Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Aanslag in Utrecht 24 Oktoberplein? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2020 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik blijf erbij, iedereen is van harte welkom, kies je echter voor een crimineel bestaan en heb je een dubbel paspoort, dan wordt het Nederlanderschap afgenomen en word je eruit gezet.

Daar ben ik het ook niet mee oneens.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 8:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
De heer Van Es verwoordt het iets anders, maar het komt erop neer dat hij terug wil naar middeleeuwse toestanden, waarbij de emotie bepaalt wat er met iemand dient te gebeuren: en dan kom je al snel op vierendelen, de brandstapel, opknopen, z'n kloten eraf trappen.

Gel*l! Wijst u mij even aan waar ik dat gezegd heb!
Ik heb het uitsluitend over het aanpakken van het wanstaltige gedrag in de rechtszaal gehad en daarvoor heb ik de onderstaande maatregelen aanbevolen.

Cliox schreef:
Wat wil je ertegen doen? Een dwarslaesie trappen of muilkorven? Enige wat je kunt in Nederland is hem verwijderen uit de rechtszaal.

Ik heb het niet over schoppen of trappen gehad.
Ik heb het over een dwangbuis en een knevel gehad. Dat is in het kader van de veiligheid best te verantwoorden.
En kaalscheren. Dat is in het kader van de hygiëne ook te verantwoorden. Bijkomend voordeel is dat je hem hiermee mentaal breekt.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Sja. Waar ligt de grens van de fysieke benadering? In dit specifiek geval ben ik meer voor het Nederlands paspoort afpakken en uitzetten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Daarvoor zal je hem eerst moeten berechten. Om hem te berechten zal hij echter in een rechtszaal aanwezig moeten zijn en precies daar begint de ellende.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat is waar. Ik snap verder niet waarom dat zo lang moet duren. Het is toch duidelijk dat hij geschoten heeft? Daar staat een x-straf voor, dus waarom van die ellenlange zittingen. Heb dat nooit begrepen.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Dat is waar. Ik snap verder niet waarom dat zo lang moet duren. Het is toch duidelijk dat hij geschoten heeft? Daar staat een x-straf voor, dus waarom van die ellenlange zittingen. Heb dat nooit begrepen.

Geld Cliox, geld. Die advocaten willen goed verdienen en dus zolang mogelijk trekken.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliox schreef:

Hoezo ellenlang?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2020 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het is klip en klaar dat hij de schutter is, waarom moet je dan zo lang bakkeleien? Het is niet zo dat de schuldvraag onderzocht moet worden. Of dat er sprake is van een grijs gebied en beide partijen gehoord moeten worden.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2020 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Zelfs het motief is klip en klaar. Dus maak die optelsom!
BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Cliox schreef:

Geld Cliox, geld. Die advocaten willen goed verdienen en dus zolang mogelijk trekken.

Vreselijk.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2020 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Rechtspraak moet zorgvuldig en dat vertraagt zaken.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2020 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Gökmen heeft levenslang gekregen. Hij blijft dus helaas hier.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2020 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Wel deze ''verrrijking'' van onze cultuur kost 60 jaar lang minimaal een ton aan beveiligingskosten,
is al gauw 6 miljoen Euro.

De VVD kraaide enige tijd geleden mee met de D66, Groen Linksch en de PvdA (en de Linksche Mediakliek)
dat ''levenslang te uitzichtloos zou zijn''.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2016/04/belachelijk-vvd-draait-en-wil-af-van-levenslange-straf/

Nu zwijgt men in koor, maar wedden dat ze over 10 jaar weer beginnen te zeuren dat deze man
vrij moet komen...

Die Turkse groepsmoordenaar van cafe het Koetsiertje te Delft (o.a. lachend een Nederlands kind vermoord)
zit ook alweer thuis van het leven te genieten.

Verder kunnen we die 6 miljoen Euro kunnen we nu dus NIET besteden aan het levensreddende inenten van
150.000 Afrikaanse kinderen.

https://www.doneeractie.nl/met-1-euro-helpt-u-al-1-kind/-308

Longontsteking, de ziekte waar veel kinderen door sterven.voor 4,- euro red u een kinder leven met een
antibiotica. Longontsteking eist meer levens dan hiv, aids, malaria en mazelen bij elkaar opgeteld
.

De doodstraf van deze ene klootzak had de optie opengelaten voor dat geld 150.000 kinderen te redden.

Of beter gezegd:
Omgekeerd, de linksch liberale anti-doodstraf lobby (de Gutmensch) betekend de wisse doodstraf voor 150.000 kinderen.
Linksch kent geen geweten !

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2020 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Eerst loopt iedereen hier altijd te zeiken dat er te licht wordt gestraft, nu krijgt iemand levenslang, en is het weer niet goed.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2020 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Lampje schreef:
Eerst loopt iedereen hier altijd te zeiken dat er te licht wordt gestraft, nu krijgt iemand levenslang, en is het weer niet goed.

Nog kort geleden wilde PvdAllaag, Demon66 en de VVDagobert levenslang afschaffen...

Over enige tijd zullen de advocaten de rechters hier weer aan herinneren en kan deze klootzak gewoon thuis zitten.
Wacht maar.

Hij had overigens de doodstraf moeten krijgen...

Door de kosten van zijn onverdiende levenslang vervalt de optie van datzelfde geld (en geld is schaars)
150.000 Afrikaanse kinderen het leven te redden.

Dat is helaas de prijs in menslevens die Linksch gaarne betaald om ''Gutmensch'' te zijn.

Hun keuzes zijn verachtelijk en gewetenloos.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2020 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:

Nog kort geleden wilde PvdAllaag, Demon66 en de VVDagobert levenslang afschaffen...
Over enige tijd zullen de advocaten de rechters hier weer aan herinneren en kan deze klootzak gewoon thuis zitten.
Wacht maar.

Hm...dat zou kunnen. Maar deze kloothommel zit echt wel voorlopig vast. Ik ben het wel met u eens dat levenslang ook echt levenslang moet zijn, en dat ze daar niet aan moeten gaan morrelen.
Quote:
Hij had overigens de doodstraf moeten krijgen...

Dat vindt u. En dat mag. Mijn oprechte mening is dat hij er met de doodsraf eigenlijk te genadig vanaf komt. Een levenslange celstraf raakt hem. Als hij dood is is hij er gewoon vanaf.
Quote:
Door de kosten van zijn onverdiende levenslang vervalt de optie van datzelfde geld (en geld is schaars)
150.000 Afrikaanse kinderen het leven te redden.

Dus u bent voorstander van ontwikkelingshulp, begrijp ik ? Toch een links stokpaardje, waar u altijd zo'n commentaar op heeft.
Even goed scherp krijgen: stel dat die Gokman T de doodstraf had gekregen, dan wilde u het aldus uitgespaarde detentiegeld besteden aan de hulp aan Afrikaanse kinderen ?
Daar vind ik twee dingen van: ten eerste vind ik niet dat iemand met dat doel de doodstraf zou moeten krijgen. Als iemand de doodstraf krijgt moet dat zijn vanwege de ernst van het misdrijf en niet om zo geld op detentie te besparen ten gunste van nobele doelen.
Ten tweede vind ik dat u daarmee zaken in verband brengt die je dan ook breder kunt trekken: uw laptop is vast niet uw eerste levensbehoefte, uw auto en tv ook niet. Waarom doe u ze niet van de hand, u kunt levens van enkele Afrikaanse kinderen redden met het aldus verkregen geld.
Ergo: makkelijk om van alles te vinden wat anderen moeten doen, maar begin dan zelf met het goede voorbeeld als u dat werkelijk vindt.
Quote:
Dat is helaas de prijs in menslevens die Linksch gaarne betaald om ''Gutmensch'' te zijn.
Hun keuzes zijn verachtelijk en gewetenloos.

Dus doordat Gokmen T levenslang heeft gekregen is Links gewetenloos omdat daarmee een detentie wordt betaald die beter elders ingezet kan orden ?
Vreemde redenatie, nog los van het feit dat links hier niets mee te maken heeft, maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik ben er voorstander van dat het schaarse geld aan de meest effectieve dingen besteed wordt.

Dat is dus niet de links liberale geldverspilling aan een door linkse liberalen binnengehaalde Islamiet, oplopend
tot wel 6 miljoen aan detentiekosten.

Daarbij over enkel jaren natuurlijk weer de roep om afschaffing van ''levenslang'' .
Die laatste oproep klonk zeer luid vanuit de NPO radio, NPO televisie, PvdA, Groen Niks en D66.
Dus daar komen weer extra procedurekosten bij als het ''vrij-laten'' gezeur over 10 jaar weer begint.

Effectiever is het deze Islamitische klootzak de doodstraf te geven en het schaarse geld beter te besteden
aan de 1000 en 1 zaken waar nu geen geld voor is.

Ook de 200 miljard aan massa-immigratie had 1000 maal effectiever en humaner besteed kunnen worden aan het in
Afrika houden van honderden miljoenen mensen middels gerichte economische programma's.

De extreem dure vluchtelingen-hobby van links Europa was de financieele doodsteek
voor gericht economische stimuleringen in Afrika en heeft honderden miljoenen slachtoffers
en blijvende armoede tot gevolg gehad...

Links moet zich diep schamen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:

Ook de 200 miljard aan massa-immigratie had 1000 maal effectiever en humaner besteed kunnen worden aan het in
Afrika houden van honderden miljoenen mensen middels gerichte economische programma's.

Ik heb niet uw hele bijdrage gequote, maar u haalt wel wat zaken door elkaar in uw tirade tegen links. Want het is juist vooral links dat investeerr in de economische programma's waar u zo'n voorstander van zegt te zijn. In Nederland zijn het juist partijen als de PVV die dit geld anders willen besteden. Het gevolg van het stopzeten van deze programma's zal dan zijn dat de immigratiestromen verder zullen toenemen.
Je kunt ook de economische hulpprogramma's (links stokpaardje) stopzetten en de grenzen dicht gooien voor migranten (rechts stokpaardje). Dan ontstaat er in Afrika een nog veel groter humanitair probleem, en gezien uw getoonde betrokkenheid bij de hongerige kinderen in Afrika (zie uw eigen postings) is dat ook geen optie.

En nogmaals: als u vindt dat geld nu verkeerd wordt besteed, bijvoorbeeld door die Gokman T op te sluiten in plaats van te executeren, geef dan zelf het goede voorbeeld en doneer eens naar draagkracht aan Artsen zonder Grenzen, het Rode Kruis of anderszins. Maar die deugen natuurlijk ook weer niet, zullen wel weer te links zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Gökmen heeft levenslang gekregen. Hij blijft dus helaas hier.

Uitzetten gebeurt niet. Het is on-Nederlands. Dit mag van mij per direct veranderen. Iedereen die wil bijdragen aan de maatschappij is van harte welkom, kom je hier om aan het uitkeringsinfuus te hangen en de boel te verstieren ga je linea recta terug naar je geboorteland, zonder dat je een stuiver meekrijgt.

Overigens is levenslang in Nederland niet voor onbepaalde tijd wat de term insinueert maar een jaar of 20-25.

Laatst aangepast door Cliox op Zo Mrt 22, 2020 11:21, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Yep! Helemaal met je eens.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dus jullie vinden ook dat Joran van der Sloot in Nederland zijn straf moet uitzitten in plaats van in Peru ?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:

Overigens is levenslang in Nederland niet voor onbepaalde tijd wat de term insinueert maar een jaar of 20-25.

Onjuist. In ons land is levenslang echt levenslang.
Nieuw is echter de bepaling dat er na 25 jaar opnieuw gekeken wordt of terugkeer in de maatschappij een optie is. Het antwoord op die vraag kan ook "nee" zijn, en dan blijft iemand gewoon vast zitten.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dan vrees ik dat bij dergelijke delinquenten weer alles in het werk gesteld moet worden voor een terugkeer in de samenleving over 25 jaar. Dat nieuwe kansenfetisjisme heeft destijds ook Anne Faber het leven gekost. Zij had tegen Michael Panhuis helaas geen schijn van kans.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Volgens mij was de zaak Anne Faber een graadje erger. De moordenaar was een tbs-er die van de geitenwollen sokken in de kliniek een dagje vrij had gekregen.
Gökmen heeft geen tbs gekregen. Het enige dat dan echt helpt is een levenslange gevangenisstraf die ook echt levenslang is.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Gökmen heeft geen tbs gekregen. Het enige dat dan echt helpt is een levenslange gevangenisstraf die ook echt levenslang is.

Mee eens. Maar u vindt meen ik ook dat hij deze straf in zijn land van herkomst dient uit te zitten. Vandaar mijn eerdere vraag of u dan - deze lijn consequent doortrekkend - ook vindt dat Joran van der Sloot zijn straf niet in Peru, maar in Nederland moet uitzitten ?

Weerwoord forum index » Actualiteiten