Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De vredelievende yezidi's van Poendert Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De vredelievende yezidi's van Poendert
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Wilde eigenlijk op Poendert zijn onderwerp reageren over zijn vermeende vredelievende Yezidi;s die hij graag masaal hier heen wilt halen omdat ze immers nog nooit een. vlieg hebben kwaad gedaan

https://www.youtube.com/watch?v=jF9uB8fBBTw

Denk niet dat du'a Khalil het eens is met die stelling. Rolling Eyes
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat ik in de gesloten topic al heb gezegd: geen enkel religie is vredelievend. De televisiebeelden laten dat duidelijk zien. Des te simpeler het volk, des te groter hun god.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

waarschijnlijk verbazingwekkend genoeg heb ik begrip voor je punt en alleen een afwijkende mening.
De mens is niet vredelievend. of religie nu betrokken is of niet.
of religie nu wel of niet zou bestaan. mankind zal altijd een reden vinden voor oorlog. moord, doodslag of mishandeling.
Maak niet uit of je moslim. yezidi, christen, jood, boedhist, atheist, spaghettimonster aanbidder bent.
Sinds mens bestaat voert hij oorlog en er zijn altijd wel redenen voor te vinden.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat patriarchaliteit, tribaliteit en Islam zo al met een cultuur doen.

Quote:
This is an example of the mass insanity caused by irrational and supernatural belief in the absurdity of religion

Quote:
unbelievable kurdish violence teenage female gets killed by being stoned to death for dating a muslim of a different sect..

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:
Sinds mens bestaat voert hij oorlog en er zijn altijd wel redenen voor te vinden.

Klopt, maar religie is wel een erg voor de hand liggende reden gebleken...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

+1

Faissal schreef:
Maak niet uit of je moslim. yezidi, christen, jood, boedhist, atheist, spaghettimonster aanbidder bent.

Ik heb aanbidders van het Spaghettimonster anders nog nooit oorlog zien voeren.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Faissal schreef:

Onzin. Er is nog nooit oorlog gevoerd vanwege religie. Oorlogen gingen en gaan nog steeds over land (al dan niet met de rijkdommen die het bevat zoals olie of goud), geld of meer macht.
Elke oorlog wordt heilig verklaard om de sukkels die het aan het front moeten uitknokken te motiveren.
Ze vechten dan voor de democratie, veiligheid, mensenrechten en weet ik veel wat nog meer voor welke hoogdravende onzin dan ook.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Er is nog nooit oorlog gevoerd vanwege religie.

Zullen we deze pagina maar schrappen dan Jip?
https://en.wikipedia.org/wiki/European_wars_of_religion

En dit zijn alleen nog maar de Europese religieuze oorlogen...

Of deze pagina?
https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_war

Laten we de geschiedenisboeken maar niet vervalsen... er zijn zeer veel oorlogen gevoerd vanuit religieuze motieven.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:

Of deze pagina?
https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_war

Laten we de geschiedenisboeken maar niet vervalsen... er zijn zeer veel oorlogen gevoerd vanuit religieuze motieven.

Uiteraard schrijven de geschiedenisboekjes over religieuze oorlogen. En in diezelfde geschiedenisboeken is de westerse wereld altijd 'the good guy'.
Betrek het eens op jezelf. Wat voor reden zou jij belangrijk genoeg vinden om een ander land de oorlog te verklaren? Jouw religie (overtuiging) of winst maken door meer land te veroveren waar je de inboorlingen kunt plunderen of tot slaaf maken?
Stel dat jij een domoor bent. Moeilijk, maar het kan, het kan. Very Happy Wink
Hoe zou jij je laten overtuigen als slachtvee te laten gebruiken voor de goede zaak? Goede zaak: meer geld, meer land en meer vrouwen voor de top. Jou maken ze wijs dat jij gods werk doet en dat je hierdoor automatisch in de hemel komt.
Misschien is het geen zaak van geschiedenisboeken vervalsen maar eerder dat geschiedenisboeken eens flink tegen het licht worden gehouden.
Enne Cliff... Wikipedia?
Ik had je slimmer gedacht. Sad

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Uiteraard schrijven de geschiedenisboekjes over religieuze oorlogen.

Dat komt omdat het religieuze oorlogen waren.
Religie wil altijd expanderen en dat gaat altijd gepaard met oorlogen.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

[quote="Cliff"]
Jip schreef:

Quote:
The religious nature of the wars has also been debated, and contrasted with other factors at play, such as national, dynastic (e.g. they could often simultaneously be characterised as wars of succession), and financial interests.[3] Scholars have pointed out that some European wars of this period had no religious elements at all, such as the Italian Wars (1494–1559, only involving Catholics) and the Northern Seven Years' War (1563–1570, only involving Lutherans).[1] Others emphasise the fact that cross-religious alliances existed, such as the Lutheran duke Maurice of Saxony assisting the Catholic emperor Charles V in the first Schmalkaldic War in 1547 in order to become the Saxon elector instead of John Frederick, his Lutheran cousin, while the Catholic king Henry II of France supported the Lutheran cause in the Second Schmalkaldic War in 1552 to secure French bases in modern-day Lorraine.[3] The Encyclopædia Britannica maintains that "[the] wars of religion of this period [were] fought mainly for confessional security and political gain".[3]

Niet het beste voorbeeld, maar goed, je punt is duidelijk

Quote:

Zeker mee eens, alhoewel ik ook van mening ben dat bij veel van die zogenaamde religieuze oorlogen, religie wordt gebruikt als reden om het volk op te zwepen en mee te doen terwijl het de aanstichters vooral te doen was om macht, geld etc.

Buiten dat zijn er ook zat oorlogen die simpelweg niet om religie gingen maar om ras, haat, macht, ged, bezit, kand, water etc... vooral geld is altijd de beste drijfveer om een oorlog te starten en niet religie.

Als je denkt dat er geen oorlog meer is en alleen maar vrede en vrolijke mensen als er geen religie zou zijn dan leef je in een totale droom wereld....maak je maar geen illusie, mens zal altijd een reden vinden om massaal gewelddadig te worden.

Quote:
De twee grote wereldoorlogen, die helemaal niets te maken hadden met religie, de Joodse Holocaust, en de communistische revoluties in Rusland, China, Zuidoost Azië en Cuba, hebben gezamenlijk ergens tussen de 50 en 70 miljoen doden veroorzaakt (sommige schattingen suggereren zelfs dat zo’n 100 miljoen mensen om het leven gekomen zijn door deze oorlogen). Wat deze conflicten en volkerenmoorden met elkaar gemeen hadden, was dat ze ideologisch van aard waren, in plaats van religieus. Het is gemakkelijk aan te tonen dat er door de eeuwen heen meer mensen hun leven verloren hebben vanwege ideologie, dan door religie. Het is een noodzakelijk ingrediënt van de communistische ideologie om te heersen over anderen. De ideologie van de Nazi’s vereist vernietiging van “inferieure” rassen. Deze twee ideologieën zijn op zichzelf al verantwoordelijk voor de dood van miljoenen mensen, en religie had daar niets mee te maken. Feitelijk is het communisme een ideologie die per definitie atheïstisch is.

Quote:
Men vergeet al snel dat de meest bloederige eeuw ooit de 20ste eeuw was. Paul Pot, Hitler, Stalin, Mussolini, Mao Zedong etc etc. Het einde van de 19e eeuw was het begin van de post-moderne tijd. Een tijdperk gekenmerkt als één die de “dood van God” inluide zoals Friedrich Nietzsche het beschreef. Het was juist die verwerping van God, en dus ook de bron van objectieve morele waarheden wat tot deze dingen heeft geleid. Wie was er om aan te wijzen wat fout en goed was als niks was dat de subjectieve mening van de mens oversteeg. Zoals Chris al beschreef…overheden zijn hier het meest voor verantwoordelijk. En wat zien we als we kijken naar de machthebbende regimes van de afgelopen 100 jaar… Atheisme is verantwoordelijk voor méér slachtoffers dan dan de afgelopen 19 eeuwen bij elkaar opgeteld.

https://www.str.org/blog/is-religion-the-cause-of-most-wars#.XItlqiJKjIV
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Zeker mee eens, alhoewel ik ook van mening ben dat bij veel van die zogenaamde religieuze oorlogen, religie wordt gebruikt als reden om het volk op te zwepen en mee te doen terwijl het de aanstichters vooral te doen was om macht, geld etc.

Het is eerder omgekeerd. Religie = haat predikten en het volk opzwepen om zo meer macht te krijgen.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Juist Tedje. Oorlog is altijd veroorzaakt door psychopaten.
Eigenlijk zijn dat hele zielige mannetjes met een gigantisch minderwaardigheidscomplex.
Maar ze kunnen als geen ander mensen manipuleren.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Quote:

Het is eerder omgekeerd. Religie = haat predikten en het volk opzwepen om zo meer macht te krijgen.

al staat de waarheid in harde cijfers voor je gedrukt dan blijf je alsnog in ontkenning..

feiten zijn gewoon aangetoond, er zijn inderdaad oorlogen door of onder mom van religie gevoerd maar de meesten gingen om andere zaken met vooral macht als drijfvoor en totaal niet religieus geinspirieerd of gemotiveerd.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Pure laster jegens een al heel kleine minderheid die afgeslacht werd door de meest
haatdragede ISlamisten ter wereld: Soenitische extremeisten.

Bovendien dekt de titel de inhoud niet...
Het betreft een 12 jaar oud filmpje en gaat over KOERDEN en over Al QAEDA SOENI extremisten...

Hoe diep kan een Soeni Moslim zakken om zijn leugen & bedrog ideologie te verspreiden !!

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:

Dit is een blogpost op een religieuze site. Wat had je verwacht?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Juist Tedje. Oorlog is altijd veroorzaakt door psychopaten.

Kan ik me best in vinden.

Tegelijkertijd lijden religieuzen aan een massapsychose. In de psychiatrie zijn er zelfs DSM coderingen voor religieuzen. Ik heb het hier al eerder gezegd: voor de wetenschap is er eigenlijk geen fundamenteel verschil tussen enerzijds iemand die elke zondag naar de kerk gaat, bidt tot god, praat met god en leeft volgens wat god wilt en anderzijds iemand die elke zondag naar het bos gaat, daar met de kabouters bidt, met de kabouters praat en leeft volgens wat de kaboutertjes willen...

Beiden (of het nu kaboutertjes/heksen of god) zijn voor de wetenschap verzonnen entiteiten. Ze bestaan niet. Mensen die denken daarmee te kunnen communiceren zijn vanuit de psychiatrie bezien gewoon ziek.

En ja, ook zieke mensen kunnen in een maatschappij functioneren.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Joost Bakker schreef:
Pure laster jegens een al heel kleine minderheid die afgeslacht werd door de meest
haatdragede ISlamisten ter wereld: Soenitische extremeisten.

Bovendien dekt de titel de inhoud niet...
Het betreft een 12 jaar oud filmpje en gaat over KOERDEN en over Al QAEDA SOENI extremisten...

Hoe diep kan een Soeni Moslim zakken om zijn leugen & bedrog ideologie te verspreiden !!

een 12 jaar oud fimpje over Yezidis die een van hun eigen meisjes stenigen omdat ze met een moslim wilde trouwen.

je kan wel zeggen dat het leugens zijn maar dat maakt het nog geen leugen.

als er 1 goed in leugens vertellen is dan ben jij het wel met je continue lasterende verhalen ovet buitenlanders en islam
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Faissal schreef:

Dit is een blogpost op een religieuze site. Wat had je verwacht?

ja en?? dat maakt het dus niet waar?? alleen wikipedia verteld de waarheid Rolling Eyes

zelfs in jouw wikipedia artikel (die je zelf geschreven kan hebben want zo werkt wikipedia) staat dat er discussie zijn over dat veel van de genoemde oorlogen gewoon over macht gingen.

en op scholen waar goede en ingelichte leraren werken leer je ook gewoon dat vooral in de 20ste eeuw meer slachtoffers on niet religieuze oorlogen zijn gevallen dan eeuwen daarvoor.

WOII, WO I, Korea, vietnam, indonesische politionele acties (om wat dichter bij huis te blijven) Cambodja, joegoslavie.
De irak oorlogen. die gewoon ovet de macht om olie gingen en waar we nu nog steeds de gevolgen van zien.

Allemaal oorlogen om macht, geld of haat tegen andere volkeren en rassen...en dan laat ik kleine confictjes nog buiten beschouwing.

maar goed, ik begrijp dat voor jou alleen maar cijfers waar zijn die van niet religieuze sites komen.

je wordt steeds meer een lachertje en je bent een schim van De Cliff die ik ook respecteerde.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Faissal
WOII, WO I, Korea, vietnam, indonesische politionele acties (om wat dichter bij huis te blijven) Cambodja, joegoslavie.
De irak oorlogen. die gewoon ovet de macht om olie gingen en waar we nu nog steeds de gevolgen van zien

Negens zie ik een oorlog welke namens de profeet Allah heilig werd verklaard.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Mrt 15, 2019 21:05, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:
je wordt steeds meer een lachertje en je bent een schim van De Cliff die ik ook respecteerde.

Het zou me iets doen Faissal, maar het doet me weinig: je sluit zo'n beetje iedere bijdrage af met een persoonlijke aanval op de persoon waartoe je je richt...

Echt, ik zou meer waarde aan je mening hechten als je het gewoon bij de inhoud zou houden zonder iedere keer die afsluiting waarbij je iemand voor stom, walgelijk mens, racistisch, extreem of anderszins moet uitmaken.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Faissal schreef:

Het zou me iets doen Faissal, maar het doet me weinig: je sluit zo'n beetje iedere bijdrage af met een persoonlijke aanval op de persoon waartoe je je richt...

Echt, ik zou meer waarde aan je mening hechten als je het gewoon bij de inhoud zou houden zonder iedere keer die afsluiting waarbij je iemand voor stom, walgelijk mens, racistisch, extreem of anderszins moet uitmaken.

je hoeft ook geen waarde aan mijn mening te hechten en hoezo is het anders als ik mensen voor bovenstaande dingen uitmaakt terwijl anderen dat hier zonder problemen mogen doen als het religieuzen of buitenlanders betreft!

mooie move trouwens om geheel on topic te gaan zodat je ongelijk wat betreft de cijfers daarmee verborgen wordt..

Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

10 miljoenste schreef:
Quote:
Faissal
De irak oorlogen. die gewoon ovet de macht om olie gingen en waar we nu nog steeds de gevolgen van zien

Negens zie ik een oorlog welke namens de profeet Allah heilig werd verklaard.

Hartstikke goede opmerking zeg! maar wat wil je nu eigenlijk zeggen daarmee?
ik heb allang gezegd dat er oorlogen door religie zijn onstaan.
dus wat is je punt nu?

mij punt dat er meet oorlogen zijn gevochten zonder religieuze inspiratie en dat de niet religieuze oorloggen die ik noem in de 20e en 19e eeuw alleen al meer slachtoffers heeft gemaakt dan de eeuwen daarvoor.
BerichtGeplaatst: Za Mrt 16, 2019 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Islam kent een eer- en schaamtecultuur. Anderen de schuld geven, anderen aanwijzen terwijl ze het zelf hebben gedaan en veroorzaakt. De islammolen draait constant en voorspellend dezelfde rondjes. Er is niets nieuws aan islam en het is nooit een verrijking.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
De vredelievende yezidi's van Poendert
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie