Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

En waar blijft mijn hetero-vlag? Ik ben, net als ongeveer 95% van de Nederlandse bevolking, overtuigd hetero. Ik voel met gekwetst Very Happy

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, de Trouw heeft er wel een stukje over... wat een anti-Rusland krant is dat toch:

https://www.trouw.nl/home/russische-heterovlag-moet-regenboog-doen-verdwijnen~a941efc3/

Deze hele alinea is in ieder geval nepnieuws:

Rusland riep 'homopropaganda' al in 1993 een halt toe. Destijds stelde de Russische regering een verbod in tegen homopropaganda "om kinderen te beschermen voor de ontkenning van traditionele familiewaarden". Het homohuwelijk is in Rusland ook illegaal.

Het homohuwelijk is niet illegaal. Er staat niets over in de wet. Het wordt gewoonweg niet erkend, dat is iets heel anders. En er is ook geen homopropaganda verbod uit 1993 of welk jaar dan ook.

Maar goed, er is dus wel een heterovlag. Meerdere zelfs. In Canada is er ooit een dorpje geweest wat een heterovlag heeft durven voeren:

Residents in a central New Brunswick village are seeking an apology from officials who allowed a "straight pride" flag to be raised in the centre of town.

The appearance of the flag, which was taken down after almost a full day, was met with outrage from some residents, but the man who helped raise it says it wasn't meant to hurt the LBGT community of Chipman, a village of some 1,100 people, about 60 kilometres east of Fredericton.

https://www.cbc.ca/news/canada/new-brunswick/straight-pride-flag-1.4872572

Dus een hetero-vlag mag absoluut niet Blensk... de hele wereld valt direct over je heen!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Waar kan ik'm bestellen!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Blens schreef:
Nederland gaat gebukt onder de progressieve geldingsdrang van een massieve homolobby. Deze lobby wordt gesteund door de Nederlandse regering die in woord en daad aangeeft dat Nederland de homo(seksuele) medemens en zijn overtuiging m├│├ęt accepteren. Iedereen is immers 'gelijk', aldus minister Ingrid van Engelshoven.

Ja Blens, zolang homojongeren, met name in gemeenschappen waar homoseksualiteit sterk wordt afgekeurd, 5x vaker een poging tot zelfmoord doen... hebben we toch wel een probleempje, vind je niet?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik ontken niet dat er geen problemen zijn, erken je mijn punt?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Blens schreef:
En waar blijft mijn hetero-vlag? Ik ben, net als ongeveer 95% van de Nederlandse bevolking, overtuigd hetero. Ik voel met gekwetst Very Happy

Verhip, die ontbreekt. Werk aan de winkel voor de Dokkummer Vlaggencentrale

Idea

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Icesurfer schreef:
Waarom die shitstorm ? Het betreft " de vrijheid van meningsuiting " !

Natuurlijk. Niemand zegt ook dat hij dit niet mag zeggen, maar als hij die vrijheid heeft dan hebben anderen de vrijheid om daarop te reageren.

Blens schreef:
Nederland gaat gebukt onder de progressieve geldingsdrang van een massieve homolobby.

Dat komt omdat er nog altijd minkukels zijn die iets tegen homo's hebben.

Quote:
Deze lobby wordt gesteund door de Nederlandse regering die in woord en daad aangeeft dat Nederland de homo(seksuele) medemens en zijn overtuiging m├│├ęt accepteren.

Klopt, dat is grondwettelijk bepaald: jij moet homofielen accepteren net als dat je religieuzen moet accepteren.

Quote:
Dat het hier gaat om een grote minderheid die een mening/overtuiging heeft die botst met de gewoonten/overtuiging van een andere grote minderheid, wordt maar wat graag verzwegen.

Onzin. Het gaat helemaal niet om minderheden die tegenover elkaar staan. Waar het om gaat is dat homofilie geaccepteerd dient te worden en dat homofielen niet gediscrimineerd dienen worden, dus ook die die minderheid die anti-homo is.

Quote:
Ik heb ook een mening en een overtuiging en heb daar geen verklaring voor nodig.

Volgens mij komt jouw mening voort uit een achterhaald boek dat volgeschreven staat met achterhaalde verklaringen.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Jan 11, 2019 17:24, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

http://deatheist.nl/index.php/artikelen/649-wil-de-echte-god-alstublieft-opstaan

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Klopt, dat is grondwettelijk bepaald: jij moet homofielen accepteren net als dat je religieuzen moet accepteren.

Oh, en waar in de grondwet staat dit precies? Je zal het wel weer symbolisch bedoelen, maar acceptatie dwing je niet juridisch af. Je kunt hooguit iets doen tegen discriminatie, maar wanneer groep A zegt dat ze niets van homo's moeten hebben, ga je de acceptatie binnen groep A nooit juridisch afdwingen.

Quote:
Waar het om gaat is dat homofilie geaccepteerd dient te worden en dat homofielen niet gediscrimineerd dienen worden, dus ook die die minderheid die anti-homo is.

Ik blijf dat een lastig punt vinden.

Homoseksualiteit als 'normaal' of 'geaccepteerd' beschouwen, is een overtuiging van iemand. Waar ik het overigens mee eens ben, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zie het als mijn persoonlijke overtuiging. Ik zou die niet aan iemand anders op willen leggen, en zeker niet vanuit de overheid.

Dan ga je toch bepalen wat mensen moeten vinden. Volgens mij werkt dat averechts.

Quote:
Volgens mij komt jouw mening voort uit een achterhaald boek dat volgeschreven staat met achterhaalde verklaringen.

En dat is ieders recht nog steeds. Net als dat jij daar weer op in mag hakken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Oh, en waar in de grondwet staat dit precies?

Moet ik jou dat uitleggen? Shock
In onze grondwet staat dat iedereen ongeacht geloof, geslacht, seksuele geaardheid, ras of wat dan ook gelijk is.

Quote:
Ik blijf dat een lastig punt vinden.

Ik niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik door de haast obscene vertoning van de gay-scene in onze arrogante k*thoofdstad prik en me daar niets van aantrek, 90% van de homo's zijn namelijk gewone mensen.

Quote:
Dan ga je toch bepalen wat mensen moeten vinden. Volgens mij werkt dat averechts.

Dat werkt alleen averechts bij tegenstanders.

Quote:
En dat is ieders recht nog steeds. Net als dat jij daar weer op in mag hakken.

Ja natuurlijk. Dat zeg ik toch ook? Dus als een religieuze met achterhaalde standpunten aan komt kakken mag ik hem een veeg uit de pan geven. Dat is namelijk mijn vrijheid.

Waar het uiteindelijk om gaat is dat een homofiel net zoveel rechten moet hebben als een religieuze of als een antichrist.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Blens schreef:
Ik ontken niet dat er geen problemen zijn, erken je mijn punt?

Welk punt?

Dat er een sterke homolobby is? Me dunkt, er is een evenzo sterke orthodox-protestante lobby, zeker in bepaalde gebieden in dit land.

Hoeveel orthodox-protestanten in Amsterdam plegen eigenlijk zelfmoord omdat ze compleet de grond in worden getrapt door hun omgeving om wie ze zijn?
Hoeveel praatgroepen en therapieen zijn er in Amsterdam om orthodox-protestanten van hun dwaling af te helpen?

Ik heb veel respect voor het orthodox-protestantisme. Prima als ze zich tegen promiscue gedrag uitspreken, hun goed recht.
Maar zich uitspreken tegen 2 mensen van hetzelfde geslacht die eenzelfde liefde voor elkaar voelen als man en vrouw is zo flauw, zo laag-bij-de-grond, zo niet in overeenstemming met de bijbel, zo'n enorme dolkstoot in de rug en daardoor onacceptabel.

Laatst aangepast door Royy op Vr Jan 11, 2019 18:19, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
In onze grondwet staat dat iedereen ongeacht geloof, geslacht, seksuele geaardheid, ras of wat dan ook gelijk is.

Gelijk behandeld moet worden. Niemand is gelijk.

En er staat echter niets over acceptatie.

Ik zie acceptatie als een sociaal begrip.

Quote:
Ik niet. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik door de haast obscene vertoning van de gay-scene in onze arrogante k*thoofdstad prik en me daar niets van aantrek, 90% van de homo's zijn namelijk gewone mensen.

Die mening deel ik zeker.

Quote:
Dat werkt alleen averechts bij tegenstanders.

Dat bedoel ik ook.

Quote:
Waar het uiteindelijk om gaat is dat een homofiel net zoveel rechten moet hebben als een religieuze of als een antichrist.

En een pedofiel Smile

Er is voor seksuele voorkeur eigenlijk maar ├ę├ęn regel: doe geen zaken die de ander niet wilt. Als je dat goed juridisch vast kan leggen, dan mag er een heleboel meer dan waar we ons nu zorgen over maken.

Laatst aangepast door Cliff op Vr Jan 11, 2019 18:19, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoeveel orthodox-protestanten in Amsterdam plegen eigenlijk zelfmoord omdat ze compleet de grond in worden getrapt door hun omgeving om wie ze zijn?
Hoeveel praatgroepen en therapieen zijn er in Amsterdam om orthodox-protestanten van hun dwaling af te helpen?

Maar als therapie├źn en praatgroepen de regel worden voor vlaggen en zebrapaden dan ga ik me echt grote zorgen maken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar als therapie├źn en praatgroepen de regel worden voor vlaggen en zebrapaden dan ga ik me echt grote zorgen maken.

??

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Dat er een sterke homolobby is? Me dunkt, er is een evenzo sterke orthodox-protestante lobby, zeker in bepaalde gebieden in dit land.

Daar komt nog bij dat de homolobby, in tegenstelling tot de orthodox-protestante lobby, volledig in haar recht staat.

Quote:
Ik heb veel respect voor het orthodox-protestantisme. Prima als ze zich tegen promiscue gedrag uitspreken, hun goed recht.

Ik heb daar geen respect voor, ik vind dat achterlijk en verachtelijk.

Cliff schreef:
Gelijk behandeld moet worden. Niemand is gelijk.

Whatever. Je weet precies wat ik bedoel.
Laat ik het omdraaien: gelovigen achten zich meer gelijk dan anderen. Zo goed?

Quote:
En er staat echter niets over acceptatie.

O, er staat niet dat ik het recht dat kerken hebben op hun bestaan moet accepteren? Dus ik kan ze met een gerust hart in de fik steken? Kom nou toch!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

Daar komt nog bij dat de homolobby, in tegenstelling tot de orthodox-protestante lobby, volledig in haar recht staat.

Quote:

Ik heb daar geen respect voor, ik vind dat achterlijk en verachtelijk.

Dat mag je van mij vinden hoor. Net zoals iemand mag vinden dat ik een vieze vuile pot ben, of mannenhater of wat dan ook.
Wat deze vent zegt, moet hij gewoon kunnen zeggen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zeg ik ergens dat iemand iets niet mag vinden en niet mag zeggen? Van der Staaij en de zijnen mogen van mij alles vinden en zeggen.
Op mijn beurt mag ik van der Staaij en de zijnen, om wat zij vinden en zeggen, achterlijk vinden.

Maar nou komt het:
Als het aan van der Staaij en de zijnen zou liggen dan zouden ze homofilie verbieden. Ze zouden namelijk best een stapje verder willen gaan dan alleen maar iets vinden.
Ik wil niets verbieden, zelfs niet religieuze idioten als van der Staaij en de zijnen...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Belachelijk toch? Stel, iemand wil heterosexualiteit verbieden? Toch om je te bescheuren?
Niemand kan zulke zaken verbieden, hooguit strafbaar maken. Zelfs in landen waar hele enge religieuze wetten zijn, lopen er nog genoeg homo's rond.

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
??

Jij draagt dit als argument aan Royy:

Royy schreef:

Worden homo's nog compleet de grond in getrapt door hun omgeving om wie ze zijn? De homo-acceptatie in Nederland is de regel. Waarschijnlijk doel je op streng religieuze culturen...

Wat denk je dat die streng religieuze culturen vinden van homovlaggen en homozebrapaden? Denk je dat ze dan ineens denken 'oh, als er zebrapaden en vlaggen zijn, zal ik het wel verkeerd zien'.

Waarom die geldingsdrang?

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Whatever. Je weet precies wat ik bedoel.

Muah, een beetje... omdat ik je ken. Maar je zegt nogal veel zaken die eigenlijk heel anders zijn dan je bedoelt dan denk ik. Zie ook dit:

Tedje van Es schreef:

Je bedoelt waarschijnlijk 'moreel recht'?

Want juridisch gezien hebben beide partijen (de homo-haters en de homo-lovers) toch echt gelijke rechten.

Quote:
Laat ik het omdraaien: gelovigen achten zich meer gelijk dan anderen. Zo goed?

Nee, ik vind dat gelovigen zichzelf vooral moreel beter vinden dan anderen. Vooral Joden trouwens, ik denk niet dat veel mensen hier een discussie met een religieuze Jood hebben gehad. Is ook lastig, want ze laten zich er niet zo snel over uit, met christenen en moslims gaat dat gemakkelijker.

Maar met joden kom je nagenoeg altijd op het punt dat zij het verkozen volk zijn van God. Ze hebben echt wel een superioriteitsgevoel.

Weet niet of ik dat overigens mag zeggen.... over religieuze christenen en moslims mag je vanalles zeggen, over religieuze joden niet... voor je het weet ben je een nazi.

Quote:
O, er staat niet dat ik het recht dat kerken hebben op hun bestaan moet accepteren? Dus ik kan ze met een gerust hart in de fik steken? Kom nou toch!

Rare redenering weer, maar we kunnen het vrij simpel oplossen Tedje. Geef even aan over welk artikel van de grondwet je het hebt en waar het woord 'acceptatie' staat.

Dan zijn we er zo uit.

En nee, je mag niet alles in de fik steken wat niet genoemd wordt Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Belachelijk toch? Stel, iemand wil heterosexualiteit verbieden? Toch om je te bescheuren?
Niemand kan zulke zaken verbieden, hooguit strafbaar maken. Zelfs in landen waar hele enge religieuze wetten zijn, lopen er nog genoeg homo's rond.

Dat is m.i. een verkeerd uitgangspunt; hetero is de norm en op die norm werd eeuwenlang een samenleving gebouwd waarin homofilie verboden en zelfs strafbaar was.
We hebben dit inmiddels afgeschaft maar dan blijken er nog steeds een paar minkukels te zijn die dat niet begrijpen willen.

Cliff schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk 'moreel recht'?

En ook wettelijk. Religieuzen mogen homofilie niet verbieden omdat de wet boven de kerk staat en aan de andere kant mag er wel een lobby gevoerd worden voor de emancipatie van homofilie.

Quote:
Nee, ik vind dat gelovigen zichzelf vooral moreel beter vinden dan anderen.

Dan bedoelen we hetzelfde.

Quote:
Maar met joden kom je nagenoeg altijd op het punt dat zij het verkozen volk zijn van God. Ze hebben echt wel een superioriteitsgevoel.

Het blijkt altijd maar weer dat er grotere gekken bestaan dan mij. Smile

Quote:
Weet niet of ik dat overigens mag zeggen.... over religieuze christenen en moslims mag je vanalles zeggen, over religieuze joden niet... voor je het weet ben je een nazi.

Dat mag je ook niet over moslims zeggen. Moslims zijn precies dezelfde pain in the ass dan joden (Niet gek ook want het zijn buren van elkaar).

Quote:
Rare redenering weer, maar we kunnen het vrij simpel oplossen Tedje. Geef even aan over welk artikel van de grondwet je het hebt en waar het woord 'acceptatie' staat.

Het woord acceptatie staat er niet, maar het grondwetsartikel over gelijke rechten voor iedereen komt erop neer dat je de andere dient te accepteren.

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En ook wettelijk. Religieuzen mogen homofilie niet verbieden

Homofilie mag ook religie niet verbieden Tedje.

Quote:
omdat de wet boven de kerk staat en aan de andere kant mag er wel een lobby gevoerd worden voor de emancipatie van homofilie.

Je vergelijkt verbieden met 'lobby voeren'. Beide kanten mogen lobbyen, geen van beiden mogen de ander verbieden. Gelijke rechten dus.

Quote:
Het woord acceptatie staat er niet

Exact.

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Worden homo's nog compleet de grond in getrapt door hun omgeving om wie ze zijn? De homo-acceptatie in Nederland is de regel. Waarschijnlijk doel je op streng religieuze culturen...

Uh ik doel op de Bible belt. Argument was om een vergelijking te maken hoe homo's daar worden behandeld met hoe het zou zijn als SGP'ers ook zo zouden worden behandeld in Amsterdam.

Quote:
Wat denk je dat die streng religieuze culturen vinden van homovlaggen en homozebrapaden? Denk je dat ze dan ineens denken 'oh, als er zebrapaden en vlaggen zijn, zal ik het wel verkeerd zien'.

Waarom die geldingsdrang?

Lekker belangrijk.

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Homofilie mag ook religie niet verbieden Tedje.

Dat doen homofielen toch ook niet? Juist het omgekeerde is het geval.

Quote:
Je vergelijkt verbieden met 'lobby voeren'. Beide kanten mogen lobbyen, geen van beiden mogen de ander verbieden.

Nee dat doe ik niet.
Ik zeg dat je mag vinden dat homofilie niet goed is, maar je mag geen lobby voeren om het verboden te krijgen. Je mag echter gerust een lobby voeren voor de emancipatie en acceptatie van homofilie.

Tedje van Es schreef:
Het woord acceptatie staat er niet
Cliff schreef:
Exact.

Maar wat in die wet staat betekent wel dat iedereen homofielen maatschappelijk dient te accepteren, net als dat iedereen religieuzen dient te accepteren.

Royy schreef:
Uh ik doel op de Bible belt. Argument was om een vergelijking te maken hoe homo's daar worden behandeld met hoe het zou zijn als SGP'ers ook zo zouden worden behandeld in Amsterdam.

Precies! Zoals SGP-ers homo's behandelen willen ze zelf niet behandeld worden.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie