Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Aanslag in Utrecht 24 Oktoberplein? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 23, 2019 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Doe is lief en lever in die poef paf pief.

Urk, Urk, Urk... de terrorist van vandaag is een....

Verward persoon.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat valt op bij deze Stille Tocht op vrijdag 22 maart? Niet erg veel betrokkenheid uit de buurt zelf, want deze deelnemers zijn geen afspiegeling van de buurt. Kanaleneiland was voor even niet zo multicultureel, ondanks dat de media het maar hadden over verbondenheid.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliox schreef:
Faissal schreef:
gezien de locatie, kleine aantal slachtoffers en de afkomst van de person of interrest heb ik een vermoeden van eerwraak die hoewel al erg genoeg nog verder escaleerde.

Dus niet. Terroristische aanslag.

Zegt het zo betrouwbare nieuws,

Echter ik hoor her en der nog andere dingen en heb ook nog steeds geen overtuigende bewijs gezien dat het terroristisch oogmerk had.
Geen eerwraak misschien maar meer een psychopatisch persoon die nooit op straat had moeten lopen gezien zijn hele lange en serieuse strafblad.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Loetje schreef:
Wat valt op bij deze Stille Tocht op vrijdag 22 maart? Niet erg veel betrokkenheid uit de buurt zelf, want deze deelnemers zijn geen afspiegeling van de buurt. Kanaleneiland was voor even niet zo multicultureel, ondanks dat de media het maar hadden over verbondenheid.

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

T is maar welk bericht je bekijkt.

https://www.regioleidscherijn.nl/2019/03/24/video-moslimgemeenschap-aanwezig-tijdens-herdenking-aanslag-24-oktoberplein/

Maar je zal hier ook wel weer wat op aan te merken hebben.

Rolling Eyes Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2019 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Gaat om t %, Faissal, ze waren er wel. Maar procentueel zwaar ondervertegenwoordigd zo te zien.

Ik neem aan dat de moslimgemeenschap net zo onthutst was door het bloedbad wat moslims onder christenen hebben aangericht in Nigeria, als dat de blanke gemeenschap onthutst was over Christchurch? Of...

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2019 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Faissal schreef:
Cliox schreef:
Faissal schreef:
gezien de locatie, kleine aantal slachtoffers en de afkomst van de person of interrest heb ik een vermoeden van eerwraak die hoewel al erg genoeg nog verder escaleerde.

Echter ik hoor her en der nog andere dingen en heb ook nog steeds geen overtuigende bewijs gezien dat het terroristisch oogmerk had.

Hij riep allahoe akbar.

Quote:
Geen eerwraak misschien maar meer een psychopatisch persoon die nooit op straat had moeten lopen gezien zijn hele lange en serieuse strafblad.

De ontkenning is tekenend voor het probleem. Ik zie liever een gemeenschap die de handschoenen oppakt, erkent wat gaande is en aan de slag gaat.
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Royy schreef:
Gaat om t %, Faissal, ze waren er wel. Maar procentueel zwaar ondervertegenwoordigd zo te zien.

Ik neem aan dat de moslimgemeenschap net zo onthutst was door het bloedbad wat moslims onder christenen hebben aangericht in Nigeria, als dat de blanke gemeenschap onthutst was over Christchurch? Of...

Ik denk het eigenlijk wel, net zoals jij waarschijnlijk zeer onthutst was over de bloedbaden die westerse troepen al jarenlang ana het aanrichten zijn in moslim landen?? Of....
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

[quote="Cliox"]
Faissal schreef:
Cliox schreef:
Faissal schreef:

Hij riep allahoe akbar.

Quote:

Moslims zeggen meerdere keren per dag allahu akbar, zo een beetje de hele dag door, voor een moslim is dat net zo iets als jezus, of jeetje of verzin eens wat..

Maar goed, deze discussie is niet iets waar we uitkomen, een persoon met een lang strafblad en een achtergrond van psychotisch handelen zegt allah akbar en dus is het een terroristische aanslag...

Quote:
De ontkenning is tekenend voor het probleem. Ik zie liever een gemeenschap die de handschoenen oppakt, erkent wat gaande is en aan de slag gaat.

de hoop dat het een aanslag is met islamitische onderbouwing is tekenend voor het probleem, weer eens een bewijs van de slechtheid van het geloof, islam in algemeen.. Rolling Eyes Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Faissal schreef:

Ik denk het eigenlijk wel, net zoals jij waarschijnlijk zeer onthutst was over de bloedbaden die westerse troepen al jarenlang ana het aanrichten zijn in moslim landen?? Of....

Dat laatste heeft niets met religie te maken, Faissal. Hoe graag moslims daar ook een religieuze strijd van willen maken.

En mbt het eerste: wat was precies de reactie van de voorzitter van het contactorgaan moslims-overheid op de aanslag in Nigeria? Neem aan dat ie dat uitgebreid heeft afgekeurd?

Quote:
Moslims zeggen meerdere keren per dag allahu akbar

Jezus, ik zou me de hele dag rotschrikken... Beetje alsof iemand meerdere keren per dag BRAND!! roept.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Moslims zeggen meerdere keren per dag allahu akbar, zo een beetje de hele dag door, voor een moslim is dat net zo iets als jezus, of jeetje of verzin eens wat..

De hele dag? Jezus Christus, zeg! Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, wat je zo al roept als je een paar mensen dood schiet.
Zo'n crimineel hoeft helemaal niks te maken te hebben met terrorisme.

Rechtse terroristen schieten mensen bij bosjes neer, en roepen niks.
Gewoon, omdat ze dat niet gewoon zijn.
Wat moet je roepen?
Alles wat je zegt, kan immers tegen je gebruikt worden Smile

En @Faissal.. Weet je nu nog niet dat er hier een hoop bij zijn die ziende blind, en horende doof zijn?

Vroeger collaboreerden veel Nederlanders met de Duitsers.
Datzelfde doen ze nu met de Amerikanen.
Want in de VS lopen genoeg notoire oorlogsmisdadigers rond.

Geen wonder dat ze het Internationaal Gerechtshof in Den Haag niet erkennen.
En dan Israël nog, breek me de bek niet open!
En niet te vergeten, de roofstaten zoals Saoedie Arabië.
Veel van het geld dat gelovige moslims schenken, gaat regelrecht naar terroristische groeperingen.
Met instemming van de VS en Israël.
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Faissal schreef:

Moslims zeggen meerdere keren per dag allahu akbar, zo een beetje de hele dag door, voor een moslim is dat net zo iets als jezus, of jeetje of verzin eens wat

Maar goed, deze discussie is niet iets waar we uitkomen, een persoon met een lang strafblad en een achtergrond van psychotisch handelen zegt allah akbar en dus is het een terroristische aanslag...

Dat zal. Als men dat roept en daarbij het vuur opent of een strot doorsnijdt heeft het een iets andere lading. De ontkenning is juist wat mij zorgen baart en waarom ik vind dat iets moet gebeuren. Als de moslimgemeenschap de gewelddadige stroming zou erkennen, zich distantiëren ervan en overgaan tot actie, had ik er anders ingestaan. Dat geweld niet wordt geschuwd is vaker bewezen. En dat verwarde man excuus trapt de goegemeente al jaren niet meer in.

Quote:
de hoop dat het een aanslag is met islamitische onderbouwing is tekenend voor het probleem, weer eens een bewijs van de slechtheid van het geloof, islam in algemeen.. Rolling Eyes Rolling Eyes

Te makkelijk om telkens weer in die slachtofferrol te kruipen. Ik hoop vooral dat er géén aanslag wordt gepleegd en áls een aanslag wordt gepleegd boeit het me geen donder wie het doet om er afschuw over uit te spreken. Ongeacht wie het doet.
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Je mag dus niet zeggen dat die Moslim Gökmen Tanis "Allahu Akbar" uitschreeuwde voordat hij aan zijn offerfeest waar veel andermans bloed heeft gevloeid begon, want dan doe je onrecht aan de 'goede naam' van de Moslims?

En die 'goede naam' hebben de Moslims weer eens bevestigd met hun bedreigingen en verwensingen, nietwaar?

Getuige (21) tramaanslag Utrecht kreeg doodsbedreigingen

Utrecht - Hij sleepte een gewonde vrouw in veiligheid, werd beschoten, zag iemand sterven en kreeg als dank een stortvloed aan haat over zich heen. De 21-jarige Nicky van Grinsven was getuige van de tramaansalg in Utrecht. Op de dag van de aanslag was hij te zien op het NOS-journaal en in Nieuwsuur. Hij vertelde dat de schutter ’Allahu akbar’ had geroepen. Na de uitzending stroomden de haatreacties binnen in de inbox van zijn sociale media-accounts.

Lees verder

Weerwoord forum index » Actualiteiten