Gelooft u in de belofte dat we er op vooruit gaan? |
ja |
|
15% |
[ 2 ] |
nee |
|
84% |
[ 11 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 13 |
|
|
Geplaatst: Vr Jan 11, 2019 16:43 |
|
|
|
[url=https://www.daskapital.nl/5152835/gemeenten gooien belastingen fors omhoog weg koopkracht/]GEMEENTEN GOOIEN BELASTINGEN FORS OMHOOG. WEG KOOPKRACHT[/url]
 |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
| Re: Het loopt de spuigaten uit met al die belastingverhoging | |
Geplaatst: Vr Jan 11, 2019 17:54 |
|
|
|
Ja maar dat weten we toch allemaal? Zodra Den Haag jouw 1 euro extra geeft pikt het er 2 terug.
Er rest ons maar één optie: revolutie!
We hebben heel veel touw nodig! |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 11, 2019 17:57 |
|
|
|
Nah ja is wat te extreem. Maar ik steun je pleidooi voor lagere belastingen en dus een kleinere overheid helemaal Tedje! |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 11, 2019 18:03 |
|
|
|
Kleinere overheid? Kun je ook aangeven dat de grootte van de overheid een substantieel deel is van de uitgaven? Want volgens mij is dat niet zo. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
| Re: Het loopt de spuigaten uit met al die belastingverhoging | |
Geplaatst: Za Jan 12, 2019 8:57 |
|
|
|
We gaan t zien, Loetje.
De middenklasse koopt zich arm door zn geld massaal uit te geven bij bedrijven als Action en Aldi. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 12, 2019 11:05 |
|
|
|
Nee maar, er komen geloof ik verkiezingen aan. Dan moet de burger even misleid worden. Uit bittere ervaring weten wij als burgers dat veel mooie verkiezingspraatjes vóór de verkiezingen al de eerste dag na de verkiezingen geen waarde meer hebben. "Trap er niet in!" lijkt mij in dit geval een wijs devies.
Bang voor een kiezersafstraffing doet Klaas Dijkhoff of hij het licht heeft gezien. Nou is dit klimaatgedrocht al vastgelegd bij regeringsbesluit. Als hij de daad bij het woord had willen voegen, dan had hij daar nooit mee in moeten stemen. Gelooft u dat hij zich hard gaat maken voor het openbreken van dit regeringsbesluit? Eerdere stoere verkiezingsretoriek in verkiezingstijd bleek de dag na de verkiezingen ook geen waarde meer te hebben. Eerdere mooie verkiezingsbeloften belandden de dag na de verkiezingen ook linea recta net als ons stembriefje in de kliko. En dit soort bittere ervaringen lijken mij eerder een garantie voor de toekomst om weer bedrogen te worden. Dus: Trap er niet in!
[url=https://www.telegraaf.nl/nieuws/3014754/vvd nee tegenklimaatakkoord?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter]VVD: ’nee’ tegenklimaatakkoord[/url]
Door JORN JONKER EN WOUTER DE WINTHER
Updated 40 min geleden
Vandaag, 05:30 in BINNENLAND
DEN HAAG De VVD trekt de handen af van het klimaatakkoord. Fractievoorzitter Klaas Dijkhoff zegt dat de kans ’nihil’ is dat hij de waslijst aan ingrijpende milieumaatregelen één op één uit gaat voeren.
’Gewone mensen’ zijn volgens Dijkhoff te weinig gehoord aan de zogenoemde klimaattafels waar belangenclubs de omstreden groene plannen bedachten. Dat zegt de VVD’er in een interview met deze krant.
De liberaal haalt daarin uit naar de ’drammers’, waar hij onder meer D66 collega en coalitiegenoot Rob Jetten onder schaart, die volgens hem het draagvlak voor groene maatregelen alleen maar onderuit halen.
Hoewel het kabinet van zijn VVD aan tafel zat toen er vergaderd werd over het klimaatakkoord, ziet Dijkhoff het resultaat vooral als adviezen die hij ook naast zich neer kan leggen. „Ik heb geen akkoord! Er hebben mensen een akkoord met zichzelf gesloten en dat hebben ze aan de politiek overhandigd.” Volgens de VVD’er komt de gewone man, via de politiek, nu wél aan tafel en zo kan het gehekelde akkoord alsnog gewijzigd worden. Dijkhoff maakt vooral een voorbehoud bij de voor de burger peperdure klimaatplannen met onze huizen en auto’s.
Volgens de fractievoorzitter wordt het nog ’pittig’ om in de coalitie te bepalen wat het uiteindelijke groene beleid wordt en kan daarbij het kabinet in gevaar komen. „Als het alternatief wordt dat ik óf het kabinet óf de burger moet laten vallen: de burger zal ik nooit laten vallen.” |
|
Laatst aangepast door Loetje op Za Jan 12, 2019 12:04, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 12, 2019 12:02 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 12, 2019 15:07 |
|
|
|
Royy schreef: | Ruim 40% van de personeelskosten van ministeries is overhead. De rijksdienst an sich kost 13 mrd euro per jaar....
...Maar ik bedoel het natuurlijk breder: een kleinere overheid betekent een overheid die zich met minder dingen bemoeit. |
Met een kleinere overheid zal het niet goedkoper worden. Ik denk zelfs dat het duurder zal worden; ambtenaren worden dan burger en laten zich voor hetzelfde werk voor het dubbele inhuren. Dat gebeurt nu al veelvuldig.
Royy schreef: | Ik praat niks goed. De vraag is alleen of een VVD in de oppositie zou leiden tot lagere belastingen... |
Wie in de oppositie zit bepaalt niet of belastingtarieven veranderen. Wie in de regering zit bepaalt dat.
Maar waarschijnlijk zouden ze niet lager worden, ze zouden hooguit eerlijker verdeeld worden.
(Hierbij dien ik meteen aan tekenen dat de sociaal democratie ook niet functioneert; daarin zal veelvuldig misbruik gemaakt worden van sociale regelingen; neoliberalen of sociaal democraten zijn allebei gewoon mensen en mensen rekenen graag op hun eigen hoop.
Maar goed, dat is weer een andere discussie.) |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 13, 2019 10:34 |
|
|
|
Royy schreef: | Voor rijksambtenaren ja, da's dus de ministeries. Groot deel van uitgaven aan onderwijs en zorg gaan op aan ambtenarensalarissen. |
In een dienstverlenend sector (commercieel of overheid) is de grootste kostenpost altijd salarissen.
Quote: | Ik wil een kleinere overheid (lees: een overheid die zich met minder dingen bemoeit) en een efficientere overheid. |
Ik wil een kleinere financiële wereld en een minder corrupte.
Ik wil een kleinere VVD en een minder leugenachtige.
En nu? |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 13, 2019 10:46 |
|
|
|
10 miljoenste schreef: | Op z’n minst is bewezen dat ook veel geld wordt verspilt aan maatschappijleraren in onderwijs. |
Misschien.
Ik heb er een dubbel gevoel bij: moeten we jongeren leren hoe democratie werkt? Moeten we jongeren vanuit het onderwijs tegengeluiden geven zodat ze hun mening beter kunnen vormen?
Is het de taak van het onderwijs of van de opvoeder?
Wel denk ik dat als je een generatie groot brengt die totaal geen idee heeft hoe democratie werkt, dat democratie nog meer een speelbal wordt van mensen die wel de regeltjes kennen dan dat het nu al is.
Zoals de commissie Remkes al aangetoond heeft is onze democratie aan een enorme upgrade toe. De huidige politici willen daar natuurlijk niets van weten, want hoe minder mensen hun macht uitoefenen hoe beter. Zij hebben de macht immers al.
Quote: | Goede leraren hadden hun pupillen anders kunnen bijbrengen dat latere zg hoogopgeleiden begrepen, dat de VVD Dijkhof over milieu belastingen niet meer is dan/naast kletspraat/ 'n volksmisleidende propaganda stunt, met houdbaarheidsdatum minder dan 2 maanden . |
Uit deze zin zou je kunnen opmaken dat alleen laagopgeleiden de VVD stemmen... maar goed, kortere zinnen met minder bijzinnen zou helpen om de werkelijke intentie te bevatten.
Tedje van Es schreef: | ambtenaren worden dan burger en laten zich voor hetzelfde werk voor het dubbele inhuren. Dat gebeurt nu al veelvuldig. |
10 miljoenste schreef: | heb ik ook gezien, onderwijspersoneel en zorgbedienden die via Randstad constructies het dubbele vangen . |
Dit is niet bij keuze van de ambtenaren, maar is een regelrecht gevolg van wat Royy voorstelt (en de VVD bedenkt).
Hetzelfde zagen we bij de post: alle vaste medewerkers ontslaan en terug inhuren voor minder geld. Waarom? De VVD is allergisch voor vaste contracten.
In het onderwijs hetzelfde verhaal. De bestuurders hebben ingeprent gekregen dat een onderwijsinstelling een flexibele schil van rond de 25% moet hebben. Dat betekent dus dat je een kwart van het personeel binnen één jaar kwijt kunt.
Resultaat is dat docenten steeds jaarcontracten krijgen en er na 2 x 1 jaar uitgegooid worden. Dan 6 maanden aan de kant blijven (of ergens anders werk vinden) en het riedeltje begint weer opnieuw.
Hierop zijn uiteraard de commerciële jongens ingesprongen, zoals Randstad. Die gaan als koppelbazen de helft van de salarislasten in het onderwijs opzuigen. De docent krijgt echt niet meer geld via deze constructies.
Royy en de VVD zijn tevreden. Personeelslasten worden immers gemeten over mensen die daadwerkelijk via een contract verbonden zijn aan de instelling. Die gaan dus omlaag. Echter, de uitgaven aan personeel gaan omhoog via uitzend en ZZP constructies. Daar gaan de commerciëlen weer onderwijsgeld opzuigen als koppelbazen of de ZZP er moet zich gewoon via allerlei extra verzekeringen (aansprakelijkheid, ziektekosten, etc.) duurder verhuren.
Het zou zomaar kunnen zijn (wat Tedje ook al zegt) dat wat Royy bedenkt (minder overheid) in de praktijk zal leiden tot veel hogere kosten. De overheid zal simpelweg meer uitbesteden en meer gaan werken via ZZP ers en uitzendbureaus. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 18, 2019 13:21 |
|
|
|
Dit bedoel ik dus met dat het de spuigaten uitloopt. Wat mij betreft mogen de hooivorken uit het vet. Stem VVD, D'66, CDA, CU, GL, PvdA weg! Zowel op 20 maart als op 24 mei.
Vaste lasten dit jaar explosief gestegen
AMSTERDAM Het leven wordt steeds duurder. Voor energie, internet en televisie en verzekeringen moet in 2019 bijna 7000 euro worden betaald, zo’n 600 euro meer dan vorig jaar. Dat is een prijsstijging van 10 procent.
[url=https://www.telegraaf.nl/financieel/3037828/vaste lasten dit jaar explosief gestegen?utm_source=twitter&utm_medium=referral&utm_campaign=twitterfeed]De Telegraaf[/url] |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 18, 2019 22:52 |
|
|
|
Geef maar aan wat een alternatieve meerderheid is, Loetje.
Jij vergeet dat politiek iets anders is dan je principes vanaf de zijlijn toeteren. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 20, 2019 18:35 |
|
|
|
Die heb je niet, dacht ik al.
Je toetert liever vanaf de zijlijn. Soms nuttig, maar vooral lekker makkelijk. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Economie