Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Eind woningnood=sucsesvol asiel beleid. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Eind woningnood=sucsesvol asiel beleid.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik meen dat er vorig jaar 80.000 immigranten bijkwamen in dit land. Dit zijn 70.000 woningen die aan onze woningvoorraad wordt onttrokken.
Een sucsesvolle stop op onze asiel instroom zou een eind maken aan ons nijpende woningtekort. Woningrobleem opgelost, iedere Nederlander een passend huis, en een stop op het volbouwen van ons laatste groen. Een kind kan de was doen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik zeg: Doen!

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ho,ho, eerst aangeven waar van onze bevolking de 4% kenniswerkers kunnen wonen !

In Noord-Brabant en Limburg is het aantal kenniswerkers bijna verviervoudig, de totale populatie economisch actieve internationals (buitenlanders) is in die periode verdubbeld .
Bekend is dat Brainport Eindhoven Europa’s beste investeringsklimaat heeft na Londen en Helsinki, komen het Holland Expat Center South, het samenwerkingsverband tussen de provincies Noord-Brabant en Limburg, Brainport Development en de Immigratie-en Naturalisatiedienst met de resultaten van een eigen onderzoek .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Immigratie en asielinstroom zijn twee verschillende zaken.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En grosso modo tref je zelden kennisimmigranten onder de asielzoekers aan.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Nee? asielzoekers helpen kennis rijksambenaren met hun frauderende bouwvriendjes toch aan het werk ?

Quote:
Jip - Immigratie en asielinstroom zijn twee verschillende zaken.

De eerste groep worden belastingvrije rijken, De tweede groep worden toegevoegd bij arme werkers,
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Gewoon tendentieus extreem rechts gelul!

Er is wat anders aan de hand.
De gevestigde partijen, en ook vooral in de Provincies en Gemeenten,
doen er alles aan om de bouw- en woningmaffia te vertroetelen.

Veel te dure projecten krijgen vrij baan, omdat die projecten de gemeenten
het meeste geld opleveren.
Dus komen woningprojecten in de "redelijke" sector in het gedrang.
Wat je ziet, is dat nu ook de Groene maffia hier deel van uitmaakt.

Allemaal hebben ze er belang bij, om de woning voor de werkenden zo duur mogelijk te maken.
Groen rechts omdat die iedereen op een kluitje in de stad willen laten wonen.
De PvdA idem dito.
Het CDA, omdat die grond voor de boeren bestemmen.
De VVD omdat die liever in villa's en dure wijken investeren.
D'66 Zelfde laken een pak.

Dus laat je niks wijs maken!

P.S. Ik woon in een landelijke gemeente, en bij ons is er een erg kleine groep
asielzoekers die een woning heeft, via de woningstichting.
Ook nog zo iets! Misschien is het bovenstaande zwetsers ontgaan dat die
woningstichtingen door de regering de afgelopen jaren autonoom zijn gemaakt.
De gemeentes, oftewel de politiek heeft daar niks meer over te vertellen.

Los daarvan zijn die woningcorporaties dan ook een bron van veel onvrede,
maar daar kon je op wachten.
Het bulkt van de klachten over slecht onderhoud.
Zo gauw iemand een pand uit gaat, wordt het op de nominatie gezet om te worden verkocht.
Tegen opbod, zo brengt het meer op, dan de markt eigenlijk toe laat.

Wederom.. Verdeel en heers.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
En grosso modo tref je zelden kennisimmigranten onder de asielzoekers aan.

Wat weet jij daar van?
Oh ja, asielzoekers worden vanzelf slim als ze in Brabant wonen, dat zal het zijn.
Hier is niet die giftige atmosfeer als in de Randstad.
Mensen worden hier als mensen behandeld.
Anders dan in de grote steden gebieden zoals de Randstad en Zuid Limburg.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Asielzoekers worden door moderne slavenhandelaren (werkervaring bemiddelaars) met 3 werkgelegenheid loonsubsidie potjes naar van der Leegte bedrijven of als gratis gemeente pleepoetsers, grasmaai, hondendrol pikkers, aan werk ‘geholpen' door zichzelf zware beroepsgroep.
Tijdens de Pegida-demonstratie bij de Al-Fourqaan moskee in Eindhoven werd de sfeer steeds grimmiger. Groepen jongeren hadden zich verzameld om tegengeluiden te laten horen, Politie te paard en de ME voerden enkele stevige charges uit. … Brabants onmenselijk in elkaar rammen .
In het verleden vertoonde Brabantse boeren/sigarenmakers al bovengemiddelde hoogmoedswaanzin, zelfoverschatting, gezien met loonbelasting vrijstelling binnengelokte top kaste ASML buitenlanders .

Maar ja, ze vreten ook hun buiken vol, maken ook nieuwe jong 'we' moeten nog meer bossen platwalsen voor nieuw industrieterrein... nog meer volgevreten buiken, groeiend geluidsoverlast Airport Eindhoven , al doende blijven de huizenprijzen mee groeien en blijft PSV belangrijk .
BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 7:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:
Asielzoekers worden door moderne slavenhandelaren (werkervaring bemiddelaars) met 3 werkgelegenheid loonsubsidie potjes naar van der Leegte bedrijven of als gratis gemeente pleepoetsers, grasmaai, hondendrol pikkers, aan werk ‘geholpen' door zichzelf zware beroepsgroep.
Tijdens de Pegida-demonstratie bij de Al-Fourqaan moskee in Eindhoven werd de sfeer steeds grimmiger. Groepen jongeren hadden zich verzameld om tegengeluiden te laten horen, Politie te paard en de ME voerden enkele stevige charges uit. … Brabants onmenselijk in elkaar rammen .
In het verleden vertoonde Brabantse boeren/sigarenmakers al bovengemiddelde hoogmoedswaanzin, zelfoverschatting, gezien met loonbelasting vrijstelling binnengelokte top kaste ASML buitenlanders .

Maar ja, ze vreten ook hun buiken vol, maken ook nieuwe jong 'we' moeten nog meer bossen platwalsen voor nieuw industrieterrein... nog meer volgevreten buiken, groeiend geluidsoverlast Airport Eindhoven , al doende blijven de huizenprijzen mee groeien en blijft PSV belangrijk .

Idioot!
Je snapt ook al niks van Brabant!
Re: Eind woningnood=sucsesvol asiel beleid.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Poendert schreef:
Ik meen dat er vorig jaar 80.000 immigranten bijkwamen in dit land. Dit zijn 70.000 woningen die aan onze woningvoorraad wordt onttrokken.
Een sucsesvolle stop op onze asiel instroom zou een eind maken aan ons nijpende woningtekort. Woningrobleem opgelost, iedere Nederlander een passend huis, en een stop op het volbouwen van ons laatste groen. Een kind kan de was doen.

Met Duitsland en EU - UN - beleid, als " voorbeeld " , zullen in Nederland huizen van autochtone Nederlanders afgepakt worden en aan ge-vlucht-te-te gegeven worden.
Nieuwe huizen wel gebouwd worden voor ge-vlucht-te-te, maar niet speciaal voor autochtone Nederlanders.
Deze politiek is gewild door Rutte, Merkel en Co. men heeft zelfs engelse namen voor dit fenomeen #marxistprivilege #anarchotyranny
Eigen bevolking achterstellen en bewust provoceren, uitlokken ergernis.

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We moeten terug naar de stelling. Als er geen asielzoekers en uitkerings behoeftigen meer bijkomen, hoeven er ook geen huizen meer worden gebouwd.
Dit wil niet zeggen dat we mensen uit exotische streken moeten laten doodgaan van de honger. We kunnen eten en onderdak verschaffen in ruil voor de prikpil of sterilisatie.
Elk land waar de bevolking nog toeneemt via ontwikkelingshulp aan de sterilisatie.
Het is deze oplossing of een volgende wereldoorlog. We kunnen nu nog kiezen. Wakker worden!!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2019 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

De kern van het probleem is niet het aantal asielzoekers maar overheden die toneel spelen voor buitenstaanders en voorliegen om meer goedkoop werkvolk te lokken, zelf wetgeving en afspraken de kont afvegen om aan ellende van anderen geld te verdienen !
Zie als voorbeeld huisjesmelker/speculant https://www.ad.nl/binnenland/prins-bernhard-heeft-102-panden-in-hoofdstad~ac4a4bac/
Maak de uitdijende koninglijke geldbeluste kliek maar zwart, of aan verplichte prikpillen .
Quote:
Wakker worden!!
BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2019 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hoeveel extra uitkeringstrekkers hebben we er bv in de laatste 10 jaar bijgekregen via de asiel en gezinsherenigings procedures en andere zogenaamde hulpprogramma,s.
Wat is het bedrag dat ik als belastingbetaler extra op moet hoesten de laatste 10-20 jaar, via mijn barmhartige Samaritanen gedrag.
En hoelang is dat nog voor mij/ons betaalbaar.
En wat hadden wij in verre exotische streken aan hulp kunnen bieden aan de daar achtergebleven bevolking, als we dat geld niet hadden gespendeerd aan plaatselijke hulp aan exoten die naar dit land verhuisden?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2019 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Vier vragen.
Vraag 1. Geen idee. Weet jij het?
Vraag2. Geen idee. Geef ons inzage. (Hoezo, jouw barmhartige Samaritanengedrag? Jij stamt toch af van de jagers en niet van die lamlendige kreupele die de rest van de stam voor zich liet werken).
Vraag 3. Geen idee. Geef ons inzage.
Vraag 4. HUH??? Wat voor hulp heb jij daar in de exotische gebieden geboden? Als toerist fotootjes gemaakt? En daarna god op je blote knietjes bedankt dat je hier woont en niet daar?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2019 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Vier vragen.
Vraag2. Geen idee. Geef ons inzage. (Hoezo, jouw barmhartige Samaritanengedrag? Jij stamt toch af van de jagers en niet van die lamlendige kreupele die de rest van de stam voor zich liet werken).
Vraag 4. HUH??? Wat voor hulp heb jij daar in de exotische gebieden geboden? Als toerist fotootjes gemaakt? En daarna god op je blote knietjes bedankt dat je hier woont en niet daar?

Ik begin met vraag 4. Ook ik heb bijgedragen, net als veel Nederlanders, aan de hulp aan Haiti ter waarde van ik meen 200 miljoen euro. Onlangs bleek via reizen Waes dat van die centen op Haiti 1 voetbalveldje was geegaliseerd. De rest was gespendeerd aan de salarissen van de NGO,S.
vraag 4 ik denk dat ik net als de rest van mijn landgenoten een kruising ben tussen die kreupele overlever en het werkende deel.
Vraag 2. Samen met mijn kreupele en andere landgenoten hebben wij bv toch maar mooi Z-Afrika en Zimbabwe gewrocht a;s voorbeeld hoe het ook kon
Vraag 1 snap ik niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Opleiding zonder overeenkomstig leer en denk niveau is weggegooid geld.
Als we hier een roedel Afrikanen invoeren en hen proberen op te leiden tot sleepbootkapitein, voorwerker in de bollenteelt of accountant, zal dat nooit wat worden.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2019 0:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Net na de oorlog werd er vanuit de Nederlandse politiek een bouwstop ingevoerd.
Het excuus was dat anders de bouwvakkers in de jaren zestig werkeloos zouden worden.
Het enige land dat woningnood heeft sinds de jaren 1945.
In België of in Duitsland of in Portugal is er geen woningnood.
En die bouwvakkers zijn niet werkeloos.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2019 1:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Heb je daar een bron van, Beth?
Want het lijkt mij klinkklare onzin.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2019 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Je bent natuurlijk eens uitgebouwd met woningen op de postzegel die Nederland is.
Wat wil je, parken en bossen, landbouwgrond om er je sla te verbouwen, of 1 grote stad waar alle natuur plaats heeft gemaakt voor woningen. Bij dat laatste voeren we onze eetwaar gewoon in met een vliegtuig uit Argentinie zolang er nog olie is.
Je kunt misschien in Rusland of in de VS/Canada nog kiezen, maar hier wordt die keus steeds beperkter.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 23, 2019 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Heb je daar een bron van, Beth?
Want het lijkt mij klinkklare onzin.

Jip, mijn opa had een bouwbedrijf in Amsterdam.
Hij dacht dat in 1945 hij weer kon gaan bouwen en hij had 4 zonen, waarvan de oudste 2 al klaarstonden om mee te werken. Mensen wilden trouwen, de baby boom kwam eraan (alleen ondernemers zien dit, niet ambtenaren of politici)
Die bouwstop is echt ingesteld. Dus in 1948 is mijn opa met zijn hele gezin, inclusief zijn schoondochter (mijn moeder) verhuist naar Suriname.
Daar is hij weer een bouwbedrijf begonnen en heeft appartementen, scholen en een warenhuis gebouwd.
Ik en mijn zusje zijn daar geboren en mijn vader keerde met ons terug naar Nederland omdat dit bedrijf nog steeds bestond.
Heeft een stukje grond gekocht om zijn eigen huis te bouwen.....geen bouwvergunning...pesten...jarenlang gewacht en toen alles verkocht, inclusief het bedrijf met 1000 woningen en vertrokken naar Texas waar ondertussen zijn broers ook een bouwbedrijf zijn begonnen. Mijn vader heeft de bouwtekeningen meegenomen en een stukje grond gekocht, alles omgezet van cm en meters tot inches en feet en na controle had hij binnen 30 minuten een BOUWVERGUNNING. Stond te juichen maar de Amerikanen keken hem aan alsof hij gek geworden was.

Je hebt geen idee hoe de overheid ondernemers dwars zitten en waarom is er woningnood in Nederland en niet in bv België of Duitsland?

Nog een bewijs over die stomme overheid. In de jaren zestig wilde mijn vader bij ieder eindpunt van trams in Amsterdam, parkeergarages bouwen en voor 10 jaar exploiteren. Daarna kon de Gemeente die kopen voor kostprijs. GEEN vergunning. Een ambtenaar zei tegen hem: "Over mijn rug zal jij geen succes krijgen en de arbeider zal nooit een auto kunnen permitteren". Resultaat zie je wel met de chaos.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 23, 2019 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Dat is geen bron, Elizabeth.
Ik vroeg om een bron waaruit blijkt dat de overheid destijds een bouwstop instelde, niet een of ander verhaaltje over je opa.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 1:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Dat is geen bron, Elizabeth.
Ik vroeg om een bron waaruit blijkt dat de overheid destijds een bouwstop instelde, niet een of ander verhaaltje over je opa.

OH dus het verhaal van mijn familie klopt niet??? Mijn overgrootvader was ook een bouwondernemer dus ik denk dat deze verhalen kloppen.
Waarom zijn ze vertrokken? Er mocht niet gebouwd worden omdat anders de bouwvakkers in de jaren zestig werkeloos zouden zijn.
Zelfs in 1960 mocht mijn vader niet een eigen huis bouwen op een stuk bouwgrond.
Ik denk dat jij heel weinig af weet over dit onderwerp.

Oorzaken van Woningnood
https://meervrijheid.nl/?pagina=1160

En hier is het bewijs: https://anderetijden.nl/aflevering/204/Woningnood

In 1948 verklaart minister van Wederopbouw In 't Veld de woningnood officieel tot volksvijand nummer 1. Al vanaf de Tweede Wereldoorlog is er een enorme schaarste op de woningmarkt. Tijdens de oorlog zijn veel woningen verwoest en geldt er een bouwverbod. Twintig jaar later is de woningnood nog steeds niet opgelost. De woningnood lijkt een schier onverslaanbare volksvijand.

De oorlogsschade is groot, in 1945. Een inventarisatie laat zien dat in Nederland 90.000 woningen verwoest zijn, 50.000 zwaar beschadigd. Tel daarbij op dat de bouw vijf jaar lang heeft stilgelegen. Toch maakt de Nederlandse overheid nou ook weer niet zo'n haast met de woningbouw. Eerst wordt een begin gemaakt met de wederopbouw van beschadigde fabrieken, infrastructuur en bedrijven. Nederland moet allereerst de werkgelegenheid en export weer op gang krijgen.

De Nederlandse bevolking groeit erg hard na de oorlog. Er wordt jong en veel getrouwd, veel kinderen worden geboren. Nederland voert een geleide loonpolitiek: de lonen worden laag gehouden want dat is gunstig voor de export. De huren moeten dan natuurlijk ook laag blijven. En zo wordt de woningbouw een zwaar gesubsidieerde sector.

In 1963 breekt een nieuw tijdperk aan in de Nederlandse woningbouw. Minister Bogaers (KVP) profileert zich als dè bouwminister en dat doet hij door veel in de media op te treden en door veel te bouwen uiteraard. Hij voert de woningproductie op tot 100.000 per jaar, iets dat tot dan toe niemand is gelukt. Hoogbouw is het nieuwe toverwoord.

Er wordt niet alleen in rap tempo gebouwd, er wordt ook afgebroken. Dat is wel nodig: veel huizen zijn oud, bouwvallig en klein. In 1953 stelt de minister de Commissie voor Krotopruiming en Sanering in. Het bekende emaille bordje 'Onbewoonbaar verklaarde woning' prijkt op woningen die gesloopt gaan worden. Verkrotting wordt in de hand gewerkt door de huurbevriezing die is ingesteld om de lonen laag te kunnen houden. Dat maakt dat het voor particuliere woningverhuurders nauwelijks aantrekkelijk is hun woningen te onderhouden omdat ze hun investering niet in de huur kunnen verwerken. Zo gaat een deel van de woningvoorraad weer verloren en komen er in sommige jaren per saldo maar weinig woningen bij!

https://www.canonsociaalwerk.eu/nl_vhv/details.php?cps=11&canon_id=487

Vanaf 1945 is de woningnood volksvijand nummer 1. De woningbouw ligt tussen 1945 en 1948 nagenoeg stil. De tekorten nemen tot 1948 nog toe. Het betekent dat jonge gezinnen en stellen zonder kinderen moeten inwonen bij familie – dat geldt nog voor één op de negen huishoudens in 1960. Alleenstaanden kunnen een huis met een eigen voordeur voorlopig wel helemaal vergeten. Hebben zij wel een huis bemachtigd, dan moeten ze een speciale vrijgezellenbelasting betalen en kunnen ze net als andere huishoudens verplicht worden vreemden in huis te nemen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 6:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lijkt me vrij logisch dat de bouw van nieuwe woningen tussen 1945-1948 compleet stil lag. Iedereen was immers de schade aan reeds bestaande gebouwen aan het herstellen...

Dat lijkt me niet echt een ingezet beleid Elisabeth, meer een logisch gevolg van de verwoesting.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Jip schreef:
Vier vragen.

Ik begin met vraag 4. Ook ik heb bijgedragen, net als veel Nederlanders, aan de hulp aan Haiti ter waarde van ik meen 200 miljoen euro. Onlangs bleek via reizen Waes dat van die centen op Haiti 1 voetbalveldje was geegaliseerd. De rest was gespendeerd aan de salarissen van de NGO,S.
vraag 4 ik denk dat ik net als de rest van mijn landgenoten een kruising ben tussen die kreupele overlever en het werkende deel.
Vraag 2. Samen met mijn kreupele en andere landgenoten hebben wij bv toch maar mooi Z-Afrika en Zimbabwe gewrocht a;s voorbeeld hoe het ook kon
Vraag 1 snap ik niet.

Vraag 1:
Quote:
Hoeveel extra uitkeringstrekkers hebben we er bv in de laatste 10 jaar bijgekregen via de asiel en gezinsherenigings procedures en andere zogenaamde hulpprogramma,s.

Weerwoord forum index » Binnenland