Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Europese Verkiezingen 23 mei 2019 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat stem jij!
VVD
5%
 5%  [ 1 ]
FVD
35%
 35%  [ 6 ]
PVV
0%
 0%  [ 0 ]
GL
11%
 11%  [ 2 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
50+
0%
 0%  [ 0 ]
Dierenpartij
5%
 5%  [ 1 ]
Een andere partij
0%
 0%  [ 0 ]
Ik weet het niet
0%
 0%  [ 0 ]
Ik ga niet stemmen
29%
 29%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 17

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Topinkomens boven 1 miljoen gewoon 95% belasten. Wat levert dat op? Ben benieuwd.

Geen drol. Daar kun je je belastingverlaging niet mee financieren.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:
Cliff schreef:

Topinkomens boven 1 miljoen gewoon 95% belasten. Wat levert dat op? Ben benieuwd.

Helemaal eens, sterker nog de opbrengsten zullen dalen omdat velen vertrekken en alleen idioten nog baasje willen spelen en er dan een grote puinhoop van maken

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2019 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Maken we er 100% belastingheffing van op inkomens boven dat van de min.pres.

Pieter schreef:
alleen idioten nog baasje willen spelen en er dan een grote puinhoop van maken

Ik zie geen verschil met de huidige situatie.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2019 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maken we er 100% belastingheffing van op inkomens boven dat van de min.pres.

Prima joh. Er zijn 48k Nederlanders die meer dan 150k verdienen (kon ff geen andere grens vinden). Stel dat die gemiddeld 200k verdienen. Levert 2.4 mrd op, maximaal (zonder belastingontwijking die je onherroepelijk gaat stimuleren dan). Gefeliciteerd. We zoeken 21 mrd (3% BBP). Vertel Cliff, waar ga je die halen?

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/3331811/48000-nederlanders-verdienen-meer-dan-150000

Laatst aangepast door Royy op Ma Jul 01, 2019 18:13, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pieter Langendijk schreef:

Helemaal eens, sterker nog de opbrengsten zullen dalen omdat velen vertrekken en alleen idioten nog baasje willen spelen en er dan een grote puinhoop van maken

Ah, zo ken ik je weer!

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Prima joh. Er zijn 48k Nederlanders die meer dan 150k verdienen (kon ff geen andere grens vinden). Stel dat die gemiddeld 200k verdienen.

Dat vind ik nogal een wilde aanname...

Je weet toch ook wel hoe het zit in de wereld? Ik geloof dat de top 1% ongeveer 99% van alles bezit. Als je dit op 1% dus even flink belast, kom je aan die 99% bezittingen. Wat jij wilt is die 99% belasten die slechts 1% bezit.

Quote:
Levert 2.4 mrd op

Gelijk doen. Maar ik denk dat het veel meer oplevert, want je aanname hierboven klopt naar mijn mening niet.

Overigens, dit gezien?
https://www.rtlz.nl/life/artikel/4757926/superrijken-miljardairs-belasting-betalen-klimaat-ongelijkheid

Quote:
We zoeken 21 mrd (3% BBP). Vertel Cliff, waar ga je die halen?

Laat Shell hun belastingachterstand nog even terugbetalen, dan zijn we er al helemaal. En verder: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/21/nederland-is-een-fiscaal-paradijs-a3651183

Nederland is een fiscaal paradijs voor bedrijven, en een fiscale nachtmerrie voor burgers. Rara hoe kan dat? Zouden (met name VVD-) politici soms aan de leiband van het bedrijfsleven lopen Royy?

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:

Ik zie geen verschil met de huidige situatie.

Er is weldegelijk een verschil tussen Jan Hommen en sharon Dijksma

Of harold Goddijn en Diederik Samson...

Het verschil tussen succes en faalbaas...

Ik betaal graag iets extra’s voor succes!

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jan Hommen of Harold Goddijn? Nog nooit van gehoord? Kosten zij ons ook geld?

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Alleen als je het zelf wilt. Resp. ING en TOMTOM.

Dusss…. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Pieter Langendijk schreef:
Cliff schreef:
Pieter, je bijdrage zegt weer niets over het onderwerp en is volkomen gericht op Royy en mij als personen. Waarom doe je dit toch steeds, maak het niet persoonlijk... nergens voor nodig.

@Royy, voor mij is ook duidelijk hoe ik dat wil financieren hoor. Topinkomens veel meer belasten, bedrijven veel meer belasten. Dat een bedrijf als Shell geen belasting betaalt bv is absurd.

Geenszins, ik gebruik jullie als voorbeelden of zijn jullie het in ene eens met elkaar? Dat kan maar dat haal ik niet wat je hier post.

Zo jammer dat je bewust mij telkens in een hoekje plaatst.

Bedrijven belasten is juist de arme mensen belasten aangezien hun pensioenen daarvan afhankelijk zijn, uiteindelijk betaald de burger alles... meestal helaas de kleine man... maar goed laten jullie er eerst uitkomen, voor dat ik hier wederom de kop van jut word, ik hou het liever inhoudelijk en frame jullie niet.

Ik weet wel een aantal leuke bezuinigingsposten waardoor er minder belasting hoeft te worden betaald.

We stoppen met gratis geld aan Afrika en aan Hamas weggeven.

We reduceren onze afdrachten aan de VN. Het is mesjokke dat de Westerse beschaving de grootste netto contribuant is en er door een veelheid van Afrikaanse en/of geïslamiseerde landen er een anti-Westerse agenda voor terug krijgt.

We reduceren onze afdrachten aan de EU (We zijn tenslotte netto betaler, dus we moeten maar eens (een flink deel van) ons eigen geld terugeisen.

We zetten een streep door dat klimaatgedrocht welke ons € 1.000 miljard gaat kosten.

We sluiten de grenzen voor (Islamitische) asielparasieten uit (Noord-)Afrika en uit West-Azië.

Je wil niet weten wat er dan voor elk wat wils overblijft. Voor herindexering van de lonen, uitkeringen en pensioenen. Voor belastingverlaging.

Nu nog even een partij uitzoeken welke zich (openlijk) hard voor deze zaak gaat maken. En dan niet voor de verkiezingen, maar na de verkiezingen. Weet jij toevallig zo'n partij?

Laatst aangepast door Loetje op Di Jul 02, 2019 13:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ja, neonazi's.
Komen althans heel dicht in de buurt van jouw wensjes.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Argumentenarmoede heeft een geluid gekregen.

Jip schreef:
neonazi's

Disqualified!

Nu graag argumenten (valide argumenten welke er werkelijk toe doen) in plaats van hard geschreeuw als een hol vat. Althans, als je een normale discussie met je medeforummers wil aangaan.

Je kan bijvoorbeeld ook aangeven of je voor of tegen genoemde voorstellen bent en waarom wel, dan wel waarom niet. Dan ben je tenminste inhoudelijk. Met hard schreeuwen als een hol vat overtuig je niemand en neemt niemand je serieus.

Next

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Hoezo disqualified?
Jij stelde de vraag:
Quote:
Nu nog even een partij uitzoeken welke zich (openlijk) hard voor deze zaak gaat maken. En dan niet voor de verkiezingen, maar na de verkiezingen. Weet jij toevallig zo'n partij?

En ik geef antwoord.
Wat is er niet goed aan?
Mijn argumenten zijn eigenlijk vragen.
Wat bedoel je met gratis geld?
Om onze afdrachten aan de VN te reduceren, moet je niet bij mij zijn. Ga een loketje verder aub.
Onze afdrachten aan de EU te reduceren, idem. Loketje verder aub.
Streep zetten door klimaatgedrocht. Prima, ga je gang, ik volg je wel.
Grenzen sluiten voor parasieten van welke komaf dan ook. Prima. Maar hoe?
Integendeel, ik wil dat heel graag weten. Hoeveel blijft er dan over voor herindexering van de lonen, uitkeringen en pensioenen. Voor belastingverlaging.
Ik neem aan dat jij dat allemaal hebt uitgerekend. Nou hoeveel blijft er over?

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:

Wat bedoel je met gratis geld?

Wat dacht je hiervan? Is er ergens een land ter wereld dat ons begrotingshulp geeft? Waarom moeten wij dan wel voor Gekke Henkie spelen?

Ruim 13 miljoen euro steun voor Mali verdwenen

Ruim 13 miljoen euro Nederlandse begrotingssteun voor Mali is verdwenen. Het geld werd gegeven tussen 2005 en 2015, schrijft minister Sigrid Kaag (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) vandaag aan de Tweede Kamer.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 14:25 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Hoe moet ik dat weten?
Ik heb het niet in mijn binnenzak zitten, hoor. Razz
En dat ons land voor gekke Henkie speelt, kan je mij toch niet kwalijk nemen?
Misschien moet je het eens wat hogerop gaan proberen.
Ga klagen bij de Nederlandse regering of het Nederlands koningshuis.
Die zullen je ongetwijfeld de antwoorden kunnen geven die jij graag wil horen.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Wat dacht je hiervan? Is er ergens een land ter wereld dat ons begrotingshulp geeft? Waarom moeten wij dan wel voor Gekke Henkie spelen?

Ik vind het een valide vraag.

Geen idee waarom wij op allerlei zaken moeten bezuinigen en tegelijkertijd miljoenen belastinggeld doneren aan uitzichtloze landen. En zelfs al zou je 'goed willen doen' (de vraag is of dat met geld kan) dan blijft de vraag: waarom wél Mali en niet buurland Burkina Faso? Of die ook, en wie bepaalt dan de hoogte van het bedrag?

Ik vind het echt een zinloze exercitie. Toen ik 40 jaar geleden opgroeide had je exact dezelfde problematiek daar. Sterker nog, waarschijnlijk trof de ellende toen minder mensen maar door de bevolkingsgroei zijn er nu meer mensen die last hebben van ellende. De bevolking van Mali is minstens verdubbeld sinds die tijd.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat vind ik nogal een wilde aanname...

Ik denk t niet, zijn niet zoveel mensen die echt ruim boven de 200k verdienen.

Quote:
Gelijk doen. Maar ik denk dat het veel meer oplevert, want je aanname hierboven klopt naar mijn mening niet.

Laat t 5 mrd opleveren, ook goed. Ben je wel de helft kwijt, want belastingontwijking.

Quote:

Laat Shell hun belastingachterstand nog even terugbetalen, dan zijn we er al helemaal. En verder: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/21/nederland-is-een-fiscaal-paradijs-a3651183

Prima, dan verhuist Shell toch naar Luxemburg?

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik denk t niet, zijn niet zoveel mensen die echt ruim boven de 200k verdienen.

Genoeg denk ik.

Quote:
Laat t 5 mrd opleveren, ook goed. Ben je wel de helft kwijt, want belastingontwijking.

Vervolgen. Laat ze dan ook maar direct buiten de EU gaan wonen in een land wat geen uitleveringsverdrag kent met Nederland. Anders direct arresteren.

Quote:
Prima, dan verhuist Shell toch naar Luxemburg?

Prima, opzouten dan maar met Shell.

Ik wijk niet voor chantage Royy. Al dat gelul van 'en anders ga ik weg'... prima, rot dan maar op. Als je denkt dat het elders beter is, vooral gaan. Ik hou je niet tegen.

Met knikkende knietjes Shell aparte regeltjes voor belastingontduiking geven is absurd. Jan Modaal ervaart een belastingdruk van minstens 60% in Nederland, dat is inkomensbelasting én BTW.

En Jan Modaal moet wel op die manier meebetalen aan alle prachtige voorzieningen in Nederland, maar een bedrijf als Shell, wat miljarden winst maakt, zou er niet aan mee hoeven betalen?

Opzouten dan. Parasieten leveren mij niets op, en ik ben niet van het krabben bij jeuk. Wegsnijden!

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Vervolgen. Laat ze dan ook maar direct buiten de EU gaan wonen in een land wat geen uitleveringsverdrag kent met Nederland. Anders direct arresteren.

Tuttut. Ik zei belastingontwijking, niet belastingontduiking.

Quote:

Prima, opzouten dan maar met Shell.

Okay. Doen we dat. Kunnen een behoorlijk aantal Jan Modalen WW aanvragen.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Tuttut. Ik zei belastingontwijking, niet belastingontduiking.

En het verschil is?

Quote:
Okay. Doen we dat. Kunnen een behoorlijk aantal Jan Modalen WW aanvragen.

Geloof ik geen reet van. Er is krapte op de arbeidsmarkt.

Daarbij: eerder riep je nog hoog van de toren dat 'de rijken' zo'n beetje alle belasting in Nederland betaalden. Nu is er een tekort, 'de rijken' zijn nog steeds rijk, en ineens kan je dat tekort niet bij die mensen halen? Raar.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

En het verschil is?

Belastingontwijking is legaal.

Quote:

Geloof ik geen reet van. Er is krapte op de arbeidsmarkt.

Prima, dan gaan we t doen. Kunnen we de rekening bij jou neerleggen?

Quote:
Daarbij: eerder riep je nog hoog van de toren dat 'de rijken' zo'n beetje alle belasting in Nederland betaalden. Nu is er een tekort, 'de rijken' zijn nog steeds rijk, en ineens kan je dat tekort niet bij die mensen halen? Raar.

Ehmm dat zit m in de groep die 50k of meer verdient... die betaalt dit land.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Belastingontwijking is legaal.

Uhu. Stelen als niemand het ziet zeker ook.

Belastingontwijking is ook illegaal. Noem anders even een paar legale voorbeelden.

Quote:
Prima, dan gaan we t doen. Kunnen we de rekening bij jou neerleggen?

Ja, en de winst ook. Ik wijk niet voor chantage Royy.

Quote:
Ehmm dat zit m in de groep die 50k of meer verdient... die betaalt dit land.

Ah, en boven de 150k is er niets meer te halen Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 22:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Belastingontwijking is ook illegaal. Noem anders even een paar legale voorbeelden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belastingontwijking

Quote:

Ja, en de winst ook. Ik wijk niet voor chantage Royy.

Is geen chantage. Tenzij je t ook chantage noemt dat jij dreigt naar een andere winkel gaat als X de prijzen met 50% verhoogd.

Quote:

Ah, en boven de 150k is er niets meer te halen Laughing

Oh zeker wel. Maar de aantallen onder de 150k tikken hard door he, de groep is veel en veel groter.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2019 4:52 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Geen gezin, geen kinderen, geen gemeenschap en geen samenleving. En dus geen bereidheid tot offers: Royy zal nooit soldaat worden, zal nooit en te nimmer een teen of vinger riskeren voor vrijheid en vaderland. Zelfs belastingbetalen is te veel.

Het bewustzijn dat deze samenleving de vrucht is van een gezamenlijke inspanning en poging om het zelfs homoos naar de zin te maken is niet doorgedrongen.

Cliff, gooi dit soort verachtelijk soort onmensen van je forum af. Zij verdienen slechts guillotine.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2019 6:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belastingontwijking

Bedankt voor het aanleveren van links die mijn stelling bevestigen. Er staat letterlijk: Ontwijking is in principe iets anders dan belastingontduiking, waarbij de wet wordt overtreden. In de praktijk bestaat er echter een grijs gebied tussen ontwijken en ontduiken.

We hebben het er al vaak over gehad Royy. Jij ziet belasting als diefstal. Ik zie belasting als een afdracht die zowel een juridische als een morele plicht heeft om dit prachtige land met alle voorzieningen in stand te houden.

Jij wil wél van alle voorzieningen gebruik maken, maar niet bijdragen.

Quote:
Is geen chantage. Tenzij je t ook chantage noemt dat jij dreigt naar een andere winkel gaat als X de prijzen met 50% verhoogd.

Het gaat niet om verhoging van prijzen door Shell of Nederland. Het gaat om de afdracht van belasting, zoals iedereen gewoon moet doen. Als Shell dat weigert en dreigt met weggaan dan zie ik dat als chantage ja. Wijk ik dus niet voor. Opzouten. Ga lekker in Nigeria zitten Shell, waar je de regering in je zak hebt en met smeergeld exact kunt doen wat je wilt.

Quote:
Oh zeker wel. Maar de aantallen onder de 150k tikken hard door he, de groep is veel en veel groter.

De aantallen onder 50k zijn nog vel groter, en toch beweer je gerust dat ze niets bijdragen...

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici