Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Hebben Negroide personen dikke lippen. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Hebben Negroide personen dikke lippen.
BerichtGeplaatst: Di Apr 16, 2019 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb vroeger een tijdje op Afrika gevaren, in een deel van die landen woonden Negroïde figuren. Deze mensen hadden vaak dikkere lippen als de rest van de mensheid. Daarnaast waren ze vaak ook donkerder als de autochtone bevolking van bv Europa of Azie.
Is dat erg? en indien dat wel erg is, moeten dan daarom schilderijen of foto,s van de lippen van deze Negroiden worden bijgewerkt of het geheel lichter gekleurd?
Met Fotoshop kan tegenwoordig veel van die, voor sommige verknipte geesten onaangenaam aandoende afbeeldingen, worden bijgewerkt.

BerichtGeplaatst: Di Apr 16, 2019 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 16, 2019 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Di Apr 16, 2019 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Als een blanke te veel in de zon loopt, krijgt ie ook dikke lippen.
En het is vrij pijnlijk.

dat was even serieus, maar ik begrijp, dat je je over de donkere medemens vrolijk wil maken.
Slechte gewoonte!
BerichtGeplaatst: Di Apr 16, 2019 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:

Tja.. Three Young White Men and a Black Woman - Christiaen van Couwenbergh, circa 1632

Of je effe iets uit zijn verband wil rukken.
De vrouw heeft niet eens dikke lippen!
BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste RYAN. Ik wil me juist niet druk maken over de uiterlijke kenmerken die de verschillen in rassen bepalen.
Iedereen kan vaak in 1 oogopslag zien tot welke groep een mens behoort. De Mongolen hebben spleetogen, de Negers hebben dikke lippen en kroeshaar, en de Blanken hebben een enorme neus. Dat hebben ze niet voor de flauwe kul. Die Mongolen kunnen door de vorm van hun ogen beter over onafzienbare blikkerende vlakten turen, Die negers zijn zwart in de strijd tegen de huidkanker. En die blanke grote neus verwarmt de ijskoude buitenlucht die in de winter over de kale Europese poolvlakten huilde.
Ik vrees dat u een vooringenomen aangeprate mening heeft. Maar ik kan mij bv vergissen.
Elk mens heeft de vorm die in zijn/haar oerland de beste resultaten liet zien. En daar was niks mis mee.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ah,ik dacht al waarom zie je in Nigeria zoveel vrouwen met ruim geschapen vagina's ?

Het schilderstuk Three Young White Men and a Black Woman, van Christiaen van Couwenbergh circa 1632, toont hoe Nederlanse VOC ondernemers zelf hun bruine slaven Polen maakte .
BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Beste RYAN. Ik wil me juist niet druk maken over de uiterlijke kenmerken die de verschillen in rassen bepalen.
Iedereen kan vaak in 1 oogopslag zien tot welke groep een mens behoort. De Mongolen hebben spleetogen, de Negers hebben dikke lippen en kroeshaar, en de Blanken hebben een enorme neus. Dat hebben ze niet voor de flauwe kul. Die Mongolen kunnen door de vorm van hun ogen beter over onafzienbare blikkerende vlakten turen, Die negers zijn zwart in de strijd tegen de huidkanker. En die blanke grote neus verwarmt de ijskoude buitenlucht die in de winter over de kale Europese poolvlakten huilde.
Ik vrees dat u een vooringenomen aangeprate mening heeft. Maar ik kan mij bv vergissen.
Elk mens heeft de vorm die in zijn/haar oerland de beste resultaten liet zien. En daar was niks mis mee.

En waarom open je dit topic dan? En hoe zit het met de halfbloeden? Kan je die ook in een oogopslag thuisbrengen?
Albino's, hoe zit er daarmee? En ik weet nog uit mijn kinderjaren dat roodharige kinderen ook afweken van de toen gangbare norm.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:

En waarom open je dit topic dan? En hoe zit het met de halfbloeden? Kan je die ook in een oogopslag thuisbrengen?
Albino's, hoe zit er daarmee? En ik weet nog uit mijn kinderjaren dat roodharige kinderen ook afweken van de toen gangbare norm.

Ik kan vaak wel aan halfbloeden zien waar sommige ouders ouders vandaan komen. Ik heb me daar vaak in mijn jonge jaren in verdiept.
Ook u kunt met een beetje oefening zien of zich tussen de ouders van halfbloeden, Negers, Chinezen, Melaneziers, Maleiers, Arabieren, Indianen of Zweden bevonden.
Mijn vrouw is daar nog beter in, die kan een Rus, een Pool of een Duitser uit elkaar houden.
Een volbloed Aboriginal heeft bv blond haar tot een jaar of 12. Is hij gekruist met een blanke dan verdwijnt die blonde aanleg.
Leuk om te onderzoeken.

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wat is er trouwens op tegen dat er mensensoorten zijn die kroeshaar hebben, spleetogen of een grote neus. Mag dat niet benoemd worden, vind men dikke lippen aan de linkerkant van het politieke spectrum een schande voor de mensheid?
Dan terzijde, als men de verschillen tussen mensen niet als ras mag benoemen, welk woord moet dan worden gebezigd?

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:

Ik kan vaak wel aan halfbloeden zien waar sommige ouders ouders vandaan komen. Ik heb me daar vaak in mijn jonge jaren in verdiept.
Ook u kunt met een beetje oefening zien of zich tussen de ouders van halfbloeden, Negers, Chinezen, Melaneziers, Maleiers, Arabieren, Indianen of Zweden bevonden.
Mijn vrouw is daar nog beter in, die kan een Rus, een Pool of een Duitser uit elkaar houden.
Een volbloed Aboriginal heeft bv blond haar tot een jaar of 12. Is hij gekruist met een blanke dan verdwijnt die blonde aanleg.
Leuk om te onderzoeken.

Het slaat allemaal nergens op Poendert!

Ik baseer me op YDNA onderzoek.
Dat is van vaders kant dus.
En dat zegt prima waar wij mee verwant zijn.

Mijn HAPLO groep komt overeen met die van de Ieren en Schotten.
HAPLO groep RB..bla..bla bla
Toch ben ik een echte Brabander. Mijn familie is zelfs van alle families (clans)
in Brabant de grootste. Van keltische oorsprong dus.
Na wat gezoek, kwam ik er achter dat mijn YDNA groep ook nog in Noord-Oost Canada voorkomt.
Indianen dus. En het zijn dus niet mensen die ontstaan zijn door vermenging met Europeanen
van na 1492. Daarvoor komt het YDNA veel te algemeen voor bij "native" Canadians.
Een aanwijzing dat de Kelten al eerder Amerika bevolkt hebben, dan heden ten dage aangenomen wordt.
Moderne historici willen de Kelten maar steeds niet als zeevaarders zien.
Waarom weet ik niet.
Ze waren nochtans in de koude periode prima in staat om zich langs het ijs westwaarts te bewegen.

Verder is er in West Afrika ook nog een gebied, waar zwarte mensen voorkomen, met hetzelfde YDNA als ik.
Ben ik dan een neger?
Nee, maar die lui zijn wel zwart, en dat is een aanpassing aan de zonneschijn.

Daarom, er zijn geen mensensoorten of rassen.
Alleen ons DNA verschilt wat van elkaar.

Overigens is het wel grappig, dat 10% (minderheid) van de Brabanders een Viking YDNA heeft.

HAPLO groep I

En dan heb je in Brabant ook nog de groepen E en J en dat zijn dan mensen afkomstig uit het
Middenlandse Zeegebied. Kwamen waarschijnlijk ook per schip hier naar toe.

Verder ga je met z.g. halfbloeden faliekant de mist mee in.
Ik ken mensen waarvan de moeder uit Indonesië kom, en de vader uit Brabant.
Hun zonen voldeden totaal niet aan jouw verwachtingspatroon.
Ze zouden in de Verenigde Staten niet eens opvallen.

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Wat is er trouwens op tegen dat er mensensoorten zijn die kroeshaar hebben, spleetogen of een grote neus. Mag dat niet benoemd worden, vind men dikke lippen aan de linkerkant van het politieke spectrum een schande voor de mensheid?
Dan terzijde, als men de verschillen tussen mensen niet als ras mag benoemen, welk woord moet dan worden gebezigd?

Heb zo'n vermoeden dat dit topic geopend is in verband met het volgende op het topic Judas.
Jip schreef:
Hier idem. Carl Anderson is ook de enige neger die ik fysiek aantrekkelijk vind. De meeste negers hebben lippen als naaktslakken.

Natubico schreef:
Ho, ho, ho, denk dat dít niet door de discriminatiebeugel kan; dit is echt wel 'n belediging van 'n ras. Vind dan ook dat het Beheer deze laatste zin zou mogen weghalen.

Op zich is het niet verkeerd om te vermelden dat 'n bepaald ras over het algemeen gesproken bepaalde kenmerken heeft, maar men moet dat dan niet doen door die kenmerken op 'n ietwat denigrerende manier te vergelijken met iets anders.

Overigens hebben lang niet alle blanken 'n grote neus, zoals degene die dit topic opende ergens hierboven stelde.
Voor zover dezerzijds bekend is er maar één soort blanken dat over het algemeen genomen 'n uitgesproken grote (gebogen) neus heeft, en dat zijn de leden van het Joodse ras.
Toch komt dit ras helemaal niet uit 'n gebied waar 't zó koud is dat de ingeademde lucht eerst verwarmd zou moeten worden.
Heb wel al 'ns gelezen dat men van liegen en bedriegen 'n kromme neus krijgt, maar zou echt niet weten of dit wetenschappelijk is vastgesteld.

Op zich kán 't wel hoor, dat het mooie van de schepping door fout menselijk gedrag eraf gaat en vervormd raakt.
Denk maar 'ns aan hoe de vormen van het lichaam kunnen veranderen door 'n fout voedingspatroon; obesitas of veel te magere benige fotomodellen.
Van teveel binnen zitten wordt de blanke huid, die van zichzelf 'n gezonde roze tot bronzige tint heeft bleek en flets.
Wanneer men teveel inspanning vraagt van de ogen gaan deze vaak al dan niet zichtbaar scheef trekken en moet er al gauw 'n bril aan te pas komen of een of andere operatie.
Bij 'n goede gezondheid en 'n verantwoorde levensstijl (en niet te vergeten in 'n gezond leefmilieu) is het hoofdhaar veelal mooi, golvend en glanzend. Maar wanneer de omstandigheden verre van optimaal zijn gaat ook het haar er navenant uitzien. Dat wordt dan vaak nog geprobeerd met kunst en vliegwerk zoals föhnen, lakken, en kleurspoelingen te camoufleren, maar het resultaat haalt 't dan toch niet bij het écht gezonde haar.

Overigens zou het afkatten op raciale kenmerken niet voorkomen wanneer alle rassen ervoor zouden zorgen dat ze zich in hun eigen natuurlijke gebied zouden ophouden en dus niet zoals nu hutje mutje door elkaar heen zouden krioelen.
Dat zou niet gebeurd zijn wanneer de mens zich er meteen al van bewust geweest zou zijn dat hij zich enkel en alleen maar dient te verplaatsen op de manieren die hem daartoe van nature gegeven zijn, te weten lopend en zwemmend.
Hoog tijd dat hij eraan gaat werken om z'n grote fouten in dit opzicht te beëindigen en de gevolgen ervan terug te draaien.
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:

Leuk om te onderzoeken.

Het slaat allemaal nergens op Poendert!

Ik baseer me op YDNA onderzoek.
Dat is van vaders kant dus.
En dat zegt prima waar wij mee verwant zijn.

Mijn HAPLO groep komt overeen met die van de Ieren en Schotten.
HAPLO groep RB..bla..bla bla
Toch ben ik een echte Brabander. Mijn familie is zelfs van alle families (clans)
in Brabant de grootste. Van keltische oorsprong dus.
Na wat gezoek, kwam ik er achter dat mijn YDNA groep ook nog in Noord-Oost Canada voorkomt.
Indianen dus. En het zijn dus niet mensen die ontstaan zijn door vermenging met Europeanen
van na 1492. Daarvoor komt het YDNA veel te algemeen voor bij "native" Canadians.
Een aanwijzing dat de Kelten al eerder Amerika bevolkt hebben, dan heden ten dage aangenomen wordt.
Moderne historici willen de Kelten maar steeds niet als zeevaarders zien.
Waarom weet ik niet.
Ze waren nochtans in de koude periode prima in staat om zich langs het ijs westwaarts te bewegen.

Verder is er in West Afrika ook nog een gebied, waar zwarte mensen voorkomen, met hetzelfde YDNA als ik.
Ben ik dan een neger?
Nee, maar die lui zijn wel zwart, en dat is een aanpassing aan de zonneschijn.

Daarom, er zijn geen mensensoorten of rassen.
Alleen ons DNA verschilt wat van elkaar.

Overigens is het wel grappig, dat 10% (minderheid) van de Brabanders een Viking YDNA heeft.

HAPLO groep I

En dan heb je in Brabant ook nog de groepen E en J en dat zijn dan mensen afkomstig uit het
Middenlandse Zeegebied. Kwamen waarschijnlijk ook per schip hier naar toe.

Verder ga je met z.g. halfbloeden faliekant de mist mee in.
Ik ken mensen waarvan de moeder uit Indonesië kom, en de vader uit Brabant.
Hun zonen voldeden totaal niet aan jouw verwachtingspatroon.
Ze zouden in de Verenigde Staten niet eens opvallen.

In Nederland zijn twee rastypen te onderscheiden, De lijn loopt ongeveer vanaf Haarlem naar Nijmegen door Nederland, onder die lijn zit het Alpine ras, de mensen daarboven noemt men het Noorse ras.
ls je door de dorpjes rijdt kun je het zelf ook opmerken.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Voor mij zijn er slechts twee menselijke rassen. Mannen en vrouwen.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En genderneutralen toch?

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Man en vrouw zijn geslachten.
De krampachtige poging van de politiek correcten van deze wereld om van de mens één ras te maken is tenenkrommend en net zo onzinnig als dat men vanaf nu zegt dat paard een ras is.
Of: (vraag) "Wat een mooi dier heb jij! Wat voor ras is het?" (antwoord) "Het is een hond".

In de biologie hebben nou eenmaal soorten, familie, rassen en geslachten, maar na bij de mens het ras de nek om te hebben gedraaid zijn we inmiddels zover "gevorderd" dat we de geslachten ook al af aan het schaffen zijn.

Ook leuk krom: er bestaan geen rassen maar er bestaat wel racisme. Leg dat maar eens uit....

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

https://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras#Genografie

Best interessant om de verschillen in kaart te brengen hoor.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Voor mij zijn er slechts twee menselijke rassen. Mannen en vrouwen.

Dan zou ik toch eens mijn ogen laten nakijken bij een oogkliniek. Of u geeft uitstekende politiek correcte antwoorden.

BerichtGeplaatst: Do Apr 25, 2019 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Afrika is een continent die groter is dan Europa, VS en China samen.
In Afrika zijn de mensen uit Noord Afrika licht getint en ze hebben stijl haar.
Onder de Sahara aan de West kust zijn de mensen heel donker, zoals in Nigeria en Ghana en Congo.
Congo heeft vele stammen waaronder de kleinste, de Pygmee.
De Oost kust van Afrika zoals Ethiopië en Eritrea zijn mensen lichter gekleurd met dunne lippen.
Kenya: Kikuyu stam is donker, de Masai zijn lichter en hebben dunne lippen en zijn lang.
Zuidelijk Afrika: geen dikke lippen en tussen donker en lichter gekleurd.
De Khoisan stam is licht gekleurd en ze hebben spleetogen.
De Zulus zijn donkerder dan de Xsoxa. Net zo als de Shona lichter zijn dan de Ndebele stam.

Ik heb een idee dat Dhr Poendert nog plaatjes uit de missie, zending tijd herinnert.

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mijn interesse had niks met zendelingen enz te maken, ik interesseerde me voor de lotgevallen van het mensdom. Dat was voor de tijd van het DNA. En niet alleen in Afrika.
De oorspronkelijke mensen in N-Afrika waren de Berbers, van huis uit blond, waarvan de laatste vrije stammen leefden op de Canarische eilanden, ze werden redelijk recent overweldigd door de islamitische Arabieren.
Onder de Sahara aan de West kust zijn de mensen heel donker, zoals in Nigeria en Ghana en Congo.
Dit laatste komt omdat in die streken de Bantoevolken werden uitgebroed Vandaar trokken die Bantoe,s naar O-Afrika, zonder hulp van de Blanken waren ze rond 2100 in Kaapstad aangeland.
Pygmeeën hebben net zoveel met Bantoe,s te maken als met Belgen. Pygmeen behoren bij de oorspronkelijke bevolking van Afrika net als de Khoisan en de Bosjesmannen.
In Ethiopie en Eritrea is men lichter door eeuwenlange vermenging met de Egyptenaren,(Kopten)vooral Perzen en Arabieren.
De Kikuyu is een Bantoevolk en de Masai zijn net als de Tutsi,s, Niloten.
De Zoeloevolken uit het zuiden zijn Bantoe,s oorspronkelijk uit West-Afrika, door hen zijn alle Khoisan in Natal en oostelijk van de Drakenbergen en in Transvaal uitgemoord.
Uw Ndebele(toen Matabelen)stammen werden door de Boeren Z-Afrika uitgejaagd, maar toen waren daar alle oorspronkelijke volken in hun gebied(Natal, enz) al uitgemoord. En daarbuiten.

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2019 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De Ndebeles zijn niet verjaagd door de Boeren. De Boeren kwamen pas in 1860 naar Gautang vanuit de Kaap.
Eeuwenlang trokken stammen van uit centraal Afrika naar het zuiden.
Wat ik wilde zeggen is dat niet iedere zwarte Afrikaan dikke lippen heeft. Dit ligt aan de stam.
En ik begrijp niets van deze topic???

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2019 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Poendert schreef:
Mijn interesse had niks met zendelingen enz te maken, ik interesseerde me voor de lotgevallen van het mensdom. Dat was voor de tijd van het DNA. En niet alleen in Afrika.
De oorspronkelijke mensen in N-Afrika waren de Berbers, van huis uit blond, waarvan de laatste vrije stammen leefden op de Canarische eilanden, ze werden redelijk recent overweldigd door de islamitische Arabieren.
Dit laatste komt omdat in die streken de Bantoevolken werden uitgebroed Vandaar trokken die Bantoe,s naar O-Afrika, zonder hulp van de Blanken waren ze rond 2100 in Kaapstad aangeland.
Pygmeeën hebben net zoveel met Bantoe,s te maken als met Belgen. Pygmeen behoren bij de oorspronkelijke bevolking van Afrika net als de Khoisan en de Bosjesmannen.
In Ethiopie en Eritrea is men lichter door eeuwenlange vermenging met de Egyptenaren,(Kopten)vooral Perzen en Arabieren.
De Kikuyu is een Bantoevolk en de Masai zijn net als de Tutsi,s, Niloten.
De Zoeloevolken uit het zuiden zijn Bantoe,s oorspronkelijk uit West-Afrika, door hen zijn alle Khoisan in Natal en oostelijk van de Drakenbergen en in Transvaal uitgemoord.
Uw Ndebele(toen Matabelen)stammen werden door de Boeren Z-Afrika uitgejaagd, maar toen waren daar alle oorspronkelijke volken in hun gebied(Natal, enz) al uitgemoord. En daarbuiten.

Waar komt jouw interesse over ''dikke lippen'' dan wel vandaan?

Ik bedoel mij boeit het niet... vindt het meer iets voor Silvana Simons om zich daar mee onledig te houden.
Wellicht om daar aan ''discriminatie-commitee'' vol vette subsidies aan te wijden.

In de ogen van Afrikanen hebben Europeanen kleine billen en dunne lippen... en relatief weinig pigment...

So what, ze hebben gelijk.

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2019 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Bakker. Het gaat mij niet om dikke lippen of spleetogen. Het gaat mij om het gegeven dat menselijke raskenmerken door politiek-correct links in het verdomhoekje zijn gemanoeuvreerd. Je bent volgens hen een racist, als je durft te beweren dat een gekleurd medemens soms dikke lippen heeft, en mede daar door, blijkbaar tot de Negroïde tak van het mensdom wordt gerekend.
Een Tamil is net zo zwaar gepigmenteerd als een neger, maar aangezien oa de dikke lippen ontbreken, blijkt die tak van sport tot het blanke ras te worden gerekend.
Dus de kleur zegt blijkbaar minder dan de stand van beenderen en schedel over de herkomst.

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2019 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Elisabeth"]De Ndebeles zijn niet verjaagd door de Boeren. De Boeren kwamen pas in 1860 naar Gautang vanuit de Kaap.
Eeuwenlang trokken stammen van uit centraal Afrika naar het zuiden.
Wat ik wilde zeggen is dat niet iedere zwarte Afrikaan dikke lippen heeft. Dit ligt aan de stam.
En ik begrijp niets van deze topic???[/quote

Beste Elisabeth. Ik beweer niet dat elke Afrikaan dikke lippen heeft. Maar een deel wel. Daaraan kan men oa het verschil zien tussen een Tamil uit India, en iemand van de Bantoe volken uit Afrika.
Daarnaast werden de Matabelen(Ndebelen) wel degelijk door de Boeren over de rivier de Limpopo naar Zimbabwe gejaagd. zie wat wikipedia daarover schrijft.
Primair wordt met Mfecane de periode bedoeld van Mzilikazi's overheersing van de Transvaal. Deze periode, ruwweg van 1826 tot en met 1835, werd gekarakteriseerd door verwoesting en moord op grote schaal doordat Mzilikazi alle oppositie elimineerde en het gebied hermodelleerde aan de nieuwe Matabele-orde. Tijdens zijn tocht, weg van het koninkrijk van Shaka, paste hij de tactiek van de verschroeide aarde toe in wijde omgeving waarbij alles wat leefde, zoals de oorspronkelijke San-bevolking, gedood werd. Het aantal doden is niet bekend maar zijn hele gebied en het gebied waar zijn stam (de Khumalo, de latere Matabele) doorheen trok werd praktisch ontvolkt.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Beste Bakker. Het gaat mij niet om dikke lippen of spleetogen. Het gaat mij om het gegeven dat menselijke raskenmerken door politiek-correct links in het verdomhoekje zijn gemanoeuvreerd. Je bent volgens hen een racist, als je durft te beweren dat een gekleurd medemens soms dikke lippen heeft, en mede daar door, blijkbaar tot de Negroïde tak van het mensdom wordt gerekend.
Een Tamil is net zo zwaar gepigmenteerd als een neger, maar aangezien oa de dikke lippen ontbreken, blijkt die tak van sport tot het blanke ras te worden gerekend.
Dus de kleur zegt blijkbaar minder dan de stand van beenderen en schedel over de herkomst.

Kijk Angelina Jolie heeft dikke lippen maar ze is niet zwart en ook geen neger.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie