Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » KPN en PostNL de mist in. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
KPN en PostNL de mist in.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 07, 2019 18:08 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Kijk, hier moest ik deze week aan denken...

PTT
Wim Sonneveld

Tja, KPN en Postnl zijn geprivatiseerd.

Nou was het deze week raak.
De TV met een TV ontvanger van KPN had kuren, dus de service gebeld.
Met een vaste telefoon. Ja, wel via een router van KPN.
Mijn Smartphone was niet zo smart, omdat die er ook uit lag.
Je krijgt aanwijzingen om de KPN router te resetten, en meteen vliegt ook de vaste telefoon er uit.

Nog maar een keer gebeld, en ik had nog steeds geen beeld, terwijl de rest van het spul op de TV wel werkte.
Mijn StupidPhone lag er nog steeds uit.

Ik zou een nieuwe TV ontvanger toegestuurd krijgen.

Een paar dagen later, zou het afgegeven worden in ons PostNL afgiftepunt, al is die bakkerswinkel 's middags gesloten. De dag erop bleek dat het pakket weer meegenomen is door het expeditiebedrijf, omdat de terminal in de bakkerswinkel er uit ligt, omdat KPN problemen had met verbindingen.

Goh!

Alweer een dag verder..
Ondertussen had ik een advies op de KPN site gelezen om een type Smartphone te kopen, die "bellen via Wi-Fi ondersteunde. Ik in dat andere dorp nog eens op die nieuwe phone gekeken, maar daar was ontvangst ook zielig. (-110 dBm voor de kenners)

Dus wat denk je? Ik kom thuis en begin de gebruiksaanwijzing.. INTERNET door te lezen.
Een PDF die je kan doorspitten door te zoeken.
Bellen via Wi-Fi? Er stond niets over in de gebruiksaanwijzing!
Na nog een uur zoeken ontdek ik het, verstopt in het lijstje wat je van de bovenkant van het scherm naar beneden kan vegen. Je moet dan tevens het scherm naar links te swipen... <--- Nederlands.

Afijn, het werkte dus toch, maar alleen, als er geen verbinding meer is.

Zo beloven ze ook, dat je smartphone overschakelt naar een andere provider als KPN er uit ligt.
Het is maar te hopen dan toch.

Waarom is het signaal van de telefoonmasten zo laag?
Tja, bezuiniging op energie.
Heel 4G of wat dan ook wordt afgeknepen.
Het moet niet tegen zitten, anders ligt alles op zijn gat.

Vroeger had je een telefoon stopcontact.
Dat werkte altijd, omdat het ook de spanning voor de telefoon leverde.

Geweldig, al die moderne techniek!
Laat het ook maar aan een stel economen over, dan gaat het zeker wel eens gigantisch mis.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 6:24 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Tja, privatisering van voorheen staatsbedrijven is naar zich laat aanzien niet altijd in het belang van de burger.

Vind 't zelf bijvoorbeeld typisch iets dat door de noodzaak om winst te maken veroorzaakt wordt dat PTT Post af te leveren pakjes bij afwezigheid van de ontvanger in veel gevallen gewoonweg afgeeft bij mensen die in de buurt van die ontvanger wonen, zonder dat laatstgenoemde daar uitdrukkelijk toestemming voor verleend heeft.

Bij reclame voor het aangetekend versturen van post wordt vaak vermeld dat aangetekende post niet bij buren wordt bezorgd.
Men weet dus dat de ontvanger dit in veel gevallen liever niet heeft, anders zou 't niet als 'n extra voordeel van het aantekenen vermeld worden.
Toch wordt bij het bestellen van 'n pakket nooit standaard de mogelijkheid geboden om het afleveren bij anderen uit te sluiten (eventueel met iets extra kosten), dan wel meteen te kiezen voor aantekenen.
Volgens de standaard voorwaarden van de post wordt het pakket een of twee maal aangeboden op het juiste adres en daarna afgeleverd bij 'n PTT-afhaalpunt.
Als koper rekent men dan daarop en dan is 't niet bepaald tot tevredenheid stemmend wanneer men na de eerste bezorgpoging 'n bericht aantreft dat het pakket afgeleverd is bij nummer zoveel in de straat, waar dan heel goed mensen kunnen wonen die de ontvanger helemaal niet kent en misschien zelfs helemaal niet wil kennen, of waar hij 'n niet zo beste verstandhouding mee heeft.

Ondenkbaar dat de voorheen-staats-PTT ook haar toevlucht zou hebben genomen tot 'n degelijke vorm van de facto wanprestatie, om het hoofd boven water te houden in de concurrentiestrijd met allerlei particuliere pakketbezorgers.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 18:27 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

De oude staats-PTT was 1 grote wanprestatie die het woord klantenservice niet eens kende.

Ik vind overigens geweldig dat ze t bij de buren bezorgen. Scheelt mij een loopje naar het afhaalpunt en de ouderen in t complex die overdag thuis zijn hebben weer een praatje te pakken.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 20:40 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

PostNL?

Dit gebeurt er bij mij: ik bestel vrij veel op Internet. PostNL komt bij mij langs als ik niet thuis ben. Ze doen geen briefje in de brievenbus dat ze geweest zijn. Ik heb dus geen idee dat er ergens een pakje op mij ligt te wachten. Na 2 weken stuurt het afhaalpunt het pakje terug, omdat ik het niet opgehaald heb.

Nadat bovenstaande een paar keer was voorgevallen, maar eens een klacht ingediend bij PostNL. Hielp helemaal niets. Daarna maar met regelmaat bellen naar de 3 afhaalpunten bij mij in de buurt (je weet nooit waar het ligt, afhankelijk van de bezorger ofzo gaat het naar één van de 3 punten)

Weer maar eens een klacht ingediend. Vervolgens kreeg ik 3 kaartjes in de bus van pakketjes die helemaal niet van mij waren. Adresgegevens van andere PostNL klanten die een pakketje besteld hadden stonden gewoon op de kaartjes... privacy van die mensen dus ook geschaad.

Het is hier in ieder geval één grote drama met PostNL. En vraag anders eens op de afhaalpunten hoe zij over PostNL denken, dan hoor je ook het nodige.

De postdienst is in Nederland onder de privatisering helemaal kapot gemaakt. Die bezorgers krijgen nagenoeg niets betaald, smijten met pakketjes, mogen maar één keer aanbellen en mag 20 seconden wachten, etc. Soms leggen ze pakketjes met elektronica gewoon voor het huis in de regen neer.

Het is allemaal naar de klote en het komt ook nooit meer terug.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 21:33 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

Nergens last van.

Zeeuwse postbodes zijn blijkbaar niet de beste...

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 23:54 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Die bezorgers krijgen nagenoeg niets betaald

Als het minimumloon voor winkelpersoneel afgeschaft wordt, is het postbezorgers loon gelijk mee opgelost Wink
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 8:08 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Minimum jeugdloon... wel goed lezen graag!

@Royy, dit is geen Zeeuws probleem hoor. Lees je anders even in bij de klachten over PostNL:

https://nl.trustpilot.com/review/www.postnl.com -> ruim 2000 reviews, 88% zeer slecht. Ik denk niet dat iemand anders zo'n waardeloze score haalt...

https://tinyurl.com/yxogodkg
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/steeds-meer-klachten-postbezorging-postnl/
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/pakketten-pleite-in-de-post-postnl-reageert-op-klachten/

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 9:58 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Begrijp eigenlijk niet dat er nog niemand 'n bedrijfje heeft opgericht dat het mogelijk maakt om bestelde pakjes daar naar toe te laten versturen, waarna de koper het er kan gaan ophalen wanneer hem dat gelegen komt.

Wellicht zou dat al rendabel kunnen zijn bij 'n vergoeding van 1 á 2 € per opgehaald pakket.

In principe zou eenieder dat kunnen doen in zijn of haar eigen woonplaats, maar uiteraard is 't ook denkbaar dat het bedrijf dat hiermee begint zich snel uitbreidt en binnen de kortste keren een of meer afhaalpunten heeft in elke wat grotere plaats.

Nu is 't zo dat áls 'n pakket al correct bezorgd wordt bij 'n PTT-afhaalpunt men daar in menig geval voor naar 'n winkel o.i.d. toe moet waar men anders nooit zou komen en waar men met vaak erg krappe openingstijden te maken heeft.
Zo'n speciaal particulier bedrijfsmatig afhaalpunt zou extra aantrekkelijk gemaakt kunnen worden door ruime openingstijden te hanteren; bijv. van 6 tot 24 u.
Verder zou de afgifte kunnen plaatsvinden via 'n loket in de gevel, zodat men geeneens naar binnen hoeft.
-
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 10:39 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Dat is er al lang hoor Natubico... bv. https://viapunt.viatim.nl/

En nog eentje voor Royy:
https://www.ecommercenews.nl/postnl-stuurt-pakketjes-uit-china-standaard-naar-afhaalpunt/

Blijkbaar is het dus gewoon beleid bij PostNL.

Echt, die vermarkting heeft de boel helemaal verziekt. Je kunt wel vasthouden aan je dogma dat wat de overheid organiseert altijd slechter is dan wat de markt organiseert, maar je kunt heel veel van de PTT vinden behalve één ding: dat post/pakketjes niet aankwamen. Die kwamen namelijk altijd aan. En dat nog in een tijd zonder veel technologie zoals track and trace.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 12:10 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Dat is er al lang hoor Natubico... bv. https://viapunt.viatim.nl/

Heb 't 'ns bekeken, maar lijkt toch 'n iets andere opzet.
Krijg de indruk dat 't de bedoeling is dat men bij het bestellen moet kunnen kiezen om het pakket te ontvangen via dat bedrijf.
Nou, dat houdt in dat deze optie er dus alleen maar is, wanneer men koopt bij 'n shop die 'n contract heeft met Via T. Kan dus nog wel even duren eer ze dat allemaal hebben.
Bovendien zijn er tot nu toe nog enkel afhaalpunten in drie plaatsen (en die blijken ook nog 'ns nergens op de site te vinden te zijn).

Veel handiger is 't om als bedrijf aan te bieden dat de koper bij elke webshop als bezorgadres het adres van dat bedrijf kan opgeven, zodat welke bezorger dan ook het pakket daar moet afleveren.

-
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 12:24 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
De oude staats-PTT was 1 grote wanprestatie die het woord klantenservice niet eens kende.
Ik vind overigens geweldig dat ze t bij de buren bezorgen. Scheelt mij een loopje naar het afhaalpunt en de ouderen in t complex die overdag thuis zijn hebben weer een praatje te pakken.

Praatjes vullen geen gaatjes Royy.
Maar wat als die ouderen ondeugend willen zijn en gewoon zeggen dat ze geen pakje voor jou ontvangen hebben? De handtekening die ze (al dan niet) geplaatst hebben bij ontvangst is meestal maar 'n krabbeltje dat totaal niet als bewijs kan dienen.

-
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 17:48 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

En nog eentje voor Royy:
https://www.ecommercenews.nl/postnl-stuurt-pakketjes-uit-china-standaard-naar-afhaalpunt/

Dat is niet juist. Ik koop regelmatig online in China en die pakketjes krijgen dezelfde behandeling als de pakketjes afkomstig uit Nederland, dus in eerste instantie komen ze aan huis. Ben je niet thuis dan proberen ze het de dag erna nog een keer of het gaat naar een ophaalpunt in de buurt.

Om die ophaalpunten is enorm veel te doen. Ten eerste krijgt een ophaalpunt een riante beloning per afgehaald pakket: iets van 20 eurocent. Ten tweede (en daar hoopten ze op): die afhalers komen vrijwel uitsluitend om een pakketje af te halen, maar besteden ze verder niets in de winkel. Ten derde: er zijn al enorm afhaalpunten afgehaakt, omdat de vergoeding ronduit slecht is. Daarvoor in de plaats zie je wel weer veel particulieren die zich aanbieden bij PostNL om als ophaalpunt aan huis te fungeren.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 18:25 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

https://nl.trustpilot.com/review/www.postnl.com -> ruim 2000 reviews, 88% zeer slecht. Ik denk niet dat iemand anders zo'n waardeloze score haalt...

DHL doet t nog slechter...
T is bij bezorging heel simpel: als t goed gaat is t "normaal" en wordt dat niet ervaren als excellente service ofzo, als t misgaat is t natuurlijk een hoop gezeik.

Maareh serieus... 2000 reacties op... hoeveel pakketjes bezorgd postnl per dag? Zoals ik al zei: ik heb nooit ergens last van gehad.
DHL is wel ruk, die hebben ook vage afhaalpunten tot aan het toen failliete Halfords aan toe... ligt je pakje dan achter slot en grendel in een failliete toko Laughing

Quote:

T is toch wat...

Quote:
cht, die vermarkting heeft de boel helemaal verziekt. Je kunt wel vasthouden aan je dogma dat wat de overheid organiseert altijd slechter is dan wat de markt organiseert, maar je kunt heel veel van de PTT vinden behalve één ding: dat post/pakketjes niet aankwamen. Die kwamen namelijk altijd aan. En dat nog in een tijd zonder veel technologie zoals track and trace.

Alleen deed je pakketje er een tijdje over... Voor 00.00 bestellen volgende dag thuisbezorgd was er echt niet bij bij de PTT.
Je kon je pakketje weer inleveren tussen 9u en 16u (en op zaterdag van 10-14u!) op een postkantoor, na een kwartier in de rij te hebben gestaan.

Vroegah...

Laatst aangepast door Royy op Ma Mrt 11, 2019 18:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 18:28 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Praatjes vullen geen gaatjes Royy.
Maar wat als die ouderen ondeugend willen zijn en gewoon zeggen dat ze geen pakje voor jou ontvangen hebben? De handtekening die ze (al dan niet) geplaatst hebben bij ontvangst is meestal maar 'n krabbeltje dat totaal niet als bewijs kan dienen.

-

Niet zo wantrouwend Natubico.
Enneh als de buurman/vrouw t pakje achteroverdrukt? Veel plezier er mee. Bel ik de leverancier: pakje nooit aangekomen, of je bezorgd alsnog of je geeft me mn geld terug. Sowieso bestellen via creditcard, is t zo gepiept (alles verzekerd).

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 20:23 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
DHL is wel ruk

Yep, ook commercieel.

Quote:
Alleen deed je pakketje er een tijdje over... Voor 00.00 bestellen volgende dag thuisbezorgd was er echt niet bij bij de PTT. Je kon je pakketje weer inleveren tussen 9u en 16u (en op zaterdag van 10-14u!) op een postkantoor, na een kwartier in de rij te hebben gestaan.

T is toch wat...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 6:51 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Niet zo wantrouwend Natubico.
Enneh als de buurman/vrouw t pakje achteroverdrukt? Veel plezier er mee. Bel ik de leverancier: pakje nooit aangekomen, of je bezorgd alsnog of je geeft me mn geld terug. Sowieso bestellen via creditcard, is t zo gepiept (alles verzekerd).

Nou leuk, 'n heel gedoe, maar het pakje dat je misschien wel accuut nodig hebt heb je nog altijd niet in je bezit.
Wel uiteraard 'n blijvend rottige verhouding met die ondeugende oudjes.

Het risico dat dit je overkomt ontloop je wanneer je het pakje direct naar 'n afhaalpunt kunt laten sturen.
(Waarbij aangetekend kan worden dat dit dan wel rustig 'n eurootje extra mag kosten, dat helemaal voor het afhaalpunt is. 'n Vergoeding van 20 cent is inderdaad wel erg aan de lage kant).

Trouwens, er zijn nog wel meer mogelijkheden die ongevraagde afgifte bij buurtbewoners linke soep, stressveroorzakend en juridisch totaal onhoudbaar maken.
Want wat als de oudjes zeggen dat ze het pakje toch al aan je hébben afgegeven?
Dan kan de post met behulp van de in ontvangst nemers aantonen dat 't wél is afgeleverd, terwijl jij stilzwijgend hebt ingestemd met een dergelijke aflevering aan buurtbewoners. Het risico dat die 't zelf houden (laptopje van € 700,- of zo) is dan voor jou.
Valt er niets te bellen naar de leverancier om 'n nieuw pakje of 't geld terug te eisen.

Overigens schijnt 't wel mogelijk te zijn om aan de webshop mee te delen dat men absoluut geen bezorging bij buren wil. Maar daar moet men dan speciaal contact voor opnemen met die shop en dat is dan toch ook weer niet echt comfortabel. Effen aanvinken bij het bestellen zou dat wél zijn, evenals aanvinken dat men rechtstreekse bezorging bij 'n afgiftepunt wil.

Trouwens, dat eurootje extra voor het afgiftepunt, dat kan misschien wel verstrekt worden door de post zelf, omdat hun bezorgers dan minder kosten hebben voor benzine en tijd die anders in het tot twee keer toe aanbieden aan huis gaan zitten.

-
BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 18:49 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Yep, ook commercieel.

Slechte concurrent, daarom doet postnl het ook zo goed op de markt.

Quote:

T is toch wat...

T is zeker wat.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 18:54 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Wel uiteraard 'n blijvend rottige verhouding met die ondeugende oudjes.

Ik kan prima opschieten met mn buren.

Quote:
Het risico dat dit je overkomt ontloop je wanneer je het pakje direct naar 'n afhaalpunt kunt laten sturen.

Dat kan ook bij de meeste webshops.

Quote:

Valt er niets te bellen naar de leverancier om 'n nieuw pakje of 't geld terug te eisen.

Zeker wel, leverancier blijft aansprakelijk totdat jij het product hebt ontvangen. Alleen als de leverancier kan aantonen dat jij daadwerkelijk het product hebt ontvangen, vervalt jouw juridische claim op de leverancier.

Quote:
Overigens schijnt 't wel mogelijk te zijn om aan de webshop mee te delen dat men absoluut geen bezorging bij buren wil. Maar daar moet men dan speciaal contact voor opnemen met die shop en dat is dan toch ook weer niet echt comfortabel. Effen aanvinken bij het bestellen zou dat wél zijn, evenals aanvinken dat men rechtstreekse bezorging bij 'n afgiftepunt wil.

Kun je aanvinken bij de meeste webshops.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 19:00 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Royy, ik snap echt even iets niet. De klachten over PostNL zijn gewoon enorm: je ziet het op tal van websites, radar, kassa, etc. etc.

Als dit een overheidsbedrijf was geweest met een dergelijke reputatie dan zou je ze aan het kruis nagelen en overal als voorbeeld opdragen van overheidsincompetentie.

Nu is het een commercieel bedrijf, en nu lijk je die enorme klachtenregen gewoon weg te bagatelliseren.

Dit maakt je standpunt toch niet echt sterk hoor. Zelfde zag ik eerder met Ziggo, wat ook door een programma als Kassa de val in gelokt werd omdat ze weigerden om hun ontevreden klanten überhaupt te woord te staan.

Eerder (in een ander topic) lekte al uit dat telefonische verkopers en aan-de-deurverkopers de zaak ernstig flessen, met totale respectloosheid richting de klanten.

Moet je je idee over 'overheid=slecht, markt= goed' niet een klein beetje herzien en aanpassen aan de feiten?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 21:27 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Real schreef:
Cliff schreef:

En nog eentje voor Royy:

Dat is niet juist. Ik koop regelmatig online in China en die pakketjes krijgen dezelfde behandeling als de pakketjes afkomstig uit Nederland, dus in eerste instantie komen ze aan huis. Ben je niet thuis dan proberen ze het de dag erna nog een keer of het gaat naar een ophaalpunt in de buurt.

Nee hoor. Pakketjes van KPN worden standaard via een afhaalpunt aangeboden, en ook pakjes uit China.
Als zo'n afhaalpunt dan 's middags gesloten is, is dat niet zo handig.
Ook is er geen communicatie als de terminal in het afhaalpunt niet werkt, omdat het KPN net plat ligt.
Er is sowieso geen communicatie naar de gebruiker toe, als er ergens iets mis is met het KPN net.

En ik denk, dat die andere post en telecom bedrijven geen haar beter zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 12:06 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Dat kan ook bij de meeste webshops..

Dat kan bij de meeste juist niet. De enige waar 't wel kan is voor zover dezerzijds bekend, Bol com, maar die verkopen ook veel namens partnerverkopers en als dat het geval is kan 't alweer niet.
(Zouden ze toch wel even kunnen regelen).

Bij de meeste is 't wél mogelijk om na ontvangst van het eerste niet-thuisbericht op dezelfde dag voor 22 uur kenbaar te maken dat 't niet nog 'ns aangeboden hoeft te worden maar direct naar 'n afhaalpunt kan.
Maar waarom kan dat dat niet meteen bij het bestellen?
Zou de bezorging toch 'n stuk goedkoper (en milieuvriendelijker) maken.

Royy schreef:
Zeker wel, leverancier blijft aansprakelijk totdat jij het product hebt ontvangen. Alleen als de leverancier kan aantonen dat jij daadwerkelijk het product hebt ontvangen, vervalt jouw juridische claim op de leverancier..

Wanneer men weet dat het bestelde bezorgd wordt door PTT (of 'n andere bezorger die ook pakjes pleegt te droppen op andere adressen dan dat van de koper), en men meldt niet uitdrukkelijk geen bezorging in de buurt te willen dan kan de verkoper stellen dat men stilzwijgend akkoord is gegaan met de bezorgingsmethoden van het pakjesbedrijf dat het gekochte voor de verkoper zal leveren. Wanneer derhalve aangetoond kan worden dat dit bedrijf het pakje ergens in de buurt heeft bezorgd, dan is de leverancier z'n verplichtingen nagekomen en heeft de koper het nakijken wanneer degene waar het pakket bezorgd is dit verduistert.

Quote:
. Effen aanvinken bij het bestellen zou dat wél zijn, evenals aanvinken dat men rechtstreekse bezorging bij 'n afgiftepunt wil.

Royy schreef:
Kun je aanvinken bij de meeste webshops.

Graag enkele voorbeelden dan; ken er zelf niet één waar aangevinkt kan worden dat bezorging in de buurt niet gewenst wordt.
-----
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2017/03/pakketbezorger-waarom-ga-je-zo-vaak-naar-de-buren
-
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 12:54 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Ik heb dus geen flauw idee wat die gasten hierboven allemaal bestellen via internet, maar ze zijn blijkbaar te lui om even naar een winkel te gaan.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 13:03 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Dat wilde ik al niet zeggen! Very Happy
Ik koop zoveel mogelijk in de winkel. Maar omdat steeds minder mensen dat doen wordt het voor mij steeds moeilijker om in winkels te kopen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 16:44 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Tja, als je op het platteland woont kom je er zo achter.
Winkels hebben een beperkt assortiment heet het dan.
Komt er op neer, dat ze alleen verkopen wat tot een soort van standaard pakket behoort.
In zekere zin, is het dus met het zogenaamde ondernemerschap zeer droevig gesteld.

Ik zal een paar voorbeelden geven..

Als opa leek het me leuk om Petanque te gaan spelen. (Jeu de Boules voor Noord Europese Barbaren)
Ik ga in twee dorpen naar een speciale sportzaak. Gerenommeerd.. Zeggen ze zelf.
Wat denk je? Nou, daar kunnen ze niet aan beginnen, er is geen vraag naar..
Ik vraag het toch? Na enig aandringen komt de aap uit de mouw.
Er is te veel variatie in het aanbod, en dat kunnen ze niet allemaal op voorraad nemen.
Maar ik kan het laten bestellen.. Smile Ja deuuuh, dat kan ik ook via internet.
Na nog zo'n zaak met hetzelfde verhaal, kom ik terecht bij een klein sportwinkeltje, waar ze ook hengels en dierenvoeding verkopen. Ik vraag daar naar een set Jeu de Boules..
Alstublieft meneer.. 12 euro.
We verkopen er ook een boekje bij met de spelregels..
Maar dat had ik al Smile

Ik heb onlangs in het ziekenhuis gelegen, en uit tests bleek dat ik bepaalde stofjes tekort kwam.
Ik zoek het op, en op internet is het gewoon te bestellen.
Zit je meestal wel met de minimum aanschafprijs van een pakket. Meestal 50 euro.
Dus je gaat toch maar even in een dependance van die zaak rondsnuffelen.
Bleek weer hetzelfde.. We hebben het niet in het pakket, maar we kunnen het wel voor u bestellen.
Tja, maar dat kan ik ook. Toch maar via internet besteld.

Dan is er ook nog zoiets als elektronica. Er is een bekende Duitse firma, waar je af en toe goed slaagt via internet, maar soms ook wel eens een kat in de zak hebt gekocht.
Terugsturen is dan ook zo iets.. Het komt toch wel van pas, hoop je.

Heb ik alleen voor een oud statief merk PALLAS een M7 stelbout met sterknop nodig.
Kijk maar eens op marktplaats, zeggen ze dan.
Tja, ik heb alleen zo'n bout nodig, niet een heel statief!

Voor de leken. M7 is een bout met metrische schroefdraad van 7 mm doorsnee, en om wat voor reden dan ook niet algemeen in gebruik, en dus ook niet verkrijgbaar.
Bij een fotozaak? Welke dan? Die verkopen alleen nieuw.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 17:32 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Ryan schreef:

Nee hoor. Pakketjes van KPN worden standaard via een afhaalpunt aangeboden, en ook pakjes uit China.

Dan is het plaatselijk verschillend. Hier komen ze aan de deur en bij niet thuis leveren ze het af bij het ophaalpunt.

Weerwoord forum index » Economie