Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Minimumloon Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Minimumloon
BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 5:56 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Minimumloon naar 14 euro? 'Dat kan leiden tot gedwongen zzp'ers'
https://www.nu.nl/geldzaken/5846364/minimumloon-naar-14-euro-dat-kan-leiden-tot-gedwongen-zzpers.html

Het is niet de hoogte van het minimumloon die er toe doet voor de werkgever maar de opbrengsten uit de verrichtte arbeid.

In mijn bedrijf is niemand die het minimumloon verdient/krijgt zelfs de laagste beloningen zijn meer dan 140% van het minimumloon, iedereen is zich bewust van verdiencapaciteit en wat te doen om meer te krijgen. Daar hoor ik politici of FNV nooit over. Wij creëren geen banen die tot working poor mensen leiden. Iedereen die hard werkt moet echt 2000 euro netto kunnen verdienen. Niet als zzp-er maar met een echte baan. Opbrengsten van de baan moeten dit makkelijk kunnen betalen anders hebben we het niet over een echte baan

BerichtGeplaatst: Za Apr 20, 2019 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

De meeste mensen die in de productie werken, krijgen meestal niet al teveel, ondanks dat ze veel tijd kwijt zijn met produceren. Daar mag door de werkgevers best wel wat meer geld gegeven worden aan de werknemers. Want hele dagen slechts produceren is geen echt leuke bezigheid. Zeker als men bedenkt dat velen slechts bezig zijn met spreken met mooie meiden en vrouwen. Laatstgenoemden waar de mensen die hele dagen produceren zich dus nooit aan gewennen kunnen.
Maar aan dat groot onrecht denken de meeste werkgevers nooit, of weten dat en verzwijgen dat gemakshalve.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 20, 2019 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Productie lijkt mij saai maar makkelijk werk. Veel bedrijven betalen een godsvermogen voor productiemedewerkers. Zij zijn vaak over gekwalificeerd voor het werk dat ze doen.
BerichtGeplaatst: Za Apr 20, 2019 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Productiewerk is niet gemakkelijk als men dat moet doen met simpele zielen, aangezien die simpele zielen steeds storen met vragen hoe een ding of voedzaam voedsel geproduceerd moet worden.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 2:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De VVD was toch pro-ZZP? Zij wilden graag van medewerkers in loondienst af (flexwet, ontslagwet) en het inhuren en vaarwel zeggen van ZZP-ers is een paradepaardje geweest van de VVD.

EN wat zien we nu? De ZZP-er betaalt nauwelijks belasting.

VVD- de partij van belastingontduiking. Had die werknemers nu gewoon in dienst gelaten, dan hadden ze tenminste nog bijgedragen aan de schatkist.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 3:57 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

De risico’s zijn als zzp-er enorm, even paar maandjes werkloos en dan dus geen ww maar je eigen spaargeld het verschil van 3000 euro op jaarbasis is dan zo weer weg...

BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
Productiewerk is niet gemakkelijk als men dat moet doen met simpele zielen, aangezien die simpele zielen steeds storen met vragen hoe een ding of voedzaam voedsel geproduceerd moet worden.

Ik vind productiewerk niet complex. Ik heb veel fabrieken van de binnenkant gezien en er is geen klus die ik niet zou kunnen. Easy peacy. Daarnaast niet alleen easy maar ook heel vaak heel licht werk. Door automatisering worden productiemedewerkers steeds meer controlers van de processen. Zo lang niets misgaat, prima. Saai werk is het zeker maar ik zou niet weten waarom dat duur betaald moet worden. Ik zou zelfs zeggen dat de salariëring te hoog is.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
De VVD was toch pro-ZZP? Zij wilden graag van medewerkers in loondienst af (flexwet, ontslagwet) en het inhuren en vaarwel zeggen van ZZP-ers is een paradepaardje geweest van de VVD.

EN wat zien we nu? De ZZP-er betaalt nauwelijks belasting.

Heb het idee dat het genuanceerder ligt in de praktijk.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliox wat zou jij een goed salaris vinden in euro’s voor productiewerk, stel wanneer je het zelf zou doen?

BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik zou het niet doen. Punt.
En als ik 'baas' zou zijn van een fabriek zou ik het minimum loon betalen voor standaard operators. Ik zou geen godsvermogen betalen voor mensen die een filter uit een tank halen, de helft van de tijd binnen zitten, heftruck rijden, schoonmaken en kijken of alles goed loopt. Ik zou proberen om in secundaire arbeidsvoorwaarden wat dingen te enthousiasmeren als overwerken, weekendwerk, sporten, gezond eten, stoppen met roken, etc. En flexibiliteit in werkroosters en zo. Meer investeren in welzijn, minder in geld. Dat geldt niet voor mensen die verantwoordelijk zijn voor budgetten, vergunningen, veiligheid, kwaliteit etc.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Dat zegt iedereen, dat ze productiewerk licht vinden. Maar die willen echter niet dat productiewerk zo'n veertig of vijftig jaar 40 uur per week doen. Voor de duidelijkheid, ik heb het dan wel over het met de handen assembleren van lichte producten.
Meestal moet er ook nog eens een deadline gehaald worden, waardoor die productiewerkers ook nog eens mentaal onder grote druk staan. Het is dan dus nooit licht.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliox schreef:
Ik zou het niet doen. Punt.
En als ik 'baas' zou zijn van een fabriek zou ik het minimum loon betalen voor standaard operators. Ik zou geen godsvermogen betalen voor mensen die een filter uit een tank halen, de helft van de tijd binnen zitten, heftruck rijden, schoonmaken en kijken of alles goed loopt. Ik zou proberen om in secundaire arbeidsvoorwaarden wat dingen te enthousiasmeren als overwerken, weekendwerk, sporten, gezond eten, stoppen met roken, etc. En flexibiliteit in werkroosters en zo. Meer investeren in welzijn, minder in geld. Dat geldt niet voor mensen die verantwoordelijk zijn voor budgetten, vergunningen, veiligheid, kwaliteit etc.

Wat maakt dat jij het niet doet?

Toch jammer want als er veel mensen het niet doen gaat de prijs omhoog.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 23:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pieter Langendijk schreef:
Iedereen die hard werkt moet echt 2000 euro netto kunnen verdienen.
Niet als zzp-er maar met een echte baan. Opbrengsten van de baan moeten dit makkelijk kunnen betalen anders hebben we het niet over een echte baan

Ligt er beetje aan, Pieter. 2000 euro netto betekent 2500 euro bruto en zo'n 3100 euro aan loonkosten voor de werkgever. Da's per uur 20 euro aan loonkosten. Ga maar eens berekenen hoeveel mensen je daarvoor moet knippen, hoeveel pakjes je daarvoor moet bezorgen of hoe snel je moet schoonmaken.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 0:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

VVD- de partij van belastingontduiking. Had die werknemers nu gewoon in dienst gelaten, dan hadden ze tenminste nog bijgedragen aan de schatkist.

Als je als ZZP-er bruto net zoveel verdiend als bruto in loondienst... doe je iets verkeerd.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 3:00 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:
Iedereen die hard werkt moet echt 2000 euro netto kunnen verdienen.
Niet als zzp-er maar met een echte baan. Opbrengsten van de baan moeten dit makkelijk kunnen betalen anders hebben we het niet over een echte baan

Ligt er beetje aan, Pieter. 2000 euro netto betekent 2500 euro bruto en zo'n 3100 euro aan loonkosten voor de werkgever. Da's per uur 20 euro aan loonkosten. Ga maar eens berekenen hoeveel mensen je daarvoor moet knippen, hoeveel pakjes je daarvoor moet bezorgen of hoe snel je moet schoonmaken.

Dat zijn heel veel mensen en is heel snel schoonmaken en ook de tarieven daarvoor omhoog brengen. We moeten echte banen creëren en geen working poor.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Dat zijn heel veel mensen en is heel snel schoonmaken en ook de tarieven daarvoor omhoog brengen. We moeten echte banen creëren en geen working poor.

Ja en dus, wat is je voorstel?

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:

Ja en dus, wat is je voorstel?

Mijn voorstel is dus dat je even goed leest: 2000 netto voor alle mensen die hard werken, goed kijken dat de processen en producten zo zijn ontworpen dat dit ook betaalbaar is voor zowel klant als ondernemer! En dat kan!

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hoe kun je een kapper of een pakketbezorger betalen als die 20 euro per uur kosten?

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:
Hoe kun je een kapper of een pakketbezorger betalen als die 20 euro per uur kosten?

Heel simpel, kapper kan twee mensen knippen in een uur dus prijs moet dan zeg maar 20-25 euro per knipbeurt zijn, pakketbezorgers dienen dan genoeg pakketten per uur te kunnen bezorgen voor dit bedrag op een veilige manier dus daar moeten de pakketprijzen op zijn afgestemd. Eerlijke prijzen en juiste beloning.

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Als je als ZZP-er bruto net zoveel verdiend als bruto in loondienst... doe je iets verkeerd.

Ach, er zijn ook parttime ZZP-ers en er zijn ZZP-ers die zoveel van hun 'loonkosten' aftrekken zodat ze toch op 24k per jaar uitkomen.

Punt is dat de staat heel veel belastinggeld misloopt doordat de VVD zo graag 'flexibele arbeid' wilt.

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, uit ervaring weet ik dat bij bedrijven het omgaan met het personeel niet gezien wordt als relevant.
Men laat iedereen maar wat aan kloten.

Gewoon typisch Hollandse luiheid van werkgeverskant.
De baas is nog teveel een haantje.
En zijn personeel knikt ja, maar denkt nee.

In Brabant gaat dat anders.
Alhoewel structuren soms ook van elders komen, en de Brabanders dwars zit.
Over het algemeen is men in Brabant gemotiveerd om dingen samen te doen.
Daarom draait het hier dan ook veel beter dan ergens anders.

Ik zie met wat binnenpret wat jullie schrijven.
Jullie beginnen over geld te mauwen.
Als je daar mee begint, kom je nergens.
Zeker niet in Brabant.

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Heel simpel, kapper kan twee mensen knippen in een uur dus prijs moet dan zeg maar 20-25 euro per knipbeurt zijn, pakketbezorgers dienen dan genoeg pakketten per uur te kunnen bezorgen voor dit bedrag op een veilige manier dus daar moeten de pakketprijzen op zijn afgestemd.

Haha, dan ga je uit van volledige bezetting. Ga maar uit van 75% bezetting, stijgt je prijs naar meer dan 30 euro per knipbeurt. Gaan kosten voor huur, ziekte etc nog vanaf, moet je jezelf als ondernemer ook nog onderhouden + voorzien van pensioen. Geen vetpot, maar t zou kunnen.

Pakketbezorger? Gooi de prijzen maar fors omhoog dan.

Quote:
Eerlijke prijzen en juiste beloning.

Lonen omhoog, prijzen...

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ach, er zijn ook parttime ZZP-ers en er zijn ZZP-ers die zoveel van hun 'loonkosten' aftrekken zodat ze toch op 24k per jaar uitkomen.

Punt is dat de staat heel veel belastinggeld misloopt doordat de VVD zo graag 'flexibele arbeid' wilt.

Moet de eerste ZZP'er nog vinden die zn diensten voor 13 euro per uur aanbiedt (24k gedeeld door 1800 uur)...

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Over het algemeen is men in Brabant gemotiveerd om dingen samen te doen.
Daarom draait het hier dan ook veel beter dan ergens anders.

Ehh je bedoelt dat Brabant gekenmerkt wordt door een enorme geslotenheid, ons-kent-ons en bedekken van feiten. Je kent t wel, die bijna verweesde Brabantse dorpen met de rolluiken dicht. Vandaar ook dat de drugsmaffia er welig tiert... iedereen houdt de deur dicht, de mond dicht en doet alsof ie niks ziet.

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Ach, er zijn ook parttime ZZP-ers

Royy schreef:
Moet de eerste ZZP'er nog vinden die zn diensten voor 13 euro per uur aanbiedt (24k gedeeld door 1800 uur)...

Waar slaat die 1800 uur nu weer op? Ik zeg toch parttime-zzp-ers. Daarbij, leuk voor jou... in het onderwijs is een fulltime baan 1659 uur per jaar. Docenten draaien standaard werkweken van 42,5 uur zodat ze de schoolvakanties vrij kunnen zijn.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici