Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Mij best. Maar ik blijf het vreemd vinden dat jij steeds beweerd homo's volledig te accepteren en dan toch je mateloos ergeren als ze zichtbaar worden gemaakt in het openbare leven.

Hou toch op Jip. Je wil mij gewoon heel graag in dat hoekje drukken, en ik laat me door jou niet in dat hoekje drukken.

Ik heb het over de zichtbaarheid van vlaggen en zebrapaden, niet over de zichtbaarheid van homo's. Maar goed, als ook dat verschil je ontgaat...

Zal ik ook nog één keer persoonlijk worden: je staat als lesbische vrouw nogal boos in het leven en gaat er bij voorbaat al vanuit dat iedereen tegen je is. En vanuit die houding ga je iedereen veroordelen... en wie goed zoekt zal altijd iets vinden.

Het probleem zit hem echter in jouw houding, niet in de personen die je veroordeelt. Maar dat ga ik je via wat tekst op je beeldscherm echt niet laten realiseren...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En zie mijn antwoord daarop: Dat gaat lastig;...

Dat gaat helemaal niet lastig: er is dienstverlening van de gemeente, zoals vuil ophalen, straten vegen, straten aanleggen, etc.

En er zijn campagne's zoals posteracties, sire-spotjes, etc.

En ik wens die niet met elkaar verweven te zien worden. Volgens mij volkomen duidelijk.

Wat jij steeds doet is over de inhoud van de campagnes beginnen, maar dat doet er wat mij betreft niet eens toe.

Quote:
Het is een steun in de rug voor de homogemeenschap

Tja, maar dat is nogal subjectief hè? Ik bedoel: Royy vindt gaypride ook een steun in de rug, en daar ben jij het dan weer totaal niet mee eens...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Wat jij steeds doet is over de inhoud van de campagnes beginnen, maar dat doet er wat mij betreft niet eens toe.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het gaat om de inhoud. Als die inhoud iets ondersteunt dat in onze staat dan is dat m.i. geen probleem.

Quote:
Tja, maar dat is nogal subjectief hè? Ik bedoel: Royy vindt gaypride ook een steun in de rug, en daar ben jij het dan weer totaal niet mee eens...

Subjectief of niet, homohaat is grondwettelijk verboden en tegen iets dat grondwettelijk verboden is mogen de overheden best ageren.

Dat Royy de Gaypride een steun in de rug vindt mag hij best vinden. Als hij dat zo voelt dan is dat prima.
Op mijn beurt mag ik vinden dat het een uit de hand gelopen Amsterdamse nichtenkermis is die meer kwaad dan goed doet.

Waar het mij onder de streep om gaat is dat ik zeer voor de emancipatie van de homo ben en dat ik een regenboogzebrapad een goed signaal in de richting van de homofiele medemens vindt.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:
Mij best. Maar ik blijf het vreemd vinden dat jij steeds beweerd homo's volledig te accepteren en dan toch je mateloos ergeren als ze zichtbaar worden gemaakt in het openbare leven.

Hou toch op Jip. Je wil mij gewoon heel graag in dat hoekje drukken, en ik laat me door jou niet in dat hoekje drukken.

Ik heb het over de zichtbaarheid van vlaggen en zebrapaden, niet over de zichtbaarheid van homo's. Maar goed, als ook dat verschil je ontgaat...

Zal ik ook nog één keer persoonlijk worden: je staat als lesbische vrouw nogal boos in het leven en gaat er bij voorbaat al vanuit dat iedereen tegen je is. En vanuit die houding ga je iedereen veroordelen... en wie goed zoekt zal altijd iets vinden.

Het probleem zit hem echter in jouw houding, niet in de personen die je veroordeelt. Maar dat ga ik je via wat tekst op je beeldscherm echt niet laten realiseren...

Nee, het is niet mijn bedoeling persoonlijk te worden. En nee, ik sta niet boos in het leven ga er zeker niet vanuit dat iedereen tegen mij is. Zo'n jankerd ben ik niet.

Leg dan maar eens uit wat jij verstaat onder neutraal. Volgens het woordenboek en in dit verband betekent dat: geen standpunt innemen; geen partij kiezen.
Ambtenaren die werken bij de overheid, provincie of gemeente zijn gekozen door het volk. Deze mensen zijn altijd lid van een politieke partij. Deze partijen kunnen religie of een bepaalde levensbeschouwing beleiden.
(of is het belijden? Embarassed ).

Maar goed, dus 100% neutraal bestuur is onmogelijk als je het mij vraagt.
Waarom is dan dat neutrale voor jou zo belangrijk? Want als jouw 'klacht' gehoord wordt, zal er ook wel eens iemand opstaan die de parkeerplaatsen voor rolstoelgebruikers maar niks vindt. "Want hier had ik kunnen parkeren en nu moet ik GVD wachten tot er een plaatsje vrijkomt!"
Snap je mijn visie nu ook een beetje?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Well, if you can't stand the heat.... ga dan niet bij het brandpunt zitten.

Oh gaat prima Cliff, ik vermaak me prima, heb nergens last van. Ik zie echter wel de problemen en fricties. Ik kan me daaraan onttrekken, maar niet iedereen heeft die kans. Dat maakt het interessant. Het is in ieder geval niet een samenleving die ik de rest van NL ook gun.

Quote:

Hahaha, ik geloof er geen bal van. Hooguit op het gebied van de immigratie zul je Rotterdam iets vooruit zien lopen, zoals dat nu al meer dan de helft van de bevolking allochtoon is enzo.

Voila. Welkom in Nederland over 30 jaar.

Quote:

Ach, dat hebben we al besproken. Je helpt niemand. Je gaat de mening van Blensk of Mohammed echt niet veranderen met een homo-zebra.

Integendeel zelfs.

Misschien niet. Verstokte rokers overtuig je ook niet. Maar je maakt ze wel tot een paria. En da's exact de bedoeling.
Net zoals het not done is om werkende vrouwen in elkaar te slaan, moet het not done zijn om homos in elkaar te slaan.

Quote:

En je denkt werkelijk dat dat een positief effect zou hebben op de homovriendelijkheid van de samenleving? Ik denk toch echt dat het effect averechts zal werken...

Alles went. Ik vind t een leuk voorstel Cliff.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het gaat om de inhoud. Als die inhoud iets ondersteunt dat in onze staat dan is dat m.i. geen probleem.

Mijns inziens dus wel Smile

Ik houd het liever objectief.

Quote:
een uit de hand gelopen Amsterdamse nichtenkermis is die meer kwaad dan goed doet.

Misschien moet de overheid een gaypride-actie doen als ze bij jou het huisvuil ophalen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Leg dan maar eens uit wat jij verstaat onder neutraal. Volgens het woordenboek en in dit verband betekent dat: geen standpunt innemen; geen partij kiezen.

Exact dat dus.

Als de gemeente diensten aanbiedt aan burgers, dan graag zonder politiek sausje. Want zoals jij ook al terecht stelt: de politiek die op dat moment de macht heeft, zou dan voortdurend hun sausje over die dienstverlening kunnen gooien.

Als de SGP in de gemeenteraad zit, krijg ik een 'vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater'-zebrapad. Vier jaar daarna zit de partij voor de dieren in de gemeenteraad en dan krijg ik weer een vegetarisch zebrapad. En vier jaar later zit Sylvana Simons in de gemeenteraad en krijg ik een anti-zwarte-piet vuilophaaldienst.

Enfin, je begrijpt het wel... ik wil dat gewoon niet. Ik wil een neutraal zebrapad, een neutrale dienstverlening.

Daarnaast mag er best vanuit de gemeente een campagne gehouden worden met folders, posters of sire-spotjes. Prima, ze doen maar. Ik wil alleen niet dat dat gemengd wordt met de dienstverlening betreffende straten vegen, vuil ophalen of straten aanleggen.

Ambtenaren die werken bij de overheid, provincie of gemeente zijn gekozen door het volk. Deze mensen zijn altijd lid van een politieke partij. Deze partijen kunnen religie of een bepaalde levensbeschouwing beleiden.
(of is het belijden? Embarassed ).

Quote:
Want als jouw 'klacht' gehoord wordt, zal er ook wel eens iemand opstaan die de parkeerplaatsen voor rolstoelgebruikers maar niks vindt. "Want hier had ik kunnen parkeren en nu moet ik GVD wachten tot er een plaatsje vrijkomt!"

Muah, misschien wel, misschien niet. Ik weet niet of er een politiek sausje zit aan een invalide-parkeerplaats. Ik kan me zo geen politieke partij indenken die daar tegen is, volgens mij is iedereen wel voor. Het is in ieder geval geen maatschappelijke discussie.

Quote:
Snap je mijn visie nu ook een beetje?

Ja, wel... ik werd alleen even moe van dat ik iets tegen homo's zou hebben als ik het eigenlijk heb over de gemeenten die hun dienstverlening neutraal moeten houden.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Oh gaat prima Cliff, ik vermaak me prima, heb nergens last van. Ik zie echter wel de problemen en fricties. Ik kan me daaraan onttrekken, maar niet iedereen heeft die kans. Dat maakt het interessant. Het is in ieder geval niet een samenleving die ik de rest van NL ook gun.

Dan zijn we het eens: ik gun niemand de Rotterdamse samenleving. Wat een ellende. En laten we elkaar geen 'mietje' noemen: we weten precies waar die homo-intolerantie vandaan komt. Tuurlijk, SGP is ook niet pro-homo, maar het is zeker niet zo dat homo's door de SGP niet hand in hand over straat kunnen lopen.

Daar zit een andere groep achter die toch al veel te veel problemen veroorzaakt.

Quote:
Voila. Welkom in Nederland over 30 jaar.

Nee joh. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik werk al regelmatig vanuit huis. Ik vergader al regelmatig via Skype. Echt, binnen 30 jaar hebben wij via VR achtige zaken echt geen face-to-face werkomgeving meer nodig hoor.

Als al dat kantoorpersoneel niet meer gebonden is aan een grote Randstedelijke binnenstad, dan weet ik wel wat er gaat gebeuren. Men zoekt locatie's op waar je voor de helft van het geld een vijf keer zo groot huis kan kopen.

Mobiliteit wordt sowieso een dingetje als we straks voor 90% zelfrijdende auto's hebben rondrijden.

Er is dan geen enkele reden meer om in een grote stad te blijven wonen.

En ja, ik weet best dat er nu allerlei voorspellingen zijn over de urbanisatie van Nederland, maar ik geloof dat er nog wel wat disruptieve veranderingen aan zitten te komen die dit soort voorspellingen ernstig onderuit halen. Net als de IPCC voorspellingen overigens.

Quote:
Misschien niet.

Niks misschien. Gewoon zeker niet. Er is geen enkele homo of SGP-er die denkt 'goh, een homo-zebrapad... nu ga ik mijn mening maar eens herzien'.

Quote:
Verstokte rokers overtuig je ook niet. Maar je maakt ze wel tot een paria. En da's exact de bedoeling.
Net zoals het not done is om werkende vrouwen in elkaar te slaan, moet het not done zijn om homos in elkaar te slaan.

Is het ook, geen homo-zebrapad voor nodig. Helpt er ook niet tegen.

Quote:
Alles went. Ik vind t een leuk voorstel Cliff.

Ik zeg: doen. En kijken naar de reacties. Ik voorspel je niet veel goeds, en ik denk dat het de homo-gemeenschap zeker geen goed zal doen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Misschien moet de overheid een gaypride-actie doen als ze bij jou het huisvuil ophalen.

Waarom? De Gaypride is toch een particulier initiatief? Ik krijg toch ook geen actie van de overheid over Pinkpop?
Het zebrapad is dat niet, dat is een initiatief van de overheid.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

En dat Van der Staaij Nashville-verklaring ondertekent is geen particulier initiatief?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Inderdaad Blensk, we zijn weer behoorlijk offtopic geraakt.

Surprised

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dan zijn we het eens: ik gun niemand de Rotterdamse samenleving. Wat een ellende.

Haha. Maar het is een feit Cliff. Je kunt je er niet voor afsluiten.

Quote:
En laten we elkaar geen 'mietje' noemen: we weten precies waar die homo-intolerantie vandaan komt. Tuurlijk, SGP is ook niet pro-homo, maar het is zeker niet zo dat homo's door de SGP niet hand in hand over straat kunnen lopen.

Och, ik denk dat je in Staphorst ook geen applaus krijgt...

In de steden is het probleem helder inderdaad. Daar hebben de SGP'ers hun plek aanvaard.

Quote:

Als al dat kantoorpersoneel niet meer gebonden is aan een grote Randstedelijke binnenstad, dan weet ik wel wat er gaat gebeuren. Men zoekt locatie's op waar je voor de helft van het geld een vijf keer zo groot huis kan kopen.

Nee joh, daar gaat het niet om. Het gaat om beleving, niet om werk.

Quote:

Niks misschien. Gewoon zeker niet. Er is geen enkele homo of SGP-er die denkt 'goh, een homo-zebrapad... nu ga ik mijn mening maar eens herzien'.

Toon maar aan.

Quote:

Is het ook, geen homo-zebrapad voor nodig. Helpt er ook niet tegen.p

Bij sommige bevolkingsgroepen is dat niet zo evident. T is zaak om die zoveel mogelijk te verzwakken, zie je als de niet-zo-verstokte-rokers proberen te laten stoppen.

Quote:

Ik zeg: doen. En kijken naar de reacties. Ik voorspel je niet veel goeds, en ik denk dat het de homo-gemeenschap zeker geen goed zal doen.

So what, keer op keer herhalen: je betaalt belasting aan een homo-paar.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Het gaat om beleving, niet om werk.

Drogredenen! Mensen leven in de stad voor hele domme redenen, zoals:
1. Dichterbij supermarkten (terwijl elke kleine stad een supermarkt op de hoek heeft)
2. Meer keuze uit scholen (terwijl de kwaliteit van scholen in de stad vaak lager is en men toch kiest voor de school die het dichtsbij is)
3. Restaurants (terwijl mensen ong. 10 keer per jaar uit eten gaan in hooguit 6 verschillende restaurants)
4. Musea, concerten, etc. (terwijl mensen in steden niet aantoonbaar vaker naar dit soort zaken gaan als mensen buiten de stad)
5. Openbaar vervoer (simpelweg omdat stadsmensen eigenlijk geen auto kunnen bezitten, relateren ze mobiliteit aan openbaar vervoer... en dat rijdt meer in de steden dus denken ze meer mobiliteit te hebben. In de praktijk blijkt dat zelfs minder te zijn)

Enige valide reden om in stedelijk gebied te leven is arbeidsperspectief, waarbij ik nog durf te stellen dat de hogere woon- en transportlasten het salaris wat je in de stad verdient negatief compenseert.

Het zijn voornamelijk drogredenen...

Quote:
Toon maar aan.

Omgekeerde bewijslast Royy. De gemeente legt die zebrapaden aan en ze zijn nog duurder ook. Toon dan maar aan dat dat een zinvolle bijdrage heeft in de acceptatie van homo's.

Quote:
So what, keer op keer herhalen: je betaalt belasting aan een homo-paar.

Ja, nogmaals: doen en kijken wat er gebeurt...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blens schreef:
En dat Van der Staaij Nashville-verklaring ondertekent is geen particulier initiatief?

Van der Staaij is een volksvertegenwoordiger en dan liggen de zaken toch echt anders.

Cliff schreef:
Er is geen enkele homo of SGP-er die denkt 'goh, een homo-zebrapad... nu ga ik mijn mening maar eens herzien'.

SGPers niet maar normale mensen krijgen hierdoor misschien een extra zetje in de rug om zich tegen homohaat uit te spreken.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Jan 25, 2019 9:31, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volksvertegenwoordigers kunnen niets meer privé doen en handelen altijd vanuit hun functie?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk kan dat maar bij een politicus ligt dat gevoelig, zeker als het om zo'n manifest gaat.
Kijk alleen maar naar de reacties die uit de politiek zijn gekomen.

Afgezien daarvan doet het er weinig toe, het gaat om de inhoud van de mening en niet over de vraag of het wel of geen privémening is.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De kinderen van 1 mijner nazaten kregen voor de tijd van Trump,s verkiezing op school te horen dat er in Amerika een soort boeman, Trump geheten, meedeed aan de presidentsverkiezing.
Uitgebreide narigheid van zijn eventuele verkiezing werden via stencils aan de kinderschaar meegedeeld. Maar de kinderen konden wel rustig gaan slapen, want zelfs in Amerika was de bevolking niet zo dom om voor een idioot te kiezen, spraken de leerkrachten.
Mijn nazaat, die zich nooit in dit soort onzin had verdiept, maakte zich kwaad over deze links georiënteerde politieke sturing, en vroeg na de verkiezing van Trump om zo,n stencil aan de lerares.
Die waren per ongeluk in de papierversnipperaar beland volgens het hoofd der school.
Zulke politieke sturing al van peuters moet volgens mij meteen worden verboden.
Nu lopen weer duizenden schoolkinderen opgestookt door volwassenen in Brussel te protesteren over het klimaat, Welk klimaat wordt hier bedoeld. De voorgekookte versie van de leerkrachten wellicht?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert

Waarom geen christelijke sturing verbieden ?
Tijdens de verkiezingen preekte christelijke scholen dat Trump abortus verbood, leven een geschenk van god.. dus heilig, Trump was een uitstekende president, en Amerikanen die god niet geloofde waren complete gevaarlijke idioten - en Mexicaans leven duivelsjong .

Scholen die onschuldige kleutertjes op grond van Bijbelse grondslag les geven moesten ook worden verboden en gesloten, waardevrije scholen verminken geen mensen bij leven, maar laten op 12 jarige leeftijd zelf kiezen wie/wat zij geloven.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Jan 25, 2019 11:10, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

Tijdens de verkiezingen preekte christelijke scholen dat Trump abortus verbood, elk leven een geschenk van god dus heilig was en Trump een uitstekende president, maar iedereen die niet god geloofde complete gevaarlijke idioten waren - zoals gevaarlijke Mexicanen.

Scholen die onschuldige kleutertjes op grond van Bijbelse grondslag les geven moesten ook worden verboden en gesloten, waardevrije scholen verminken geen mensen bij leven, maar laten op 12 jarige leeftijd zelf kiezen wie/wat zij geloven.

Ik weet niet waar u uw meningen over Trump en christelijke scholen hebt opgediept, Maar ik heb nog nooit een leerkracht op Trump horen pochen.
Al mijn nazaten zitten op chr scholen omdat die, wat kwaliteit betreft landelijk via steekproeven tot de beste behoren.
Daarnaast zit ik, zeker op verjaardagen tussen horden figuren uit het onderwijs, en ik heb daar nog nooit iemand aangetroffen die pochte op Trump.
Een leuk weetje. 90% van het onderwijzend personeel blijkt altijd tot het vrouwelijk geslacht te behoren.

Daarnaast weet ik geen wettelijk verbod dat de mening van tegenstanders van abortus verbiedt. Men is niet verplicht het met uw mening eens te zijn, evenmin met die van uw tegenstanders.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Een leuk weetje. 90% van het onderwijzend personeel blijkt altijd tot het vrouwelijk geslacht te behoren.
Zulke sexuele sturing al van peuters moet volgens mij meteen worden verboden.
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Waarom geen christelijke sturing verbieden ?...

Van mij mag het, maar dat gaat natuurlijk nooit lukken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:

Nou moet je het niet te gek maken Poendert... hier de cijfers:

https://www.onderwijsincijfers.nl/themas/onderwijspersoneel/mannen-in-het-onderwijs/percentage-mannen-in-het-onderwijs

In het PO (tot 12 jaar) is het inderdaad hoog, 81% is vrouw en 19% man
In het VO en in het MBO (12 tot 21 jaar zeg maar) is het nagenoeg 50/50.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Van mij mag het, maar dat gaat natuurlijk nooit lukken.

Ik zie wel kansen hoor. Al het onderwijs dient los te komen staan van levensvisies. Misschien kan levensvisie een keuzevak gemaakt worden bij wat oudere leerlingen, mits ze ook maar leren over elkaars levensvisie.

Maar ik zie wel wat in alleen maar algemeen onderwijs.

Wat ik je al eerder zei: ik was behoorlijk in shock toen ik er een paar jaar geleden achter kwam dat gereformeerde VO scholen een eigen biologiemethode hebben met daarin creationisme ipv evolutietheorie.

Daar heb ik echt problemen mee. Het onderwijs zou uit moeten gaan van wetenschap en in het vak maatschappijleer of levensfilosofie mag er best aandacht zijn voor creationisme, maar niet bij wetenschappelijke vakken als biologie.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
In het PO (tot 12 jaar) is het inderdaad hoog, 81% is vrouw en 19% man.

Eigenlijk heel logisch: het geijkte rollenpatroon van moeder de vrouw en kleine kinderen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
De kinderen van 1 mijner nazaten kregen voor de tijd van Trump,s verkiezing op school te horen dat er in Amerika een soort boeman, Trump geheten, meedeed aan de presidentsverkiezing.
Uitgebreide narigheid van zijn eventuele verkiezing werden via stencils aan de kinderschaar meegedeeld. Maar de kinderen konden wel rustig gaan slapen, want zelfs in Amerika was de bevolking niet zo dom om voor een idioot te kiezen, spraken de leerkrachten.
Mijn nazaat, die zich nooit in dit soort onzin had verdiept, maakte zich kwaad over deze links georiënteerde politieke sturing, en vroeg na de verkiezing van Trump om zo,n stencil aan de lerares.
Die waren per ongeluk in de papierversnipperaar beland volgens het hoofd der school.
Nu lopen weer duizenden schoolkinderen opgestookt door volwassenen in Brussel te protesteren over het klimaat, Welk klimaat wordt hier bedoeld. De voorgekookte versie van de leerkrachten wellicht?

In de bijbel staat ook iets geschreven over mensen die slechts de splinter in andermans oog zien én veroordelen terwijl diezelfde mensen de balk in hun eigen oog niet eens opmerken.
Zou je het ook hier neerschrijven als jouw nazaat kritiek had op jouw levensvisie?
Ik weet bijna zeker van niet.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie