Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring. Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2019 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2266358-honderden-orthodox-protestantse-predikanten-ondertekenen-anti-lhbti-pamflet.html

Het is een schande dat zo iemand in onze politiek zit!

WEG MET ALLE RELIGIE!

OM TE BEGINNEN: WEG MET KEES VAN DER STAAIJ!

Staat hij hier nou in zijn haattempel te prediken?

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:

Er zijn anders ook al Moslim-kamerleden; over het algemeen gesproken zijn die op grond van hún geloof óók fel anti-homo.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Die moeten ook oppleuren, dat zeg ik al jaren.

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En ook de vivisecticism aanhangers schijnen het niet op homo's te hebben.

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Viviwat? Smile

Speciaal voor Kees een lied.
Dit 50 jaar oude nummer was gisteravond live op tv te zien en ik vond het op dat moment goed bij hem passen.

U zult uw eigen last met u mee moeten dragen, meneer van der Staaij, en let vooral ook op de laatste woorden:

"...and in the end, the love you take is equal to the love you make..."

...want van liefde brengt u niet erg veel terecht...

The Analogues: Golden Slumbers/Carry That Weight/The End (The Beatles)

Amen!

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En na deze serieuze noot tijd voor wat gepaste humor...

Blijf bij mij Heer...

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
En ook de vivisecticism aanhangers schijnen het niet op homo's te hebben.

Dacht anders dat een en ander in Rusland ook niet zo heel erg op prijs gesteld wordt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit_in_Rusland#De_postcommunistische_periode
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Viviwat? Smile

Ach, wie boeit nog hoe het precies heet Smile

Je weet wel, die mensen die alleen vanzelf van de boom afgevallen fruit eten, één keer per jaar koud douchen en zeggen dat hun ontlasting naar rozengeur ruikt omdat ze geen vlees eten.

Die dus.

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Je weet wel, die mensen die alleen vanzelf van de boom afgevallen fruit eten, één keer per jaar koud douchen en zeggen dat hun ontlasting naar rozengeur ruikt omdat ze geen vlees eten.
Die dus.

"Je weet wel", zegt ie.
Waarvan moet iemand anders weten wat deelnemer Cliff hier ter plaatse allemaal uit z'n dikke duim aan het zuigen is.
Hij zou wellicht 'n bron kunnen vermelden; maar denk niet dat die ergens te vinden is.
Zullen wel roze dromen zijn, of zoiets.
-

Laatst aangepast door Natubico op Di Jan 08, 2019 17:44, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

T'is een filosofie hè Smile Bewijs is niet nodig Laughing

(of, zoals jij graag stelt: iedereen is vrij om het tegendeel te bewijzen)

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
T'is een filosofie hè Smile Bewijs is niet nodig Laughing
(of, zoals jij graag stelt: iedereen is vrij om het tegendeel te bewijzen)

Nooit gehoord van 'n filosofie genaamd Vivisectisme.
Dromen blijken dus maar weer 'ns bedrog te zijn.
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Romeinen 14

10 Wie bent u dat u een oordeel velt over uw broeder of zuster? Wie bent u dat u neerziet op uw broeder of zuster? Wij zullen allen voor Gods rechterstoel komen te staan, 11 want er staat geschreven: 'Zo waar ik leef-zegt de Heer-, voor mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God loven.' 12 Ieder van ons zal zich dus tegenover God moeten verantwoorden. 13 Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen, maar neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hun niet te ergeren. 14 Omdat ik één ben met de Heer Jezus weet ik, en ben ik ervan overtuigd, dat niets op zichzelf onrein is, maar dat iets onrein is voor wie het als onrein beschouwt.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

https://cbmw.org/nashville-statement/

Getekend door ruim 22.000 mensen...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Die dus.

Zijn dat geen SGPers? Laughing

Cliff schreef:
https://cbmw.org/nashville-statement/
Getekend door ruim 22.000 mensen...

Ik troost me maar met de gedachte dat miljoenen het niet ondertekend hebben...

Royy schreef:
Omdat ik één ben met de Heer Jezus weet ik, en ben ik ervan overtuigd, dat niets op zichzelf onrein is, maar dat iets onrein is voor wie het als onrein beschouwt.

Kun je mij dit uitleggen, Royy?

Staat het eenieder (lees: ieder gelovige) vrij om iets als onrein te beschouwen?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Royy schreef:
Omdat ik één ben met de Heer Jezus weet ik, en ben ik ervan overtuigd, dat niets op zichzelf onrein is, maar dat iets onrein is voor wie het als onrein beschouwt.

Kun je mij dit uitleggen, Royy?

Staat het eenieder (lees: ieder gelovige) vrij om iets als onrein te beschouwen?

In de basis kun je het zo interpreteren. De centrale boodschap is dat we geen rekenschap hoeven af te leggen aan elkaar en dat we elkaar niet moeten veroordelen. In de context van voedsel: geen rekenschap over het wel of niet eten van al dan niet onrein voedsel (whatever that may be).

Er is er maar 1 met wie de gelovige in het reine dient te komen, en dat is God.

Nog een mooie in dezelfde context:

Mattheus 7:

1Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
De centrale boodschap is dat we geen rekenschap hoeven af te leggen aan elkaar en dat we elkaar niet moeten veroordelen....

Quote:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden....

Laat nou dat meneer van der Staaij over mensen oordeelt en mensen veroordeelt. Het kan verkeren....

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nog een mooie in dezelfde context:

Mattheus 7:

1Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen.

Dit is mijn context waarbinnen ik de internationale politiek met regelmaat de maat neem. Helaas doe jij dat minder Royy, en praat je niet over de balk in ons eigen oog maar over schijten in het eigen nest...

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2019 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Royy
Er is er maar 1 met wie de gelovige in het reine dient te komen, en dat is God.

Enkele ingewijden die het anders zien .

God heeft te veel tussenpersonen die voor eigen rekening werken .
Als God mij anders had gewild, dan zou hij mij anders gemaakt hebben .
Is de mens een miskleun van God? Of God een vergissing van de mens?
Wat me echt interesseert is of God een keuze had toen hij de wereld schiep.
Re: Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring.
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2019 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Natubico schreef:
Tedje van Es schreef:

Er zijn anders ook al Moslim-kamerleden; over het algemeen gesproken zijn die op grond van hún geloof óók fel anti-homo.
-

Aan al degenen die nu Kees van der Staaij en z’n SGP aan de schandpaal nagelen over de Nashvilleverklaring de vraag of zij datzelfde ook hebben gedaan bij Yasmine El Ksaihi en d’r D’66?

Zo ja: U bent in ieder geval consequent.
Zo nee: Vind u ook niet dat u hypocriet bezig bent?

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2019 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Moet je eens kijken wat een hypocriete lafaards het zijn bij dat o zo politiek correcte D'66!

D66 Haarlem siddert als een stel bange puppies voor de islamitische gemeenschap in de hoofdstad van Noord-Holland. De plaatselijke wethouder Jur Botter wil geen posters met zoenende vrouwen, want bij de plaatselijke moskee heb je daar erg veel tegenstanders.

Als het aan D66-wethouder Jur Botter uit Haarlem ligt, zullen er in zijn stad geen posters van Femmes for Freedom komen te hangen. De reden is namelijk dat de plaatselijke moskee de posters – waarop onder anderen te zien is hoe twee vrouwen met elkaar zoenen, maar ook moslima’s en joden – niet waardeert. Dat zegt hij in het Haarlems Dagblad:, nadat de plaatselijke VVD had aangedrongen op een postercampagne die uitdraagt dat iedereen z’n eigen geliefde mag uitkiezen.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2018/03/lokaal-d66-buigt-voor-de-islam-geen-zoenposters-want-campagne-zal-voor-nodige-commotie-bij-moslims-zorgen/

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 6:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
"Omdat ik één ben met de Heer Jezus weet ik, en ben ik ervan overtuigd, dat niets op zichzelf onrein is, maar dat iets onrein is voor wie het als onrein beschouwt".

Nou, nou, dus wie als fabrikant giflozingen in het oppervlaktewater wil plegen moet dat eigenlijk zelf weten, want volgens de (Joodse) bijbel is niets op zichzelf onrein (ook al komen naderhand duizenden vissen levenloos boven drijven).

Of 'n gifwolk die duizenden menselijke slachtoffers maakt. Moet die fabrikant zelf weten, want volgens de bijbel is niets onrein.

Wat verder te denken van AIDS?
Was er waarschijnlijk nog niet toen de bijbel geschreven werd, maar het schijnt vooral voor de komen bij homoseksuelen en daar ook heel wat slachtoffers te maken.
Mag wie dan ook, politicus of wat dan ook, derhalve misschien zelf weten of hij 'n manifest ondertekent dat ontkent "dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen"?
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Nashville Verklaring in het Nederlands.

https://nashvilleverklaring.nl/nashvilleverklaring-nl/

Waarom die shitstorm ? Het betreft " de vrijheid van meningsuiting " !

Wanneer je werkelijk democraat bent, heb je geen problemen met het uiten van meningen door andersdenkenden. Dat is net democratie !
Natuurlijk kunnen links-groene globalisten fascisten geen meningen van andersdenkenden tolereren.
Eerst worden meningen geelimineerd, dan als ze aan de macht zijn ook de mensen, die " verkeerde "
meningen hebben....

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Icesurfer schreef:
Nashville Verklaring in het Nederlands.

https://nashvilleverklaring.nl/nashvilleverklaring-nl/

Waarom die shitstorm ? Het betreft " de vrijheid van meningsuiting " !

Wanneer je werkelijk democraat bent, heb je geen problemen met het uiten van meningen door andersdenkenden. Dat is net democratie !
Natuurlijk kunnen links-groene globalisten fascisten geen meningen van andersdenkenden tolereren.
Eerst worden meningen geelimineerd, dan als ze aan de macht zijn ook de mensen, die " verkeerde "
meningen hebben....

Precies!. En dat zeg ik, als volbloed pot.
Dat die van der staay maar eens een petitie opstelt tegen sexueel misbruik van kleine kinderen binnen het vaticaan door die volgevreten vetzakken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Nederland gaat gebukt onder de progressieve geldingsdrang van een massieve homolobby. Deze lobby wordt gesteund door de Nederlandse regering die in woord en daad aangeeft dat Nederland de homo(seksuele) medemens en zijn overtuiging móét accepteren. Iedereen is immers 'gelijk', aldus minister Ingrid van Engelshoven.

Dat het hier gaat om een grote minderheid die een mening/overtuiging heeft die botst met de gewoonten/overtuiging van een andere grote minderheid, wordt maar wat graag verzwegen. Er gaat geen dag voorbij of het gaat over homo's en hun rechten of hun pijntjes, of je nu voor- of tegenstander bent, iedere dag worden wij geconfronteerd met de acceptatiedwang die ons van regeringswege, en dus ook van de msm, wordt opgedrongen.

Ik heb ook een mening en een overtuiging en heb daar geen verklaring voor nodig.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb helemaal niets tegen homoseksualiteit... maar ik vind inmiddels wel dat er iets te veel geduwd wordt richting acceptatie. Dat wekt weerstand op.

Bv. die belachelijke regenboogzebra's op straat. Hou daarmee op. Waarom moet je je overtuigingen persé zo overdreven uitdragen. Mensen storen zich aan gemeenten die hun politieke overtuiging persé in het straatbeeld vertegenwoordigd moeten zien.

En waar ligt de grens? Misschien vindt iemand anders het wel heel belangrijk dat er vegetarisch gegeten dient te worden. Moeten we dan vegetarische lantaarnpalen gaan plaatsen om dat uit te dragen? Dat is net zo dom als een homo-vriendelijk zebrapad.

Gewoon normaal doen. Met regenboogvlaggen en regenboogzebrapaden ga je echt de acceptatie voor homoseksualiteit niet beter maken.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie