Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Europarlement Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Europarlement maar afschaffen?
Ja
66%
 66%  [ 8 ]
Nee
16%
 16%  [ 2 ]
Wat maakt het uit
0%
 0%  [ 0 ]
Ik stem niet
8%
 8%  [ 1 ]
Ik doe een proteststem
8%
 8%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 12

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het geloof is niet zo rotsvast als je denkt 10-miljoenste. Ik kwam bv. achter toen ik zag hoeveel bliksemafleiders ze op een gemiddelde kerk monteren Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Okee, licht ik het toe Smile

Mag je een school oprichten waarin je bij biologielessen leert dat homoseksualiteit een afwijking is? Of een ziekte?

Er zijn nu speciale biologie-lesmethoden op het voortgezet onderwijs voor gereformeerde scholen waarin meer plaats is voor het creationisme als uitgangspunt hoe de aarde ontstaan is. Dat vind ik te ver gaan..

De wetenschap is daar zelf nog niet helemaal uit; is het aangeboren of aangeleerd? Het zgn. homo-gen heeft geen eenduidig antwoord gegeven.
Dus ja, ik vind van wel. Ik vind het niet leuk, maar ik leg me er bij neer. En ze mogen ook beweren dat de zon rond de aarde draait. Want dat is wat mensen eeuwenlang met hun eigen ogen hebben waargenomen. Nu is dan wetenschappelijk bewezen dat dat niet zo is. Wetenschappers zijn het niet altijd onderling eens met elkaar. En dan gaat het niet over het onderzoek, maar over egootjes en stompzinnige vooroordelen. Ik heb in een hele andere discussie jou gewezen op Semmelweis die ook continue werd tegengewerkt en genegeerd door zijn wetenschappelijke collega's, met als gevolg dat veel zwangere vrouwen onnodig zijn overleden aan de kraamvrouwenkoorts doordat Dokter het vertikt om zijn handen te wassen na een les anatomie (lijken opensnijden).
Quote:
Mijn uitgangspunt is de school als kennis-instituut. Dat is het allerbelangrijkste waar een school zich mee moet bezig houden: het overdragen van kennis.

Er zijn tal van mensen die vinden dat scholen een deel van de opvoeding over moeten nemen van ouders. Er zijn tal van mensen die vinden dat scholen de kinderen vooral een religieuze leer op maatschappij en politiek moeten bijbrengen.

Ik deel die mening van mensen niet. In het opvoedingsproces is de ouder altijd eindverantwoordelijk. Als de ouders vinden dat scholen daar een rol in hebben, dan stel ik: prima, maar objectief én van te voren duidelijk afgesproken wat die rol daarin is.

Inderdaad is overdragen van kennis de belangrijkste taak van een school, maar dat wil dus niet zeggen dat een docent zich moet beperken tot een droog, saai en dor oplepelen van de feiten. Er moet een levendige wisselwerking zijn, vragen die beantwoord worden en zodoende heeft de school dus wel een groot deel van de opvoeding voor zijn rekening genomen. Wat jij hier voorstelt is in feite jezelf brodeloos maken. Want de feiten kan ik ook zelf aan mijn kind onderwijzen. Heb ik geen school voor nodig. Ik ga naar de bieb en kom terug met Ik leer lezen (rekenen of schrijven) Jip en Janneke, Oei, ik groei en dan elk jaar een stapje omhoog. In de bibliotheek kan je elk antwoord vinden.

Quote:
Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker gemaakt heb. En nee, ik pleit niet voor een overheid als gedachtenpolitie. Hooguit als feiten-politie.

Ja, het is duidelijk. Hiero vice versa.

Quote:
Misschien moeten we een polderoplossing bedenken en iedereen 4 dagen de tijd geven om te stemmen. Lijkt mij ook geen enkel probleem. Kost alleen wel veel meer, maar als ik zie dat de EU al 3.3 miljard belastinggeld in een corrupt Oekraïne steekt moet ook een verkiezing over meerdere dagen te organiseren zijn.

Weer ontopic. De titel van deze discussie is Europarlement maar afschaffen ja of nee. 72% heeft ja gestemd. Is dus tegen die zakkenvullers.
Nogmaals, zolang ik kan herinneren is er ALTIJD in Nederland op een doordeweekse dag gestemd. Nooit op zondag. Nooit heeft iemand daar bezwaar tegen gemaakt of commentaar op geleverd.
Tot Elizabeth dit aankaart. Nederland wil graag zijn autonomie behouden. Behalve in dit opzicht (althans volgens Ted, Beth en Ryan dan) Nu moeten wij opeens ons wel voegen naar de rest van Europa.
En ik zeg dan nee. Wij doen het zoals wij het altijd gedaan hebben. En dat mag van mij gerust wat kosten.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Forum heeft het trouwens ook uitstekend gedaan bij deze verkiezingen, laten we dat ook niet vergeten. Dat PvdA en VVD dan net een paar zeteltjes meer hebben doet daar niets aan af.

Mwah, Forum heeft het maar matigjes gedaan, net als de PVV. Eigenlijk zie je dat de Nexit-boodschap niet aanslaat bij een breder publiek dan wat ook al op de PVV stemde. De PVV verliest er 4, Forum wint er 3 voor terug. Na uittreding van de Britten wordt dat -3 en +4. Matig resultaat.

Klopt denk ik ook wel, VVD-kiezers zijn te berekenend om voor de onuitgewerkte en rabiate plannen van FvD en PVV voor Nexit te stemmen.

De keuze van de kiezer, of je t nou wil of niet, is eigenlijk heel duidelijk geweest: pro-Europa.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Dus ja, ik vind van wel. Ik vind het niet leuk, maar ik leg me er bij neer. .

Waar ligt je grens dan? Ik wil niet dat van mijn belastinggeld kinderen wordt onderwezen dat ik een ziekte heb.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Dat is helemaal jouw probleem. Jij gaat dan maar je geld terugvorderen.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Niet zo flauw, is een principieel punt.

Of zullen we homogenezing ook laten vergoeden door de basisverzekering?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik doe niet flauw. Dit is niks meer dan een zijpaadje.
Lees het even terug.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Het geloof is niet zo rotsvast als je denkt 10-miljoenste. Ik kwam bv. achter toen ik zag hoeveel bliksemafleiders ze op een gemiddelde kerk monteren Very Happy

Heeft dus niks met geloof te maken, maar met het voortschrijdend inzicht dat een kerk met een spitse toren een risico vormt voor blikseminslag. Dus ze gaan vooruit.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Niet zo flauw, is een principieel punt.

Of zullen we homogenezing ook laten vergoeden door de basisverzekering?

Dit bedoel ik dus. Bij jou draaien je principes om geld. Bij mij niet. Dus wij komen er nooit uit.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Dit bedoel ik dus. Bij jou draaien je principes om geld. Bij mij niet. Dus wij komen er nooit uit.

Neu, over wat je als samenleving wel en niet wilt faciliteren. Maar kom op, jij wilt faciliteren dat kinderen wordt onderwezen dat homoseksualiteit een ziekte is. Dan moet je ze toch ook de kans geven om daarvan te genezen?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Als de wetenschap kan bewijzen dat homoseksualiteit een afwijking die genezen kan worden, en als daar een medicijn voor is, dan mag iedereen die dat wil daarvan gebruik maken.
Maar eer het zover is, zal er ongetwijfeld een brede maatschappelijke discussie worden opgezet door voor- en tegenstanders.

Quote:
... jij wilt faciliteren...

Heb ik nergens geschreven, ik reageerde slechts op wat Cliff vroeg.
Had slechts zijdelings te maken ivm het stemmen op een bepaalde dag.

En wat doe jij? Ga jij naar de dokter of blijf toch maar liever zoals je bent?
Ik denk dat jij blijft zoals je nu bent. En dat is jouw goed recht. Hoe benader jij homo's die wel 'betergemaakt' willen worden?
Accepteer je dat of ga je die achtervolgen met hooivorken en fakkels?

Overigens heb ik SP gestemd. Doe ik al jaren.

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 7:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Waar ligt je grens dan? Ik wil niet dat van mijn belastinggeld kinderen wordt onderwezen dat ik een ziekte heb.

Dus als het niet met belastinggeld gebeurt dan mag het wel?

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:
Als de wetenschap kan bewijzen dat homoseksualiteit een afwijking die genezen kan worden, en als daar een medicijn voor is, dan mag iedereen die dat wil daarvan gebruik maken.

Als...
Ik vrees voor die dag overigens. De maatschappelijke druk om dat medicijn te nemen zal enorm zijn.

Quote:

Ik denk dat jij blijft zoals je nu bent. En dat is jouw goed recht. Hoe benader jij homo's die wel 'betergemaakt' willen worden?

Ik ken ze niet, maar ik zou t uit hun hoofd proberen te praten. Of even meenemen naar het bos, kan diegene zien wat er met je gebeurt als je t probeert weg te drukken...

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ja dan mag t wel. Iedereen heeft recht op zn mening, hoe achterlijk die ook is. Maar niet met mijn belastinggeld.

Laatst aangepast door Royy op Do Mei 30, 2019 18:20, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Jip schreef:

Als...
Ik vrees voor die dag overigens. De maatschappelijke druk om dat medicijn te nemen zal enorm zijn.

Quote:

Ik ken ze niet, maar ik zou t uit hun hoofd proberen te praten. Of even meenemen naar het bos, kan diegene zien wat er met je gebeurt als je t probeert weg te drukken...

Stel dat de wetenschap onomstotelijk kan bewijzen dat homoseksualiteit een afwijking is die genezen kan worden. Vind jij dan dat de wetenschap verplicht is om dit wereldkundig te maken of zie jij liever dit bewijs verdwijnen in de kast met zoekgeraakte documenten?

Wat doe je dan in de bossen met die persoon? Ophangen, verkrachten, begraven? Ik vind de toon van je laatste opmerking bijzonder luguber.

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Stel dat de wetenschap onomstotelijk kan bewijzen dat homoseksualiteit een afwijking is die genezen kan worden. Vind jij dan dat de wetenschap verplicht is om dit wereldkundig te maken of zie jij liever dit bewijs verdwijnen in de kast met zoekgeraakte documenten?

Dat laatste heeft geen zin, komt toch wel op de een of andere manier uit.

Quote:
Wat doe je dan in de bossen met die persoon? Ophangen, verkrachten, begraven? Ik vind de toon van je laatste opmerking bijzonder luguber.

Haha ehh nee laten zien hoeveel auto's met kinderzitjes op de parkeerplaats staan...

Maar dan jij nu ook antwoord op de vraag geven: vind je dat homo-genezing in t basispakket mag komen?

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Als blijkt dat het een afwijking die genezen kan worden, dan zeg ik: ja doen.
Wel vrijwillig en niet onder dwang. Homo's die dit niet meer willen, mogen daar voor kiezen.
Homo's die dat niet willen hoeven dat niet.

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy:
Quote:
Haha ehh nee laten zien hoeveel auto's met kinderzitjes op de parkeerplaats staan...

Slaat nergens op.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2019 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:

Ja dan mag t wel. Iedereen heeft recht op zn mening, hoe achterlijk die ook is. Maar niet met mijn belastinggeld.

Raar maar waar: die achterlijken betalen ook belasting.

Nou jij weer.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2019 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ok, dan spreken we af dat ik geen belasting meer betaal en de achterlijken wel. Dan kunnen die achterlijken prediken op school wat ze willen. Opgelost.

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Kanttekening: Waarin ze geloven blijkt niet zo rotsvast te zijn als de natuurwetten. Hun geloof echter wel. Dat valt zelfs moeilijk te deprogrammeren.

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:

Royy schreef:
Als...

Volgens mij is aangetoond dat orientatie geen keuze is, maar aangeboren. Dus ook niet veranderbaar. Net zozeer als je geslacht, kleur pigment, kleur ogen. De tijd dat men dacht dat men iemand's oriëntatie kon veranderen door sessies in psychiatrische inrichtingen is iets van de 19de eeuw. Godsdienst, dat is wel een keuze. Zie hoe dom de redenatie bij veel Moslims dus is als ze stellen dat je als Moslim wordt geboren. Criminaliteit bijvoorbeeld is wel weer een keuze. Of wat je wel of niet gaat eten of drinken. Of dat je met dit mooie weer wel of niet in je korte broek in je tuintje gaat zitten.

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Volgens mij is aangetoond dat orientatie geen keuze is, maar aangeboren. Dus ook niet veranderbaar. Net zozeer als je geslacht, kleur pigment, kleur ogen. De tijd dat men dacht dat men iemand's oriëntatie kon veranderen door sessies in psychiatrische inrichtingen is iets van de 19de eeuw. Godsdienst, dat is wel een keuze. Zie hoe dom de redenatie bij veel Moslims dus is als ze stellen dat je als Moslim wordt geboren. Criminaliteit bijvoorbeeld is wel weer een keuze. Of wat je wel of niet gaat eten of drinken. Of dat je met dit mooie weer wel of niet in je korte broek in je tuintje gaat zitten.

Mannen die geboren zijn in een vrouwenlichaam en vrouwen die geboren zijn in een mannenlichaam kunnen wel degelijk van geslacht veranderen. Met dank aan de wetenschap.

Die sessies in psychiatrische inrichtingen zijn tot ver in de 20ste eeuw doorgegaan. Mede dankzij onderzoek en publicaties van o.a. Alfred Kinsey is de psychiatrie langzaam tot andere inzichten gekomen.

En hoe dom vind jij psychiaters die jarenlang hebben gesteld dat elke vrouw automatisch moedergevoelens heeft. En dat vrouwen die niet in staat waren om van hun kind te houden, door de psychiatrie werden beschouwd als onnatuurlijke vrouwen?

Criminaliteit is inderdaad vaak een keuze, maar soms een noodzaak. Iemand die eten of medicijnen steelt voor zijn gezin is geen crimineel maar hij overtreedt wel de wet. Diefstal is strafbaar.

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Ik neig er naar om hier ook geen rekening mee te houden, en wel om het volgende:
Christenen -> Zondag gebedsdag
Joden -> Zaterdag gebedsdag
Moslims -> Vrijdag gebedsdag

Christenen bidden elke dag van de week. Drie keer per dag voor het eten en nog een keer voor het slapen gaan.
Omdat god de wereld in zes dagen in elkaar geflanst had en op dag 7 tevreden achterover leunde, is deze dag tot een rustdag uitgeroepen, geen gebedsdag zoals jij hier ons wijs probeert te maken.
Ooit gehoord van een moslim die niet gaat werken op vrijdag? Voor moslims is de vrijdag een heilige dag, ongeveer vergelijkbaar met de zondag voor christenen en de zaterdag voor joden. Verder gaat elke vergelijking van jou hiermee mank.

Quote:
Als we dan verkiezingen op zondag zouden houden (mij maakt de dag niet veel uit overigens) dan lossen de mensen met een hobby het probleem zelf maar op. Dat geldt zowel voor de fanatieke voetballers die op die dag een wedstrijd hebben als de fanatiek religieuzen die het zetten van een rood kruisje als 'werk' zien.

Prima als jij het geloof beschouwt als een vrijetijdsdingetje of vergelijkt met een potje voetbal, maar het is wel ontzettend laakbaar dat jij dit als argument gebruikt om deze groep het recht te ontzeggen hun stem uit te brengen.
Dat moest me nog even van het hart. Het staat jou vrij om hier wel of niet op te reageren, even goede vrienden. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 0:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Mwah, Forum heeft het maar matigjes gedaan, net als de PVV.

Niet mee eens, Forum heeft het als nieuwkomer in Europa uitstekend gedaan met vier zetels.

Royy schreef:
De keuze van de kiezer, of je t nou wil of niet, is eigenlijk heel duidelijk geweest: pro-Europa.

Nah, meer dan de helft van de kiezers vond het niet eens de moeite waard om te gaan stemmen Royy. Tijdens het Oekraïne referendum vond jij dat nog een heel belangrijk punt, nu niet meer blijkbaar.

Weerwoord forum index » Europese Zaken