Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Aanslag in Utrecht 24 Oktoberplein? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliox schreef:
Het is klip en klaar dat hij de schutter is, waarom moet je dan zo lang bakkeleien? Het is niet zo dat de schuldvraag onderzocht moet worden. Of dat er sprake is van een grijs gebied en beide partijen gehoord moeten worden.

Tja, dat is het nadeel van een land dat juridisch zijn zaakjes op orde wil hebben. Gelukkig maar. Want stel je voor dat elke strafzaak zo laks en laconiek afgehandeld zou worden.
Juridisch moet het gewoon kloppen. Want vandaag of morgen sta jij daar en dan wil je toch ook dat het proces correct wordt uitgevoerd?
Ondanks jouw wangedrag in de rechtszaal?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Loetje schreef:
Dan vrees ik dat bij dergelijke delinquenten weer alles in het werk gesteld moet worden voor een terugkeer in de samenleving over 25 jaar. Dat nieuwe kansenfetisjisme heeft destijds ook Anne Faber het leven gekost. Zij had tegen Michael Panhuis helaas geen schijn van kans.

Het probleem met psychiatrische patiënten is, dat de privacy heilig is.
Dus wist Den Dolder niet wie Michael echt was want dat werd niet doorgegeven.

Toen ik stage deed in St Joris kliniek (Psychiatrie) in Delft, mochten we niets weten.
Ik werd in elkaar geslagen door een patiënt en vroeg aan de Hoofdzuster of ik de patiënten dossier mocht lezen.
Dat was verboden dus we kregen geen achtergrond info.
In een gewoon ziekenhuis moet je deze dossiers lezen zodat je het hele ziekte beeld weet.
Ik vroeg toen of ze mij wilde vertellen welke reacties ik kon verwachten.
Antwoord was: "dat zal je wel ondervinden".
Toen ik zei dat ik liever een kooi met Gorilla's binnen stap dan hier een zaal vol met gekken en ik weet niet of ze Schizofreen of Psychopaat zijn, werd dat een - beoordeling.
Ik ben doodsbang geweest en dat ben ik niet gauw. Liep een zaal in met een muur achter mij.
Met nachtdienst, alleen op een zaal met 40 man. Ik zat aan een tafeltje met een lamp zodat ik kon lezen.
Ging naar de toilet en iemand sprong op mijn nek. Ik gillen maar dit was een B-verpleegkundige die eten kwam brengen.
Hij vroeg of iedereen er was....als iemand op verlof naar huis ging, kregen we dit ook niet te horen.
Ik vroeg "waarom" en hij zei "dat als ik iemand mis, ik moet gaan zoeken...en als die niet binnen was, in de tuin".
De vermiste kon zich ophangen aan een boom....ik zei dat ik die wel s'morgens zal vinden.
Ik ga toch echt niet alleen, in het donker deze tuin in.

Deze belachelijke Privacy van deze mensen moet gelijk gestopt worden.
Ze zijn niet berekening bevatbaar dus hebben ze geen "rechten".

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Deze belachelijke Privacy van deze mensen moet gelijk gestopt worden.
Ze zijn niet berekening bevatbaar dus hebben ze geen "rechten".

Helemaal met je eens, Elisabeth!

BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Lampje schreef:
Dus jullie vinden ook dat Joran van der Sloot in Nederland zijn straf moet uitzitten in plaats van in Peru ?

Ook Johan van ver Sloot (zoontje van die corrupte Nederlandsche diplomaat) hadden ze gelijk de kogel moeten geven...
Daar hadden ze minstens 1 jong mensenleven mee gered,

Ik ben dus volstrekt consequent als je daarover aast, zit je er alweer naast.

Een dier is van een nog een hogere soort dan deze twee levensvormen en kijk eens hoe makkelijk
we dieren doden...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

De doodstraf maakt een moordenaar van de beul(en).
Simpeler kan ik het niet zeggen.

Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden.
Gij zult niet doden.

Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:
Lampje schreef:
Dus jullie vinden ook dat Joran van der Sloot in Nederland zijn straf moet uitzitten in plaats van in Peru ?

Ook Johan van ver Sloot (zoontje van die corrupte Nederlandsche diplomaat) hadden ze gelijk de kogel moeten geven...
Daar hadden ze minstens 1 jong mensenleven mee gered,

Ik ben dus volstrekt consequent als je daarover aast, zit je er alweer naast.

Een dier is van een nog een hogere soort dan deze twee levensvormen en kijk eens hoe makkelijk
we dieren doden...

Ik had het in mijn bijdrage helemaal niet tegen u, maar tegen de heren Van Es en Cliox.
Zij betoogden namelijk dat iemand die een misdaad begaat zijn straf dient uit te zitten in zijn geboorteland, dus dat om die reden Gokman T naar Turkije moet.
Deze redenering volgend vroeg ik mij dus af of ze dan ook vinden dat Joran van der Sloot zijn straf in Nederland uit dient te zitten in plaats van in Peru.
Tot op heden geen antwoord.

Wat ze verder met Joran hadden moeten doen is een heel andere discussie, en doet in deze vraagstelling helemaal niet terzake.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Gij zult niet doden.

Waarom heeft iedereen het toch steeds over straf? Gederangeerde, levensgevaarlijke elementen moet je opruimen. Niet als straf voor de dader maar als veiligheid voor de rest.

Door het straf te blijven noemen krijgt het een te grote emotionele lading.
Zie jouw eigen reactie, waar je al de bijbel (God) er al bij betrekt. God bestaat niet en ook zijn rechtspraak bestaat niet.

De rechter heeft een oordeel uitgesproken waardoor dit gederangeerd element levenslang uit de samenleving geweerd zal gaan worden. En dat is niet als straf, maar omdat de kans op herhaling te groot is.
Dergelijke miskleunen van Moeder Natuur kun je niet straffen, die hebben geen besef.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben nog benieuwd naar uw antwoord op mijn vraag, meneer Van Es.
U was het roerend eens met de heer Cliox die vindt dat daders in eigen land hun detentie moeten uitzitten, dus hup....Gokman T naar Turkije.
U was het daar helemaal mee eens. Dus mijn vraag aan u is nogmaals: vindt u dan ook dat Joran van der Sloot zijn straf niet in Peru maar in Nederland moet uitzitten ?
Ik ben daar benieuwd naar en hoor graag uw reactie.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ryan schreef:

Gij zult niet doden.

Rolling Eyes

De doodstraf voorkomt recidive en beschermd toekomstige slachtoffers en maakt geld vrij waarmee honderduizende
onschuldige leven kunnen worden gered.

Los van alle verwarring: ''Oog om oog, tand om tand'' werkt het beste.

Wat betreft je zoetsappige ''Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden.''

Wellicht komt dat voort uit paternalistische semi-gristelijke domineespraatjes die onze media teisteren...
ben daar totaal niet gevoelig voor... Daar komt zeer veel ellende uit voort.

De ''doodstraf'' is niet bedoelt als ''vergelding'', maar als logische en adequate reactie op hen
die onverbeterlijk slecht zijn en miljoenen Euro's opeisen aan hun logement en verzorging.

Als er een hypocriete geroep kwaadaardigen bestaat die de wereld met uitbuiting, kolonisatie, slavernij en vernietiging
verziekt hebben dan zijn het:
Protestanten, Pinkster-sektes en hun ziekelijke Amerikaanse zogenaamde ''Evangelicals''.

Alles draait bij hen, wie goed oplet, om narcisme, hebzucht, valse moraal en macht.

Altijd stonden en staan ze klaar om iedere nieuwe vreselijk oorlog van de VS-oligarchen te ondersteunen,
met Christus heeft dat niks te maken.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Joost Bakker schreef:
De doodstraf voorkomt recidive en beschermd toekomstige slachtoffers en maakt geld vrij waarmee honderduizende onschuldige leven kunnen worden gered.

Ook jij blijft hangen in het begrip straf. We moeten nou juist het begrip straf loslaten.
Straf is bedoeld als wraak en als waarschuwing maar dat is m.i. de verkeerde benadering.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 15:10 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Alleen straffen helpt ingeval van kwaadwilligen ... de rest is flauwekul verzonnen door zeer
goedverdienende maar voor de rest falende advocaten en sociologen uit het eveneens totaal falende hippie-tijdperk...

waarvan alleen egocentrisme, ellebogenwerk en narcisme de vruchten blijken te zijn.

Geen ergere hypocriete gore klootzak dan een Linksche Babyboomer met praatjes.

Sinds de jaren 60 is de misdaad pijlsnel gestegen... en is het oude niveau nooit meer hervonden.

Bovendien roepen deze volksverlakkers het hardst om ''strenger straffen'' als er ook maar iets plaats vindt dat henzelf treft.

Ze geloven zelf in het geniep allang dat straffen het enige is dat werkt ingeval van kwaadwilligen
en de rest is bakken geld binnen harken met slap gelul.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Ook jij blijft hangen in het begrip straf. We moeten nou juist het begrip straf loslaten.
Straf is bedoeld als wraak en als waarschuwing maar dat is m.i. de verkeerde benadering.

Ik wil u niet schofferen, maar u heeft de term "straf" in dit verband - in deze draad - ook gebruikt, meneer Van Es. Ik kan dat niet goed plaatsen, gezien uw reactie op onder anderen de heer Bakker. Graag uitleg.
En nu ik u toch spreek: weet u al of u vindt dat Joran van der Sloot in Nederland zijn straf moet uit zitten ?
En nee: ik ben niet aan het trollen en ik heb ook geen hekel aan u.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Joost Bakker schreef:
Ze geloven zelf in het geniep allang dat straffen het enige is dat werkt ingeval van kwaadwilligen

De doodstraf, waar we het hier over hebben, werkt niet. Gederangeerde misbaksels van Moeder Natuur zullen altijd bestaan en die zijn niet vatbaar voor het dreigement van de doodstraf.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Joost Bakker schreef:
Ryan schreef:

Gij zult niet doden.

Rolling Eyes

De doodstraf voorkomt recidive en beschermd toekomstige slachtoffers en maakt geld vrij waarmee honderduizende

Wellicht komt dat voort uit paternalistische semi-gristelijke domineespraatjes die onze media teisteren...

De ''doodstraf'' is niet bedoelt als ''vergelding'', maar als logische en adequate reactie op hen
die onverbeterlijk slecht zijn en miljoenen Euro's opeisen aan hun logement en verzorging.

Als er een hypocriete geroep kwaadaardigen bestaat die de wereld met uitbuiting, kolonisatie, slavernij en vernietiging
Protestanten, Pinkster-sektes en hun ziekelijke Amerikaanse zogenaamde ''Evangelicals''.

Alles draait bij hen, wie goed oplet, om narcisme, hebzucht, valse moraal en macht.

Altijd stonden en staan ze klaar om iedere nieuwe vreselijk oorlog van de VS-oligarchen te ondersteunen,

Nee hoor, landen waar de doodstraf wordt uitgevoerd hebben net zoveel, zo niet meer, criminaliteit dan in landen waar de doodstraf is afgeschaft.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Joost Bakker schreef:

De doodstraf, waar we het hier over hebben, werkt niet. Gederangeerde misbaksels van Moeder Natuur zullen altijd bestaan en die zijn niet vatbaar voor het dreigement van de doodstraf.

De doodstraf werkt wel. De kans op herhaling wordt namelijk gereduceerd tot nul. En bij elke andere straf moet je je steeds weer afvragen of de kans op herhaling aanwezig is en in welke mate. Daartoe hebben we een miljarden verslindend TBS systeem opgetuigd.Of dat systeem vervolgens zoden aan de dijk zet, kun je het beste vragen aan de ouders van Anne Faber.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip schreef:
Joost Bakker schreef:
Ryan schreef:

Gij zult niet doden.

Rolling Eyes

Nee hoor, landen waar de doodstraf wordt uitgevoerd hebben net zoveel, zo niet meer, criminaliteit dan in landen waar de doodstraf is afgeschaft.

Dat is zo. Maar onlangs zijn er in India vier mannen opgehangen die in een bus om beurten een meisje beestachtig hadden verkracht, gemarteld, met ijzeren staven bewerkt en vervolgens de bus uit gekieperd. Ze stierf drie weken later aan haar verwondingen.
Ik kan er echt niet mee zitten dat deze lieden er niet meer zijn. Of je daarmee anderen van hetzelfde delict zult weerhouden doet niet terzake. Want als dat het criterium wordt, kun je alle straffen wel schrappen: mensen zullen het blijven doen, van fout parkeren tot meervoudige lustmoord en alles wat daar tussenin zit.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Lampje schreef:

En nu ik u toch spreek: weet u al of u vindt dat Joran van der Sloot in Nederland zijn straf moet uit zitten ?

Meneer van Es ? Sad

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Jip schreef:
Joost Bakker schreef:
Ryan schreef:

Gij zult niet doden.

Rolling Eyes

Je beweert veel, maar bewijst niks, evenals alle overbetaalde mis-geschoolde sociologen en criminologen in ons land
elkaar leugens vanuit hun mis-studie na-papegaaien....

De stelling dat 1 op 1 de doodstraf niet (mede) zou helpen is nergens aangetoond.

Wel is aangetoont dat recidieve gewetenloze moordernaars werldwijd vele duizenden mensen
een sadistische dood hebben laten sterven, ook in Nederland.

De doodstraf bespaart miljoenen Euro's waarmee je andere levens kan redden en je
voorkomt die recidive !!!

In de VS zijn dat er meer moorden enkel en alleen omdat de criminele wapenlobby in dat corrupte land
alle problemen denkt me wapenhandel op te lossen...(nationaal en internationaal) en ieder onnozele gek
daarom met een half dozijn automatische mitrailleurs rondloopt.

zonder de doodstraf zouden het er overigens nog meer moorden te betreuren zijn.

Weerwoord forum index » Actualiteiten