Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Vrij verkeer van uitkeringen opstrijken met dank aan de EC
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Vrij verkeer van uitkeringen opstrijken met dank aan de EC
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 20, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://www.geenstijl.nl/5146812/feest-in-polen-brussel-komt-uw-ww-halen/

Wat is er gaande?

Quote:
BRUSSEL - Werknemers die in een ander EU-land na minstens een maand werken onvrijwillig werkloos worden, krijgen recht op een werkloosheidsuitkering in hun ’gastland’. De aanspraak op de uitkering wordt beoordeeld op basis van het ook elders opgebouwde arbeidsverleden. De buitenlandse werknemer kan de uitkering desgewenst mee naar zijn thuisland nemen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3316443/omstreden-eu-maatregel-omtrent-ww-aangenomen

We kunnen al raden wat dit voor gevolgen heeft. Hier komt een enorme uitstroom van uitkeringen naar het buitenland van. De zoveelste bom onder ons sociale stelsel.

Een sociaal stelsel is alleen houdbaar indien de verkrijgbaarheid wordt afgeschermd tot alleen voor de eigen bevolking.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 20, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Voor het verkrijgen van een Nederlandse uitkering wordt ook het arbeidsverleden in het buitenland meegeteld. Dat is nauwelijks te controleren, dus er kan volop mee gefraudeerd worden. Bovendien wordt van de arbeid in het buitenland niks aan belasting en premie aan Nederland afgedragen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 20, 2019 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

De uitverkoop van Nederland en onze sociale voorzieningen. Het wordt tijd dat FvD daar een stokje voor gaat steken, het NL-volk heeft al gesproken.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2019 1:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Voor het verkrijgen van een Nederlandse uitkering wordt ook het arbeidsverleden in het buitenland meegeteld.

Dan moet de WW ook door beide (of nog meer) landen betaald worden en wel in de verhouding van het aantal jaren gedurende welke de werknemer in die afzonderlijke landen werkzaam is geweest.

Men stelle zich voor: iemand heeft al 25 jaar in Polen gewerkt en voelt aan dat 't niet meer lang zal zijn dat hij nog mee kan draaien.
Gauw effe 'n baantje zoeken in Nederland en na 'n maand rugklachten; de WW zal hier immers wel 'n stuk hoger zijn dan in Polen. Evenals de Bijstand die erop volgt.
-
BerichtGeplaatst: Za Mrt 23, 2019 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En slapjanus Koolmees zegt cat hij er niks aakan doen, maar de maatregel wel betreurt. Gelul. Koolmees is van D66, de meest pro-Europese partij in ons land. Deze maatregel is het gevolg van Europees beleud, dus hoezo betreurt hij dit dan?
Ik heb Koolmees altijd al een waardeloze minister gevonden. Een vent van niks.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Voor het redden van ons sociale stelsel kan Nederland binnen de EU een noodremprocedure opstarten. Zeg maar een soort veto.

Quote:
Nederland zou nog gebruik kunnen maken van de zogenaamde Europese noodremprocedure, maar dat is volgens de minister een te zwaar middel. Het zou volgens Koolmees tot veel onbegrip leiden en de Nederlandse positie in Europa schaden.

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel/4654556/koolmees-verzet-plan-meenemen-werkloosheidsuitkering-eu

Mag ik het zeggen? Ons sociale stelsel wordt ondermijnd, maar het is niet in het Nederlandse balang om op de noodrem te trappen? Hallo? Wanneer dan wel? Ik vind deze kwestie wezenlijk vitaal voor ons land.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Stelling van de dag:

Nederland moet alsnog noodremprocedure opstarten
https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2019/03/nederland-moet-noodremprocedure-starten-680070/

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Volledig eens met de stelling.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Waar is Nederland dan? Wanneer zullen de Nederlanders gezamenlijk een vuist maken?
Of zijn we inmiddels zo individualistisch geworden dat het nieuwe motto is: Ieder voor zich en god voor ons allen?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De media verteld het niet, zij doen net of het opeens speelt
dus zal ik het maar doen...

In 1989 (30 jaar geleden) kwam ik in Den Haag een Turkse kennis tegen.
Hij vertelde mij dat die -evenals de 15 jaar ervoor- weer zijn halfjaarlijkse WW-periode
in ging.

Hij werkte in het Westland en toen al werden alle arbeiders buiten het seizoen een half jaar
de WW in gestuurd.

Hij vond het prima zo... en de de stuk of 10 kabinetten sinds de jaren '70 tot op heden
vonden dat ook zo.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Wat is het probleem? Daar hebben ze toch voor gewerkt.
Waarom ga je dan ook niet liggen zeiken over seizoenarbeiders in de Efteling? Half jaartje werken, half jaartje lekker niksen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 1:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Waarom geen Poolse minimumlonen Europees harmoniseren ?
Waarom verhuizen ontevreden ondernemers niet zelf naar polen om in eigen omgeving hun lieverdjes dood te knuffelen ?
Stront vegen, bollen/asperges rukken, varkenskutjes sperma bevruchten, kippen kaal branden, scheren en leeg plukken zijn makkelijke zaken waar in overbevolkte Hollandse polder geen toekomst of ruimte mee groeien .
m.a.w importeer niet het ganse Poolse volk naar Nederlandse breedbekkers, maar exporteer toekomstloze eenvoudige arbeid naar polen om hen daar te helpen in plaats van hier - zonder fluwelen bek - uit te buiten .
met ingehouden premies van eigen werknemers - zonder Poolse rechten .
Vrij verkeer van uitkeringen opstrijken met dank aan de EC
  Weerwoord forum index » Europese Zaken