Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Europese Verkiezingen 23 mei 2019 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat stem jij!
VVD
5%
 5%  [ 1 ]
FVD
35%
 35%  [ 6 ]
PVV
0%
 0%  [ 0 ]
GL
11%
 11%  [ 2 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
50+
0%
 0%  [ 0 ]
Dierenpartij
5%
 5%  [ 1 ]
Een andere partij
0%
 0%  [ 0 ]
Ik weet het niet
0%
 0%  [ 0 ]
Ik ga niet stemmen
29%
 29%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 17

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoe schenk je geld aan de overheid dan? Heb je een gironummer?

Volgens mij kan dat helemaal niet...

Maar is ook niet zozeer het punt, het gaat erom dat de top rijkste mensen zelf aangeven dat het systeem niet deugt en dat ze onvoldoende om hun bijdrage gevraagd worden.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Hoe schenk je geld aan de overheid dan? Heb je een gironummer?

Ff ministerie van financien bellen. Zullen ze ff moeten zoeken, want ambtenaren snappen hun eigen toko nauwelijks. Maar moet geen probleem zijn.

Quote:
Maar is ook niet zozeer het punt, het gaat erom dat de top rijkste mensen zelf aangeven dat het systeem niet deugt en dat ze onvoldoende om hun bijdrage gevraagd worden.

Ja en ik zeg dus: wat weerhoudt die top rijkste mensen er van om vrijwillig meer belasting te betalen? Of donaties te doen aan de lokale school, voetbalvereniging, voedselbank, kerk, whatever.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ff ministerie van financien bellen. Zullen ze ff moeten zoeken, want ambtenaren snappen hun eigen toko nauwelijks. Maar moet geen probleem zijn.

Ah ok, je weet het dus zelf ook niet.

Quote:
Ja en ik zeg dus: wat weerhoudt die top rijkste mensen er van om vrijwillig meer belasting te betalen? Of donaties te doen aan de lokale school, voetbalvereniging, voedselbank, kerk, whatever.

Je mist het. De top 10% vindt niet alleen dat ze als individu meer moeten betalen, ze vinden dat het verplicht moet zijn dat IEDEREEN van die top 10% meer moet betalen.

MOET betalen, snap je? Niet wil betalen. Ze vinden het zelf schandalig dat hun inkomens zo weinig belast worden. Over de gehele linie.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ah ok, je weet het dus zelf ook niet.

Ik heb t nooit geprobeerd, maar t zal vast wel kunnen.

In Denemarken kan t al makkelijk:
https://www.volkskrant.nl/economie/honderden-denen-betalen-vrijwillig-meer-belasting~b3dae82c/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Quote:

Je mist het. De top 10% vindt niet alleen dat ze als individu meer moeten betalen, ze vinden dat het verplicht moet zijn dat IEDEREEN van die top 10% meer moet betalen.

Dat deel van die top 10% moet eens leren dat ze met hun poten van andermans geld af moeten blijven.

Los van dat kunnen ze a) hun standpunt kenbaar maken, b) de daad ZELF bij het woord voegen en c) via democratische weg proberen hun standpunt tot beleid te maken. Met name bij b) loopt het vaak spaak...

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Doet mij in ieder geval goed om te zien dat er onder de top 10% inkomens nog mensen met fatsoen zijn en geen dikke IK.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2019 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Doet mij in ieder geval goed om te zien dat er onder de top 10% inkomens nog mensen met fatsoen zijn en geen dikke IK.

Dat mag je vinden. Maaruh hoe zit t nou met puntje b). Of is dat net als Jesse Klaver. Hard schreeuwen, maar zelf in een benzine/diesel-slurpende BMW rondrijden...

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Puntje B doen ze misschien ook gewoon, weet jij veel.

Maar wees nou eens realistisch: als je één miljard euro hebt... wat moet je dan met twee miljard euro, of 3 miljard?

Maakt toch geen fuck meer uit Royy. Stel, je hebt één miljard euro. En je leeft nog 50 jaar (dus je bent vrij jong). Dan kun je iedere dag 60.000 euro uitgeven voor de rest van je leven.

Wat bezielt mensen dan om van die 1 miljard proberen 10 miljard te maken? Dan ben je gewoon ziek in je hoofd. Dan heb je gewoon een afwijking. Eigenlijk moeten ze dat soort mensen gewoon opsluiten en TBS geven. Als je meer dan één miljard euro hebt, dan is het gewoon game-over. Je hebt het monetaire spel gewoon gewonnen. Maar je moet na je winst ook kunnen stoppen, en niet onzinnig en oneindig blijven doorspelen alsof je het eindsignaal niet gehoord hebt en de bekeruitreiking gemist hebt.

Die mensen zijn gewoon ziek, zeker omdat er om hun heen miljoenen mensen leven die dat geld keihard nodig hebben. Zijn ze blind? Zien ze de ellende niet? Hebben ze gewoon geen moraal? Als jij de rest van je leven 60.000 euro per dag kunt spenderen, en je wilt daar persé een 100.000 of een miljoen per dag van maken... dan ben je ziekelijk verslaafd.

En kom niet met het argument dat ze banen creëren voor andere mensen. Als dat al zo is, dan kunnen ze dat ook prima doen zonder zelf een miljard toe te eigenen.

Geld = macht. Sommige mensen genereren teveel geld, en dus teveel macht. In ieder geval meer macht dan dat ze zelf kunnen handlen. Want met macht komt verantwoordelijkheid, en iemand die van 1 miljard naar 2 miljard wil neemt niet de verantwoordelijkheid die hij of zijn nodig heeft om zoveel macht te hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Puntje B doen ze misschien ook gewoon, weet jij veel.

Nee hoor, dan zouden ze niet meer bij die top10% horen, of daar rap bezig zijn om er uit te gaan...

Quote:
Maar wees nou eens realistisch: als je één miljard euro hebt... wat moet je dan met twee miljard euro, of 3 miljard?

Zou je zeggen he, toch is dat ieders eigen afweging.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Wat bezielt mensen dan om van die 1 miljard proberen 10 miljard te maken? Dan ben je gewoon ziek in je hoofd.

Yep, en ook een perverse smeerpijp.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zou je zeggen he, toch is dat ieders eigen afweging.

Neuh, niet echt.

Als mensen zich (al dan niet moreel) schadelijk gedragen is het vrij gebruikelijk dat de rest ingrijpt. Zie je in de natuur ook bij apen en andere diersoorten.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Als mensen zich (al dan niet moreel) schadelijk gedragen is het vrij gebruikelijk dat de rest ingrijpt. Zie je in de natuur ook bij apen en andere diersoorten.

Ligt er aan wat je "schadelijk" noemt.

We kennen iets van individuele vrijheid, Een van de dingen die ons onderscheid van dieren.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 1:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is altijd een spanningsveld tussen de individuele vrijheid van persoon A en de individuele vrijheid van persoon B. De rijdende rechter vult er zelfs hele programma's mee. Helaas.

Maar hier praten we nog over iets sterkers: de individuele vrijheid (of beter hebzucht) van persoon A versus de individuele vrijheid van miljoenen anderen (de personen die veel beter geholpen zouden zijn met 1 miljard euro)

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:
Cliff schreef:

Of nog beter: hoe geef ik meer geld aan alle democratisch gekozen uitgave posten?

Je kunt gewoon geld schenken aan de overheid hoor, no problemo. Beter schenk je t aan een specifiek doel of specifieke organisatie, anders gaat een groot deel van je geld op aan de bureaucratie van de overheid.

Niet mee eens, hoe groter de organisatie hoe lager de overhead, bij de overheid komt van de marginale euro meestal het meest op de juiste plek terecht. Ook de aandacht van de Media is giga voor misbruik bij de overheid. Binnen andere organisaties veel minder toezicht.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
We kennen iets van individuele vrijheid, Een van de dingen die ons onderscheid van dieren.

Inderdaad, in het dierenrijk bestaan geen perverse soorten zoals bankiers en aanverwant gespuis.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar hier praten we nog over iets sterkers: de individuele vrijheid (of beter hebzucht) van persoon A versus de individuele vrijheid van miljoenen anderen (de personen die veel beter geholpen zouden zijn met 1 miljard euro)

Da's wat essentieel anders. Hiermee stel je immers individu A ondergeschikt aan miljoenen anderen. Daar hebben ze een woord voor...

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pieter Langendijk schreef:
Niet mee eens, hoe groter de organisatie hoe lager de overhead,

Nee hoor, oneindige schaalvoordelen bestaan niet. Hoe groter de organisatie hoe meer mensen, met al hun nukken en opvattingen, je te managen hebt. Een groot deel van de overhead bij grotere organisaties bestaat uit "afstemmen", "alignment", "de neuzen dezelfde kant op krijgen", "heidagen"... afijn Japke D Bouwma is veel beter in al die kantoor-termen.

Quote:
bij de overheid komt van de marginale euro meestal het meest op de juiste plek terecht.

Was t maar zo. Als ik zie welke moeite ambtenaren moeten doen om 1 marginale euro extra uit te mogen geven... de hele overheid is bezaaid met bureaucratie en onderling wantrouwen. Dat laatste is logisch, want niemand in de ambtelijke organisatie wordt ergens op afgerekend... dus dan moet je je controle-mechanisme anders inrichten.

Quote:
Ook de aandacht van de Media is giga voor misbruik bij de overheid. Binnen andere organisaties veel minder toezicht.

Een private organisatie die zo'n puinhoop maakt van z'n cash in (de belastingdienst dus), zou al lang failliet zijn gegaan.

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2019 6:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Da's wat essentieel anders. Hiermee stel je immers individu A ondergeschikt aan miljoenen anderen.

Wat een onzin Royy.

Op welke manier is iemand die 1 miljard verdient en boven de miljard 100% belasting afdraagt ondergeschikt aan anderen?

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2019 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Op welke manier is iemand die 1 miljard verdient en boven de miljard 100% belasting afdraagt ondergeschikt aan anderen?

Simpel: je moet je geld afdragen aan de overheid onder dreiging van vrijheidsberoving. Als je dat niet ondergeschikt noemt...

BerichtGeplaatst: Za Aug 03, 2019 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat noem ik inderdaad niet ondergeschikt...

Je moet ook max 130 km/uur rijden op de snelweg onder. Maakt jou dat ook ondergeschikt?

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici