Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » ''Onreine'' leraar Techniek geschorst thuis... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En waarom geef je nu geen les meer?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Omdat ik niet in Linksche Politiek Correcte zwijgculturen of andere sektes wens te werken.

Zoals ik al zei... je voelt je daar al snel smerig en als geen smeerlap bent stap je eruit.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Welke andere sektes bedoel je dan?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
LEES jij wel ????

Ik denk dat jij niet leest...

Quote:
WE hebben het over 12 jarigen...

Jij misschien, ik heb het over gedwongen huwelijken onder jongeren.

Quote:
En zelfs 16 jarigen mag je volgens de wet niet ontvoeren en dwingen tot een huwelijk.

Kom op Joost, je snapt toch zelf ook wel dat je hier over de Nederlandse wet spreekt en dat de verplichte huwelijken plaatsvinden in Turkije en Marokko? Daar heeft de Nederlandse wet niets te zeggen...

En dat is geen excuus, maar een feitelijke benoeming van een probleem. Als je het verschil snapt.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je begrijpt weinig tot niks van de Nederlandse wet Cliff.. ondanks dat je probeert die indruk te wekken...

Gedwongen huwelijken zijn in strijd met internationale mensenrechtenverdragen.
Een van de belangrijkste mensenrechten is die van vrije partnerkeuze.
Gedwongen worden om te trouwen is daarom een schending van de mensenrechten zoals benoemd
in VN-verdragen waaronder het VN-Vrouwenverdrag (CEDAW) en het Europees Verdrag van de Rechten
van de Mens (EVRM).

Huwelijksdwang was al bij wet strafbaar, want iemand dwingen tot een huwelijkssluiting was
en is een misdrijf. De voorwaarden zijn in de nieuwe wet veranderd.
Nederland accepteerde voorheen buitenlandse huwelijken van minderjarigen vanaf vijftien jaar als ze
legaal waren gesloten in het herkomstland.
Sinds 2014 moeten beide partners meerderjarig zijn als zij om erkenning van het huwelijk vragen.

Dit onderwerp over scholen en dus over kinderen onder de 18 (minderjarigen) !!!
Over gedwongen huwelijken en gemelde mishandeling door kinderen.
Over de Linksche Zwijgcultuur bij bijna alle overheidsorganen .

Opgemerkte misdrijven begaan in Nederland jegens kinderen worden massaal door docenten verzwegen...
Ondanks dat ze de plicht hebben tot aangifte... de zwijgcultuur in de Politiek Correcte kerk
in onderwijsland..

Bij ontdekking zouden docenten hiervoor voor de rechter moeten verschijnen wegens plichtsverzuim.

http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelingen/strafrecht/wetboek-van-strafvordering/54-aangiften-en-aanklachten.html

Hier het meanstream laffe mannetje Slob van ChristenUnie die op heel veel vlakken dezelfde extreem-
linksche standpunten als die van Antifa, Rara of Groen Links uitdraagt... en verzuimt voor een
door intolerante Islamcultuur bedreigde leraar op te komen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3356137/slob-onder-vuur-om-door-het-slijk-halen-docent

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Je begrijpt weinig tot niks van de Nederlandse wet Cliff.. ondanks dat je probeert die indruk te wekken...

Ik moet toegeven dat ik mijn rechtenstudie na 2 jaar heb afgebroken wegens tijdgebrek, maar Joost toch... ook jij zou moeten weten dat de Nederlandse wet niet in het buitenland geldt.

Overigens is in Marokko recentelijk de wet aangepast en mogen meisjes onder de 18 niet meer trouwen, tenzij ze zwanger is... dan kan de rechter het huwelijk wel toestaan.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Hoe oud moet je trouwens zijn in Nederland om als meisje te kunnen trouwen?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact hetzelfde:

In Nederland mag je pas trouwen als je meerderjarig bent. Hiervoor moet je de leeftijd van achttien jaar bereikt hebben. De wet wil overigens wel eens een oogje toeknijpen. Een zestien- of zeventienjarige mag ook trouwen in geval van zwangerschap. Ben je minderjarig maar wil je toch trouwen, dan heb je toestemming van je ouders of voogden nodig. In deze situatie is het nog steeds zo dat de rechter het laatste woord heeft en het trouwen kan verbieden.

https://welkeleeftijd.nl/om-te-mogen-trouwen/

[edit]

Is in Nederland ook aangepast, uitzonderingen gelden niet meer:
https://www.nu.nl/politiek/2508915/minimumleeftijd-trouwen-wordt-altijd-18.html

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik vroeg dit omdat in mijn schooljaren een van mijn klasgenootjes (dochter van twee hippies) en toen ook mijn beste vriendin op 12-jarige leeftijd al wist dat ze ging trouwen met haar Jeroen. En ze is inderdaad op haar zestiende verjaardag getrouwd met Jeroen. En ze zijn nog steeds gelukkig samen. For the record: Jeroen is 3 jaar ouder dan M.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik neem niet aan dat ze toen ze 15 was getrouwd is?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik neem aan dat jij kunt lezen?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sorry, tikfout. Ik bedoelde te zeggen dat het geen legaal huwelijk geweest kan zijn. Met 16 mocht je toen niet trouwen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Jawel hoor. Ze had wel toestemming nodig van haar ouders.
Maar ze is echt getrouwd op haar zestiende. Ik kan het weten, want ik was bruidsmeisje.
En zij, als echt kind van haar ouders, trouwde niet in de kerk maar in een weide met koeien.
Onvergetelijke dag, met name door mij, omdat ik onderuit ging en met mijn boezem in een koeievla terecht kwam.
Man, ik heb nog weken daarna die stank geroken.

Embarassed

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Joost Bakker schreef:

Ik moet toegeven dat ik mijn rechtenstudie na 2 jaar heb afgebroken wegens tijdgebrek, maar Joost toch... ook jij zou moeten weten dat de Nederlandse wet niet in het buitenland geldt.

Overigens is in Marokko recentelijk de wet aangepast en mogen meisjes onder de 18 niet meer trouwen, tenzij ze zwanger is... dan kan de rechter het huwelijk wel toestaan.

Veel gestudeerd maar heel weinig geleerd Cliff ?
Je legt me dingen in de mond die ik niet zeg en draait dingen om...
Blijkbaar moeilijk om je onkunde toe te geven... het is inderdaad beter zo dat je met rechten gestopt bent.

Nogmaals docenten die misdaden verzwijgen in onze huidige (s)Linksche zwijgcultuur zouden
dat moeten dat melden, en zo niet, daarvoor bij de rechter ter verantwoording moeten worden geroepen.

Dat geldt voor huwelijksdwang, pedofilie, incest of kindermishandeling door de ISlam-docent...

In Engeland lijkt men de wet WEL te handhaven en de familie te berechten:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4202526/moeder-moet-cel-na-uithuwelijken-dochter
Ondanks dat het huwelijk in Pakistan plaatsvond, dat maakt namelijk voor ons recht niks uit.

Het voorbereiden van een gedwongen huwelijk in het buitenland en het ontvoeren van een kind
daarvoor hier of in het buitenland zijn in wezen criminele zaken waarvoor Nederlandse staatsburgers,
eenmaal weer in Nederland, strafbaar zijn?

Het is dan aan de justitie en de rechter om deze klachten te beoordelen....

Niet aan jouw.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ook niet aan jou, denk ik.
Want hoe gaat zoiets dan? Leraar doet aangifte want hij vermoedt het een en ander.
Politie kan hier niks mee, dus die verwijzen de leraar naar gezinshulp of andere instanties.
En dan?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 27, 2019 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

En dan, onderzoek... zoals dat hoort...
Daar zijn hele eenvoudige methoden voor.
Al geef toe dat onze rechtstaat door de MeansStream partijen totaal is afgebroken....

En onze Politiek Correcte zwijgcultuur op de Nederlandse (s)linksche scholen daar aan bijdraagt...

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 2:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja denk eens door... wat dan? Jip stelt een terechte vraag.

En nogmaals: deze meisjes willen vaak niet eens een onderzoek, want dat leidt uiteindelijk tot verstoting binnen de familie. Maar ik ben echt benieuwd hoe jij denkt dat zo'n onderzoek in zijn werk gaat...

Dus denk maar even rustig verder, dan snap je waarom dit nooit tot een veroordeling oid. leidt.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Jawel hoor. Ze had wel toestemming nodig van haar ouders.

Dan snap ik het niet. Volgens mij mag je pas op je 18e trouwen. Vroeger was dat op je 21ste.
Ze gingen dus naar de burgerlijke stand en daar sloot de ambtenaar een huwelijk tussen een 19 jarige jongen met een 16 jarig meisje?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje, mijn post hierboven gemist?
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=552418#552418

In 2011 is de wet aangepast, daarvoor mocht je in Nederland gewoon op je 16e trouwen, hier nogmaals de bron:

Jip schijnt al op leeftijd te zijn, dus ik vermoed dat haar vriendin 16 was voor 2011 Smile

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Inderdaad, het was een heel ander tijdperk. Kan je wel zien aan de foto's. Ze hebben allemaal een wit kadertje, al dan niet gekarteld.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Joost Bakker schreef:
Cliff schreef:
Joost Bakker schreef:

Veel gestudeerd maar heel weinig geleerd Cliff ?
Je legt me dingen in de mond die ik niet zeg en draait dingen om...
Blijkbaar moeilijk om je onkunde toe te geven... het is inderdaad beter zo dat je met rechten gestopt bent.

Nogmaals docenten die misdaden verzwijgen in onze huidige (s)Linksche zwijgcultuur zouden
dat moeten dat melden, en zo niet, daarvoor bij de rechter ter verantwoording moeten worden geroepen.

Dat geldt voor huwelijksdwang, pedofilie, incest of kindermishandeling door de ISlam-docent...

In Engeland lijkt men de wet WEL te handhaven en de familie te berechten:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4202526/moeder-moet-cel-na-uithuwelijken-dochter
Ondanks dat het huwelijk in Pakistan plaatsvond, dat maakt namelijk voor ons recht niks uit.

Het voorbereiden van een gedwongen huwelijk in het buitenland en het ontvoeren van een kind
daarvoor hier of in het buitenland zijn in wezen criminele zaken waarvoor Nederlandse staatsburgers,
eenmaal weer in Nederland, strafbaar zijn?

Het is dan aan de justitie en de rechter om deze klachten te beoordelen....

Niet aan jouw.

Hoeveel misdaden heb jij dan destijds gemeld?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Jip schijnt al op leeftijd te zijn, dus ik vermoed dat haar vriendin 16 was voor 2011 Smile

Ik snap het. Smile

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Tedje, mijn post hierboven gemist?
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=552418#552418

In 2011 is de wet aangepast, daarvoor mocht je in Nederland gewoon op je 16e trouwen, hier nogmaals de bron:

Wel Cliffje, al ver voor deze bijdrage van jouw had ik al over die wetgeving geschreven...
Lees jij wel?

Ik jouw wereld blijven docenten zwijgen over uitingen van mishandeling, ontvoering,
dwanghuwelijken en pedofilie...

Dat is de erfenis van Groen Links, PvdA of D66...

Ik heb al volledig aangetoond dat het ieders plicht is dergelijke misdaden te melden,
alles om kinderen te behoeden...

Maar burgerplicht en bovengenoemde partijen gaan niet samen....
Vinden ze veel te ''burgerlijk'' en het legt voor hen pijnlijke zaken bloot in politiek correcte
verstikkende stulp.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zucht....

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Hier wordt het allemaal precies uitgelegd...
https://www.youtube.com/watch?v=5U1cNNKcYd8

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg