Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Europarlement Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Europarlement maar afschaffen?
Ja
60%
 60%  [ 9 ]
Nee
26%
 26%  [ 4 ]
Wat maakt het uit
0%
 0%  [ 0 ]
Ik stem niet
6%
 6%  [ 1 ]
Ik doe een proteststem
6%
 6%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 15

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 3:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ik mag hier niet stemmen voor de landelijke verkiezingen maar wel in Nederland.

Wat natuurlijk heel raar is... hoe lang woon jij al niet meer in Nederland?

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Elisabeth schreef:
97% in de EU stemt op zondag....
Zo wat is het probleem JIP?

Nederland en de UK stemden op donderdag.
Drie landen in Oost Europa stemden op zaterdag.
En de rest stemden op zondag.

Ik vind dit vreemd. Waarom niet de hele EU op zondag!
Vandaag gestemd en dat is op een school.
Mijn naam stond in hun bestand en ik moest naar een lokaal gaan om te stemmen.

De Portugezen kennen mij en waren duidelijk blij dat ik ging stemmen voor Portugal.
Dat heet integratie. Ik mag hier ook stemmen voor de Gemeente Raad dus voor de Burgemeester.
In Nederland mag je niet stemmen voor een burgemeester..... die wordt toegewezen, dus niet democratisch.

Wat is er dan zo vreemd aan? Waarom spreken we in de EU niet allemaal de zelfde taal?
Waarom worden Britten onlosmakelijk verbonden aan fish and chips, Duitsers aan zuurkool met worst, Nederlanders aan stamppot, Italianen aan spaghetti, Spanje met paella?

Ik maak hier geen probleem van, dat doe jij.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

En ja, wat is er mis als Nederland ook op zondag zou stemmen?
Dat is geen azijnpisserij, maar gewoon het principe dat iedereen voor de wet gelijk is.

Altijd dat geloof weer, dat uitzonderingen wil maken.
Het is bij de konijnen af, dat de staat daar uitzonderingen voor maakt.

We hebben toch een scheiding van staat en religie, of niet dan?
Blijkbaar niet!

Overigens hoeft niemand aan te komen zetten, met het feit dat de SP het slecht gedaan heeft.
Ik heb al gezegd, dat het geen zoden aan de dijk zet.
Nou dan?

Het Europarlement is een dooie mus.
Geen enkele macht.
Alleen zijn er wel bepaalde lieden zoals Frans Timmermans die zich met een hoop gekonkel
baantjes verschaffen.

Die Europese Commissie is zoals indertijd in de Sovjet Unie het Centraal Politbureau was.
Gewoon de wortel van de dictatuur.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ryan, als iedereen voor de wet gelijk zou zijn, of beter gezegd gelijk behandeld zou worden, dan hebben we pas echt een probleem.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jip schreef:
Ryan, als iedereen voor de wet gelijk zou zijn, of beter gezegd gelijk behandeld zou worden, dan hebben we pas echt een probleem.

Nee, helemaal niet.

Waarom verdienen vrouwen nog steeds slechter dan mannen?

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Gisteren in Brussel.

https://www.facebook.com/rtdeutsch/videos/508797486325819/

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Icesurfer schreef:

Wie heeft er nog facebook?
Ga eens wat met je tijd mee!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Omdat vrouwen eeuwenlang als tweederangs mensen zijn behandeld. Die inhaalslag gaat echt niet van de ene op de andere dag.
Maar dat was mijn punt niet. Jij beweert dat iedereen voor de wet gelijk behandeld moet worden.
Als Pietje de snelheidslimiet overtreedt, krijgt Pietje 25 jaar gevangenisstraf.
Als dement omaatje met rolletje drop wegloopt wordt omaatje ook 25 jaar achter slot en grendel gezet.
Als Jantje een heel weeshuis of een hele school uitroeit met zijn kalasnikov, komt Jantje naast dement omaatje en Pietje te zitten. 25 jaar lang.
Is dit echt wat jij wilt? Nee, ik weet zeker van niet.

Ik herhaal mezelf nog maar even: als hier in Nederland religekkies het vertikken om op zondag te stemmen, dan is het plicht van Vadertje Staat om de gelegenheid te scheppen om hun stem te laten horen.

Laatst aangepast door Jip op Ma Mei 27, 2019 12:17, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jip schreef:
Omdat vrouwen eeuwenlang als tweederangs mensen zijn behandeld. Die inhaalslag gaat echt van de ene op de andere dag.
Maar dat was mijn punt niet. Jij beweert dat iedereen voor de wet gelijk behandeld moet worden.
Als Pietje de snelheidslimiet overtreedt, krijgt Pietje 25 jaar gevangenisstraf.
Als dement omaatje met rolletje drop wegloopt wordt omaatje ook 25 jaar achter slot en grendel gezet.
Als Jantje een heel weeshuis of een hele school uitroeit met zijn kalasnikov, komt Jantje naast dement omaatje en Pietje te zitten 25 jaar lang.
Is dit echt wat jij wilt? Nee, ik weet zeker van niet.

Ik herhaal mezelf nog maar even: als hier in Nederland religekkies het vertikken om op zondag te stemmen, dan is het plicht van Vadertje Staat om de gelegenheid te scheppen om hun stem te laten horen.

Onzin allemaal.
De strafwet is heel duidelijk.
En er wordt wel degelijk onderscheid gemaakt tussen een moord, en het stelen van een rolletje drop.
Ben jij nou gek?

Kijk, vrouwen zijn veel te meegaand.
Daarom vonden ze het indertijd vanuit de elite ook prima, dat ze mee mochten doen aan verkiezingen.
Dat ze nog steeds als tweede rangs burgers worden behandeld, hebben ze juist aan deze meegaandheid te danken.
Kijk, zo'n man als Baudet geeft ook nog eens een sneer richting vrouwen, en komt er gewoon mee weg.
Ik zeg maar, hoe het is.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Bucephales, ga eerst terug naar school en leer lezen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jip schreef:
Bucephales, ga eerst terug naar school en leer lezen.

Nou doe je hetzelfde als Baudet!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Even serieus, wij hadden over de dag waarop er gestemd werd.
Waarom gun jij je gelovige medemens niet het recht om te gaan stemmen zonder dat er voor hem een conflict ontstaat?
Dan ga ik me, heel logisch, afvragen of jij en je medestanders Tedje en Liesbetje niks beter te doen hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jip schreef:
Even serieus, wij hadden over de dag waarop er gestemd werd.
Waarom gun jij je gelovige medemens niet het recht om te gaan stemmen zonder dat er voor hem een conflict ontstaat?
Dan ga ik me, heel logisch, afvragen of jij en je medestanders Tedje en Liesbetje niks beter te doen hebben.

Je gaat niet op het argument in, dat staat en religie van elkaar gescheiden behoren te zijn.
Het is een schande, dat het in Nederland niet zo is!
En dan zijn er altijd weer mensen, die dat goed praten!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Religieuze horen zich aan de Nederlandse wet te houden, dat is waar.
Maar daar hebben we het niet over.
Toon jij dan maar aan dat het stemmen op een doordeweekse dag een misdrijf is.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jip schreef:
Religieuze horen zich aan de Nederlandse wet te houden, dat is waar.
Maar daar hebben we het niet over.

Daar hadden we het wel over.

Maar ik begin er hier schoon genoeg van te krijgen.
Allemaal gezeik op een riek!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ryan schreef:
Icesurfer schreef:

NEE, ik ga NIET met het cultuurmarxisme van de nwo mee ! Laughing

Vroeger noemde men dat > tegen cultuur > antiestablishment

Nu > cultuurmarxisme > vernieling cultuur

nu tegencultuur, antiestablishment > cultuur !

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Ik neig er naar om hier ook geen rekening mee te houden, en wel om het volgende:
Christenen > Zondag gebedsdag
Joden > Zaterdag gebedsdag
Moslims > Vrijdag gebedsdag

Nu nog de boeddhisten, de hindoestanen en de pastafari's en dan hebben we nog één groep nodig die op een bepaalde dag niet kan stemmen... en we kunnen nooit meer stemmen.

We zitten in Nederland met heel veel juridische uitzonderingsposities op basis van religie en dat maakt vroeg of laat subjectieve rechtsconflicten. Zo mogen moslima's op hun paspoort met hoofddoek, maar pastafari's niet met vergiet. Zo mogen kerken hun klokken elk half uur luiden en af en toe hun carillon bespelen, maar willen we wel regels tegen het gejammer uit een minaret. Dan hebben we nog de uitzonderingspositie op onderwijs met speciale scholen tot speciaal lesmateriaal aan toe...

En dan zeg ik op den duur: NEE. Vanaf nu stellen we dat religie in iemands persoonlijke levenssfeer zit, vergelijkbaar met het uitoefenen van een hobby. Juridisch en politiek gaan we daar geen rekening meer mee houden.

Als we dan verkiezingen op zondag zouden houden (mij maakt de dag niet veel uit overigens) dan lossen de mensen met een hobby het probleem zelf maar op. Dat geldt zowel voor de fanatieke voetballers die op die dag een wedstrijd hebben als de fanatiek religieuzen die het zetten van een rood kruisje als 'werk' zien.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Icesurfer schreef:
Ryan schreef:
Icesurfer schreef:

NEE, ik ga NIET met het cultuurmarxisme van de nwo mee ! Laughing

Vroeger noemde men dat > tegen cultuur > antiestablishment

Nu > cultuurmarxisme > vernieling cultuur

nu tegencultuur, antiestablishment > cultuur !

Je zet de wereld maar weer eens op zijn kop!
Precies dat is een fascistische truc!

Facebook is een handige tool van de CIA en de NSA.
Dat weet toch iedereen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:

Wat natuurlijk heel raar is... hoe lang woon jij al niet meer in Nederland?

Al 19 jaar niet, dat klopt maar dat ligt weer aan je nationaliteit.
Ik mag van Nederland geen 2 paspoorten hebben dus....
Mogen de Turken en in Nederland en in Turkije stemmen?
Mag jij naast Nederland ook nog voor de landelijke verkiezingen in Italië stemmen?

Met de EU verkiezingen moet ik kiezen dus ik kies voor Portugal.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 7:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Turken en Marokkanen mogen inderdaad in twee landen stemmen.

Ik mag misschien ook nog in een ander land stemmen, maar dat doe ik simpelweg niet uit principe. Ik vind dat je alleen mag stemmen in het land waar je woont en werkt. Daar zou het stemrecht aan gekoppeld moeten zijn, en niet aan nationaliteit.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad Cliff.
En of je belasting betaalt.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:

Ik neig er naar om hier ook geen rekening mee te houden, en wel om het volgende:
Christenen > Zondag gebedsdag
Joden > Zaterdag gebedsdag
Moslims > Vrijdag gebedsdag

Nu nog de boeddhisten, de hindoestanen en de pastafari's en dan hebben we nog één groep nodig die op een bepaalde dag niet kan stemmen... en we kunnen nooit meer stemmen.

We zitten in Nederland met heel veel juridische uitzonderingsposities op basis van religie en dat maakt vroeg of laat subjectieve rechtsconflicten. Zo mogen moslima's op hun paspoort met hoofddoek, maar pastafari's niet met vergiet. Zo mogen kerken hun klokken elk half uur luiden en af en toe hun carillon bespelen, maar willen we wel regels tegen het gejammer uit een minaret. Dan hebben we nog de uitzonderingspositie op onderwijs met speciale scholen tot speciaal lesmateriaal aan toe...

En dan zeg ik op den duur: NEE. Vanaf nu stellen we dat religie in iemands persoonlijke levenssfeer zit, vergelijkbaar met het uitoefenen van een hobby. Juridisch en politiek gaan we daar geen rekening meer mee houden.

Als we dan verkiezingen op zondag zouden houden (mij maakt de dag niet veel uit overigens) dan lossen de mensen met een hobby het probleem zelf maar op. Dat geldt zowel voor de fanatieke voetballers die op die dag een wedstrijd hebben als de fanatiek religieuzen die het zetten van een rood kruisje als 'werk' zien.

Mooi verwoord, maar je hebt me niet overtuigd.
Wel jammer dat je het VSM als argument gebruikt. Bij hoge uitzondering heb ik de Wiki geraadpleegd en daar kan je lezen dat ene Bobby Henderson uit Amerika (waar anders? Razz ) de uitvinder is van dit internetfenomeen. Aanvankelijk bedoeld als statement tegen het besluit om op Amerikaanse scholen intelligent design naast de evolutietheorie te onderwijzen.

Jouw opmerking over het onderwijs is te vaag en nietszeggend, ik kan daar niet zoveel mee. Onderwijs valt volgens mij dan wel ook onder vvm, iedereen kan en mag een school oprichten, iedereen kan en mag ook zijn gedachten publiceren zonder dat overheid als gedachtenpolitie fungeert.

En verder heb ik er nooit bij stilgestaan dat we in Nederland altijd op een doordeweekse dag gaan stemmen. Elizabeth begon hierover terwijl zij niet eens in Nederland woont.

Kort samengevat: ik vind het volkomen terecht dat hier gelovigen de kans krijgen om op een voor hun aanvaardbare dag hun stem mogen uitbrengen.
En al het andere is niks anders dan janken om het janken zelf.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Kort samengevat: ik vind het volkomen terecht dat hier gelovigen de kans krijgen om op een voor hun aanvaardbare dag hun stem mogen uitbrengen.

Ik vind dat het kleine aantal extremistische gelovige Nederlanders zich maar moet richten naar 375 miljoen EU burgers die allemaal op zondag gaan stemmen. En als ze dat niet willen dan blijven ze maar lekker thuis en gaan ze niet stemmen.

Ook vind ik het van de zotte dat afgelopen zondag de gemeenteambtenaren uit die extremistische gelovige gebieden 's avonds niet naar het gemeentehuis hoefden te gaan om de officiële uitslag te versturen.

Wake up and smell the coffee! It's 2019!

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Jouw opmerking over het onderwijs is te vaag en nietszeggend, ik kan daar niet zoveel mee. Onderwijs valt volgens mij dan wel ook onder vvm, iedereen kan en mag een school oprichten, iedereen kan en mag ook zijn gedachten publiceren zonder dat overheid als gedachtenpolitie fungeert.

Okee, licht ik het toe Smile

Mag je een school oprichten waarin je bij biologielessen leert dat homoseksualiteit een afwijking is? Of een ziekte?

Er zijn nu speciale biologie lesmethoden op het voortgezet onderwijs voor gereformeerde scholen waarin meer plaats is voor het creationisme als uitgangspunt hoe de aarde ontstaan is. Dat vind ik te ver gaan.

Mijn uitgangspunt is de school als kennis instituut. Dat is het allerbelangrijkste waar een school zich mee moet bezig houden: het overdragen van kennis.

Er zijn tal van mensen die vinden dat scholen een deel van de opvoeding over moeten nemen van ouders. Er zijn tal van mensen die vinden dat scholen de kinderen vooral een religieuze leer op maatschappij en politiek moeten bijbrengen.

Ik deel die mening van mensen niet. In het opvoedingsproces is de ouder altijd eindverantwoordelijk. Als de ouders vinden dat scholen daar een rol in hebben, dan stel ik: prima, maar objectief én van te voren duidelijk afgesproken wat die rol daarin is.

Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker gemaakt heb. En nee, ik pleit niet voor een overheid als gedachtenpolitie. Hooguit als feiten politie.

Quote:

Misschien moeten we een polderoplossing bedenken en iedereen 4 dagen de tijd geven om te stemmen. Lijkt mij ook geen enkel probleem. Kost alleen wel veel meer, maar als ik zie dat de EU al 3.3 miljard belastinggeld in een corrupt Oekraïne steekt moet ook een verkiezing over meerdere dagen te organiseren zijn.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Doe niet zo ingewikkeld, islamieten erkennen maar 1 profeet, en geen wetten van menselijke leiders, en dus gewoon altijd thuis kunnen blijven bidden .
Hetzelfde .. geldt ook voor fundamentele christen die geloven dat god hun leiders zegent, en daarna zijn aarde komen bijsturen, en zondags in kerken de uitslagen horen .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
  Weerwoord forum index » Europese Zaken