Geplaatst: Di Feb 19, 2019 13:20 |
|
|
|
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2019 14:19 |
|
|
|
Leuk, maar wat mij betreft moet dit nummer door een vrouw gezongen worden.
De grappigste uitvoering vind ik die van Jimmy Fallon samen met de originele zangeres Meghan Trainor.
Het ziet er als een zooitje ongeregeld uit maar ondertussen is ieder instrumentje wel raak.
https://www.youtube.com/watch?v=lc9MzCcmNCU
 |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 19, 2019 17:00 |
|
|
|
Jimmy Fallon is natuurlijk wel de grootste nepper op Amerikaanse TV. Je hebt het dan echt over de absolute top in nep zijn. Het is dat zijn fysiek het niet toelaat, maar hij heeft het niveau van Amerikaans worstelen geëvenaard in zijn beroep.
Murica, Fake YEAH! |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2019 11:11 |
|
|
|
We gaan even bombastisch.
|
|
Laatst aangepast door Loetje op Wo Feb 20, 2019 11:29, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2019 11:28 |
|
|
|
Zin in even swingen rondom de meiboom?
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2019 11:36 |
|
|
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 22, 2019 2:36 |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 22, 2019 10:08 |
|
|
|
Mooi, Willem! De bossanova jazz van Brasil 66 (uiteraard op het platenlabel van Herb Alpert).
Toen ik het hoorde moest ik onmiddellijk aan die andere Braziliaanse grootheid denken, Joao Gilberto, die met Stan Getz een legendarische lp maakte waarop het prachtige "Girl from Ipanema" staat dat Joao samen met zijn toenmalige vrouw Astrud zong.
https://www.youtube.com/watch?v=c5QfXjsoNe4 |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2019 4:24 |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2019 11:02 |
|
|
|
Omdat de film vannacht 4 Oscars heeft gewonnen.
Ik heb de film gezien, ze was onderhoudend maar ik vond de casting en het camerawerk echt fenomenaal.
Gaga! |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2019 14:49 |
|
|
|
Dit is inderdaad vakwerk. Bizar ook hoe goed mensen spontane handelingen en gebaren van iemand kunnen reproduceren. Eerder zag ik dit bij de film 'Jackie (2016)'.
Hier dus GAGA:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wkZbcege Qk[/youtube]
Ik vind het bijzonder acteerwerk. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2019 16:20 |
|
|
|
En Brian May en John Deacon lijken echt sprekend! |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2019 18:28 |
|
|
|
Yep, geweldige film Bohemian Rapsody.
Heb Freddy Mercury overigens altijd beetje eng gevonden, is nog steeds zo. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 26, 2019 0:16 |
|
|
|
Ik vind iedereen met zo'n snor eng. : D |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 26, 2019 3:19 |
|
|
|
Freddy Mercury, Queen, Bohemian Rhapsody. Ook dat drong door tot kleine dorpjes in Chili. Het jaar 1990: de vrachtchauffeur van de oude vrachtauto die mijn aardappelen naar Valdivia zou brengen zette keihard Bohemian Rhapsody op (zonder dat die ook maar een woord engels begreep) en bazelde de klanken ervan ongeveer na, mij vragend of hij nou ook engels sprak en wat het betekende wat hij zei, of dacht na te bootsen.
Engelstalige muziek vond ook hier ingang, vooral bij de jongeren die zich daarmee "progresista" achtten, of modern, of vrije geesten. Toch bleef spaanstalig overheersen. In 1990 was vooral het spaanse drietal Mecano in zwang.
Wat ik vandaag op de namiddag hoorde, onderweg naar Maullín: https://www.youtube.com/watch?v=OwGG5fX7bxY
Het herinnerde mij op onnavolgbare wijze aan Bohemian Rhapsody, en de vrachtchauffeur uit Los Lagos, die nooit en te nimmer Queen zou hebben beluisterd indien hij wiste dat de heer Mercury homoseksueel ware. Net zo min hij Ana Torroja ooit een loflied op lesbische liefde zou hebben vergeven (en dat zij enkele jaren daarna ten hore zou geven, te weten, Mujer contra Mujer). |
|
Laatst aangepast door Willem op Di Feb 26, 2019 3:59, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 26, 2019 3:33 |
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=rTKmZxujCBY
Sedert ik haïtianen in het werk heb, schiet mij te vaak dit lied in gedachten. Ze zijn alleen al dankbaar dat je ze hen in hun waardigheid laat, het salaris op tijd betaalt en de vakanties. Wat een chileen als recht opeist, ontvangen zij dankbaar als gunst en geschenk.
Zo wordt werkgever zijn wel erg makkelijk. Dat was ik niet meer gewend. Of het gezond is? |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 26, 2019 12:15 |
|
|
|
Mijn dag kan niet meer stuk! Ter ere van het 20 jarig jubileum wordt de lp “Supernatural” van Santana opnieuw uitgebracht, netjes op 2 vette lp’s.
Op de één of andere manier heb ik die lp nooit gekocht en het is me al jaren een doorn in het oog dat de plaat nieuw en verzegeld te koop staat voor dik 350(!) dollar (een gebruikt exemplaar kost trouwens nog altijd een belachelijke dikke 100 dollar).
Ik heb een bloedhekel aan dergelijk gekkenwerk dat voornamelijk op Discogs plaats vindt.
Maar Halleluja! de lp komt gewoon weer in de winkel voor de normale prijs.
Ik heb ze meteen besteld en als toetje Santana's nieuwe ep die over 3 weken uit gaat komen.
Very smooth allemaal!
Laat de zomer maar komen!
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 26, 2019 14:46 |
|
|
|
Gefeliciteerd Tedje! Klinkt goed! |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 26, 2019 15:59 |
|
|
|
Ja écht tof!  |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 27, 2019 10:02 |
|
|
|
Bohemian Rhapsody heeft ook een Oscar gekregen voor de beste geluidsmix. Er is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de originele zangpartijen van Freddie Mercury, maar van niet alle zangpartijen waren nog bruikbare opnames beschikbaar. De ontbrekende partijen zijn ingezongen door de Canadese zanger Marc Martel. Dat is zo knap gemixed dat het absoluut niet te horen is.
|
|
_________________ Atheïsme is een hogere vorm van beschaving |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 27, 2019 11:46 |
|
|
|
Ja die kende ik al! Erg goed!
Maar Freddie was toch beter... ; ) |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 15, 2019 11:44 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Mijn dag kan niet meer stuk! Ter ere van het 20 jarig jubileum wordt de lp “Supernatural” van Santana opnieuw uitgebracht, netjes op 2 vette lp’s.
Op de één of andere manier heb ik die lp nooit gekocht en het is me al jaren een doorn in het oog dat de plaat nieuw en verzegeld te koop staat voor dik 350(!) dollar (een gebruikt exemplaar kost trouwens nog altijd een belachelijke dikke 100 dollar).
Ik heb een bloedhekel aan dergelijk gekkenwerk dat voornamelijk op Discogs plaats vindt.
Maar Halleluja! de lp komt gewoon weer in de winkel voor de normale prijs.
Ik heb ze meteen besteld en als toetje Santana's nieuwe ep die over 3 weken uit gaat komen.
Very smooth allemaal!
Laat de zomer maar komen!
 |
https://www.youtube.com/watch?v=i00AjrZ6bBY
Niet de beste, wel mijn meest dierbare song van Santana |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
|
|