Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Aanslag in Utrecht 24 Oktoberplein? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Oneens.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Wat nou martelen? En ik heb het niet over de straf, ik heb het over het in de rechtszaal toom houden van zo'n doorgedraaide gevaarlijke gek.

Dat gebeurt toch ook? Met alle middelen die binnen de Nederlandse wet tot beschikking staan?
Kaalscheren, in een dwangbuis stoppen en knevelen vallen daar niet onder.

Je hekelt hier twee hele verschillende zaken. Aan de ene kant het, in jouw ogen, falende rechtssysteem en aan de andere kant het wangedrag van die zwakzinnige. Wat jij doet is dit falende systeem aangrijpen om je persoonlijke frustraties op de dader af te reageren. Daarom vind ik het een goede zaak dat jij geen rechter bent. Want je hebt echt geen idee wat rechtspraak inhoudt.

Als jij zaken wilt veranderen, moet je toch eens achter je toetsenbord vandaan komen en gaan stemmen. Maar dat vind je zinloos.
Is je goed recht, maar hou dan nu ook je mond dicht.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Kaalscheren, in een dwangbuis stoppen en knevelen vallen daar niet onder.

Jammer! Het zou zeker effect hebben gehad.

Quote:
Je hekelt hier twee hele verschillende zaken.

Ik hekel zijn wangedrag? Zoek eens in een woordenboek op wat het woord hekelen betekent.
Ik hekel onze slappe rechtspraak omdat die zo met zich laat sollen en het toelaat dat nabestaanden zo getreiterd worden.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Ik vind het tenenkrommend om te zien hoe de rechtbank met die gek omgaat.
Hij zit de hele tijd te klieren en er wordt niks tegen gedaan.

En laat dat nou juist het beste zijn wat de rechtbank kan doen. Want daarmee heb je hem. Ingaan op zijn provocaties en zijn wanstaltige gedrag, is jezelf verlagen tot zijn niveau. De rechtbank staat daarboven, en geloof me....dat zit die Gokman (of hoe die droeftoeter ook heten mag) niet lekker. Reactie uitlokken is wat hij beoogt.
Quote:
Ik zou het wel weten.
Om te beginnen kaal scheren want dat is veel hygiënischer.
Vervolgens een dwangbuis aan, een knevel in z'n mond en lekker laten zitten.

Ja, heel stoer. Ik ken dit soort reacties: wedstrijdje ver pissen: wie heeft de beste straf in petto. Kroegpraat, waarbij men elkaar probeert te overrtreffen in wat ze allemaal met dat stuk verdriet zouden doen. Niet achterblijven, want dan ben je een watje.
Quote:
Ook dient hem het recht op het laatste woord ontnomen te worden. Hij heeft de heel tijd geweigerd om iets te zeggen, dan hoef hij ook niet het laatste woord te hebben
Maar ja, daar zijn wij veel te beschaafd (lees: laf) voor...

En dat is maar goed ook. (beschaafd dus, met laf heeft dat niets te maken.)
Meneer Van Es, gevoelsmatig kan ik u best volgen, ik denk iedereen wel. Maar rechtspraak die zich laat leiden door emotie, is geen rechtspraak, maar een volkstribunaal uit de tijd van de middeleeuwen.
Door zelfs het grootste beest (want dat is die Gokmen) een eerlijk en fatsoenlijk proces te geven winnen wij het van hem, en hij niet van ons.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Meneer Van Es, gevoelsmatig kan ik u best volgen, ik denk iedereen wel. Maar rechtspraak die zich laat leiden door emotie, is geen rechtspraak, maar een volkstribunaal uit de tijd van de middeleeuwen.
Door zelfs het grootste beest (want dat is die Gokmen) een eerlijk en fatsoenlijk proces te geven winnen wij het van hem, en hij niet van ons.

Helemaal mee eens.

Willen we een beschaafd land zijn of willen we de Sharia nastreven met het afhakken van handen en het stenigen van mensen? Nee.

Juist met dit soort mensen kun je laten zien dat je daarboven staat. Dat je beschaving verder gaat dan de manier waarop hij zich uit. Ga er dus ook niet mee in discussie: “Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zoals ik al vaker gezegd heb en wat uit de reacties hier blijkt: we gaan kapot aan onze eigen beschaving.
We zijn volledig doorgeschoten.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar is geen enkel bewijs voor. IN landen waar geen beschaving is en keiharde wetten, doodstraf, marteling, etc. is echt niet aantoonbaar minder misdaad. In tegendeel.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O nee?
We beboeten onszelf omdat we verzoeken van asielzoekers niet snel genoeg behandelen, we compenseren slachtoffers van een oorlogsbombardement, en waar we het hier over hebben bewijst ook hoever we al doorgeschoten zijn. En dan heb ik het nog niet over alle andere softe maatregelen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2325573-gokmen-t-weer-uit-rechtszaal-verwijderd-nabestaanden-emotioneel.html

Het is wel een feestje in de rechtszaal! GVD zeg! Wat moet je met zo'n stuk inteelt?

Bij hondsdolheid zijn we korter van geduld als het om een spuitje geven gaat. Zoals het er nu naar uitziet verdwijnt hij over twee weken bij het rechterlijk vonnis van deur op slot en sleuteltje weg voor levenslang in de anonimiteit en hoeven we nooit meer iets van hem te horen. Dat had al vveel eerder moeten gebeuren, maar voor levensgevaarlijke psychopaten zoals Bart van Urk, Michael Panhuis, Gökmen Tanis en zo moet en zal alles in het teken staan dat deze structureel onbehandelbaren (zo snel mogelijk) in de maatschappij terugkeren. Nieuwe kansen krijgen heet dat. In dit geval nieuwe kansen om zich opnieuw te kunnen gaan vergrijpen. Met de zoals te verwachten dodelijke afloop voor anderen, de brandoffers van de maakbaarheidsfundamentalisten met hun oneindige geloof in behandelbaarheid en nieuwe kansen. Dat hij zich nog niet heeft beklaagd over dat hij veel te hardhandig is gearresteerd en het levenslange trauma dat hij daarbij heeft opgelopen. Dat is bij daders van zeer ernstige delicten tegenwoordig ook zo'n modeverschijnsel.
https://tpo.nl/2018/11/29/moordenaar-anne-faber-jammert-bij-hoger-beroep-over-hardhandige-arrestatie/
https://www.ad.nl/utrecht/ramkraker-heeft-posttraumatische-stressstoornis-na-schandalige-arrestatie~a29f089e/
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ridouan-taghi-gewond-bij-arrestatie-door-politie-dubai-1.1638000

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
We beboeten onszelf omdat we verzoeken van asielzoekers niet snel genoeg behandelen, we compenseren slachtoffers van een oorlogsbombardement, en waar we het hier over hebben bewijst ook hoever we al doorgeschoten zijn. En dan heb ik het nog niet over alle andere softe maatregelen.

Ik hoor geen oplossingen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een simpele oplossing in de gewenste richting kan bijvoorbeeld zijn geen subsidies meer te verstrekken aan NGO's als Stichting Vluchtelingenwerk en aan gratis asieladvocaten. Toch mesjokke dat je organisaties subsidieert welke enkel tot doel hebben terechte uitwijzingen te kunnen saboteren en schadevergoedingen voor asieleisers te vorderen? Dat uitgespaarde geld kan dan worden aangewend om de IND van voldoende personeel te kunnen voorzien om binnen de vereiste tijd van een half jaar de asielaanvragen te kunnen beoordelen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het ging hier om het strafproces tegen Gokman T, wat volgens de heer Van Es veel te soft is verlopen, omdat we zijn gedrag niet hebben afgestraft met een prop in zijn bek en kaal scheren.
Zowel Cliff als ik hebben daar argumenten tegenover gezet, graag daar dan op ingaan en niet het hele asielbeleid erbij slepen graag.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik hoor geen oplossingen.

Die had ik al gegeven. Maar die oplossing durven jullie niet aan.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Waarom gaat u niet in op mijn argumenten, meneer Van Es ?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Uw argumenten bewijzen alleen maar mijn gelijk; we zijn in dit land helemaal doorgeschoten.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nou, laten we dan maar doorgeschoten zijn. Ik verkies deze doorgeschoten beschaving in ieder geval boven uw middeleeuwse volksgerichten.
De behandeling van gevangenen zoals u die voorstaat, komt overigens voor in landen als Iran en Saoedi-Arabië. Moslimlanden, die elders door u weer verketterd worden vanwege dezelfde primitieve praktijken die u voor ons land juist wilt toepassen.
Beetje tegenstrijdig, vindt u zelf ook niet ?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2020 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het feit dat u het over middeleeuwse volksgerichten heeft bewijst al hoever we doorgeschoten zijn.
En ik heb het niet over gevangenen, maar over deze specifieke, zich ernstig misdragende moordenaar.
U schiet duidelijk zelf door in uw beoordeling over wat ik gezegd heb.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Gökman Tanis is geen moslim, hij is geen mens, hij is niets, een niemendalletje... Hij zelf denkt dat hij een dappere krijger is, die ook als het moeilijk wordt niet terugdeinst voor de macht en laat geen respect zien zelfs als dat tegen zijn eigen belang is.

De deerniswekkende spijtoptant die in het uur U menig traantje plengt om een wit voetje te halen bij de rechter. Als ik het terug kon draaien was het allemaal nooit gebeurd...

Als het volk het voor het zeggen had dan zou hij gevierendeeld moeten worden, maar niet voordat eerst zijn piemel er met een bot mes vanaf gesneden zou zijn, zijn oren zouden door ratten van het hoofd gegeten moeten worden, de ogen uitgekrabd door een kraai, handen en voeten zouden zonder verdoving moeten worden afgezaagd niet voor dat hij eerst door de slachtoffers in elkaar gebeukt zou zijn en niet voor een hele lange gevangenisstraf waar hij net genoeg eten krijgt om te overleven, alleen maar water alleen maar brood en af en toe een rot appeltje, de rechter had hem als een soort van Freisler voorrot moeten uit schelden, hij zou niemand meer mogen zien, niemand zou meer tegen hem praten, alleen het geluid van de dagelijkse stokslagen zou nog tot hem doordringen... en dat tot het einde der tijden, we zouden het liefst hem tot ver in de negentig deze lijdensweg door laten maken...

Ik wil toch een lans breken voor de menselijkheid. Deze man is G E S T O O R D. Laten we menselijk blijven en hem gewoon levenslang geven en niet te veel aandacht aan de dader geven, de slachtoffers zouden centraal moeten staan! Niet het straffen maar het helen van de wonden.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pieter Langendijk schreef:
Ik wil toch een lans breken voor de menselijkheid. Deze man is G E S T O O R D. Laten we menselijk blijven en hem gewoon levenslang geven en niet te veel aandacht aan de dader geven, de slachtoffers zouden centraal moeten staan! Niet het straffen maar het helen van de wonden.

Netjes Pieter. Mee eens.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

En dat is maar goed ook. (beschaafd dus, met laf heeft dat niets te maken.)

Kan ik mij wel in vinden maar deze man is niet meer te redden. Wat moet je met zo'n persoon? De straf deert hem niet en als hij vrijkomt doet hij het dun over. Een eeuwig gevaar voor de maatschappij. Het is dus kiezen tussen opruimen of opgeruimd worden. Waarom Nederland altijd voor het eerste kiest is mij een raadsel. Ze zouden de mensen moeten (gaan) beschermen, niet de moordenaars.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2325573-gokmen-t-weer-uit-rechtszaal-verwijderd-nabestaanden-emotioneel.html

Het is wel een feestje in de rechtszaal! GVD zeg! Wat moet je met zo'n stuk inteelt?

Paspoort afnemen en uitzetten. In Turkije berechten. Familie mag hem daar bijstaan.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Reken maar dat die straf hem wel degelijk deert als hij na 25 jaar nog steeds tegen dezelfde vier muren aan zit te kijken. Maar zo niet, wat dan ? Moeten we hem dan vierendelen omdat het hem anders niet deert ?
Deze onmogelijke man mag wat mij betreft levenslang achter slot en grendel (zonder vervroegde vrijlating). En verder niet teveel meer over lullen, want dat merkt hij, en dat is teveel eer voor hem.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Zie hierboven:

Paspoort afnemen en uitzetten. In Turkije berechten. Familie mag hem daar bijstaan.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ook goed. Als hij maar vast zit.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Als hij maar vastzit, geen gevaar oplevert (nu en in de toekomst) voor de samenleving en ons geen stuiver kost.
Aanslag in Utrecht 24 Oktoberplein?
  Weerwoord forum index » Actualiteiten