Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Holocaustherdenking nog noodzakelijk? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Waarom draag onze premier zo'n idioot ding op het hoofd? Heeft hij zich bekeerd?
Joden verpakking zonder inhoud !
Waarom herdenken we nooit de slachtoffers uit de oorlog van napoleon? ik vond de baret steek op zijn kop veel fraaier. (bracht 350.000 Ć© op )

Rutte doet nooit iets 'zomaar' voor niks - hij volgt vastgelegde joodse politieke protocollen op !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Jan 27, 2020 11:00, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Nu komen ook andere berichten boven water. De SchuldKult, waarop de BRD gegrond is begint te brokkelen.
De Umerziehung werkt niet meer zo optimaal.

Jonge Wehrmacht soldaat redt Nederlandse kinderen.

https://donnersender.ru/v/5794

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Rutte doet nooit iets 'zomaar' voor niks - hij volgt vastgelegde joodse politieke protocollen op !

Rutte is een gewone Nederlander. Hij moet daar m.i. dan ook als gewone Nederlander gaan staan en zich niet gaan hullen in kleding die helemaal niet bij hem hoort.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Waarom draag onze premier zo'n idioot ding op het hoofd? Heeft hij zich bekeerd?

Belachelijk weer dit. Als staatshoofd behoor je neutraal te zijn en geen religie uit te dragen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 6:50 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Belachelijk weer dit. Als staatshoofd behoor je neutraal te zijn en geen religie uit te dragen.

Tja, typische slipdrager mentaliteit.

Voor mij hoeft het ook al jaren niet meer.
Rutte biedt excuses aan voor de fouten die in de oorlog door de Nederlandse overheid gemaakt zijn..
En iedereen kon opgelucht ademhalen.
Snetverderrie?
Pardon??
Welke overheid?
Die paar die in Londen zaten? Inclusief gevluchte koningin?
Lou de Jong zat er ook, maar wist na de oorlog wel alles te vertellen, alsof hij er zelf bij was in Nederland.

Of bedoelde hij het ambtenarenapparaat, en de ministeries dus.
Dus ook de politie en justitie.
Tja, wie was dan niet fout in de oorlog.

Tegenwoordig mag je je niet eens kritisch uitlaten over de racistische politiek in Israƫl.
Of je krijgt het predicaat antisemitisch achter je aan.
Dat hebben die zionisten toch maar mooi voor elkaar.
En ze geven het zelfs gewoon toe, dat het hun tactiek is, om tegenstanders de mond te snoeren.
Lekkere vrijheid van meningsuiting zo.

Het is wel raar, als je een joodse reservist uit de Verenigde Staten ziet schrijven,
dat hij soms in Israƫl op herhaling gaat in een tank, en dat hij en zijn kameraden dan het Duitse
Panzerlied afspelen, terwijl ze een paar Palestijnse huizen met de grond gelijk maken.

Tja, het kan verkeren..
Zei Brederoo al..

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 6:53 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
10 miljoenste schreef:

Rutte is een gewone Nederlander. Hij moet daar m.i. dan ook als gewone Nederlander gaan staan en zich niet gaan hullen in kleding die helemaal niet bij hem hoort.

Nee, Rutte is geen gewone Nederlander.
Zo'n glad-aal, daar lopen er niet zo veel van rond.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Ja, dat bedoel ik.
Als iemand als Job Cohen dat doet dan snap ik dat, maar waarom deed Eberhard van der Laan dat?

Hier nog eentje.

Vertel me eens waarom de Hollandse koning een keppeltje draagt. Volgens mij is hij protestants.

Ryan schreef:
Voor mij hoeft het ook al jaren niet meer...

Voor mij ook niet...

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Vertel me eens waarom de Hollandse koning een keppeltje draagt. Volgens mij is hij protestants.

Exact. Wees dan een vent en doe ook zo'n soepjurk aan en hang maar een boerka over Maxima bij het volgende moskeebezoek.

Wat een kruiperij dit.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nou kan ik mij de regels in een gebedshuis nog wel voorstellen. Het is hun gebouw en daar gelden hun regels.
Je kunt er altijd voor kiezen om de regels niet te aanvaarden en dan niet naar binnen te gaan.

Dat keppeltje is een ander verhaal. Auschwitz is geen joodse kerk, daar gelden dus geen joodse kledingvoorschriften. Heb jij gisteren op tv staatshoofden gezien die iets traditioneel droegen van Roma of Sinti? Ik ook niet.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/onderwerpen/527168-druktemaker-marcel-van-roosmalen-holocaustherdenking

Bingo!

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

"Koning over Holocaust: mag nooit meer gebeuren"

Volgens bovenstaande link zou zelfs gezegd zijn: "...mag nooit, nooit, nooit meer gebeuren"

Maar nou stel 'ns dat over enige tijd in Zweden de Islamitische immigranten 'n coup plegen en van dat land 'n Islamitische staat gaan maken.
Veel niet-Islamitische autochtone bewoners van dat land worden verbannen naar 'n soort vernietigingskamp in het ijskoude hoge Noorden te vergelijken met de Goelag-archipel destijds in Rusland.
In Nederland wordt op 'n gegeven moment 'n partij opgericht die als hoofdmotief heeft ervoor te zorgen dat zoioets niet ook in Nederland kan gebeuren.
Die partij krijgt uiteraard enorm veel aanhang en kan haar programma dus geheel en al ten uitvoer leggen.
Dat impliceert onder andere dat alle Islamitische inwoners van het land ondergebracht zullen worden in speciale kampementen.
Tegelijkertijd begint het Nederlandse leger uit solidariteit met het mede-Noord-Europese Zweden 'n oorlog om het Islamitische regime in dat land te verdrijven.
De kosten van beide activiteiten zijn echter dermate hoog dat 't schier onmogelijk wordt om nog voor menswaardige omstandigheden in de kampementen te zorgen.
Het gevolg van een en ander is dat deze meer en meer het karakter krijgen van vernietigingskampen.
Met name veel ouderen en andere zwakkeren laten het leven.

Tegen de tijd dat 'n enorm Islamitisch leger uit Arabie Nederland is binnengestormd en de nog overgebleven geloofsgenoten in de kampementen bevrijd heeft zijn er honderdduizenden van overleden.

Wanneer dan 75 jaar later 'n enkele Nederlander stelt dat de regering nooit had mogen doen wat ze destijds gedaan heeft, zullen degenen die een en ander nog net meegemaakt hebben of anderen die wat dieper doordenken zeggen dat die enkeling er niet veel van begrepen heeft.

-

Laatst aangepast door Natubico op Di Jan 28, 2020 19:00, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat een onzin weer.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Wat een onzin weer.

Dat is nou nog 'ns 'n gemotiveerde reactie. (al dan niet met subsidie)
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar hoeft ook geen gemotiveerde reactie op te komen. Je begint met 'Maar nou stel 'ns dat over enige tijd [en dan een hoop onzin]'.

Waarom zou ik moeite doen om jouw 'stel 'ns dat' beargumenteerd onderuit te halen? Ik ken jouw stellingen inmiddels wel. Meer fantasie dan er ooit, gesubsidieerd of ongesubsidieerd, met werkelijkheid te ontkrachten is Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:

Jewel, maar we krijgen nogal 'ns te horen dat de royalty 'n combine vormt met de bankiers; (en we weten wie dat voornamelijk zijn).

Het begon al in de 17e eeuw:

https://www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/voor-iedereen-op-aarde-70-miljoen-als-rothschild-zijn-vermogen-deelt

"In 1688 werd Willem III de Engelse troon beloofd als hij de heersende bankiers het recht gaf om geld te creĆ«ren. Zijn twijfel hierover werd weggenomen doordat hij tegen 8 % rente zoveel mocht lenen als hij wilde en de bankbiljetten het opschrift kregen ā€œThe Bank of England ā€“ redeemable (inwisselbaar tegen) in Gold or Silvercoinsā€.

-
BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat keppeltje op het hoofd van de koning slaat gewoon nergens op.

Hier is de Duitse collega van onze koning, Frank-Walter Steinmeier, tijdens zijn toespraak in Jerusalem.
Hij heeft toch ook geen keppeltje op z'n hoofd?

https://www.timesofisrael.com/laden-with-guilt-full-text-of-german-presidents-world-holocaust-forum-speech/

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar dat speldje met rood vlaggetje en zwart kruis vind ik ook weer niet nodig.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ga een bril kopen, Cliff! Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben dan weer van mening dat het beste wat Indie is overkomen het kolonialisme door de Nederlanders was.
Er was aan het begin van die kolonisatie evenveel kans dat Indie werd gekoloniseerd door Engelsen, Spanjaarden of Italianen.
Kijk wat er overbleef van de nu uitgemoorde Aboriginals op Tasmanie, of de bewoners de Oostelijke staten van de VS.
Ik las onlangs een boek geschreven door een aantal Fransen, die het kolonisatieproces bestudeerden op Sumatra. Daar waren de plaatselijke Sultans(die trappelend in de rij stonden om tot de kolonie toe te treden) verplicht eerst een aantal jaren een zekere vorm van democratie te eerbiedigen en alle slaven de vrijheid te gunnen.

Het zal iedereen opvallen dat in geval van kolonisatie door Nederlanders, altijd daarna de oorspronkelijke bevolking nog bestaat/bestond.
Dat ging bij andere kolonisators wel vaak anders.

Laatst aangepast door Poendert op Vr Feb 07, 2020 12:39, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De Holocaust was een verschrikkelijke wandaad tegen een volk, en stond op gelijke voet met de genociden door de Turken tegen de Armenen, enz.
Dan gaan we verder, Atilla de Hun, verblijvend in het huidige Hongarije had uit veiligheids overwegingen een gebod van kracht laten worden, dat er in een straal van 150 km rond zijn rijkszetel geen levende ziel mocht bestaan. als men zijn rijk naderde hig aan elke boom wel een skelet van dier of mens. Het was meevechten met zijn horde of je kop eraf.
Djengis-Khan liet elk volk dat tegenstand bood, inclusief vrouwen, kinderen en dieren, tot het laatste levende wezen uitmoorden.
Een van Djengis-Khans generaals veroverde de miljoenenstad Bagdad, waarna de bewoners zich overgaven. Toen de generaal aan zijn meerderen vroeg wat hij met al die gevangenen aan moest, kreeg hij opdracht ze allemaal te onthoofden. S,Avonds lagen er een paar miljoen hoofden op het centrale plein van Bagdad.
Ja, ja, Het mensdom kan er wat van.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Ik ben dan weer van mening dat het beste wat Indie is overkomen het kolonialisme van de Nederlanders was.
Er was aan het begin van die kolonisatie evenveel kans dat Indie werd gekoloniseerd door Engelsen, Spanjaarden of Italianen.
Kijk wat er overbleef van de nu uitgemoorde Aboriginals op Tasmanie, of de bewoners de Oostelijke staten van de VS.
Ik las onlangs een boek geschreven door een aantal Fransen, die het kolonisatieproces bestudeerden op Sumatra. Daar waren de plaatselijke Sultans(die trappelend in de rij stonden om tot de kolonie toe te treden) verplicht eerst een aantal jaren een zekere vorm van democratie te eerbiedigen en alle slaven de vrijheid te gunnen.

Waarom was dat het beste voor Indonesie?

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:
Ik ben dan weer van mening dat het beste wat Indie is overkomen het kolonialisme van de Nederlanders was.

Waarom was dat het beste voor Indonesie?

Dat was het beste voor alle Mensen daar op die vele eilanden, omdat er vaste regels kwamen.
Voor die tijd maakte elke Sultan bloederige ruzie,s met zijn buren, de slavernij werd na de vrijwillige kolonisatie verboden, en wegen, bruggen, spoorwegen en havens werden aangelegd. De Sultan van Atjeh, die bestond van zeeroverij werd zelfs afgezet.
Het betreffende boekwerkje was geschreven rond 1900. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
U moet niet alle links geproduceerde berichten op hun woord geloven.
Denkt u werkelijk dat de Melanezische Papoea,s onder De Maleise Javanen Nu beter af zijn omdat ze onder linkse druk zijn overgedragen aan de Maleiers.
Een gemiddelde Maleier heeft net zoveel waardering voor het Melanesische ras, als een Arabier voor en neger.
Zoals ik al eerder schreef over de linkse mens(waar ik mij vroeger ook toe rekende):
Links-activisten hebben,"Harten van goud, en hersens van havermout".

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Ik ben dan weer van mening dat het beste wat Indie is overkomen het kolonialisme door de Nederlanders was.

Het zal iedereen opvallen dat in geval van kolonisatie door Nederlanders, altijd daarna de oorspronkelijke bevolking nog bestaat/bestond.

Punt 1, Indiƫ bestond niet.
Punt 2. Dat de Sultans graag aansloten bij de kolonie was voor bescherming tegen andere Sultans.
Punt 3. Democratie in Ned- Indiƫ??? Terwijl er geen democratie in Zeven Provinciƫn bestond???

Indonesiƫ bestaat uit duizenden eilanden, waar ieder eiland hun eigen Sultans had.
Java met de Javanen zijn heel anders dan de Sumatranen waar ook Atjeh zit, die al eeuwenlang onafhankelijk wil zijn.
De Molukken die ook niet blij zijn om onder Jakarta te zitten.
En Bali, het enige eiland dat niet moslim is en ook onafhankelijk wil worden.

Italiƫ, heeft nooit koloniƫn gehad, behalve Ethiopia voor een blauwe maandag.
Wat zou Italiƫ te zoeken hebben in Aziƫ?
De Engelsen brachten hun taal en kennis, niemand spreekt meer Nederlands meer in Indonesia.
Maar in India is hef Engels de voertaal en India heeft een democratie, wat je niet kunt zeggen van Indonesiƫ.

Het is wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat Nederland zo goed was en de rest niet....

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Punt 1, Indiƫ bestond niet.
Punt 2. Dat de Sultans graag aansloten bij de kolonie was voor bescherming tegen andere Sultans.
Punt 3. Democratie in Ned- Indiƫ??? Terwijl er geen democratie in Zeven Provinciƫn bestond???

Indonesiƫ bestaat uit duizenden eilanden, waar ieder eiland hun eigen Sultans had.
Java met de Javanen zijn heel anders dan de Sumatranen waar ook Atjeh zit, die al eeuwenlang onafhankelijk wil zijn.
De Molukken die ook niet blij zijn om onder Jakarta te zitten.
En Bali, het enige eiland dat niet moslim is en ook onafhankelijk wil worden.

Italiƫ, heeft nooit koloniƫn gehad, behalve Ethiopia voor een blauwe maandag.
Wat zou Italiƫ te zoeken hebben in Aziƫ?
De Engelsen brachten hun taal en kennis, niemand spreekt meer Nederlands meer in Indonesia.
Maar in India is hef Engels de voertaal en India heeft een democratie, wat je niet kunt zeggen van Indonesiƫ.

Het is wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat Nederland zo goed was en de rest niet....

Vooruit maar weer: Indie bestond niet maar op de Indische archipel woonden wel veel ook raciaal verschillende volken. De grootste verschillen ook nu nog zijn die tussen het Maleise ras, dat weer bestaat uit proto-Maleiers zoals de Dajaks en de recente Maleiers, naast verschillende Melanezische volken zoals de Papoe,s, enz.
Plaatselijk leefden ook de nu uitgestorven Negrito,s.
Nederland legde de landen of volken die zich bij hen aansloten weinig dwingende verboden op. Andere natie,s wel. Trouwens de 0 van wiskunde komt oorspronkelijk uit de Indus-valei, dus zo stom was men in dat India nu ook weer niet.
Oorspronkelijk bestond Indie niet, de Nederlanders ging het toen hoofdzakelijk om de specerij-eilanden. De tijd dwong de Nederlanders van de hele atchipel 1 staat te maken.
Ook in Indie werd tenslotte de democratie gevestigd, zoals men die in Nederland voorstond.
In Nederland werd in 1917 het stemrecht voor mannen ingevoerd, een krap jaar later, in 1918 volgde het vrouwenkiesrecht.
---De grootste rotstreek die de Nederlandse regering de archipel heeft geleverd is volgens mij, het onderbrengen van de Melanisische Papoea,s onder het islamitische Javaanse juk. Dat wordt gegarandeerd op den duur een moordpartij.---
Ik houd ermee op. Anders wordt het te lang.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De Holocaust is toch wat anders dan het herdenken van oorlogsslachtoffers.
De Holocaust was het uitmoorden van een specifiek volk, de Joden.
Via het mechaniseren van een moord machine werden 6 miljoen personen van een, nu via DNA, vast te stellen volk uitgemoord.
Mensen van bv Finse, Germaanse, of Chinese oorsprong liepen nauwelijks extra gevaar. Alleen de Jood werd systematisch en in het geheim mechanisch uitgemoord.
Ik las een verhaal van 1 der Russische bevrijders van het concentratiekamp Dachau. Deze man had bij het binnenvallen van het kamp, geen flauw idee wat daar plaatsvond. Ook bewoners van nabijgelegen dorpen wisten niet van de hoed en de rand.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie