Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Meat the Victims.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Meat the Victims.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2019 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Ruim honderd activisten houden een varkensboerderij in Boxtel bezet. Ze willen aandacht vragen voor dierenleed in Nederland. In de loop van de middag verzamelden zich tientallen boeren bij het bedrijf voor een tegenprotest.
De twee protestacties verliepen aanvankelijk rustig, maar de sfeer lijkt inmiddels grimmiger geworden. Enkele auto's van activisten zijn door de boeren in een greppel gekieperd. De ME is ter plaatse gegaan om ervoor te zorgen dat de situatie niet verder uit de hand loopt.

https://nos.nl/artikel/2284430-dierenactivisten-bezetten-boerderij-in-boxtel-boze-boeren-verweren-zich.html

Quote:
Meat the Victims is geen organisatie, legt woordvoerder Jonathan Loogman uit. Het zijn dierenactivisten die af en toe in wisselende samenstellingen bij elkaar komen om actie te voeren. Daarbij is er geen hiërarchie, geen hoofdkantoor en de actie hoeft vooraf nergens gemeld te worden. "Je kunt dus gewoon je eigen ding doen. Wel streven we allemaal naar geweldloosheid."

https://nos.nl/artikel/2284491-meat-the-victims-wie-zijn-ze-en-wat-willen-ze.html

Ik ben zeer voor een fatsoenlijke omgang met (slacht)vee, maar deze actie gaat mij toch wel een beetje te ver.
Dit is inbraak of op z'n minst huisvredebreuk met ook nog een groot risico op het besmetten van de dieren en ik snap niet waarom de politie daar gaat onderhandelen. Meteen arresteren en afvoeren.

Ik ben ook niet vies van een beetje anarchie, maar dan wel afkomstig van eerlijke mensen die gewoon werken en niet van lanterfanters of van werkschuwe schreeuwlelijken.

https://www.youtube.com/watch?v=_g1GRJ6Nm6c

Ik zou zeggen: ga dat in China doen dan hebben jullie meteen allemaal een baan in één of ander Chinees werkkamp.

Richt jullie pijlen op politici en niet op boeren die de wet naleven.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2019 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Moet toch niet zo moeilijk zijn om de uitkeringen te stoppen, gaan ze vast anders knorren.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2019 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

https://startmakkelijk.nl/nieuws/zorg-welzijn/vleesfabriek-dicht-na-ziek-worden-personeel

Oorzaak is voorlopig nog onbekend, maar het sluit wel mooi aan bij bovenstaand berichtje.
Mochten Ted en Blens ziek worden na het eten van vlees, wens ik jullie veel sterkte.
Ook namens de actievoerders.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2019 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Tedje van Es
…. met ook nog een groot risico op het besmetten van de dieren .

Omgekeerd - dieren maken mensen ziek !
Boeren zijn niet anders dan nederlanders, rupsjes, nooit genoeg, heb/heb, geen 100 geiten maar 1000, wat ? 5000 megastallen, de rest kan stikken, het hele gezin in landrovers .

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2018/11/03/nog-meer-doden-door-q-koorts

Het is meer dan twee jaar geleden dat voor het laatst de balans werd opgemaakt. Toen bleken nog 74 mensen aan Q-koorts te zijn overleden. In de tussentijd zijn daar dus 21 slachtoffers bij gekomen. Sinds 2016 is bij nog eens 80 mensen de gevaarlijke chronische variant van Q-koorts vastgesteld. In totaal hebben 519 mensen deze vorm van de ziekte.
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De dieren worden ziek omdat het allemaal te grootschalig is geworden. Dat willen de boeren niet maar dat moeten ze noodgedwongen omdat klein niet meer rendeert. Dat is echter niet de discussie, het gaat mij om de handelwijze van de inbrekers en het optreden van de politie.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Die boeren hadden ook een ander vak kunnen kiezen, als veehouderij niet meer rendabel is. Ik wil niet eens weten wat die boeren hun koeien, varkens en kippen voeren om zo snel mogelijk slachtrijp te worden of om zoveel mogelijk melk te geven.
Een dag of wat geleden las ik een bericht dat er bewust zieke dieren naar slachters worden gebracht om tot vleeswaren of biefstuk verwerkt te worden.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dierenactivisten die het recht in eigen hand nemen veroorzaken grote problemen... voor de dieren die ze willen beschermen. Er is nu een kans dat alle varkens geruimd moeten worden in de stallen waar de dierenactivisten naar binnen gingen:
https://www.bd.nl/meierij/zlto-voorman-vreest-dat-varkens-moeten-worden-geruimd-na-actie-in-boxtel-dit-mag-nooit-meer-gebeuren~a493cf90/

Eerder zagen we dit al bij de Oostvaardersplassen waar teveel herten waren. Vervolgens knipten de activisten de hekken kapot zodat de herten uit het gebied konden... liepen ze de snelweg op, werden ze aangereden en de ontsnapte herten alsnog afgeschoten wegens gevaar voor het verkeer.

Dierenactivisten zijn te vaak ondoordachte overgevoelige jongeren die nog onvoldoende begrijpen hoe de wereld in elkaar zit. Dit zagen we ook bij de milieuprotesten en de McDonalds hamburgers die achteraf genuttigd werden.

Jongeren begrijpen onvoldoende de consequenties van hun acties en kennen nog te weinig verantwoordelijkheidsgevoel.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Onderwijl subsidieert de EU mega mega mega stallen in Oekraïne, notabene niet eens een EU-lid. Ik zie ze nog niet naar Oekraïne waar deze mega stallen zich bevinden of naar Brussel waar de politiek hierover beslist. Het erf van een boerengezin is een soft target, zeker als je van de politie nog rugdekking krijgt voor erfvredebreuk, een zeer ernstige aantasting van het veiligheidsgevoel voor zo'n gezin. Naar Brussel of naar Oekraïne afreizen zal je aldaar geen luisterend oor opleveren, dus pakken ze in een grote groep een boerengezin, wetende dat ze er bij overheid en justitie mee weg kunnen komen. Doet niets af aan dat ik ook voor dierenwelzijn, dierenwelzijnseisen en de naleving daarvan ben, maar dat is een politieke discussie waar je bij de politiek voor moet zijn en niet de boeren.

Kippenbedrijf van duizelingwekkende proportie, gestimuleerd door de EU

Oekraïne Europa wil werken aan duurzame landbouw. Waarom stimuleert de Europese Unie dan de mega-kippenstallen van het Oekraïense MHP?

We ruiken ze niet, want de frisse lentewind waait uit de goede richting. Maar vanaf het kerkhof op de heuvel heb je een uitstekend zicht op de stallen van MHP – een van de grootste kippenfokkers van de wereld.

Anatoli Koelinytsj woont hier in Kovali. Hij wijst, noemt de namen van de dorpen aan de horizon: Stepantsi, Kozarivka, Koerylivka. We zien geploegde akkers, groen grasland. Daartussen zien we grote rechthoekige terreinen, die wit afsteken tegen de zwarte aarde. ‘Brigades’ noemt Koelinytsj de enorme stallencomplexen, en inderdaad: de kippenschuren staan strak in het gelid. In totaal 25 brigades telt deze regio: 400 stallen, met elk ten minste 50.000 slachtkuikens Hier huizen 20 miljoen kippen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/11/bio-industrie-aan-de-buitengrens-a3959881

Oekraïne is geen EU-lid. Waarom dan wel mega subsidies aan deze maffiarepubliek. En hadden wij in ons eigen land niet ooit een referendum of de EU met zo'n maffiarepubliek wel een associatieverdrag moeten willen aangaan? En wat was ook alweer de uitslag.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 20:24 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Jongeren begrijpen onvoldoende de consequenties van hun acties en kennen nog te weinig verantwoordelijkheidsgevoel.

Wat ,n leeftijd discriminatie, ouderen zijn vaak te dom voor den duivel te dansen . Er zijn ook jongeren met gevoel / talent die 100 x meer weten dan onverantwoordelijke boeren met dubbele petten - 1 in B & W - die zonder openbare kennisgeving of inspraak, eigengereid bouwvergunningen verstrekken voor nog meer vee megastallen, die de hele leefomgeving van burgers en burgers zelf verpesten met hypocriete boeren stink politiek.

Van mij mogen om aandacht te trekken en mistoestanden boven water te krijgen protesten doorgaan - wat ik las, 50 uur kalfjes vervoeren zonder rust of verzorging.
https://www.trouw.nl/opinie/mishandelde-kalfjes-zijn-volgens-de-pvdd-in-de-hele-eu-dagelijkse-kost-~a788f5f6/

Voor aandacht blaten politici hetzelfde, waar miljoenen mensen last van hebben .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Do Mei 16, 2019 20:34, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, de manier waarop staat de boeren niet aan.
Welnu, mij staan de manieren van de boeren ook niet aan.

Ik kan je vertellen, dat er hier wel van die gasten rondstruinen, die regelmatig coke snuiven.
Handig om je gevoel opzij te zetten.
Dat beetje, wat je nog mens maakt.

Met de boeren gaat het mis.

Die megastallen?
Een koehandel van banken en bouwfirma's.
Je kan er op wachten, dat het binnen 10 jaar allemaal weggesaneerd gaat worden.
En wie betaalt dat dan?

Juist ja, jij en ik.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat heb je goed gezien, Ryan!

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu