Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Marketing Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Marketing
BerichtGeplaatst: Vr Jan 18, 2019 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hier is een uitleg hoe het werkt.
En we zijn allemaal slachtoffers of dom.
Mode, voedsel, auto's, reizen, banken, on line, off line.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als baby aan de borst had ik al door dat het geen melk was maar gewoon zweet .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je moet ook niet onder haar oksel zuigen 10-miljoenste.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Dat jij vindt dat we dom zijn, okee, begrijp ik, maar slachtoffers???

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Met slachtoffer bedoel ik dat alles gaat over Marketing.
En dat alles eigenlijk Marketing is.
Inderdaad, als ik eieren koop dan pak ik de duurder waarop staat dat het...bio...free range...enz is.
Maar is dat zo of is dat Marketing?

Je kijkt in brochures over vakanties en alles wat je daar ziet zijn plaatjes met luxe hotels en zwembaden.
Mooie stranden en restaurantjes. Vooral naar bv Gambia.
Je zit in een resort waar je veilig bent maar niemand kijkt verder. Maar je bent naar Afrika geweest!
Een soort sprookje dus Marketing.

MAAR dit gaat verder, de Goede Doelen gaan heel ver.
Foto's van zielige kinderen doen het goed en ze laten je geloven dat jou bijdrage een kind helpt.
Dat is een leugen maar niemand kijkt verder dan hun goede gevoel want daar gaat het om.
Natuur- dieren organisaties doen dit ook en daarom heb ik jaren geleden mijn lidmaatschap van de WNF opgezegd.

Ik geef alleen aan kleine projecten en waar iedereen vrijwilliger is. Dus geen bestuur met een salaris.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Mij niet hoor. In de jaren 60 hadden we Biafra, ook zielige babietjes met gezwollen buikjes en spijkerdunne armpjes en beentjes.
En die zie je vandaag de dag nog steeds. De naam van deze aandoening ben ik even kwijt maar deze heeft dus niks te maken met hongersnood, maar met een gebrek aan moedermelk. Want zodra mams alweer is bevallen wordt baby nr. 1 van de borst gehaald en baby 2 mag dan gaan drinken.

Dus ik geef al jaren niks meer aan welk goed doel dan ook.
Vrij nieuw zijn de spotjes over hondsdolheid in Afrika. Gek toch dat je nu opeens wel gezonde kinderen ziet.
Die ook nog eens hun hondje liefkozen.
En, agossie, dan zit daar zo'n vertederende pup, die volgens de voice-over ten dode is opgeschreven als wij geen 3 euro overmaken.
Dikke middelvinger van mij, dat is alles wat ik dan te bieden heb.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dus jij trapt er niet in! Goed zo maar miljoenen wel.

Met de fietstocht door Zimbabwe werd er geld opgehaald voor rabies vaccinaties.
Maar dat werd lokaal gedaan en door blanke Zimbabweanen.
Het geld ging naar de asiels en van daaruit naar de Tribal Trust Lands waar de honden gratis werden gevaccineerd.
Dit is ook belangrijk voor de Wilde Dieren zodat die niet gebeten werden door dolle honden.

Iemand die gebeten is, kan anti-dossis krijgen, nog al pijnlijk maar als je het hebt dan ga je dood.
Ze worden ge√Įsoleerd want ze worden dol, ook spugen ze en dat is besmettelijk.
Dus met duikers bril op verplegen.
Een keer is iemand ontsnapt en de politie heeft die man dood geschoten.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik schenk elke maand een behoorlijke som geld aan een goed doel. De overheid.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Vrijwillig of onder dwang? Ik denk het laatste.

Wink

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 1:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth..... is dit nu een klacht over Marketing van iemand die Facebook een prachtig medium vindt???

Ik heb ook nog een filmpje: we leven in the age of SURVEILLANCE CAPITALISM

https://twit.tv/shows/triangulation/episodes/380

Alles wordt vermarkt.... werkelijk alles. Ook wijzelf.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 2:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dank je Cliff, ik ga het morgen kijken want het is meer dan een uur lang.
En het is al 1 uur. Maar Facebook is iets anders dan wat jij denkt.
Morgen meer, ga nu zzzzzz

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:
Vrijwillig of onder dwang? Ik denk het laatste.

Wink

Onder dwang van vrijheidsberoving.... helaas.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2019 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Terecht ook.... wel profiteren van het prachtige Nederland maar meebetalen onder protest... zo slecht.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2019 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth..... is dit nu een klacht over Marketing van iemand die Facebook een prachtig medium vindt???

Is Facebook marketing?
Ja er zijn al heel veel mensen die dit hebben ontdekt voor hun eigen bedrijf maar er is een verschil.
Je kunt een pagina liken en dan krijg je (niet op je eigen pagina) informatie binnen over producten.
En je kunt een commentaar geven die iedereen die daar op zit, kan het lezen.

Bijvoorbeeld Barry Lungo, een zwarte Zimbabwean die in Chitungwiza woont en die schilderijen maakt.
Hij zou nooit zoveel verkopen zonder Facebook, niemand zou hem kennen.
Hij zou in de hoofdstad een galerij moeten huren en een vergunning moeten kopen en dan zit hij daar.
In een land waar 90% van de mensen werkeloos zijn. Dus dat lukt nooit.

Zijn klanten zijn voor de meerderheid blanken die daar gewoond hebben en zijn kunst kopen.
En dan plaatsen zij een foto van het schilderij die hangt in bv Australi√ę of in Engeland of in Portugal, op zijn FB,
Hij heeft interactie en schildert ook opdrachten en heeft contacten wereldwijd. Gratis.
Hij stuurt een privé bericht over de prijs en verzendkosten en adres en ID nummer.
Dan kan ik het geld overmaken via Natwest en stuur hem op welke banken hij het kan ophalen met een code.
En mijn informatie. Als hij het geld binnen heeft (binnen een paar uur) dan stuurt hij een bericht dat het verstuurd is.
Als hij dit niet doet dan kan ik meteen een bericht zetten op zijn FB, dus het is een hele nieuwe manier om zaken te doen.

Dit is een nieuwe economie via internet en FB en twitter enz.
Het omzeilt Bedrijven en Overheden en het zijn de individuen die een kans krijgen zonder dat er diploma's, vergunningen enz worden ge√ęist.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2019 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth, ik heb het wel eens eerder gezegd: zelfs als je NOOIT op Facebook komt, je wilt er helemaal niet aan meedoen en hebt geen Facebook account, dan nog legt Facebook een uitgebreid dossier aan over welke sites je bezoekt, wat je interesses zijn, etc.

Zo werkt Facebook.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2019 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

@ Elisabeth
Wordt over Facebook winstbelasting geheven om Mugabe te financieren ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Jan 21, 2019 16:44, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2019 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik denk dat dat Google is en niet FB.
Verder Heb jij eens een advertentie geplaatst over bontmantels.
Ik heb er op geklikt en kreeg wekenlang naast mijn Hotmail account deze advertentie te zien.

Trouwens als ik bv een Nederlandse krant on line lees, staan daarnaast advertenties over Portugal?
Hoe dit werkt, weet ik niet maar dit gaat via Google en die weet alles.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2019 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ik denk dat dat Google is en niet FB.

Beiden, maar Facebook is veel erger omdat ze begonnen zijn met die 'like' buttons. Op elke pagina waar een 'like' knopje staat word je gevolgd. Hetzelfde geldt voor de mogelijkheid tot reageren met je Facebook account (bv. bij kranten). Ook dan word je gewoon gevolgd.... of je Facebook hebt of niet maakt niet uit.

Quote:
Verder Heb jij eens een advertentie geplaatst over bontmantels. Ik heb er op geklikt en kreeg wekenlang naast mijn Hotmail account deze advertentie te zien.

Ja, dat is wel een goed voorbeeld. Doordat jij erop geklikt hebt, weet bv. hotmail/google/facebook dat je een advertentie over bontmantels gekeken hebt. Vervolgens krijg je overal bontmantels te zien.

Dat was dus niet Weerwoord (weerwoord bevat geen trackers/advertenties) maar als iemand een plaatje zet op Weerwoord (van een andere website dus), dan word je weer wel gevolgd via dit plaatje. Daar kan Weerwoord niets aan doen.

Eén van de redenen waarom het op Weerwoord niet langer mogelijk is om elkaar privéberichten te sturen is precies dat: ze bieden de mogelijkheid om jou te traceren. Pas dus op met websites die het mogelijk maken om berichtjes naar andere gebruikers te sturen. Vrij groot beveiligingsrisico.

Quote:
Trouwens als ik bv een Nederlandse krant on line lees, staan daarnaast advertenties over Portugal? Hoe dit werkt, weet ik niet maar dit gaat via Google en die weet alles.

Ik blijf erbij dat Facebook vele malen erger is dan Google... we zien ook keer op keer dat Facebook de fout in gaat. Zuckerberg blijft maar excuses aanbieden (ik denk wel 5 keer in 2018, maar in 2019 zal het er zeker niet minder om worden).

Google doet trouwens hetzelfde, maar het lijkt daar tot nu toe iets minder vaak fout te gaan. Bovendien geven mensen aan Google minder prijs over zichzelf, Facebook kwakken ze vol met privé informatie. Zelfs besloten pagina's of besloten berichten binnen Facebook zijn niet veilig, daar waar Google inmiddels zelf zegt de GMAIL niet meer te volgen. (maar is dat te geloven)

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2019 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tja, zo werkt marketing dat bij het domme klootjesvolk...

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2019 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff, jij schreef dat je teleurgesteld was in internet want universiteiten werkten niet samen.
Ik heb het over internet en hoe mensen bedrijven opzetten en dit wereldwijd. Zonder kantoor.
Eentje is Nomador, https://www.nomador.com/ een internationaal dieren/huis oppas.

En het systeem is heel eenvoudig en betrouwbaar.
Je email check
betaling voor 3 maanden check
opsturen van ID check
Opsturen van waterrekening waar naam en adres opstaat check.

Foto's van huis en dieren op je pagina zetten.
Wat is er: wasmachine, koel-en vrieskast, afwasmachine, wifi enz.
Wel de plaats, niet je adres.
Wat er is: winkels, ziekenhuis, strand, bus- trein station enz

Mensen die ge√Įnteresseerd zijn en ook in die periode kunnen, maken contact via je pagina.
Ook daar zie ik de eerste naam, plaats, en de checks.
Dan email en telefoon nummer geven.

Ze komen gratis oppassen en ze kunnen gratis gebruik maken van je huis.
Je kunt later een bericht achterlaten op hun pagina zodat andere mensen kunnen lezen hoe ze zijn.

Nomador verdient dus aan de 3 of 6 of 12 maanden lidmaatschap van beide partijen.
En het is niet duur.

Het leuke van dit bedrijf is dat je kunt zoeken en een gratis vakantie kunt plannen.
Ik heb 2 New Zealanders ontmoet en die hadden voor 6 weken in Valencia op honden gepast.
Eerst zei ik nog, gratis? Maar ze zeiden dat het een villa was met zwembad en waar kun je in Valencia dit veroorloven!
Ze gingen later naar Ierland en daarna naar een dorpje in Engeland, oppassen op ezels, honden, katten en lama's.
Reizen is duur maar vooral onderdak maar dit echtpaar zei ook dat ze op plaatsen kwamen waar je als toerist nooit komt.
Ik had dus een gepensioneerd Frans echtpaar uit de Rivièra hier voor 28 dagen toen ik naar Zimbabwe ging.
De prijs van een dieren oppasser is hier ‚ā¨20,- p.d. en dat tikt aan. Een pension ook en nu bleven ze gewoon thuis.

Er zijn aanvragen van over de hele wereld. VS, Hong Kong, Ecuador, Australi√ę enz.
En mensen uit de hele wereld die graag komen.

Dus internet bedrijven werken goed met mensen die een gat in de markt zien er in en springen.
En daar is FB een van.

Wat ik aanhaalde was voedsel marketing en dat is iets anders, meer zoals mode en trends.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Cliff, jij schreef dat je teleurgesteld was in internet want universiteiten werkten niet samen.

Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat de verwachting was dat Internet de kennis enorm zou verhogen maar dat het nu grotendeels voor onzin gebruikt wordt. Dat is de teleurstelling.

Er wordt dus wel samengewerkt.

Maar als je je realiseert dat bv. 95% van de Email spam is, dan snap je wel wat ik bedoel. Hetzelfde geldt voor veel andere 'content' op Internet. Echt hoogwaardig is het niet. Zoiets als Instagram of Facebook draagt naar mijn mening niets bij.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Klopt Cliff, het internet is één groot wereldwijd wauwelnet dat voor 90% nergens over gaat.

Vanmorgen hoorde ik een interessante reportage over de rol van internet voor senioren. Daarin kwam ter sprake dat het niet alleen de senioren zijn die moeite hebben met internet als het gaat over DigiD, OV kaart, internetbankieren, gemeentelijke zaken, belastingaangiftes, enzovoorts. De jeugd kent ook niks van die serieuze zaken, die kennen alleen maar Facebook, Snapchat, Instagram, Whatsapp, games en nog meer van die flauwekul.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kapitalisme slaagt erin om alles te vermarkten. Social media is erin geslaagd om zelfs de instinctieve angsten en driften van mensen financieel uit te buiten.

De belangrijkste drijfveer van alle social media is de 'fear of being left out', ofwel de uitsluitingsangst die mensen (groepsdieren) instinctief bezitten.

De jeugd is er uitermate gevoelig voor. Je ziet ook dat jongeren de vreselijkste zaken doen onder groepsdruk, en dat wanneer de groep zich tegen een jongere keert deze mishandeld wordt met soms zelfdoding tot gevolg.

Sociale media leeft als een tumor op deze instincten. Hoe meer er aan toegegeven wordt, hoe groter de tumor wordt. Besloten whatsapp groepjes waar jongeren uitgegooid worden, waar lekker geroddeld wordt en zaken gedeeld worden... het is echt een machtsmiddel waar heel veel jongeren totaal niet mee om kunnen gaan.

Maar goed, het is het businessmodel geworden van de grote miljardenbedrijven als Facebook. Inmiddels kijken jongeren ongeveer 200-250 keer per dag op hun telefoon of ze geen melding gemist hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Klopt Cliff, het internet is één groot wereldwijd wauwelnet dat voor 90% nergens over gaat.

Vanmorgen hoorde ik een interessante reportage over de rol van internet voor senioren. Daarin kwam ter sprake dat het niet alleen de senioren zijn die moeite hebben met internet als het gaat over DigiD, OV kaart, internetbankieren, gemeentelijke zaken, belastingaangiftes, enzovoorts. De jeugd kent ook niks van die serieuze zaken, die kennen alleen maar Facebook, Snapchat, Instagram, Whatsapp, games en nog meer van die flauwekul.

Beste definitie die ik ooit ergens las: Internet is de dorpspomp voor de hele wereld.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar goed, het is het businessmodel geworden van de grote miljardenbedrijven als Facebook. Inmiddels kijken jongeren ongeveer 200-250 keer per dag op hun telefoon of ze geen melding gemist hebben.

Denk je werkelijk dat dat anders zou zijn als facebook een staatsbedrijf zou zijn...? Of als we het hele internet laten beheren door de overheid?

Weerwoord forum index » Economie