Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Zieke bedrijfscultuur op Kennemer College in Heemskerk
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Zieke bedrijfscultuur op Kennemer College in Heemskerk
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Omdat het om een premium artikel gaat hieronder de volledige tekst:

Edit Weerwoord Beheer: Het integraal overnemen van nieuwsartikelen is op Weerwoord niet toegestaan, Weerwoord kan hierdoor in de problemen komen. Weerwoord Beheer heeft daarom het artikel ingekort.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3080884/scholen-stoppen-gevallen-van-agressie-tegen-docenten-liever-in-de-doofpot

Omdat het om een premium artikel gaat hieronder de volledige tekst:

’Reputatieschade houdt melding tegen’

Scholen stoppen gevallen van agressie tegen docenten liever in de doofpot

Fysiek geweld en ongewenst contact tussen leerlingen en docenten zijn aan de orde van de dag. Met het ’nekvelincident’ op het Kennemer College als recent en veelbesproken voorbeeld. „Maar we horen er sporadisch over, omdat scholen uit angst voor reputatieschade incidenten onder het tapijt vegen.”

Wouter Prins is trainer in omgaan met agressie tegen onderwijspersoneel en werkzaam bij de onderwijsbond CNV. „Ik heb docenten bijgestaan die helemaal in elkaar waren geklapt en tot op het bot gepest. Het ergste wat ik heb meegemaakt is een docente die in haar eigen lokaal door een leerling is verkracht.”

Prins stelt dat het nekvelincident op het Kennemer College het topje van de ijsberg is. „Alleen al vorig jaar hebben we 24 mensen uit het onderwijs juridisch moeten bijstaan vanwege geweldsincidenten of ongewenst fysiek contact met leerlingen. Gemiddeld begeleiden we tussen de 20 en 30 gevallen per jaar. Ik heb in de loop der jaren honderden mensen getraind in het omgaan met agressie. Veel van hen willen dat leren omdat ze een nare ervaring hebben gehad. Het gros van die incidenten wordt niet gemeld.”

[KNIP]

Laatst aangepast door Loetje op Di Jan 29, 2019 13:58, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik ben de mening toegedaan dat de directie foutief beleid voert indien deze meer waarde hecht aan geweld tegen eigen personeel in de doofpot willen stoppen in plaats van dat zij zich pal achter hun eigen personeel durft op te stellen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een docente, die door een vader van een leerling uit groep 8 is bedreigd, krijgt zowel van de schoolleiding als van de politie, bij wie ze aangifte doet, te horen dat ze beter haar mond kan houden, omdat de bedreiger zo gevaarlijk is. Zijn bedreigers de baas in Nederland?

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vandaag de dag kun je beter politieagent worden dan docent.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

In Duitsland gebeurt hetzelfde. Rechters veroordelen " vluchtelingen " tot veel lagere straffen, wanneer ze überhaupt veroordeeld worden, vaak ook vrijspraak. Dit is geen toeval hier zit systeem achter.
In onze stad werd 6x achter elkaar inbebroken in school, waar vluchtelingen taalles en inburgeringscursussen
krijgen, niets werd eraan gedaan, geen melding in lokale kranten, geen politie.
Men schoof de schuld in de schoenen van de autochtone concierge, hij had maar beter moeten oppassen. Deze man is nu door deze onterechte omstandigheden ziek en dreigt ontslagen te worden. Evil or Very Mad
In het engelstalige internet staat dit fenomeen van mensen vreemde culturen voortrekken t.o.v. de eigen bevolking, bekend door begrippen als #anarchotyranny en #marxistprivilege

UN- en EU- politiek doorgegeven aan de verrader-regeringen in de EU.
De bedoeling is de autochtone bevolking steeds meer te treiteren,
zodat haatgevoelens t.o.v. " vluchtelingen " toenemen.
Men doet bijkbaar de best om gunstige omstandigheiden voor burgeroorlog te scheppen.
In Duitsland staat burgeroorlog volgens Stratfor en CIA gepland voor 2020.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Een docente, die door een vader van een leerling uit groep 8 is bedreigd, krijgt zowel van de schoolleiding als van de politie, bij wie ze aangifte doet, te horen dat ze beter haar mond kan houden, omdat de bedreiger zo gevaarlijk is. Zijn bedreigers de baas in Nederland?

Heb even opgezocht wat groep 8 inhoudt. Volgens Wiki zijn dat dus kinderen tussen de 10 en 13 jaar oud.
Dus de schoolleiding én de politie laten zich intimideren door een snotneus van hooguit 13 jaar.
Nee, dat komt nooit meer goed.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 3:35 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Tedje van Es schreef:
Vandaag de dag kun je beter politieagent worden dan docent.
Politieagenten zijn hetzelfde als docenten. Want ook politieagenten willen van leerlingen goedkoop diensten en goederen van hoogstaande kwaliteit. Terwijl docenten of welke titel zij zich ook aanmatigen zelf geen diensten of goederen van kwaliteit leveren, want dat zou betekenen dat de docenten zelf zouden moeten werken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Een docente, die door een vader van een leerling uit groep 8 is bedreigd

Jip schreef:
Heb even opgezocht wat groep 8 inhoudt. Volgens Wiki zijn dat dus kinderen tussen de 10 en 13 jaar oud. Dus de schoolleiding én de politie laten zich intimideren door een snotneus van hooguit 13 jaar.

De vader van een leerling uit groep 8.... niet de leerling zelf.

En ja, dit is best herkenbaar. Maar er is ook gewon echt iets mis met de ouders van nu. Ze overschatten hun kinderen volledig. Dit is in Nederland ook een probleem:

Your child is not a genius. Get over it.

Waarom denken ouders altijd dat hun kind net iets slimmer is dan hij werkelijk is? Als een docent een objectieve beoordeling maakt van de mogelijkheden van zo'n kind, zijn ouders altijd net een beetje aan het duwen. Kan mijn kind toch niet naar de HAVO of het VWO?

Nee. Get over it. Je bezorgt je kind ook gewoon een kutjeugd als je veel teveel van hem/haar eist. En bovendien... we leven tegenwoordig in een maatschappij waarin een leven lang leren centraal staat. Je kunt jezelf altijd later 'bijscholen'. Zelfs met een bachelor of master diploma als je dat je doel is.

Als het kind een onvoldoende haalt, denken de ouders dat het aan de school ligt. De agressie die daaruit voortkomt zien we vaak genoeg in het onderwijs helaas. Toen ik met een onvoldoende thuis kwam, kon ik dat gaan uitleggen aan mijn ouders. Kinderen die nu met een onvoldoende thuis komen krijgen boze ouders die naar school bellen om te vragen hoe dat kan?

Wat verwachten we dan van dergelijke kinderen, die thuis alleen te horen krijgen dat de school onvoldoende deugt, dat de docenten het niet goed doen... de ouders geven nooit meer hun kinderen de schuld lijkt het. Die kroost moet altijd verdedigd worden, zelfs al slaan ze iemand in elkaar op school dan zal die persoon er wel om gevraagd hebben. Stiekem zijn ze zelfs een beetje trots dat hun zoon of dochter zo van zichzelf heeft afgebeten.

Geen idee hoe je dit probleem oplost trouwens. Ik heb het al opgegeven. Er zijn simpelweg teveel ongeschikte ouders.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Waarom denken ouders altijd dat hun kind net iets slimmer is dan hij werkelijk is?

Omdat de hedendaagse ouders zelf verwende kinderen waren die opgevoed zijn met het credo dat alles mag, niets moet en dat je alles kunt bereiken (worden) als je het maar wilt.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ook mobbing stoppen de verantwoordelijken, liever in doofpot om geen problemen met criminele Merkelregime krijgen ?

Quote:
Een meisje (11) werd in haar gemobbt. Echter de leraren en de schoolleiding basisschool i Berlijner wijk Reinickendorf hebben dit probleem doodgezwegen. Voor einige dagen nam zich scholiere het leven. Nu onderzoekt de politie.

https://www.berliner-zeitung.de/berlin/selbstmord-einer-elfjaehrigen-toedliches-mobbing-an-reinickendorfer-grundschule-31977594

Quote:
Ein Mädchen (11) wurde in ihrer Schule gemobbt. Doch #Lehrer und Schulleitung einer #Grundschule im Berliner Bezirk #Reinickendorf sollen das Problem totgeschwiegen haben. Vor einigen Tagen nahm sich die Schülerin das Leben. Die Polizei ermittelt. #Mobbing

P.S. Wat in dit krantebericht typischerwijze ontbreekt, maar natuurlijk wezenlijk voor oorzaak toegenomen agressie t..o.v. autochtone kinderen en in het bijzonder tegen meisjes is :
" Door wie werd zij gemobt en waarom ? Waren het scholieren met duitse christelijke culturele achtergrond of islamitische ? "
Doordat het eveneens verzwegen wordt, is het antwoord al gegeven.

Quote:
Mobbing an Reinickendorfer Grundschule: Nach dem Suizid einer Elfjährigen soll es am Samstagabend eine Mahnwache an der Schule geben, die das Kind besuchte. „Es wurde kleingehalten u totgeschwiegen. Auf der Schule sind Schläge an d Tagesordnung.“ Berlin

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2019 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2019 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit plaatje is helaas volkomen waar.

De ouders van nu zijn gestoord. Sowieso denkt 99% van de ouders dat hun kind boven de gemiddelde slimheid zit. Rolling Eyes

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg