Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Tedje van Es,
De LHTB'ers hebben wel de neiging om maagden te pakken. Daar kunnen de weinige maagden nooit blij mee zijn. Want de maagden hebben namelijk geen jeuk aan hun anus of geslachtsdeel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Bron ?
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 6:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Het woord acceptatie staat er niet, maar het grondwetsartikel over gelijke rechten voor iedereen komt erop neer dat je de andere dient te accepteren.

Grondwetsartikelen betreffen per definitie enkel de relatie overheid-burger. Waar staat dat iedereen gelijk is voor de wet, betekent dit dan ook dat de overheid in principe iedereen gelijk moet behandelen.
Dat heeft dus niets van doen met acceptatie door andere burgers.
Wel zijn er ook gewone wetten die discriminatie op allerlei gronden (onder andere seksuele geaardheid) verbieden voor de burger.
Maar ook dat heeft met acceptatie weinig van doen.
Zo'n verbod houdt alleen in dat men bij zakelijke of andere beroepsmatige contacten met andere burgers geen onderscheid mag maken op de desbetreffende gronden. Men mag dus bijvoorbeeld niet op 'n bordje naast de deur van 'n café aangeven dat homo's niet naar binnen mogen.
Dat neemt echter niet weg dat ook 'n caf'éhouder het volste recht heeft om persoonlijk 'n grote afkeer te hebben van homoseksualiteit en ook van degenen die daarmee behept zijn.
Hij is dus volkomen vrij om voor zich persoonlijk homoseksualiteit niet te accepteren.
Zo ook is eenieder vrij om in de persoonlijke sfeer contacten met homo's te vermijden.

Waarom zou iemand dat kunnen doen?
Tja, men kan bijvoorbeeld uit ervaring weten dat zo iemand wanneer 't erop aan komt toch zal proberen om hem of haar over te halen om aan die (voor zijn of haar begrippen) viezigheid mee te doen.
Daar kan zo'n homoseksueel iemand zelfs misbruik bij maken van 'n situatie, zoals 'n positioneel of ander overwicht.
Denk zelf dat op zo iemand de term "flikker" van toepassing is, omdat zo iemand 'n ander iets dergelijks wil kunnen flikken; ("flikster" zou dus ook in gebruik kunnen zijn).
Wanneer 'n homoseksueel echter z'n geaardheid met name ook bij contacten met hetero's volkomen voor zich houdt en op geen enkele wijze opdringt aan de ander, dan liggen de zaken heel wat anders.

Overigens kan de hetero ook dan homoseksualiteit op zich verwerpelijk vinden, maar dat houdt deze dan weer voor zich, tenzij er 'n gesprek over ontstaat.
Hij kan dan heel in het algemeen bijvoorbeeld aangeven dat homoseksualiteit volgens hem strijdig is met de wetten van de natuur en net als de meeste andere gedragswijzen die strijdig zijn met de natuur kwalijke gevolgen heeft voor de gezondheid.
Met name het weerstandsvermogen schijnt erdoor aangetast te worden. (AIDS is dan ook 'n ziekte die vat krijgt op iemand wiens weerstandsvermogen in aanzienlijk mate geslonken is. Wellicht dat daar ook het hoge zelfmoordcijfer onder homo's mee verklaard kan worden. Men is in mindere mate opgewassen tegen de realiteit dan degenen wiens weerstandsvermogen on- of minder sterk is aangetast).

Denk trouwens dat een en ander ook relevant is inzake de vermaledijde Islamisering van het Westen.
De veel grotere mate van acceptatie van homoseksualiteit in het westen heeft dermate grote gevolgen voor de volksweerstand, dat de Islamieten, die zich in principe niet aan het kwalijke genoegen van homoseksualiteit overgeven, alsmaar verder in de niet voldoende weerstand meer bezittende westerse maatschappij kunnen binnendringen.
(Iets soortgelijks dus als zich voordoet met betrekking tot alcoholgebruik).
-
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Wanneer 'n homoseksueel echter z'n geaardheid met name ook bij contacten met hetero's volkomen voor zich houdt en op geen enkele wijze opdringt aan de ander, dan liggen de zaken heel wat anders.

Ah, dus je mag wel homo zijn, als je maar in de kast blijft... Hoe werkt dat dan? Mag je t als homoseksuele man niet over je man of vriend hebben met een hetero?

Quote:
Hij kan dan heel in het algemeen bijvoorbeeld aangeven dat homoseksualiteit volgens hem strijdig is met de wetten van de natuur en net als de meeste andere gedragswijzen die strijdig zijn met de natuur kwalijke gevolgen heeft voor de gezondheid.

Kan ie aangeven, maar hij kon niet meer ongelijk hebben. Ook in het dierenrijk komt homoseksualiteit voor.

Quote:
Met name het weerstandsvermogen schijnt erdoor aangetast te worden. (AIDS is dan ook 'n ziekte die vat krijgt op iemand wiens weerstandsvermogen in aanzienlijk mate geslonken is.

In de westerse wereld is de meerderheid van de besmettingen met hiv inderdaad onder homo's. In de rest van de wereld is het echter in overgrote meerderheid bij hetero's.

Edit Weerwoord Beheer: Reactie op de persoon verwijderd

Quote:
dat de Islamieten, die zich in principe niet aan het kwalijke genoegen van homoseksualiteit overgeven,
-

Hahah, je maakt een grapje toch?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Kan ie aangeven, maar hij kon niet meer ongelijk hebben. Ook in het dierenrijk komt homoseksualiteit voor..

Het dierenrijk is toch geen natuur meer. Ook daar is de situatie door toedoen van de mens tot op zekere hoogte onnatuurlijk.
Royy schreef:
In de westerse wereld is de meerderheid van de besmettingen met hiv inderdaad onder homo's. In de rest van de wereld is het echter in overgrote meerderheid bij hetero's..

Zal wel, maar daar zijn dan ook vrijwel geen homo's.

Quote:
Wellicht dat daar ook het hoge zelfmoordcijfer onder homo's mee verklaard kan worden. Men is in mindere mate opgewassen tegen de realiteit dan degenen wiens weerstandsvermogen on- of minder sterk is aangetast).

Royy schreef:
Misschien moeten we jou als vruchtarier ook eens geestesziek verklaren en naar een therapie sturen om er vanaf te komen.

Ha, ha,. die Royy, dat kon ie net niet hebben; daar vliegt ie weer uit de bocht en gaat in blinde woede weer los op de persoon van 'n andere deelnemer.
Zielig mannetje dan toch opeens weer, zo'n 'in z'n kruis getaste' flikker.
Blijf on topic mafkees; en als je geen adequate reactie weet hou dan je snater.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:
Volgens mij komt jouw mening voort uit een achterhaald boek dat volgeschreven staat met achterhaalde verklaringen.

Dat is jouw mening en daar heb jij het volste recht op. Uiteraard heb ik een geheel andere mening, zelf ben ik daar wel content mee.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Maar zich uitspreken tegen 2 mensen van hetzelfde geslacht die eenzelfde liefde voor elkaar voelen als man en vrouw is zo flauw, zo laag-bij-de-grond, zo niet in overeenstemming met de bijbel, zo'n enorme dolkstoot in de rug en daardoor onacceptabel.

Tja, 't zijn nou eenmaal niet man en vrouw maar leden van dezelfde kunne.
Wanneer die handelingen plegen die man en vrouw normaal gesproken plegen in het kader van natuurlijke voortplanting, dan zijn ze heel onnatuurlijk bezig en daar kan de omgeving wel degelijk hinder van ondervinden.
Bovendien komt 't nogal 'ns voor dat dit soort personen gaat proberen om ook anderen bij hun eigenaardige spelletjes te betrekken en dan met name ook kinderen.
Dat is dan niet goed voor de volksgezondheid omdat 't die kinderen met 'n afwijkende instelling kan opzadelen.
Mogen anderen zich daar dan misschien over uitspreken?
-
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blens schreef:
Dat is jouw mening en daar heb jij het volste recht op. Uiteraard heb ik een geheel andere mening, zelf ben ik daar wel content mee.

Dat weet ik, maar jij weet niet wat je mist...

Een aardig stukje voor jou ter overdenking ...

https://www.radboudrecharge.nl/nl/artikel/de-nashville-verklaring-kaapt-bijbelteksten?fbclid=IwAR1h512SbZ4l9lkuLp0pCXOJig0iPoUvdQWWLQOwr_3JZjF51fIHkegSbhg

@ Cliff:
Ik kom even terug op wat jij eerder hier zei.
Kijk hoe deze geleerde meneer de christenen op de korrel neemt. Joden en islamieten zijn net zo rigide maar daar hoor je hem niet over. Die mogen dat vanwege de multicultuur...

Laatst aangepast door Tedje van Es op Zo Jan 13, 2019 11:14, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Uh ik doel op de Bible belt. Argument was om een vergelijking te maken hoe homo's daar worden behandeld met hoe het zou zijn als SGP'ers ook zo zouden worden behandeld in Amsterdam.

En wat helpen vlaggen en zebrapaden hieraan?

Quote:
Lekker belangrijk.

Als het niet belangrijk is, waarom dan dat opdringerige?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Die vlaggen en zebrapaden zijn een signaal van de heterowereld aan de homowereld.
Het is niet omgekeerd: dus geen drammerigheid vanuit de homowereld. De Gay Pride is drammerigheid (een specifiek deel) van de homowereld.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Het dierenrijk is toch geen natuur meer. Ook daar is de situatie door toedoen van de mens tot op zekere hoogte onnatuurlijk.

Ah ja natuurlijk, hoe kon ik t vergeten. De enige die weet wat "natuurlijk" is, zijn niet dieren, zijn niet inheemse volkeren die in de natuur leven... nee dat is Natubico, wonend in een verwarmd stenen huis en lopend op plastic schoeisel, zelf.

Quote:

Zal wel, maar daar zijn dan ook vrijwel geen homo's.

Denk je dat werkelijk? Laughing
Dat ze in mindere mate uit de kast komen, betekent niet dat ze er niet zijn...

Quote:

Ha, ha,. die Royy, dat kon ie net niet hebben; daar vliegt ie weer uit de bocht en gaat in blinde woede weer los op de persoon van 'n andere deelnemer.
Zielig mannetje dan toch opeens weer, zo'n 'in z'n kruis getaste' flikker.
Blijf on topic mafkees; en als je geen adequate reactie weet hou dan je snater.
-

T is een adequate reactie. Laten we zeggen dat jij voortaan carnivoren niet meer lastig moet vallen met jouw vruchtarisme, dat jij je vruchtarisme niet meer moet proberen op te dringen en voor jezelf moet houden. Jouw vruchtarisme is immers onnatuurlijk gedrag en vormt een gevaar voor de ontwikkeling van kinderen.
Carnivoren mogen uiteraard wel in algemene zin het onnatuurlijke gedrag van vruchtaristen afkeuren.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Geen idee, ik hang ze niet op. Wat doet t voor kwaad?

Quote:

Als het niet belangrijk is, waarom dan dat opdringerige?

Noemde jij feminisme ook opdringerig? Waarom moesten die vrouwen opeens nou allemaal zichtbaar gaan werken? Dat ze de mogelijkheid hebben is toch al voldoende?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:

Dat weet ik, maar jij weet niet wat je mist...

Jawel hoor, ik ben namelijk niet mijn hele leven christen (gelovig) geweest, ik heb een aardige tijd als jij geleefd (ongelovig). Ik weet dus exact wat ik mis: Helemaal niks! Wink

Ik sluit mij aan bij de slogan van Royy: Houdt koers!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Carnivoren mogen uiteraard wel in algemene zin het onnatuurlijke gedrag van vruchtaristen afkeuren.

Als ze er maar bij vertellen dat de meeste van hen voortijdig overlijden aan een of andere volksziekte zoals kanker, hartkwalen, diabetes, enz. en dan wel na 'n vaak langdurig, mensonwaardig, slopend ziekteproces.

(Had dit al eerder gepost maar opeens was 't foetsie; hopelijk door 'n technisch mankement)
.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

dubbel

Laatst aangepast door Tedje van Es op Zo Jan 13, 2019 12:10, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blens schreef:
Jawel hoor, ik ben namelijk niet mijn hele leven christen (gelovig) geweest, ik heb een aardige tijd als jij geleefd (ongelovig). Ik weet dus exact wat ik mis: Helemaal niks!

Dus jij hebt een achterhaald boek met achterhaalde dogma's nodig om te kunnen functioneren? Als dat zo is dan mis je toch wat?

Natubico schreef:
Hij is dus volkomen vrij om voor zich persoonlijk homoseksualiteit niet te accepteren.
Zo ook is eenieder vrij om in de persoonlijke sfeer contacten met homo's te vermijden.

Het is heel simpel: je hoeft persoonlijk homofielen niet te accepteren, zolang je het maatschappelijk niet in praktijk brengt is dat geen probleem.
Er nog helemaal van afgezien dat men behoorlijk achterloopt als men anno 2019 nog iets tegen homofielen heeft.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Royy schreef:
Maar zich uitspreken tegen 2 mensen van hetzelfde geslacht die eenzelfde liefde voor elkaar voelen als man en vrouw is zo flauw, zo laag-bij-de-grond, zo niet in overeenstemming met de bijbel, zo'n enorme dolkstoot in de rug en daardoor onacceptabel.

Tja, 't zijn nou eenmaal niet man en vrouw maar leden van dezelfde kunne.
Wanneer die handelingen plegen die man en vrouw normaal gesproken plegen in het kader van natuurlijke voortplanting, dan zijn ze heel onnatuurlijk bezig en daar kan de omgeving wel degelijk hinder van ondervinden.
Bovendien komt 't nogal 'ns voor dat dit soort personen gaat proberen om ook anderen bij hun eigenaardige spelletjes te betrekken en dan met name ook kinderen.
Dat is dan niet goed voor de volksgezondheid omdat 't die kinderen met 'n afwijkende instelling kan opzadelen.
Mogen anderen zich daar dan misschien over uitspreken?
-

En als man en vrouw alleen maar neuken met de bedoeling om zich voort te planten, dan heeft de omgeving daar 10 miljoen keren meer last van. Overbevolking dus, nog meer dieren slachten dus.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Er nog helemaal van afgezien dat men behoorlijk achterloopt als men anno 2019 nog iets tegen homofielen heeft.

Achterlopen bij bepaalde gangbare ontwikkelingen hoeft in de verste verte niet verkeerd te zijn.

In bepaalde maatschappelijke kringen is bijvoorbeeld het gebruik van coke inmiddels al meer de regel dan 'n uitzondering.
Wanneer iemand daar nog altijd niet aan meedoet dan lijkt hij achter te lopen, maar heeft hij in feite 'n voorsprong, omdat hij niet mee is afgezakt naar het niveau waarop het ongezonde drugsgebruik heel gewoon is.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
En als man en vrouw alleen maar neuken met de bedoeling om zich voort te planten, dan heeft de omgeving daar 10 miljoen keren meer last van. Overbevolking dus, nog meer dieren slachten dus.

Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is zeker ook niet natuurlijk en heeft dan ook veelal ongunstige gevolgen voor de gezondheid (d.a.ongewenste bijwerkingen van de pil).
Maar als die niet gebruikt worden dan zal de natuur er wel voor zorgen dat het teveel aan geboortes wordt gecorrigeerd. In de eerste plaats door middel van kinderziektes, maar verder ook indien nog nodig door voedseltekort en ziektes op iets oudere leeftijd.
Alleen jammer dat dit dan weer in veel landen op een onnatuurlijke wijze tegengegaan wordt door middel van inentingen, voedselhulp en gezondheidszorg van hoog niveau.

Maar over dieren slachten gesproken; al bij al zit (volgens sommigen ) dáár nou juist de oorzaak van alle toestanden met ook seksueel afwijkend gedrag.
Dierlijk voedsel vergroot het libido enorm; men heeft bij wijze van spreken na elke maaltijd behoefte aan dat soort ontspanning. Aangezien op die manier het normale man-vrouw gedoe al snel 'n sleur wordt en/of niet meer haalbaar, gaat men zoeken naar uitwegen, die men dan vind in allerlei perversiteiten.

Eet men daarentegen alleen wat men van nature kán eten omdat de natuur het hapklaar aanbiedt, dan is er niets aan het handje en blijft alles mooi harmonisch in de plooi.

(Ben er dit keer niet zelf over begonnen toch? Maar ja, 'n panacee heeft nou eenmaal 'n heilzaam effect bij álle kwalen).
-
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Als ze er maar bij vertellen dat de meeste van hen voortijdig overlijden aan een of andere volksziekte zoals kanker, hartkwalen, diabetes, enz. en dan wel na 'n vaak langdurig, mensonwaardig, slopend ziekteproces.

(Had dit al eerder gepost maar opeens was 't foetsie; hopelijk door 'n technisch mankement)
.
-

Nou begin je weer Natubico! Hadden we niet gezegd dat jij best vruchtarier mag zijn, maar dat je moet kappen met die onzin aan carnivoren op te dringen?

Of... dicht jij jezelf meer vrijheden toe dan jij andere mensen wenst te geven?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Blens schreef:

Ik sluit mij aan bij de slogan van Royy: Houdt koers!

Denk alleen dat we nogal een andere koers bedoelen...

Maar vertel eens Blens. Wat zou jij er van vinden als het aantal zelfmoorden onder SGP'ers in Amsterdam 5x zo hoog als gemiddeld zou zijn omdat ze door hun omgeving worden afgewezen? Wat zou jij er van vinden als SGP'ers in Amsterdam dringend zou worden geadviseerd om in een praatgroep te gaan om van hun dwaling af te komen?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
@ Cliff:
Ik kom even terug op wat jij eerder hier zei.
Kijk hoe deze geleerde meneer de christenen op de korrel neemt. Joden en islamieten zijn net zo rigide maar daar hoor je hem niet over. Die mogen dat vanwege de multicultuur...

Discussiëren over bijbelteksten levert niets op naar mijn mening. Ik vind het totaal onzinnig: iedereen interpreteert er maar wat op los.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Natubico
Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is zeker ook niet natuurlijk en heeft dan ook veelal ongunstige gevolgen voor de gezondheid (d.a.ongewenste bijwerkingen van de pil).

En wat als een een18 jarige puber een alleenstaande 50 jarige tante als voorbehoedsmiddel vraagt, en beiden aan hun trekken komen ?
Is dan sprake van onnatuurlijk of verderfelijke zedeloze moraal ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Zo Jan 13, 2019 15:18, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Die vlaggen en zebrapaden zijn een signaal van de heterowereld aan de homowereld.
Het is niet omgekeerd: dus geen drammerigheid vanuit de homowereld. De Gay Pride is drammerigheid (een specifiek deel) van de homowereld.

Ik zit op beide signalen totaal niet te wachten.

Het uitdragen van waarden doe je maar zelf, als persoon. Ik accepteer homo's zonder problemen, maar ik ga mijn acceptatie niet opdringen of zelf propageren aan anderen.

Stel nou eens dat andere groeperingen ook hun waarden gaan uitdrukken (moslims, joden, pedo's, maakt mij het uit wie) in zebrapaden en vlaggen. Ik zit daar niet op te wachten. Zeker niet wanneer dat ook nog eens vanuit overheidswege gebeurt.... zit jij te wachten op een islamitisch zebrapad? Of een joodse vlag op het gemeentehuis? Ik niet!

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2019 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Noemde jij feminisme ook opdringerig?

Ja!

Quote:
Waarom moesten die vrouwen opeens nou allemaal zichtbaar gaan werken?

Waarom moeten homo's ineens zichtbaar gaan werken?

Volgens mij moet gewoon iedereen die kan werken, om zo bij te dragen en zichzelf te kunnen voorzien in onderhoud. Al is het een paarse travestiet. Maakt mij het uit.

Quote:
Dat ze de mogelijkheid hebben is toch al voldoende?

???

Overigens zie ik geen feministische zebrapaden en vlaggen op het gemeentehuis.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie