Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Sri Lankese aanslag... en Nieuwsuur... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Weerwoord Beheer

Beste mensen,

Hard roepen in een draadje dat Weerwoord Beheer moet ingrijpen heeft geen zin. Iedere bijdrage heeft een meld-knop. De bewuste bijdrage is slechts door één persoon gemeld, en hierop is actie ondernomen.

Oproep om direct terug te keren naar de inhoud en persoonlijke verwensingen achterwege te laten.

Weerwoord Beheer.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Joost Bakker schreef:

Terror Trump maalt er niet over... de verachtelijke VS acht ik, gezien de nieuwe vrijgekomen getuigenissen
inmiddels samen met Saoedi Arabie verantwoordelijk voor 9/11.

Dat was al vanaf dag 1 bekend Joost.

BerichtGeplaatst: Do Apr 25, 2019 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Met die hypocricy ben ik het eens...

In wezen is Hitler dankzij de banken en Amerikaans kapitaal (zie linkje Bush-familie) aan de macht gekomen,
die dachten er een welkome bondgenoot tegen ''de Russen'' in te zien...

Ook was er natuurlijk wel via spionnen bekend dat Joden afgeslacht werden, maar de VS had nog andere plannen.

Op 2e paasdag onthoofde Saoedi Arabia 35 Shiieten, onder andere enkele minderjarigen die
iets over ''democratie'' hadden gemaild) hoe symbolisch voor die datum: er werd er een gekruisigd.

Die doortraptheid van de financieele wereld van toen zie je nu ook... en leidt evenals toen tot steeds grotere escalaties.

Die enorme haat tegen ''de Russen'' wordt in de VS meer dan ooit aangewakkerd.
De gemiddelde kennis van een Amerikaan is ontstellend laag en eenvoudig te manipuleren.
Veel feiten komen zowel links en recht niet in de media.
Het typisch Amerikaanse bespottelijk idee van ''superioriteit'' gaat niet samen met kennis
over de rest van de wereld.

Betere systemen, dan die van ongebreidelde hebzucht, kunnen de Amerikanen mentaal niet verdragen...

De Islam in India en ook in Sri Lanka is door de eeuwen heen en door invloed van plaatselijke oude culturen
altijd afwijkend en veel minder extremistisch gebleven.

Zo niet die van het Salafisme uit Saoedi Arabie, wiens religieus-bestuurlijk systeem niet fundamenteel afwijkt van ISIS.

Vandaar dat ik de goorheid van het Westers kapitaal dat een bloedige haatsekte op een olie-berg
zijn destructieve gang laat gaan in deze wereld aan de orde stel.

Maar ja,
Welke leraar geschiedenis verteld zijn leerlingen dat er in in
het Midden Oosten en in Zuid Amerika eens in twee staten de eerste democratie ontstond.
Te weten Iran en Chili ?

En dat de VS in beide landen die democratie met bruut geweld om zeep hielp om een
dictatuur te stichten?

Antwoord: Zelfs in ons land waarschijnlijk geen. Rutte verteld het ze ZEKER niet...

Past niet binnen het plaatje van Bureau Clingendael, de potsierlijke Oranjes, Rutte, Dijkhoff en de overige minkukels,

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Geleend van Hans Varkevisser:

De NOS legt nog even aan het volk uit hoe ut naw écht met het uh…”geweld” in Sri Lanka zit.

Ook weer heel knap om het woord ISLAM niet één keer te laten vallen en ons langdradig te “informeren” over de echte bad guys aldaar: de boeddhisten en de Tamils. Het beeld moet blijven hangen dat er een wat onderhuidse instabiliteit in het land zou heersen waarin ..eh…”terreur” een beetje vervelend bijverschijnsel is. Helemaal aan het eind lezen we (en dat beeld mot natuurlijk bij de gemiddelde lezer graag blijven hangen):

“Er is een soort zenuwachtigheid om het machtsspel en die is veel ingewikkelder dan in de jaren zeventig en tachtig. De oppositie is erg versplinterd en de corruptie is toegenomen. Welke groep zou in staat zijn om deze aanslagen te plegen? Ik weet het niet.”

Joh NPO? Geen enkele suggestie uiteraard, dit is totaal onbekende materie, hier is ook helemaal geen sprake van bepaalde indicatoren die we wel…eh…vaker tegenkomen in het nieuws, zoals:
– aanslagen tijdens christelijke feestdagen met veel uh…ongelovigen fijns gelokaliseerd op één plaats
– aanslagen op kerken en “luxe” hotels waar (westerse) toeristen verblijven
– lieverdjes die zichzelf opblazen of anderszins met bommen gooiden?

Joh: dat is helemaal nieuw, geen idee wat daar naw achter zou kunnen zitten, dat doet helemaal geen belletjes rinkelen toch?

Wat een VIEZE RATTEN zijn jullie!
Want nog voordat er überhaupt nog maar iets bekend was kwamen juli al met het beschuldigende islam pamperende vingertje richting boeddhisten (zie screenshot in het commentaar). Vraagje: sinds wanneer zijn boeddhisten sowieso in oorlog met christenen op Sri Lanka?
Ook wist het niet policore deel van de pers, zeg maar hullie die de waarheid spreken, zoals The Post Online al na iets langere tijd heel precies te melden wie hier achter zaten, terwijl jullie nog fijn bleven hangen in je islam ontkenningsfase.
Voorts was ook al bekend dat er weer eens Alua Hakkenbar was gekrijst door het geestelijk gestoord islamitisch moordenaars geteisem en ook dat een week daarvoor al officiële waarschuwingen voor islamitische aanslagen in Sri Lanka waren uitgegaan.

RATTEN ZIJN JULLIE!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Uitstekende berichtgeving door de NOS.
Direct na de aanslagen rijst de vraag wie daar achter zitten. Natuurlijk zien de schreeuwers het liefst dat er meteen naar moslims wordt gewezen. Net zoals ze na de moord op Marianne Vaatra meteen wezen naar asielzoekers en wee degene die eerst het onderzoek af wilde wachten: dat was een linkse rat. Bleek achteraf om een roomblanke Hollandse boer te gaan, einde van het geschreeuw en getier.
Terug naar Sri Lanka: de grootste religieuze groep daar zijn boeddhisten, een veel kleiner deel is christen of moslim. In Sri Lanka zijn nooit diepe religieuze spanningen geweest, dus lag het niet per definitie voor de hand dat dit nu een rol speelde. De Tamils die strijden voor een onafhankelijke staat: zou kunnen, maar is niet zo waarschijnlijk omdat de burgeroorlog met de Tamils al heel lang voorbij is.
Dus liggen alle opties open. Heel goed om dat te belichten en pas met beschuldigingen te komen wanneer de bewijzen zich aandienen, en niet eerder.
Zo hoort het, en niet het getier, gegil en geschreeuw vooraf.
Hulde aan de NOS.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zeer kwalijke misleidende reactie. Niks ''uitstekend''...

Ik heb al aangeven dat 10 uur voor de uitzending van Nieuwsuur de Sri Lankaanse overheid al bekend maakte
welke Islamitische terreurgroep er achter zat... Feiten en nog eens feiten, niks Marianne Vaatsra.

Twee geidentificeerde Islamistische leden onder invloed van het Wahabisme (peverse Islam-variant vanuit Soedie Arabie)
hadden hun woning bij aanhouding al opgeblazen..

Meer dan 350 doden en dan d..m.v. een vage 'fake news 'brenger de Islamisten onder het tapijt vegen.

Mijn beeld staat me bij van die 2 peuters die naar de resten van hun moeder zitten te kijken...

Interesseert de Politiek Correcten totaal niet...

Het Geweten is het eerste slachtoffer van deze Politiek Correcte dwaalgeesten,
daarna volgt automatisch het geheugen.

De mentale voorbereidingen voor de volgende Islamistische massa-aanslag worden ongetwijfeld al getroffen.

De Wahabisten en hun financiers hebben vrij toegang tot ons land, Moskees en scholen
omdat VVD luchtballon ''Klaas Dijkhoff'' wilde die financieele stromen uiteindelijk niet blokkeren...

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik denk dat inlichtingendiensten er verstandig aan doen de heer Joost Bakker in dienst te nemen. Hij weet meteen al wie er achter aanslagen zit en komt daarmee met zelfverklaarde feiten.
Kijk, daar hebben we wat aan. Niks gedegen onderzoek, en argumenten rond eerdere "feiten" die achteraf niet bleken te kloppen (dit even als voorbeeld, Marianne Vaatstra) worden van tafel geveegd. Meneer Bakker weet immers hoe het zit.
De Srilankaanse overheid wist 10 uur voor de uitzending verdenkingen te uiten in de richting van bepaalde groepen. Een verdenking is geen bewijs.
Dat de NOS afwachtend is en pas komt met feiten zodra het echt feiten zijn, is te prijzen. Maar ja, in een wereld waarin in steeds grotere mate schuimbekkende schreeuwers hun "waarheid" staan te brallen zonder dit met feiten hard te maken, is nuancering en terughoudendheid ver te zoeken.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Zoals ik ook al zei.

De situatie in Sri Lanka zit in een Status Quo.
De burgeroorlog is nu 10 jaar voorbij, maar dat wil nog niet zeggen dat de vrede is teruggekeerd.

Kijk naar andere landen waar de ene bevolkingsgroep eerst dominant was, en dat die vervolgens afgelost wordt door een andere bevolkingsgroep.
België bij voorbeeld. Hadden eerst de Walen het voor het zeggen, nu overheersen de Vlamingen.

Niks nieuws onder de zon.
Kijk, en de regering in Sri Lanka loopt op eitjes.
Nogal wiedes dat die niet in de wilde weg gaan beschuldigen.

Dat een stel mafketels ergens in de wereld die aanslag opeisen, zegt verder nog weinig.
Dat verhaal kan je nauwelijks serieus nemen.
CIA--> Osama Bin Laden ---> Propaganda tegen de islam.
CIA--> Opvolgers ----> Propaganda tegen de islam.

Mag ik er even fijntjes op wijzen, dat de meeste slachtoffers van IS uitgerekend ook moslims zijn?

Open die doppen nou eens een keer!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Lampje schreef:
Direct na de aanslagen rijst de vraag wie daar achter zitten. Natuurlijk zien de schreeuwers het liefst dat er meteen naar moslims wordt gewezen.

Vanaf de eerste minuut was het duidelijk dat het om zelfmoordaanslagen ging. In zo'n grote en degelijk voorbereide aanslag kunnen dat alleen moslimterroristen zijn.

Op Teletekst beweerde de NPO aanvankelijk zelfs dat het een zelfmoordaanslag was gepleegd door Boeddhisten. Geef mij eens een voorbeeld waar Boeddhisten zichzelf massaal opblazen.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Moppersmurf schreef:
Lampje schreef:
Direct na de aanslagen rijst de vraag wie daar achter zitten. Natuurlijk zien de schreeuwers het liefst dat er meteen naar moslims wordt gewezen.

Vanaf de eerste minuut was het duidelijk dat het om zelfmoordaanslagen ging. In zo'n grote en degelijk voorbereide aanslag kunnen dat alleen moslimterroristen zijn.
.

Haha.. Moslims zijn nooit zo goed georganiseerd als Amerikaanse "deep state" terroristen.
En inderdaad, de Amerikanen hebben waarschijnlijk ook mensen in dienst uit de regio waar die opereren.

Als je naar de "bewijzen" van de bewakingscamera's kijkt, zijn die toch lachwekkend.
Mannen met baarden, een rugzak en een petje.
Het valt nog mee dat ze niet staan te zwaaien van.. "Kijk, hier ben ik! Ik ga mezelf opblazen!"

Explosieven die zo massaal tegelijk ontstoken worden, zijn niet te rijmen met mannen met baarden en een rugzak.
Veel eerder door wat planmatig al aangebracht is.

Ik heb ook al eens zo'n korte training gehad, waarbij belangrijk was waar je op moest letten in openbare ruimtes.

Ik kan je verzekeren, dat de Nederlandse overheid gigantisch zit te slapen als het op incidenten aan komt.
Ik heb wel eens naar de politie gebeld, dat er een rugzak tegen het gemeentehuis aan stond.
Uitgerekend tegen de plaats waar het elektriciteitsgedeelte zat.

Wat denk je? Ik kreeg de vraag van de telefoniste, of ik even in de rugzak wilde kijken!!!!!
Ja daaag!
Toevallig zag ik ook nog een ambtenaar naar buiten komen, die de rugzak ook zag staan.
Even twijfelde, er met de punt van zijn schoen tegen duwde, en toen schielijk naar elders verdween.
Hij had het dus gezien maar dacht alleen aan zijn eigen gezondheid.. WEGWEZEN!

Kijk, zo naïef zijn mensen over het algemeen.
Dus hou maar op met janken!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Ryan schreef:

Explosieven die zo massaal tegelijk ontstoken worden, zijn niet te rijmen met mannen met baarden en een rugzak.

Mijn bijdrage was niet bedoeld als complottheorie ! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Moppersmurf schreef:
Ryan schreef:

Mijn bijdrage was niet bedoeld als complottheorie ! Evil or Very Mad

Tja, natuurlijk is het een complot.
Een aanslag is altijd een complot.
Wat een onzin bazelen ze hier toch allemaal!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Moppersmurf schreef:

Vanaf de eerste minuut was het duidelijk dat het om zelfmoordaanslagen ging.

Klopt. Dat ontkent ook niemand.
Quote:
In zo'n grote en degelijk voorbereide aanslag kunnen dat alleen moslimterroristen zijn.

Dat zal best, maar het bewijs zal dan toch echt eerst geleverd moeten worden. Aannames zijn geen bewijs. Het viel namelijk op dat de aanslagen ook niet onmiddellijk waren opgeëist, terwijl dat doorgaans wel gebeurt bij moslim aanslagen.
[quote]
Quote:
Op Teletekst beweerde de NPO aanvankelijk zelfs dat het een zelfmoordaanslag was gepleegd door Boeddhisten.

Dat beweerde Teletekst helemaal niet. Teletekst beweerde dat op Sri Lanka bronnen waren die beweerden dat de aanslag door Boeddhisten gepleegd zou kunnen zijn. Dat is wel even iets anders dan wat jij hier staat te gillen.
Quote:
Geef mij eens een voorbeeld waar Boeddhisten zichzelf massaal opblazen.

Die voorbeelden ken ik niet. Maar ik beweer ook niet dat boeddhisten die aanslagen hebben gepleegd. Het enige wat ik zeg is dat je eerst iets zult moeten bewijzen, hoezeer het er ook in de richting van moslims wijst. En wat helpt is je wat te verdiepen in de geschiedenis van landen als Sri Lanka en India: het is daar niet ongebruikelijk dat groepen aanslagen plegen die ze vervolgens andere groepen in de schoenen schuiven: hindoes versus boeddhisten versus moslims etcetera.
Ik hou het er maar op dat geloof van welke aard dan ook altijd de bron is van heel veel ellende. En als er iemand is die een pesthekel heeft aan radicale jihadisten van islamitische snit dan ben ik het wel, maar dat wordt niet meer naarmate ik harder sta te schreeuwen.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Hoezo zou het een zelfmoordaanslag zijn?

Dat wordt zo in de MSN uitgespeld.
Maar wat is er van waar, als het überhaupt waar is?
Een paar filmpjes van bewakingscamera's zijn zo in elkaar gedraaid!

Denk nou eerst eens goed na voor je wat napraat van anderen!

Ik kan ook een webcam aanzetten, en buiten voorbijlopen met een baard, een rugzak en een petje.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Maar als het geen zelfmoordaanslag was, maakt dat verder wat uit dan ?
Het aantal slachtoffers is er echt niet minder om.
Kun je bijdehand proberen te zijn door net te doen alsof jij de slimmerik bent die hier met gedweee goedgelovigen te maken heeft, maar je punt is gewoon niet relevant.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Lampje - Aannames zijn geen bewijs. Het viel namelijk op dat de aanslagen ook niet onmiddellijk waren opgeëist, terwijl dat doorgaans wel gebeurt bij moslim aanslagen.

Veelzeggend is de vergiftiging van 1 Russische spion, dat zonder onderzoek, dezelfde dag unaniem werd veroordeelt, en een half jaar lang uitgebreid werd belicht, in tegenstelling met de oorverdovende stilte van nu, Rutte, Merkel, Macron,. Timmermans, May en EU bende van Jean-Claude Juncker, in het belang van VW, BMW, Mercedes. wapenleveranties, Airbussen, olie voor eeuwige groei economie, uitbreiding markten, banken, kapitaal en kanker.en.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Maar als het geen zelfmoordaanslag was, maakt dat verder wat uit dan ?
Het aantal slachtoffers is er echt niet minder om.
Kun je bijdehand proberen te zijn door net te doen alsof jij de slimmerik bent die hier met gedweee goedgelovigen te maken heeft, maar je punt is gewoon niet relevant.

Sinds wanneer maak jij uit wat relevant is..
Praat voor jezelf, niet voor anderen.

Moeilijk om toe te geven dat ik gewoon gelijk heb?

Nu weer.. Politie doet een inval.
Er zijn explosies.
Wordt er geschreven.. Maar papier/media zijn geduldig.
Dan krijgen we beelden te zien van kinderen die gewond zijn.
Waar hebben we dat al eens eerder gezien? (White Helmets?)

Er wordt gemeld dat er veel bommen gevonden zijn, en dat er verdachten zijn opgepakt.

Ja en?

Je moet alles maar geloven, omdat de media het je vertellen?
Ze kunnen me nog meer proberen wijs te maken.

Het is toch wat hè, als je de overheden niet kan vertrouwen... Rolling Eyes

Vraag is, OF je die kan vertrouwen.

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ryan is de PR-man van de Suni Islamistische kindmoordenaars en dat doet hij met verve.

Doet me denken aan die Baptistische leider van 300 gemeenten in de VS:
'De Holocaust is een Joods leugen', roept die zo hard en vaak als die kan.

https://www.ad.nl/binnenland/weiger-amerikaanse-haatprediker-de-toegang-tot-nederland~a392f4c1/

Ik ga nu zo redeneren (parodie) als Ryan m.b.t. tot deze bloedige pijnlijke Christenen-moord maar
dan op een andere massamoord.

Je ziet hier duidelijk een aantal Joodse kinderen tijdens een vakantie een pyjama-feestje houden...
Het idee van de Holocaust is allang bewezen onwaar... We weten allemaal dat die foto's in scene gezet zijn.

https://www.canvas.be/kinderen-van-de-collaboratie/de-holocaust

Dergelijke nonsens klinkt volstrekt gewetenloos. en dat is het ook.
Islamisten vriend Bryan zegt dat die als nakomeling bijna niet bestaan had als de WO II iets langer had geduurd..
Is hij victimist of Jood of zo? En meent hij nu dat het zijn beurt is om Hitler te zijn?
En is de wereld dan niet slechter af met zijn net gelukte 'bestaan'?

Verwacht van mij geen enkele empathie Ryan.
Nakomeling van een WO II die je overigens zelf niet meegemaakt hebt maakt je geenszins vanzelf een held.
In jouw geval hoogstens een valse praatjes verkopende minkukel op pantoffels.

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Quote:

Ryan is de PR-man van de Suni Islamistische kindmoordenaars en dat doet hij met verve.

Joost, je gaat te ver!

Ik heb vandaag nog eens naar een interview van Willem Otmans gekeken.
Achteraf heeft hij gewoon het grootste gelijk van de wereld.
Maar hij kreeg ook van alles in zijn schoenen geschoven.

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Heel zwak om op een ander onderwerp over te gaan en de door mij zeer gewaardeerde Hr. Oltmans te misbruiken.

Ik sta voor 100 % achter mijn woorden over jouw inzake Sri Lanka, De VS en alle Saoedi Terreur...

Laatst aangepast door Joost Bakker op Za Apr 27, 2019 22:04, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

Moeilijk om toe te geven dat ik gewoon gelijk heb?
.

Gelijk waarin ? Je lul uit je nek, lees eerst maar eens goed. Kun je dat ? Anders weet ik nog wel een taaljuf voor je.
Je bent een grote zwetsnek. Een onderkruipsel, een gluiperd.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2019 0:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Verwijderd door Weerwoord Beheer

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2019 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Joost Bakker schreef:
Heel zwak om op een ander onderwerp over te gaan en de door mij zeer gewaardeerde Hr. Oltmans te misbruiken.

Ik sta voor 100 % achter mijn woorden over jouw inzake Sri Lanka, De VS en alle Saoedi Terreur...

Hier komt duidelijk uit de verf, dat je niets, maar dan ook niets van Willem Oltmans begrepen hebt!
Waarvan Akte!

Voor mijn part krijg je een rode kaart voor onbepaalde tijd, om mij een idiote aantijging aan te smeren!

Ik ben begonnen, met te vertellen, dat het mogelijk is, dat het een interne kwestie op Sri Lanka zou kunnen zijn.
En dat al het geblaat over IS net zo goed uit de koker van de CIA kan komen.
Want dat hebben we al meer gezien.. White Helmets...
Ach ja.. Ik ben het onderhand wel een beetje zat hier.

Paarlen voor de zwijnen!

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2019 5:49 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:

Dat de NOS afwachtend is en pas komt met feiten zodra het echt feiten zijn, is te prijzen. Maar ja, in een wereld waarin in steeds grotere mate schuimbekkende schreeuwers hun "waarheid" staan te brallen zonder dit met feiten hard te maken, is nuancering en terughoudendheid ver te zoeken.

Afwachtend?

De staatsomroep NOS kwam op dag 1 al met een bericht dat IS de aanslag had opgeeist, terwijl het bewijs weer eens ontbrak.

We zagen het met zoveel nieuwsmomenten, denk maar aan MH17 waar het vingertje gelijk al naar Rusland.

Dat heet 'manipuleren van de eigen bevolking', die klakkeloos in de berichten van de NOS trapt.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2019 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Verwijderd door Weerwoord Beheer

Weerwoord forum index » Buitenland