Geplaatst: Zo Mrt 24, 2019 18:52 |
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=K1DQ1pxpxH8
Ik zou daar dan een speelfilm als 'Arlington Road" bij willen plaatsen.
https://www.youtube.com/watch?v=KdVn0D4q8Pc
Beelden spreken voor zich. Voor degen die wel last hebben van de taalbarriére: de man die tegen het terrorisme strijdt, wordt door de overheid weggezet als de terrorist.
Dieptreurig, maar zo worden we gemanipuleerd.
Ik geloof dus helemaal niks meer. Niks van de reguliere zenders, maar ook niks van internet of linkjes in dit of andere fora.
Ik ga gewoon af op mijn eigen, met het blote oog waargenomen beelden, en wat er elders op YouTube, Wikipedia of wat dan ook in elkaar wordt gewrocht, zal me worst wezen. |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 25, 2019 12:46 |
|
|
|
De NOS is onderdeel van de Nederlandse Propaganda Omroep. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 26, 2019 19:41 |
|
|
|
Baudet belooft om de NPO te saneren, ik vind het best want ik kijk (bijna) nooit televisie. Ik vind één NPO zender meer dan genoeg. |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 27, 2019 9:03 |
|
|
|
Van mij mogen allemaal die omroepvereniging onder de NPO paraplu gerust bestaan. Die mogen van mij allemaal hun eigen propaganda prediken.
De NOS moet aangepakt worden, die hoort niet onder de NPO. De NOS behoort een neutrale nieuwsbrenger te zijn.
Hou vooral ook het ANP (voorheen Novum Nieuws) in de smiezen. Dit neutrale persbureau levert bijvoorbeeld de nieuwslezers voor Radio 2. Het is echter schering en inslag dat de nieuwslezers, samen met de Radio 2 diskjockeys, een oordeel geven over het nieuws dat voorgelezen wordt. Dergelijke praktijken moet niet kunnen. |
|
Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Mrt 27, 2019 14:15, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 27, 2019 11:22 |
|
|
|
Ik heb al sinds 2012 geen Ned 1, Ned 2 en Ned 3 op mijn TV. Ik snap dan ook niet waarom ik daar al 7 jaar aan meebetaal. Vroeger met kijk en luistergeld kon je nog kiezen of je aan de propagandastroom die over de Nederlandse bevolking wordt uitgestort mee wilt betalen of niet.
Daarnaast is het mij een doorn in het oog dat de Matthijs van Nieuwkerken (580.000 per jaar) en Giel Beelens 380.000 per jaar) vér boven de Balkenendenorm verdienen van belastinggeld. Die lui doen echt helemaal niets voor mij en naar mijn mening ook niet voor het Nederlands volk. Waarom hebben ze recht op zoveel belastinggeld...
Ga maar lekker uitzenden via YouTube. Is gratis. Iedereen kan daar een livestream opzetten. Ik kan niet eens NEd 1, Ned 2 of Ned 3 live kijken op Internet. Moet ik voor betalen volgens mij? Alsof ze nog niet genoeg uit de staatsruif halen.... |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 27, 2019 14:20 |
|
|
|
Ik heb geen probleem met de publieke omroep. Ik heb wel grote problemen met de salarissen van sommige coryfeeën. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 27, 2019 17:44 |
|
|
|
Ik niet. Dit systeem hebben we aan ons zelf te danken. |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 30, 2019 15:18 |
|
|
|
@Cliff
Quote: |
Ik heb al sinds 2012 geen Ned 1, Ned 2 en Ned 3 op mijn TV.
|
Gossie zeg!
Vertel eens: wat moeten we hier nou van denken https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=551955#551955
Je schrijft:
Heb je nou wel of geen NPO op je TV?
Geef eens een duidelijke verklaring voor deze tegenstrijdigheid.
Ik kan niet eens NEd 1, Ned 2 of Ned 3 live kijken op Internet. Moet ik voor betalen volgens mij? Alsof ze nog niet genoeg uit de staatsruif halen....
|
Jij kunt op internet dus niet naar NPO1 enz. kijken?
Maar je geeft wel zelf deze link:
https://www.npostart.nl/nos journaal/20 03 2019/POW_04059377
Hoe kan dat nou toch, hoe kan dat nou toch.
Want op dezelfde site (npostart) vindt je NPO1 enz.
https://www.npostart.nl/live/npo 1
Verklaar je nader Cliff, verklaar je nader.
Hoe kom je tot zo’n tegenstrijdige berichtgeving?
@Tedje
De NOS moet aangepakt worden, die hoort niet onder de NPO. De NOS behoort een neutrale nieuwsbrenger te zijn.
|
Gelukkig kun je media in NL alleen aanpakken wanneer ze heel erg uit de bocht vliegen zoals bij het oproepen tot moord en dergelijke. Daar mogen we heel blij mee zijn.
Neutrale nieuwsmedia zijn niet mogelijk, al was het alleen maar omdat tijd en ruimte beperkt zijn en ze dus een selectie uit het nieuws moeten maken.
In de meeste Westerse landen lost men dit op middels meerdere (publieke) zenders die van elkaar gescheiden nieuwsredacties hebben.
Een goed voorbeeld zijn denk ik de nieuwsrubrieken Tageschau (ARD) en Heute (ZDF) in Duitsland die hier ook op de kabel zitten.
De NOS kent t.o.v. deze zenders zijn budgettaire beperkingen. En ja de NOS is in vergelijking met voornoemde zenders tamelijk links en dat komt tot uiting in hun nieuwsselectie. Maar heel NL is in vergelijking met DL een links land.
Bedenk dat men in DL pas sinds 1 jan 2015 een algemeen wettelijk minimum loon kent. https://www.bln.nl/assets/files/Document_Minimumloon_DNHK.pdf
In NL kent men al sinds de jaren 60 een wettelijk algemeen minimum loon.
Maar goed, in NL hebben we gelukkig naast de NOS ook RTL nieuws.
Jammer voor Cliff is ook deze zender sterk anti Russisch zie: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/bundel/1282551/bewijs voor raketaanval mh17
En natuurlijk willen sommige mensen deze nieuwszenders op de welbekende Kremlin wijze “ausradieren”, ze zijn immers niet neutraal.
Maar to the point Tedje.
Geef eens wat voorbeelden van niet neutrale berichtgeving van de NOS.
Doe je best. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 30, 2019 17:31 |
|
|
|
HenkM schreef: | Heb je nou wel of geen NPO op je TV?
Geef eens een duidelijke verklaring voor deze tegenstrijdigheid. |
Zo Henk, stap eens het nieuwe millennium binnen. Er is zoiets als Internet, en op Internet (misschien wel eens van gehoord) kun je het achtuurjournaal gewoon zien. Niet alle uitzendingen overigens.
Oh, en daarbij ga ik ook wel eens bij iemand op bezoek waar wél het nosjournaal aanstaat. Misschien ken je dat fenomeen ook niet, 'op bezoek gaan bij iemand'...
Cliff schreef: | Ik kan niet eens NEd 1, Ned 2 of Ned 3 live kijken op Internet |
Henk schreef: | Jij kunt op internet dus niet naar NPO1 enz. kijken? |
Je mist het woordje LIVE. (maar goed, je mist wel meer merk ik)
Een aantal zaken van Ned1, Ned2, en Ned3 worden wél live uitgezonden, maar niet alles.
Je doet verschrikkelijk je best om tegenstrijdigheden te vinden, maar ze zijn er niet.
Ik had je trouwens niet terug op Weerwoord verwacht na je vorige afgang waarin je schreef dat vliegtuigen een kilometer achter elkaar moesten vliegen...
Quote: | Geef eens wat voorbeelden van niet neutrale berichtgeving van de NOS. Doe je best. |
Proest. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 31, 2019 8:46 |
|
|
|
Henk M schreef: | Een goed voorbeeld zijn denk ik de nieuwsrubrieken Tageschau (ARD) en Heute (ZDF) in Duitsland die hier ook op de kabel zitten. |
De Tagesschau en Heute zijn vele malen neutraler dan de NOS.
Quote: | De NOS kent t.o.v. deze zenders zijn budgettaire beperkingen. En ja de NOS is in vergelijking met voornoemde zenders tamelijk links en dat komt tot uiting in hun nieuwsselectie. |
Dan zijn we er toch? De NOS behoort echter neutraal te zijn.
Quote: | Maar goed, in NL hebben we gelukkig naast de NOS ook RTL nieuws. |
RTL is niet neutraal en hoeft dat ook niet te zijn, net als dat allemaal die nieuwsrubrieken van de publieke omroepen niet neutraal hoeven te zijn.
Het hele punt is nou juist dat de NOS wel neutraal behoort te zijn omdat zij los staat van de publieke omroepen die, uit hoofde van hun leden, een eigen geluid mogen laten horen.
Quote: | Maar heel NL is in vergelijking met DL een links land. |
Dan nog moet je neutraal zijn en dient de NOS niets anders te doen dan sec het nieuws voor te lezen.
En ondanks dat DL ons een links land vindt zijn hun journaals vele malen neutraler dan de NOS.
Quote: | Maar to the point Tedje.
Geef eens wat voorbeelden van niet neutrale berichtgeving van de NOS.
Doe je best. |
Daar hoef ik mijn best niet voor te doen. Je zegt zelf al dat de NOS links is en dat betekent dus dat de NOS niet neutraal is. De NOS is anti Trump, anti Poetin, anti rechts, pro Brussel, pro klimaatzwendel, enzovoorts. De NOS is de spreekbuis van Den Haag. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 31, 2019 14:25 |
|
|
|
@Cliff
Fantastisch Cliff hoe je jezelf er weer uit probeert te draaien. Erg vermakelijk.
@Tedje
Ik heb je uit proberen te leggen dat een neutrale nieuwszender niet mogelijk is omdat een nieuwsmedium vanwege een gebrek aan tijd en plaats altijd een selectie uit het nieuws zal moeten maken.
Maar NL komt rechts uitgebreid aan bod bij de NOS en in andere nieuwsrubrieken zoals nieuwsuur en een vandaag en daarnaast de talkshows. Leve Wakker Nederland zullen we maar zeggen hè.
Zelf zou ik de NOS eerder progressief dan links noemen. En daarmee worden Heute en Tagesschau ook op hun plaats gezet in het overwegend conservatieve Duitsland waar het bedrijfsleven heel wat in de melk te brokkelen heeft.
Maaaaaaaaaar….tata tata, ook voor jou als principieel niet stemmer daagt er hoop. Alle hoop van conservatief rechts NL is nu gevestigd op De Grote Leider Thierry Baudet met zijn FvD.
Hij belooft ons een nieuwe culturele revolutie. We moeten terug naar de oer hollandse normen en waarden.
Baudet en een klein groepje consorten, inspraak van de afdelingen is al vakkundig uitgeschakeld, hebben in het partijprogramma opgenomen dat de NPO gesaneerd moet worden.
De eerste twee punten uit het partijprogramma:
1 Partijlidmaatschappen bestuursleden NPO openbaar.
2 Partijlidmaatschappen presentatoren opinieprogramma’s en netmanagers openbaar.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/sanering npo
Persoonlijk denk ik dat dit tegen alle wetten is, maar we zullen zien hoe ver ze met deze belachelijke ideeën komen.
Met betrekking tot het onderwijs is, in navolging van een ander groot land, de culturele revolutie met het leraren meldpunt al begonnen.
Een van de eerste stappen die MAO nam was tegen het onderwijs gericht (de partij had de media al lang in zijn zak).
In de dagen erop verschenen overal in het Chinese openbare leven gigantische posters van Mao, werden militiegroepen opgericht om ‘subversieve elementen’ aan te pakken, verschenen opruiende leuzen op overheidsgebouwen en werden schoolkinderen aangemoedigd om verdachte ouders en leraren bij de partij aan te geven.
https://historiek.net/de culturele revolutie in china 1962 1976/59941/
|
Ik hoop dat je begrijpt dat dit totaal tegen de NL geschiedenis van gematigdheid in gaat.
En gelukkig maar.
Inhoudelijke invloed van regering en parlement op de NPO is er gelukkig in directe zin niet. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 31, 2019 15:38 |
|
|
|
HenkM schreef: | Fantastisch Cliff hoe je jezelf er weer uit probeert te draaien. Erg vermakelijk. |
Joh, je hebt jezelf helemaal vastgeluld... Maar als je het deze wending wilt geven, prima hoor. Hoe zat het trouwens ook al weer met die vliegtuigen die dicht bij elkaar konden vliegen
Quote: | Maar NL komt rechts uitgebreid aan bod bij de NOS en in andere nieuwsrubrieken zoals nieuwsuur en een vandaag en daarnaast de talkshows. |
Quote: | Leve Wakker Nederland zullen we maar zeggen hè. |
Dat is nou net geen NOS Henk.
Quote: | Baudet en een klein groepje consorten, inspraak van de afdelingen is al vakkundig uitgeschakeld, hebben in het partijprogramma opgenomen dat de NPO gesaneerd moet worden.
De eerste twee punten uit het partijprogramma:
1 Partijlidmaatschappen bestuursleden NPO openbaar.
2 Partijlidmaatschappen presentatoren opinieprogramma’s en netmanagers openbaar. |
Mooi! Transparantie, ik ben voor.
Quote: | Inhoudelijke invloed van regering en parlement op de NPO is er gelukkig in directe zin niet. |
Geloof ik niets van. Kritische journalisten krijgen simpelweg geen gesprekstijd met politici. Het vragenuurtje met de minister president is van te voren volkomen voorgekauwd. Iedere vraag is van te voren bekend bij Rutte cs, en als de NOS daarvan afwijkt kunnen ze het hele programma voortaan wel vergeten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 31, 2019 18:30 |
|
|
|
@Cliff
Joh, hou eens op.
Zogturbulentie is een reëel gevaar in de luchtvaart.
Men voorkomt problemen door zogturbulentie door ervoor te zorgen dat vliegtuigen met een voldoende lange tussenpauze opstijgen en in de lucht door de horizontale separatie van achter elkaar vliegende vliegtuigen voldoende groot te houden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
|
Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Hoe zit het trouwens met je werkelijk hilarische uitspraken:
Na de Space shuttle waren de Amerikanen afhankelijk van de Russen om überhaupt de ruimte in te komen...
Haha... ja vast. En de Amerikanen deden ook geen beroep op Rusland om hun militair apparatuur te vervoeren naar Irak... Die Antonov vliegtuigen zijn helemaal niets
|
Je vraagt er zelf om, ik kan het verder ook niet helpen.
Je blijft vermakelijk.
Maar ter zake.
Mooi! Transparantie, ik ben voor.
|
Ik denk dat je de consequenties van deze uitspraak niet beseft.
Een van de consequenties zou kunnen zijn dat bij sollicitatie iemand zijn partijlidmaatschapskaart moet laten zien.
Bij de verkeerde kaart is het natuurlijk jammer voor de sollicitant, hij krijgt het baantje niet.
De verhouding progressief versus conservatief moet natuurlijk in evenwicht gebracht worden.
Heerlijk, heerlijk, wat een fijne maatschappij.
Geloof ik niets van. Kritische journalisten krijgen simpelweg geen gesprekstijd met politici. Het vragenuurtje met de minister president is van te voren volkomen voorgekauwd. Iedere vraag is van te voren bekend bij Rutte cs, en als de NOS daarvan afwijkt kunnen ze het hele programma voortaan wel vergeten.
|
’t Ja zo’n mening is natuurlijk niet te falsificeren.
Maar goed.
Noem eens wat kritische journalisten, Cliff.
Wat vindt jij wel goede journalistiek, noem eens wat voorbeelden. Misschien komen we dan wat verder. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Apr 01, 2019 18:35 |
|
|
|
En weer maak je jezelf belachelijk HenkM... het wordt een beetje droevig zo hoor...
|
Ach gossie zeg.
Je uitspraak klopt alleen voor wat het ISSS betreft, voor de overige satellieten hebben ze gewoon hun eigen raketten.
Maar goed, binnenkort is dat ook verleden tijd want onlangs heeft de [url=https://www.blikopnieuws.nl/buitenland/271526/dragon capsule maakt perfecte koppeling met iss.html]Dragon capsule van SpaceX[/url] succesvol een koppeling met het ISS tot stand gebracht. Ook Boeing is bezig met bemande ruimtecapsules.
En dat betekent wel zo’n beetje het einde van de niet militaire ruimtevaart van Rusland.
Met het lanceren van eigen wetenschappelijke satellieten zijn ze al lang geleden gestopt.
Het is wel een mooi voorbeeld van de propaganda die de Russen dagelijks via de TV om de oren gesmeten krijgen.
En ook jij neemt deze kolder kennelijk blindelings over.
Vertel eens, brengt de NOS/NPO ook zulke kolder?
Geef eens wat voorbeelden dan.
Ben benieuwd.
Mijn vragen blijven staan:
Wat vindt jij wel goede journalistiek, noem eens wat voorbeelden. Misschien komen we dan wat verder.
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Apr 01, 2019 20:19 |
|
|
|
Wat een geleuter allemaal. De NOS is helemaal niet links!
Als je de Amerikaanse propaganda en de NAVO leugens ondersteunt, ben je absoluut niet links! |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 02, 2019 9:59 |
|
|
|
HenkM schreef: | Je uitspraak klopt |
Die klopt inderdaad. Als een bus ook. Sinds de laatste vlucht van de spaceshuttle heeft de VS de Russen gewoon hard nodig voor bemande spaceflight.
En die toekomstmuziek waar jij over praat komt vanzelf wel, maar dan is de VS toch nog 10 jaar afhankelijk geweest van Rusland. Sowieso weet de NASA heel goed haar plaats, toen ik de laatste keer in Houston was bij Nasa heb ik erg gelachen om de gidsen die daar de rondleiding deden.... het was één lange complimentenregen aan Rusland en hoe de VS door Rusland op bijna alle gebieden verslagen was voor wat betreft ruimtetechnologie.
Ook geen enkele twijfel bij Nasa of de Soyuz of Spaceshuttle beter was.
Quote: | Dragon capsule van SpaceX[/url] succesvol een koppeling met het ISS tot stand gebracht. Ook Boeing is bezig met bemande ruimtecapsules. |
Ja, weer laat de VS het eigenlijk afweten. Het zijn nu de bedrijven die het op moeten pakken. En dat heeft ook grote risico's, zie bv. Tesla. De één ziet het als winstgevende onderneming, de ander als pyramidespel.
Quote: | Mijn vragen blijven staan:
Wat vindt jij wel goede journalistiek, noem eens wat voorbeelden. Misschien komen we dan wat verder.
|
Die vragen blijven ook staan Henk. Er zijn geen objectieve journalisten en er is geen objectief nieuws. Daarom moet ik altijd zo lachen als mensen losgaan op zenders als RT, omdat ze van hun eigen media te horen krijgen dat RT subjectief is.
Of anders gezegd:
Persoon A: 'Russische mensen worden gebrainwashed door hun media'
Persoon B: 'Hoe weet je dat?'
Persoon A: 'Dat hoorde ik op het NOS journaal'.
Denk er maar even rustig over na, misschien valt dan het kwartje.
Mensen zouden er goed aan doen om uit hun mediabubbel te stappen en naast Westers nieuws ook zenders als Al Jazeera, RT en CCTV te volgen. Als je alleen westerse nieuws volgt, reken er maar op dat je evenveel gebrainwashed bent als de Russen, Chinezen of Arabische volken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 02, 2019 18:54 |
|
|
|
Joh, hou toch eens op met je mateloze dweperij.
Je uitspraken van rondleiders bij NASA in Houston zijn lachwekkend.
Het is alsof een rondleider in het Rijksmuseum loopt te vertellen dat het in Centre Pompidou allemaal veel mooier en beter is.
Alleen geestelijk gehandicapten geloven zulke onzin.
Ja, weer laat de VS het eigenlijk afweten. Het zijn nu de bedrijven die het op moeten pakken.
|
Als je iets van de VS zou weten dan zou je weten dat men daar alles zoveel mogelijk via privé bedrijven wil regelen.
De producten van private ruimtevaartbedrijven moeten voor overheidsprojecten aan de specificaties van de NASA voldoen.
En wat technologie betreft zit ik nog steeds te wachten op technologisch producten naar Russisch ontwerp bij ons op de markt.
Als jij moderne industriële producten ziet dan hoor ik dat graag.
Ik zie ze niet; ze zijn nooit verder gekomen dan de samowar.
Over objectiviteit en selectiviteit:
De mensen in Rusland worden inderdaad selectief voorgelicht in de staatsmedia en dat vertelt niet alleen de NOS maar de meeste mensen die het Russisch beheersen. Het gaat namelijk niet om RT maar om de zenders die de Russen zelf te zien krijgen.
RT schenkt vooral aandacht aan problemen zoals bijv. de gele hesjes in Frankrijk.
Persoon A: 'Russische mensen worden gebrainwashed door hun media'
Persoon B: 'Hoe weet je dat?'
Persoon A: 'Dat hoorde ik op het NOS journaal'.
|
Triest hoor, dat je zo’n beeld over NL probeert te propageren.
Gelukkig schildert men in NL zelfs Rusland niet zo af.
Mensen zouden er goed aan doen om uit hun mediabubbel te stappen en naast Westers nieuws ook zenders als Al Jazeera, RT en CCTV te volgen. Als je alleen westerse nieuws volgt, reken er maar op dat je evenveel gebrainwashed bent als de Russen, Chinezen of Arabische volken.
|
De eerste twee zenders zitten bij Ziggo op de kabel. In plaats van de CCTV zit hier, op kanaal 508, CGTN op de kabel. Dit is een Chinese zender met zakelijk en wetenschappelijk nieuws.
Of er mensen naar kijken weet je natuurlijk niet.
Via de schotel kun je natuurlijk de hele wereld ontvangen.
Maar over het algemeen zijn zenders als CNN, RT, Euronews, CNBC naar mijn mening totaal oninteressant.
In de EU wordt mensen, wat informatie betreft, geen strootje in de weg gelegd.
Ook kun je bij iedere boekhandel en kiosk buitenlandse kranten kopen.
En voor de doorzetters is er altijd nog internet.
Hoe zit dat met de ontvangst van buitenlandse kanalen in Rusland?
CNN heeft sinds 2015 weer een licentie, maar dat zegt nog niets over wat ze wel en wat ze niet mogen uitzenden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 03, 2019 7:23 |
|
|
|
HenkM schreef: | Alleen geestelijk gehandicapten geloven zulke onzin. |
En hoe vaak ben jij bij de NASA in Houston geweest HenkM?
Amerikanen zijn nationalistisch, maar bij de NASA zijn het ook techneuten. En blijkbaar zit er daar diep respect voor wat de Russische Ruimtevaart allemaal bereikt heeft. Het was ook gewoon meer dan de Amerikanen. Vooral de MIR heeft daar indruk achtergelaten... de VS wilde ook wel een permanent bemand ruimtestation, maar dat zat er gewoon niet in voor ze.
Ik raad je aan je eens echt in de ruimtevaart te verdiepen.... ken je de Sputnik crisis eigenlijk wel?
https://en.wikipedia.org/wiki/Sputnik_crisis
Er waren serieuze aanwijzingen dat er een technology gap was tussen de Sovjet Unie en het westen... en nee, niet zoals jij denkt in het voordeel van het Westen...
Quote: | En wat technologie betreft zit ik nog steeds te wachten op technologisch producten naar Russisch ontwerp bij ons op de markt. |
Ach, dat is gewoon onwetendheid van jouw kant:
Top Russian inventions that changed the world
Caterpillar tracks, track assembly, Electrically powered railway wagons, Videotape recorder, Radio, Helicopter, Solar cell, Transformers, Yoghurt, Television, Petrol cracking, Synthetic rubber, Grain harvester, etc.
https://www.rbth.com/articles/2012/03/16/12_top_russian_inventions_that_changed_the_world_15164
Ach, laat me raden... dat geloof jij allemaal niet toch? Zal wel Russische propaganda zijn
Quote: | De mensen in Rusland worden inderdaad selectief voorgelicht in de staatsmedia en dat vertelt niet alleen de NOS maar de meeste mensen die het Russisch beheersen. Het gaat namelijk niet om RT maar om de zenders die de Russen zelf te zien krijgen. |
Goh, en jij kent meer Russen dan ik Oh wacht, misschien denk jij dat er geen Internet in Rusland is? Want als je dat denkt dan begrijp ik je wel een beetje.
Maar feitelijk is er niet veel verschil tussen de Nederlander die zijn nieuws trekt van het achtuurjournaal en zijn Volkskrant/Trouw of de Rus die zijn nieuws haalt van zijn TV zender en krant.
Op Internet, wat zowel Nederlanders als Russen kunnen bekijken, vind je geheel andere meningen dan NOS en 1TV.
Quote: | RT schenkt vooral aandacht aan problemen zoals bijv. de gele hesjes in Frankrijk. |
Terecht toch? En geloof maar dat 'ons' nieuws bol zou staan als nog maar één tiende van de gele hesjes als protestbeweging actief zouden zijn tegen Poetin in Rusland... de westerse media zou opgewonden van de stoel afglijden als er een dergelijke protestbeweging in Rusland gaande was als nu in Frankrijk. Maar hier hoor je er nauwelijks iets over.
Quote: | Triest hoor, dat je zo’n beeld over NL probeert te propageren. Gelukkig schildert men in NL zelfs Rusland niet zo af. |
Hou toch op. Een vliegramp als MH17 in de schoenen van Rusland schuiven is beter zeker? Of landjepik in de Krim? Of een minister van buitenlandse zaken (Halbe Zijlstra) die in Poetin's buitenhuisje de meest afschuwelijke dingen heeft gehoord? Wij zijn nog veel erger.
Quote: | Maar over het algemeen zijn zenders als CNN, RT, Euronews, CNBC naar mijn mening totaal oninteressant. |
Waarom?
Quote: | In de EU wordt mensen, wat informatie betreft, geen strootje in de weg gelegd. |
Hou toch op... heb je de 'FakeNews' commissie van de EU gemist? Mensen in de EU worden ook gewoon gebrainwashed.
Quote: | Hoe zit dat met de ontvangst van buitenlandse kanalen in Rusland? |
Dat heeft meer met taal te maken. Ik heb jaren in Italië gewoond, daar werd ook geen enkele buitenlandse zender bekeken. In Frankrijk en Duitsland is dat hetzelfde. Ook in Rusland zijn gewoon schotels te koop en kun je bv. de ZDF en ARD ontvangen. Maar geen Rus kijkt ernaar, want ze spreken geen Duits. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 03, 2019 20:32 |
|
|
|
En hoe vaak ben jij bij de NASA in Houston geweest HenkM?
|
Joh, hou toch eens op met die nonsens, ik ben net zo min als jij ooit bij de NASA in Houston geweest.
Je verhaaltjes over rondleiders van NASA die de Russische technologie roemen bestaan uitsluitend op Russisch talige sites en zijn uitsluitend voor intern Russisch gebruik bedoeld.
Het is een beetje dom van je om dat hier te kopiëren.
Kijk hier de Russische capsule, waarvan André Kuipers zei dat het een verouderde maar betrouwbare mik was.
Oudere versies zien er nog meer jaren 70 uit.
Hier het moderne control panel van de Dragon capsule.
Ik ben benieuwd of Rusland na 2019 nog buitenlanders naar het ISSS zal vervoeren.
Ik denk het niet, want de VS en hoogst waarschijnlijk de EU vallen weg, maar we zullen zien.
De Russen zijn wel slim geweest want ze hebben afgedwongen dat zowel SpaceX als Boeing op iedere bemande vlucht naar het ISSS minstens 1 rus moeten meenemen.
Ik ga nog even door want je blijft er om vragen.
Wist je dat er van de tweede nationale technologische trots, het grootste transportvliegtuig ter wereld, slechts één werkend exemplaar bestaat?
Het ding is in 1988 in gebruik genomen en heeft zijn langste tijd wel gehad.
Pikant detail: momenteel is er maar één Mrija in actieve dienst. Een tweede exemplaar staat al jaar en dag in onvoltooide staat op het fabrieksterrein.
Bron: https://www.alletop10lijstjes.nl/top 10 grootste vliegtuigen in de wereld/ (even naar onderen scrollen)
|
En nou we toch bezig zijn; wist je dat Frankrijk leverancier was van de Russische marine?
Frankrijk heeft met de Mistralklasse ook een uniek export succes geboekt: Rusland bestelde 4 exemplaren, waarvan de eerste in november 2014 geleverd moest worden. De tweede (met als thuishaven Sebastopol op de Krim) zou volgen in 2015. Door de crisis in Oekraïne in 2014 ging de deal echter niet door en werden de schepen verkocht aan Egypte.
Bron: https://marineschepen.nl/schepen/mistral.html
|
Ik ben benieuwd wanneer de Russische luchtmacht naar de Franse Mirage overstapt. Helaas zullen de Fransen vanwege de boycot de komende jaren niet mogen leveren.
En natuurlijk ken ik de Sputnik crisis, maar dat is inmiddels zo’n 70 jaar geleden. Het antwoord van de VS was duidelijk; de maanlanding in 1969.
Heeft er al eens een Rus op de maan gestaan?
Rijden er Russische karretjes op Mars rond?
China is wat dat betreft Rusland reeds voorbij gestreefd.
En ach ja, die Russische uitvindingen, dat is ook zo’n mooi verhaal.
Ik pik er even de Video taperecorder uit:
Ampex is een Amerikaanse producent van audio , video en datarecorders.
Het bedrijf werd opgericht in 1944 door Alexander M. Poniatoff (1892 1982), een Russische emigrant. Oorspronkelijk vervaardigde men motoren en generatoren en bouwde daarmee een goede reputatie op.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ampex
|
En zo gaat dat in Rusland, de propaganda claimt van alles en het volk slikt het allemaal. Maar niet echt natuurlijk, zo dom is het volk nou ook weer niet.
Er worden uitvindingen gedaan door oorspronkelijke Russen die veelal al jaren in het buitenland wonen en werken, dat is de realiteit.
Een ander mooi voorbeeld, maar dan op wetenschappelijk gebied, zijn Andre Geim en Konstantin Novoselov die in 2010 de Nobelprijs voor natuurkunde ontvingen voor een nieuwe methode om grafeen te produceren. Hun onderzoek verrichten ze niet in Rusland maar aan de universiteit van Nijmegen, waar Novoselev zelfs gepromoveerd is.
https://www.ru.nl/onderzoek/prijzen prestaties/nobelprijs fysica 2010/
Heel leuk vond ik ook dat ze, met hun Russische hiërarchische achtergrond, vanwege de machtsverhoudingen aan onze universiteiten, naar Manchester vertrokken zijn. : )
Hun voormalige baas, de Rus Mikhail Katsnelson, is bij mijn weten wel gebleven.
En daar hebben we nou precies de kneep.
Van oudsher heeft Rusland een sterk hiërarchische cultuur, waarin ondergeschikten niets te vertellen hebben.
Dat is de Achilleshiel van Rusland, naast de taal isolationisme politiek van de voormalige USSR waarbij vooral de Engelse taal niet onderwezen mocht worden.
Gelukkig beheersen veel moderne Russen de Engelse taal redelijk goed.
Op Internet, wat zowel Nederlanders als Russen kunnen bekijken, vind je geheel andere meningen dan NOS en 1TV.
|
Inderdaad; internet staat vol kots van veelal huismussen die niks anders kennen en kunnen dan copy/pasten van kolder die met hun mening overeen komt.
Een mooi voorbeeld was de aanslag op een homotent in Orlando.
Tot op dit forum werd gekopieerd en verdedigd dat het slechts een hoax van CNN was. Waarschijnlijk op instigatie van de wapenlobby werd beweerd dat CNN gebruik maakte van acteurs als slachtoffer.
Het leidt de aandacht af en het suggereert dat er helemaal geen aanslag heeft plaats gevonden en dat was de bedoeling van de wapenlobby.
Maar, zoals je zelf hebt kunnen zien, bij de recente aanslag in Utrecht kostte het geen enkele moeite om huilende mensen die totaal overstuur waren op TV te brengen.
De verworvenheden van internet journalistiek hebben we ook recent kunnen zien in India.
Hier deden op WhatsApp verhalen over kindermisbruik door specifieke personen de ronde. Het trieste gevolg was dat deze onschuldige mensen door de bevolking vermoord werden.
De enige schuld die ze hadden was dat ze naast een kwaadaardige buurman woonden en er oude rekeningen vereffend moesten worden.
Heerlijk hè die laptop en smartphone journalistiek.
Media
Gelukkig kunnen in NL de NPO en kranten, in tegenstelling tot anonieme laptop journalisten, ter verantwoording geroepen worden door gewone burgers. Desnoods via een gerechtelijke procedure. Henk van der Meijden grossierde, enige decennia terug, in gerechtelijke aanklachten wegens smaad. : )
De overheid kan alleen optreden bij wetoverschrijdingen zoals oproep tot moord enz.
Een goed voorbeeld was de knip in een filmpje waarin Poetin een interview scheen te weigeren.
De NOS heeft de fout ruiterlijk toegegeven.
Dat ze natuurlijk nooit dat lange en niets zeggende interview in het Journaal hadden kunnen opnemen zullen we maar buiten beschouwing laten.
Terecht toch? En geloof maar dat 'ons' nieuws bol zou staan als nog maar één tiende van de gele hesjes als protestbeweging actief zouden zijn tegen Poetin in Rusland... de westerse media zou opgewonden van de stoel afglijden als er een dergelijke protestbeweging in Rusland gaande was als nu in Frankrijk. Maar hier hoor je er nauwelijks iets over.
|
Kijk, de zoveelste niet te falsificeren suggestie van je.
Beperk je eens tot feiten.
Zo, weer een lange bijdrage om je eens van repliek te dienen. Er zijn nog maar weinig anderen die de moeite nog nemen, Royy en Racer zijn nog slechts sporadisch actief hier, de rest is jaren geleden al verdwenen.
Maaruuuh….., ik wil er eigenlijk weer mee gaan stoppen want het kost me te veel tijd.
Als je nog iets heel zinnigs hebt geef ik misschien nog een antwoord.
De onzinnige varriant van een antwoord denk ik wel te kennen.
Ik wens je er alvast veel geluk mee.
Zodra je met mee name van je pensioen naar je geliefde Rusland verhuist zal ik misschien mijn mening herzien. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Apr 04, 2019 9:00 |
|
|
|
HenkM schreef: | Kijk hier de Russische capsule, waarvan André Kuipers zei dat het een verouderde maar betrouwbare mik was. |
Ik ben zowel bij Nasa in Houston geweest als dat ik André Kuipers persoonlijk heb ontmoet. En weet je wat hij zei: ik stond eerder geboekt voor de Space Shuttle die bij terugkeer in de atmosfeer verpulverde... echter, zijn vlucht werd uitgesteld en zo kwam hij in de Sojuz terecht.
Dat André Kuipers überhaupt nog iets kan navertellen is omdat hij niet in de 'moderne' Amerikaanse schroot de ruimte in geschoten is: https://nl.wikipedia.org/wiki/STS 107#Andr%C3%A9_Kuipers
Quote: | En nou we toch bezig zijn; wist je dat Frankrijk leverancier was van de Russische marine? |
Yep, en Nederland... maar laten we vooral niet over militaire spullen beginnen, want het is je vast niet ontgaan dat de hele wereld inmiddels Russische raketten koopt omdat ze vele malen beter zijn dan die Amerikaanse rommel? Zelfs NAVO bondgenoten kopen Russische raketten (Turkije).
Hoe diep ben je dan gezonken Henk, als je bij je 'vijand' je wapens moet kopen
Quote: | En zo gaat dat in Rusland, de propaganda claimt van alles en het volk slikt het allemaal. |
En die reactie had ik al voorspeld... misschien moet je ook even nagaan wie de boekdrukkunst bedacht heeft, schijnt dat Frankrijk en Nederland daar ook verschillende meningen over hebben. Is het Franse propaganda
Quote: | Inderdaad; internet staat vol kots van veelal huismussen |
Ja, en typende apen die beweren dat vliegtuigen niet dicht bij elkaar komen en opnamen van voicerecorders nooit vrijgegeven worden...
Quote: | Gelukkig kunnen in NL de NPO en kranten, in tegenstelling tot anonieme laptop journalisten, ter verantwoording geroepen worden door gewone burgers. |
Hahaha... daarom zijn bij al deze media de mogelijkheden tot het geven van een reactie op een nieuwsbericht uitgeschakeld zeker? Heb je ooit wel eens een klacht ingediend bij de NOS? Je hoort er nooit iets van hoor!
Quote: | Henk van der Meijden grossierde, enige decennia terug, in gerechtelijke aanklachten wegens smaad. : ) |
Dat zijn civielrechtelijke procedures tegen roddeljournalisten... een geheel andere zaak dan de subjectieve nieuwsberichten van de NOS. Daarbij: is er al een rechtszaak tegen Halbe Zijlstra aangespannen Henk? Ik bedoel: een minister van buitenlandse zaken, die propagandistische leugens verspreidt, daarvoor notabene nog steun vindt bij de minister president en diverse politieke kopstukken van andere partijen.... zonder enige consequentie.
Quote: | Een goed voorbeeld was de knip in een filmpje waarin Poetin een interview scheen te weigeren. De NOS heeft de fout ruiterlijk toegegeven. |
Dat hebben ze helemaal niet... ze hielden zelfs vol dat Poetin niet reageerde...
En ook hier weet ik wel zeker dat Internet er uiteindelijk voor zorgde dat ze überhaupt betrapt werden. In de jaren 80 en 90 kwam de NOS hier straffeloos mee weg, omdat niemand de originele beelden zomaar terug kon vinden.
Quote: | Dat ze natuurlijk nooit dat lange en niets zeggende interview in het Journaal hadden kunnen opnemen zullen we maar buiten beschouwing laten. |
Dan moet je het ook niet zo verdraaien en knippen dat er geen antwoord gegeven werd. Het mooie van dit knipwerk, waarbij het geluid deels doorliep, was te zien dat het duidelijk bewuste opzet was. Dit was niet per ongeluk gebeurd of ingekort wegens tijdgebrek... die was een bewuste manipulatie.
Quote: | Kijk, de zoveelste niet te falsificeren suggestie van je. Beperk je eens tot feiten. |
Dat zijn de feiten. Ik heb bij de NOS nietszeggende demonstraties gezien in Rusland van een man of 50, zogenaamd voor homorechten... en niet alleen bij de NOS, die beelden gingen de hele wereld over. Ongeveer de helft waren (westerse) journalisten en de andere helft demonstranten. De journalisten waren er zelfs in veel gevallen nog eerder dan de demonstranten, en met z'n allen stonden ze lekker te wachten tot de politie kwam. Toen die niets deed, gingen ze maar provoceren.
En daarna gaan die beelden van arrestaties dan gretig de hele wereld over... Pussy Riot exact hetzelfde: eerste de westerse media tippen, dan gaan rellen tot je gearresteerd wordt (want dat is het doel). En de beelden de hele wereld over laten gaan...
Quote: | Als je nog iets heel zinnigs hebt geef ik misschien nog een antwoord. |
Is maar goed dat ik die regel niet op jouw toepas, want dan zou het nogal stil worden. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Audio, video en software