houden aan de vigerende wetgeving van het land en niet de vigerende wetgeving van het land waar het hoofdkantoor is gevestigd. Ik heb er regelmatig onderzoek naar gedaan bij mijn vorig bedrijf omdat wij een vestiging hadden in België en vaak personeel werd uitgewisseld. Overigens voerde dat verder door dan de arbeidsomstandighedenwet, het uurloon en toeslagen werd overeenkomstig aan Belgische standaarden gewijzigd, indien mensen in België werkte. Let wel: het betrof een verhoging.

Ik geloof niet dat Twitter de Nederlandse wet met voeten mag treden omdat hun server elders staat.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Denk dat dit ook in de VS wettelijk verboden is en dat de wet van de VS in deze toepasselijk is wanneer het hoofdkantoor van Twitter zich in dat land bevindt. (Dus niet die van het land waar de server zich bevindt).
-

Dat lijkt mij dus ook.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Weet je dat heel zeker?

Ja. En ook niet in tegenstrijd met jouw verhaal. Het gaat om de fysieke aanwezigheid, zowel in jouw voorbeeld als voor een server op Internet.

Om jouw voorbeeld erbij te halen: het is niet zo dat een uitbestede helpdesk in India valt onder de Nederlandse wetgeving, ook al werken ze voor een Nederlands bedrijf. Het gaat er te allen tijde om waar de persoon in kwestie zich fysiek bevindt.

Een server kan diensten leveren over de grens, maar de locatie van de server bepaalt de wetgeving. Kan ook bijna niet anders, Internet is van nature open. De website Weerwoord is uit ieder land te raadplegen. Stel dat Weerwoord zou moeten voldoen aan de juridische wetgeving van 196 verschillende landen. Er is maar één wetgeving waar Weerwoord aan moet voldoen, en dat is de Nederlandse (server staat in Nederland)

In het verleden hebben we ook de website Polinco gehad, een politiek incorrect discussie forum. Dit was met opzet gehost in de VS waardoor bijvoorbeeld het Meldpunt Discriminatie Internet er niets tegen kon doen: de website viel onder de Amerikaanse wetgeving.

Laatst aangepast door Cliff op Zo Jun 30, 2019 11:41, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Laughing
-

Geen idee waar je om moet lachen:

If you live in the United States, the Twitter User Agreement comprises these Terms of Service, our Privacy Policy, the Twitter Rules and all incorporated policies.
    If you live in the European Union or otherwise outside the United States, the Twitter User Agreement comprises these Terms of Service, our Privacy Policy, the Twitter Rules and all incorporated policies.

https://twitter.com/en/tos

Duidelijk doelgroepenbeleid, niet iedere Twittergebruiker krijgt dezelfde gebruikersvoorwaarden.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Een server kan diensten leveren over de grens, maar de locatie van de server bepaalt de wetgeving. Kan ook bijna niet anders, Internet is van nature open. De website Weerwoord is uit ieder land te raadplegen. Stel dat Weerwoord zou moeten voldoen aan de juridische wetgeving van 196 verschillende landen. Er is maar één wetgeving waar Weerwoord aan moet voldoen, en dat is de Nederlandse (server staat in Nederland)

Nou,.maar toch zullen Amerikaanse bedrijven als Facebook en YT er rekening mee moeten gaan houden dat Europa de eigenaar van een site inmiddels verantwoordelijk stelt voor de inhoud ervan.
Die nieuwe Europese regel kan immers leiden tot blokkade van zo'n site in Europa.
Als Twitter dus berichten die hier in strijd zijn met de wet niet verwijdert, kan dat leiden tot blokkade van heel Twitter in Europa.
Misschien toch wel 'n reden voor dat Amerikaanse bedrijf om ook alle bedreigingen aan het adres van iemand als Wilders bevattende tweets van islamitische gebruikers te verwijderen en die gebruikers ook te blokkeren omdat ze anders na verwijdering toch weer met nieuwe bedreigingen komen. Aangezien 't altijd even duurt eer zo'n tweet dan weer verwijderd is zit Twitter dan toch al fout omdat het niet heeft voorkomen dat zo'n tweet er op z'n minst heel even op gestaan heeft.

Bij de Duitse Wikipedia worden daarom al sinds 'n hele tijd alle nieuwe bijdragen eerst door medewerkers op legaliteit gecontroleerd, alvorens ze gepubliceerd worden.
Zal voor Twitter wel geen beginnen aan zijn, maar tja, ze zullen toch wel tot het uiterste moeten gaan om aan de Europese wetgeving te voldoen.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Allemaal loos geblaat weer.

Een wet heeft pas zin, als die ook gehandhaafd kan worden.
Dat het niet van tevoren allemaal gecontroleerd kan worden, wat er op internet gepubliceerd wordt,
is meer dan duidelijk.

Je kan een internet provider moeilijk kwalijk nemen, dat er zaken gepubliceerd worden,
die niet door de beugel kunnen.
In de Verenigde Staten geldt dat net zo goed,
maar men is daar enorm hypocriet.

Links inhoud wordt continue weggemoffeld.
Wat er blijft staan, is veelal toch van rechtse signatuur.

Behalve dan een paar complete idioten aan de extreem rechtse zijde.
Die worden na lang aarzelen ook geweerd.
En dat werd hoog tijd.

En in Duitsland kwam de kogel toch wel weer va rechts.
Zo zie je maar weer, waar dat haat zaaien van Wilders, Baudet en Pegida op uit draait.
In Eindhoven hebben ze nu ook zo'n besluiteloze politiek correcte Fries als burgemeester.

Heel de stad heeft een grondige hekel aan Pegida.
Het zorgt voor een hoop gedoe, waar niemand op zit te wachten.
maar ja, zo gaat dat met die benoemde lui.

Ze rollen van de ene stommiteit in de andere.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Allemaal loos geblaat weer.

Hij kan 't weten; is afgestudeerd als jurist. Rolling Eyes

Ryan schreef:
Je kan een internet provider moeilijk kwalijk nemen, dat er zaken gepubliceerd worden,
die niet door de beugel kunnen.

Vind 't prima dat Europa al zo ver is dat de eigenaar van de site aansprakelijk wordt gesteld voor de inhoud ervan. Wanneer hij wildvreemden iets op zijn site laat schrijven of vertonen dan is dat zijn zaak, maar feit blijft dat hij medeplichtig is wanneer dat geschrevene of vertoonde strafbaar of anderszins in strijd met wettelijke regels is; zonder zijn medewerking zou dat immers niet gepubliceerd kunnen zijn.
Kijk 's wanneer 'n uitgever 'n boek op de markt brengt en de inhoud daarvan is in strijd met de wet, dan is die uitgever wettelijk verplicht om desgevraagd de persoonsgegevens van de auteur aan Justitie mee te delen.
Hij moet er wel ook voor zorgen dat die gegevens kloppen.
Maar internetproviders van social media kennen in de meeste gevallen maar bitter weinig gegevens van hun gebruikers en die kunnen dan ook nog vals zijn.

Ryan schreef:
En in Duitsland kwam de kogel toch wel weer va rechts.

Net als in het geval Martin Schleier dus.Rolling Eyes
(Maar dat heeft niets te maken met dit topic; stop dan ook met aan zowat elke post 'n stuk niet relevante communistische propaganda toe te voegen )

Ryan schreef:
Zo zie je maar weer, waar dat haat zaaien van Wilders, Baudet en Pegida op uit draait.

Hooguit vergelding van misdaden van linkse of andere fanatici dus.

Ryan schreef:
In Eindhoven hebben ze nu ook zo'n besluiteloze politiek correcte Fries als burgemeester.
Heel de stad heeft een grondige hekel aan Pegida.
Het zorgt voor een hoop gedoe, waar niemand op zit te wachten.
maar ja, zo gaat dat met die benoemde lui.
Ze rollen van de ene stommiteit in de andere.

Ja, ja, in delen van Brabant wordt het naleven van de wet nu al als "stommiteit" bestempeld.
Hoog tijd dat daar 'ns wat meer Noordelijke rationaliteit komt om de Mediterrane criminalitiet 'n flink eind terug te dringen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2019 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Nou,.maar toch zullen Amerikaanse bedrijven als Facebook en YT er rekening mee moeten gaan houden dat Europa de eigenaar van een site inmiddels verantwoordelijk stelt voor de inhoud ervan.

En volgens welke wetgeving zou je dan willen handelen, en kun je aangeven waarom Facebook en YouTube zich aan die wetgeving zouden moeten houden?

Er zit alleen een commercieel belang. YouTube en Facebook willen zoveel mogelijk inkomen, en daarom voldoende ze graag aan de plaatselijke regels. Google ging zelfs zover om op verzoek van China hun zoekmachine aan te passen.

Maar neem nu eens een niet-commercieel bedrijf, die het verder worst zal wezen hoeveel bezoekers ze krijgen. Stel dat jij een verzoek krijgt uit China om jouw website te censureren... dan denk je toch ook: 'je kan zoveel willen'!

Quote:
Als Twitter dus berichten die hier in strijd zijn met de wet niet verwijdert, kan dat leiden tot blokkade van heel Twitter in Europa.

Exact, Twitter heeft er dus een belang bij. Maar als dat belang ooit zou botsen en Europa wil Twitter een beleid opdringen, dan hoeft Twitter dat echt niet te volgen. Dat Europa vervolgens Twitter gaat proberen te censureren is weer hun goed recht hè... maar Europa heeft geen jurisdictie over Twitter. Zo simpel is het.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 2:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb 't allemaal nog niet uitgebreid bekeken en weet niet of daar binnen afzienbare tijd wel gelegenheid toe zal zijn, maar meen dat het niet ondenkbaar is dat wetgeving in Europa zo ver kan gaan dat de aansprakelijkheid van de eigenaar van 'n site ook inhoud dat hij in rechte kan worden aangesproken of vervolgd, wanneer door zijn toedoen hier 'n site op het web te raadplegen is die inhoud bevat welke strijdig is met een of meer wettelijke bepalingen. (Bijvoorbeeld inbreuk op auteursrechten, belediging, discriminatie, porno, noem maar op).

Waar 't dan om gaat is dat dit soort dingen hier in strijd met de wet gepubliceerd worden, ook al bevinden de server en de eigenaar zich buiten Europa en is de site niet specifiek op Europa gericht maar mondiaal te zien.
Voor zover publicatie van de inhoud 'n strafbaar feit oplevert (bijv. wegens kinderporno) zou Justitie in Europese landen dan om uitlevering van de site-eigenaar kunnen vragen omdat hij hier een strafbaar feit heeft gepleegd.
Weliswaar heeft hij gehandeld waar de server staat, maar het strafbare element (het gepubliceerd worden) doet zich hier voor. (Te vergelijken met het sturen van 'n bombrief uit Amerika, die hier zijn beoogde effect sorteert; het feit wordt dan toch hier gepleegd, ondanks dat de dader in Amerika handelde).

Bij civielrechtelijke overtredingen van de wet ligt dit 'n stuk meer voor de hand. Bijvoorbeeld kan degene wiens auteursrecht geschonden is ook nu al de schender in rechte aanspreken voor schadevergoeding, ook al handelde deze in de VS en woont hij daar ook. Maar dat komt dan doordat het auteursrecht internationaal beschermd wordt.
Toch gaat ook dit parten spelen voor grote site-eigenaren als Facebook en Google, omdat onder de nieuwe Europese wetgeving de site-eigenaar aansprakelijk is. Daardoor kunnen zij dus (ook) in rechte aangesproken worden voor schadevergoeding wegens schending van het auteursrecht in 'n op hun site geuploade tekst of video. Weliswaar zullen zij dan stellen dat in de VS de site-eigenaar (nog) niet aansprakelijk is voor de inhoud, maar daar kan dan op gerepliceerd worden dat de daadwerkelijke publicatie plaatsvond in Europa en dus het Europees recht in deze toepasselijk is.

Denk dat er veel voor te zeggen is dat de nieuwe Europese wetgeving zodanig aan gepast wordt, dat de site-eigenaar niet zelf aansprakelijk is voor de inhoud, maar wel moet kunnen mededelen wie de uploader van het illegale materiaal is. (Net zoals nu dus het geval is ten aanzien van de uitgever van 'n boek).
Wie dan nog iets op FB of YT wil uploaden zal dan wel eerst z'n naam en adres moeten opgeven en ook moeten aantonen dat het opgegevene klopt.)
-
Wilders vleugellam
  Weerwoord forum index » Actualiteiten