Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Totale gekte op de Mount Everest.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Totale gekte op de Mount Everest.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jullie zullen ongetwijfeld deze foto gezien hebben. Het is file op de Mount Everest. Wat mij betreft een bewijs van de leeghoofdigheid en de doorgeslagen gekte waaraan de moderne YOLO mens lijdt.

https://nos.nl/artikel/2286093-zeven-doden-op-volle-mount-everest-ik-kan-hier-niet-naar-kijken.html

https://nos.nl/artikel/2286370-overlijden-op-de-mount-everest-en-wat-gebeurt-er-dan.html

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Proberen de top van de Mount Everest te hebben bekommen voordat je sterft? Try before you dy? Dit lijkt eerder af te lopen op dy before you try.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De top 10 van de beste lijken op de Everest.

https://www.youtube.com/watch?v=pDQeSoRAjuY

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

https://www.youtube.com/watch?v=A6yNlSyiBLE

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Waarom bouwen ze niet gewoon een kabelbaan naar de top als zoveel mensen daar naartoe willen? De kosten haal je er vast en zeker uit.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Waarom sturen ze niet een Google drone die alles 360 graden fotografeert en via Google Earth laat bekijken...

Hoeft er daarna nooit iemand meer naar toe.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Omdat daar geen geld mee te verdienen valt. Daar gaat het Nepal om. Mensen willen er voor betalen. Ik denk dat een kabelbaan op termijn winstgevend kan zijn en ook mensenlevens zal besparen. Aan de andere kant zal er ook weleens iets goed fout gaan met de kabelbaan. Maar dat is alleen maar goed tegen de overbevolking.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://speld.nl/2019/05/27/eerste-nutella-winkel-geopend-bovenaan-mount-everest/

Eerste Nutella-winkel geopend bovenaan Mount Everest
Het toerisme op de Mount Everest begint de spuigaten uit te lopen. Vandaag werd op de top de eerste Nutella-winkel geopend.
“Binnen de kortste keren is de hele berg gevuld met winkels voor toeristen”, voorspelt trendwatcher Maarten Opveen. “De authentieke ervaring van een weids sneeuwlandschap met een oneindig uitzicht en een paar lijken gaat zo verloren. In plaats daarvan krijgen we een eenheidsworst van toeristenwinkels waarvan de helft alleen bestaat om crimineel geld wit te wassen.”
De eigenaar van de Nutella-winkel is het niet eens met de kritiek: “Na zo’n klim hebben mensen gewoon zin in iets lekkers. En dan niet van die vage Nepalese aardappelsnacks. Iets feestelijks. Ze kunnen er ook mini-marshmallows bij krijgen. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.”

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geweldig die Speld!

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja inderdaad...toen ik die foto zag dacht ik inderdaad dat we haast wel in de Eindtijd moeten zijn aanbeland.

Laat me raden...een hoop Amerikanen op leeftijd (40+) met overgewicht, een midlife crisis en teveel geld die nog iets van hun leven willen maken. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 7:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Wanneer opent McDonalds bovenop die berg een restaurant?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Laat me raden...een hoop Amerikanen op leeftijd (40+) met overgewicht, een midlife crisis en teveel geld die nog iets van hun leven willen maken. Very Happy

Ik vraag me ook echt af of iemand die top bereikt zonder het uitgebreid te posten op Social Media...

Het heeft allemaal te maken met geldingsdrang. Niemand bereikt die top en zwijgt er verder over, als ware het een persoonlijk succesje. Nee, het moet tot lengte van dagen op alle verjaardagen verteld worden en elke stap moet op Instagram en Facebook. Want de wereld moet wel even weten wat een 'enorme prestatie' deze duizenden-dollars neertellende persoon heeft bereikt...

Die geldingsdrang van de mens wordt een steeds groter probleem. Het was altijd al een probleem, maar met de komst van Sociale Media is het er niet echt minder op geworden. In tegendeel. Jongeren worden nu continu opgevoed met een vertekend beeld van de mensen om zich heen, die allemaal een avontuurlijk en succesvol leven lijken te hebben. Iedere foto is 20 keer genomen uit alle hoeken, gefotoshopt zodat ze er mooier uitzien en pas daarna op Instagram gezet. Hoe meer likes hoe succesvoller je bent.

Dat leidt ook tot van die belachelijke zaken als massatoerisme op de Mount Everest.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tja, het is natuurlijk ook wel een mijlpaal, als het je lukt. Maar wat dacht je van die sjerpa's, die vaak veel bepakking meesjouwen naar boven en in veel gevallen zonder zuurstoftank de top kunnen bereiken? Voor hun is het niet zo speciaal, ze schijnen veel beter tegen de hoogte te kunnen.

Het schijnt trouwens helemaal niet zo ver lopen te zijn, naar de top van de Mount Everest. Maar wel zwaar natuurlijk.

Je moet hier minimaal twee maanden voor uittrekken, als je dit ooit wilt doen. Een vergunning kost je minimaal al iets van dertigduizend euro, nog los van alle spullen die je moet aanschaffen. En je moet een maand voor de expeditie zelf al aanwezig zijn, om je lichaam te laten wennen aan de hoogte.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2019 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, net zo iets als een reis naar Alaska of Canada om een zalm te gaan vangen.
Ik zou gewoon naar de super gaan.

Zalm is tegenwoordig allemaal kunstmatig grootgebracht.
Ik raad het niet aan.
Ook in de Noorse fjorden te veel op een kluitje, het stikt van de antibiotica.
Verder zwemmen ze niet zo veel.
Daarom ook is zalm rose.
Als ze in het wild leven, zijn ze rood van binnen.

Maar om daar nou 10.000 euro aan te besteden?
Gekkenwerk.

Met een beetje geluk, worden die gasten door een beer opgevreten Smile
Wat denk je?
Wat doe jij als een vreemde je bordje voor je neus wegkaait?

Weerwoord forum index » Sport