Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Vrouwendag is in het westen onzin zet mensen tegen elkaar op Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Vrouwendag is in het westen onzin zet mensen tegen elkaar op
BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er zijn streken op de wereld waar vrouwen worden onderdrukt, maar dat is hier in het westen zeker niet het geval.
Wel heeft ook hier elke sekse zijn eigen kwaliteiten. De vrouw zit meer in de verzorgende hoek terwijl de man vaak voor het gezinsinkomen zorgt.
Het is een goede zaak dat er in de top van ondernemingen minder vrouwen dan mannen zitten, want een man die een week op zakenreis gaat wordt minder gemist bij de opvoeding van zijn gezin, dan een bijna onmisbare vrouw/moeder.
Vaak zijn de dames in de top van de damesliefde, dan maakt het weinig uit.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Niet zo'n lange aanloop nemen, Poendert. Vooruit, geef nou gewoon links even ergens de schuld van. Dan weten we dat ook weer, en kan deze draad op slot.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik vind internationale vrouwendag wel leuk hoor, ik heb er wel wat mee gedaan gisteren. Niks mis mee. Very Happy

In Rusland werd er ook op een bijzondere manier aandacht aan geschonken;

https://www.rt.com/russia/453366-soldiers-ballerinas-subway-photoshoot/

Prachtige foto's!

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Prachtige foto's!

Is dit het nieuwe militaristische regime in Rusland?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In een ideale wereld zwaait de vrouw thuis de scepter en regeert over de centen.
De man zorgt dat die centen binnenkomen.
Daarnaast heeft men een groentetuin achter het huis voor de dagelijkse groenten en vruchten. Vruchten worden net als groenten gezamenlijk ingemaakt.
Maar dat kan niet meer in dit volgepropte land.
Daarom raad ik emigratie naar Hongarije, Roemenie of Bulgarije aan.
Daar heeft elke dorpeling een uitgebreidde welvarende groentetuin.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jij bent lekker bezig de laatste tijd Poendert.

Nog meer verhalen uit de oude doos? Een anekdote uit een of ander ver land wellicht? Very Happy

@Royy

Tja, in het westen ben je tegenwoordig 'hip' wanneer je als soldaat verkleed als vrouw met een roze voorbinddildo aan een gaypride deelneemt, in het kader van genderneutraliteit. In Rusland is het boys will be boys and girls will be girls.

Kwestie van cultuurverschil denk ik.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

Tja, in het westen ben je tegenwoordig 'hip' wanneer je als soldaat verkleed als vrouw met een roze voorbinddildo aan een gaypride deelneemt, in het kader van genderneutraliteit. In Rusland is het boys will be boys and girls will be girls.

Ik ben het niet vaak met Carlos eens, maar deze licht ironische opmerking van hem snijdt wel hout. Want zo is het inderdaad.
Persoonlijk word ik niet erg vrolijk van de gemiddelde Nederlandse vrouw, tenminste niet wanneer deze nogal doorgeslagen feministisch is en zich daar ook naar meent te moeten kleden. Je kunt volledige gelijkheid voor vrouwen bepleiten (daar ben ik ook voorstander van), maar ik zie niet in waarom je je dan zo nodig als in tuinbroek gehesen pleeborstel moet manifesteren of in het outfit zoals Carlos aangeeft.
Russische vrouwen zjjn tenminste nog echte vrouwen. Oekraïnische trouwens ook. En nu we het er toch over hebben: ook in Latijns-Amerika lopen bloedmooie vrouwen rond, geemancipeerd en wel. ,

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Prachtige foto's!

De foto's zijn wat stoffig (bepaald niet anno 2019) maar dat is inherent aan Rusland. Ze laten in ieder geval wel vrouwen zien.

Quote:

Haha! Spot on! Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

@Royy

Kwestie van cultuurverschil denk ik.

Ach carlos, ben jij nu ook al doordrongen van de "weg-met-ons" mentaliteit?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zat naar een stukje te kijken van Herman Finkers over Amsterdam.
Hij zingt over het Amsterdam waar de vrouwen volledig vrouw zijn, en de mannen ook.
Dan zie ik in gedachten een strakke dame met een hotpants en een uitgebreid decollitee, naast een magere meneer in een paarse broek en een handtas, en allebei zo,n knotje boven op hun hoofd.
Ja, ja. Ik ben er me eentje.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Huh?

In Amsterdam?

Vrouwen??

Hmm..

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat is er mis met vrouwelijk schoon Royy? Mag niet meer vertoond worden zeker? Omdat dat 'anti-westers' zou zijn volgens een kleine minderheid aan gender-geobsedeerde idioten en (grotendeels geïmporteerde) religieuze fanatici?? Confused

Over 'weg-met-ons' mentaliteit gesproken..

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

carlos schreef:
Wat is er mis met vrouwelijk schoon Royy? Mag niet meer vertoond worden zeker? Omdat dat 'anti-westers' zou zijn volgens een kleine minderheid aan gender-geobsedeerde idioten?? Confused

Over 'weg-met-ons' mentaliteit gesproken..

Nou, ik val ook niet zo op ballerina's.
Want daar zou niks van over blijven. Razz

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Wat is er mis met vrouwelijk schoon Royy? Mag niet meer vertoond worden zeker? Omdat dat 'anti-westers' zou zijn volgens een kleine minderheid aan gender-geobsedeerde idioten en (grotendeels geïmporteerde) religieuze fanatici?? Confused

Niks mis mee, maar de plaatjes komen me wat militairistisch over.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Russische vrouwen zjjn tenminste nog echte vrouwen. Oekraïnische trouwens ook. En nu we het er toch over hebben: ook in Latijns-Amerika lopen bloedmooie vrouwen rond, geemancipeerd en wel. ,

Helemaal mee eens.

Maar goed, ik heb nog nooit een Nederlandse vriendin gehad... en eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee. Als ik zie hoe Russische vrouwen er op middelbare leeftijd uitzien en hoe Nederlandse vrouwen (?) eruit zien, dan prijs ik mij gelukkig.

Een leuk gesprek wat ik met een mannelijke collega ooit had:

Cliff, hoe is dat nou met een Russische vrouw? Ik zei: veel beslissingen in het gezin liggen bij de man. De vrouw heeft een mening, soms een opdringerig advies, maar de man beslist uiteindelijk. Nadeel daarvan is wel dat je ook altijd de schuld krijgt als het achteraf niet de juiste beslissing was....

Waarop mijn Nederlandse collega zei: oh... bij ons in het gezin mag ik nagenoeg niets beslissen en vreemd genoeg is het nog steeds achteraf altijd mijn fout....

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ja, ja. Ik ben er me eentje.

Gelukkig maar eentje. Je moet er toch niet aan denken dat Poendert in serie op de markt komt.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Niks mis mee, maar de plaatjes komen me wat militairistisch over.

De (visuele) combinatie van ruige mannen (in dit geval militairen) met mooie vrouwen accentueert het vrouwelijk schoon.
Deze manier van portretteren is echter bepaald niet meer anno 2019 en een beetje oubollig.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje, het lijkt ook op photoshop... toch? Kijk eens naar die randjes rond de militairen...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Volgens mij zijn het echte foto's;

https://www.rt.com/russia/453366-soldiers-ballerinas-subway-photoshoot/

Quote:
Armed troops and graceful ballerinas in white tutus posed together in a ‘creative’ attempt by a military recruitment center to mark Russia’s beloved holiday – Women’s Day. The jaw-dropping juxtaposition split the internet.

An empty subway station was chosen as a location for the overnight shoot earlier this week. The images were published on the Vkontakte (Russian Facebook) page of the recruitment center in Yekaterinburg, the city in the Urals.

Entitled “The man’s strength is in the love and tenderness of a woman,” the collection was put together to celebrate International Women’s day, a public holiday in Russia when females are expected to be given flowers and various presents.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik denk ook dat het echte foto's zijn. Ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom je dit met photoshop zou moeten doen.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hm, ja... die andere foto's op RT.com zijn inderdaad een stuk realistischer. Zal wel geen photoshop zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waarom zou het photoshop zijn? Er is toch niks mis mee om dergelijke foto's echt te maken?
En het lijkt me ook helemaal niet problematisch om dergelijke foto's te maken, het is Rusland en niet zo'n achterlijk apenland in de woestijn waar je als vrouw vanwege het dragen van dergelijke kleding gestenigd wordt, waardoor men genoodzaakt is om het met photoshop te doen.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Waarom zou het photoshop zijn?

Geen idee. Je zoekt er teveel achter.

Op de eerste foto die Carlos plaatste, de meest linkse militair, heeft een wit randje rond zijn postuur. Dat was de enige reden waarom ik dacht dat de foto misschien bewerkt was.

Ik heb het niet over een politieke of wat voor andere reden dan ook om dat te doen. Soms is het ook gewoon gemak voor de fotograaf om twee foto's samen te voegen.

Maar zoals ik al zei, na het zien van de overige foto's denk ik ook niet dat het photoshop is.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een man en een vrouw moeten elkaar in hun waarde laten. Ze hebben beiden verschillende kwaliteiten.
Ik werkte eens bij een vrachtwagen transport waar ook een dame als chauffeur werkte.
Het was de bedoeling dat ik en andere mannen haar vracht uit zouden laden, terwijl de dame met een bamboe veedrijversstok (het was een veewagen volgeladen met radiatoren) aanwijzingen gaf.
Kijk zo moet het dus niet.
Wij reden op Duitsland heipalen en moesten die palen boven op een berg in het bos in ons eentje op de vrachtwagen laden.
Als de dames dat ook doen vind ik dat ze gelijk loon behoren te beuren voor hetzelfde werk.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici