Geplaatst: Ma Dec 12, 2022 18:54 |
|
|
|
De oudere jongeren onder ons zullen zich nog wel "Tour Of Duty" herinneren; een serie over de oorlog in Vietnam omlijst met popmuziek uit die tijd.
Nu heeft de BBC de serie "S.A.S. Rogue Heroes" gelanceerd. Die vertelt het verhaal van het S.A.S. regiment dat tijdens WOII in de woestijn van Afrika met bloedige commandoacties dood en verderf zaait en de Duitse troepen van Rommel het leven behoorlijk zuur maakt.
En de muziek is van nu: AC/DC, Cream, Black Sabbath, Judas Priest, The Clash, The Cure, The Stranglers, Saxon, Judas Priest, e.v.a. .
Het gaat er muzikaal ook heftig aan toe. Zeer de moeite waard!
The Clash - I Fought The Law |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 13, 2022 11:44 |
|
|
|
Voor Willem.
Gisteren had ik geen tijd, daarom kom ik nu even terug op Tom Petty.
Hij maakte deel uit van de illustere groep The Traveling Wilburys, een gelegenheidsband waar de groten der aarde in zaten: Bob Dylan, George Harrison,
Jeff Lynne, Roy Orbison, Jim Keltner en Tom Petty.
De helft is inmiddels overleden (Orbison, Harrison en Petty)
Gelukkig hebben we de muziek nog...
The Traveling Wilburys - Handle With Care |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Dec 18, 2022 1:52 |
|
|
|
In het volgende nummer van TP a t H is duidelijk ook al de stijl van de Traveling Wilbury's te herkennen.
Had ie kennelijk toch 'n grote inbreng bij.
|
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Za Dec 31, 2022 12:16 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 03, 2023 0:20 |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 24, 2023 13:58 |
|
|
|
#NoWar halts Maul Kriegstreiber !!
|
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 25, 2023 10:24 |
|
|
|
Daar zit wel lekkere muziek tussen! |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Jan 30, 2023 13:45 |
|
|
|
Tom Jones - I Won't Crumble With You If You Fall
|
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jan 30, 2023 17:49 |
|
|
|
Dat is nog eens diepgang en betekenis kunnen geven aan een song. Heel mooi! |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jan 30, 2023 21:57 |
|
|
|
Ja, hij herinnert zich mensen die gestorven zijn en wat waardevol is en wat nog te doen is,
voor jezelf en anderen in het vooruitzicht van je eigen sterfelijkheid.
Hier een song over liefde, verdriet, teleurstelling en geloof. En daarna een song van twijfel over hemel en hel.
Ik herken dat wel.
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 31, 2023 10:35 |
|
|
|
Fantastische stem! En hij is 82! |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 02, 2023 6:22 |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 02, 2023 9:56 |
|
|
|
Cash was in zijn laatste jaren geweldig. Ik vind zijn uitvoering mooier dan het origineel van Depeche Mode.
Even geheel iets anders. Omdat er gisteren iemand aan gedacht heeft doe ik het vandaag...
Amazing Stroopwafels - Voor de storm |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 03, 2023 15:25 |
|
|
|
Vandaag, 64 jaar geleden, stortte bij Clear Lake Iowa een vliegtuigje neer dat daar kortgeleden was opgestegen.
De piloot had 3 muzikanten aan boord: Richie Valens, The Big Bopper en Buddy Holly die onderweg waren naar een optreden.
Niemand overleefde de crash en 3 februari 1959 werd bekend als “The day the music died”.
En daarom kunnen we vandaag niets anders draaien dan het nummer dat Don McClean schreef ter nagedachtenis aan deze gedenkwaardige dag.
Als je de songtekst meeleest kom je (rock)sterren en (rock)muziek tegen die erin verborgen zitten.
American Pie |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 04, 2023 14:11 |
|
|
|
Tja, muziek is meer dan alleen noten en songteksten.
Paul Simon neuselt op zijn leeftijd nog steeds de nummers die hij 60 jaar geleden zong. Dat is armoede.
En zijn langspeler Graceland is wel leuk, maar vind ik toch wel een beetje overgewaardeerd. De plaat is veel te zeer gehypet vanwege de Apartheid die destijds helemaal in de schijnwerpers stond.
Johnny Cash deed dat niet. Hij leefde zijn leven en op zijn laatste 6 lp's bracht hij een eerbetoon aan mooiste muziek de hij kende. Heat waren allemaal covers die hem op het lijf waren geschreven en hij gaf daar zijn eigen draai aan.
De apotheose (het einde van zijn leven) bezong hij als diepgelovige christen met een prachtige cover van de band Nine Inch Nails (de spijkers waarmee Jezus aan het kruis werd geslagen). Nine Inch Nails bezingt de pijn van het leven, Cash bezingt alle pijn (van van zijn vrouw en hem) die bij de dood hoort.
Ontroerend mooi.
Cash overleed niet lang na de opnames van de clip, die overigens als een soort rouwkaartje bij de digipack van zijn laatste cd zit. .
Nine Inch Nails - Hurt |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 12, 2023 19:20 |
|
|
|
Wellicht juich ik te vroeg, maar totnogtoe lijkt het goed te gaan. Veel boeren moesten er mee stoppen , maar ik ben er nog. Nog 70 hectare te oogsten, maar de voorverkoop begint te lopen, en de concurrenten op de pootgoedmarkt hebben flink wat afgekeurd gekregen. De eerste consumptieaardappelen kregen een goede prijs en gingen naar Chiloé, Coyhaique, Punta Arenas.
We zijn er nog.
https://www.youtube.com/watch?v=ZHwVBirqD2s |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 13, 2023 13:32 |
|
|
|
Toepasselijk in deze tijden van gendergekte:
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 16, 2023 18:03 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 17, 2023 11:00 |
|
|
|
Misschien is jou het concept van de Muppet Show ontgaan; het was humor en alle gasten zongen altijd een liedje. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 24, 2023 4:20 |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 24, 2023 4:20 |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 04, 2023 16:07 |
|
|
|
Quark, Strangeness And Charm.
Gisteren had ik last van vervreemding.
S' avond dacht ik nog wat een kut vrijdag.
En vanmorgen merkte ik ook al de strangeness,
het hielp dat ik het lef had onbekende voor mij
dus nieuwe oude Hawkind albums te horen.
Nieuwe audio, emo en andere verbindingen in mijn hersenen,
als lekker chillen op het bekende,
geen angst voor de strangeness.
Nu ontkoppel ik mij weer van het internet
denkend aan de waarschuwing die
de drugspaus Christan Rätsch gaf,
over een van de gevaarlijkste onstoffelijke
verslavingen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mrt 16, 2023 10:39 |
|
|
|
Een beetje afgezaagd, maar toch... Voor de BBB die de arrogante Randstedelijke elite een poepje heeft laten ruiken.
Sweet Carolina |
|
|
|
|
|
|