Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:
De kinderen van 1 mijner nazaten kregen voor de tijd van Trump,s verkiezing op school te horen dat er in Amerika een soort boeman, Trump geheten, meedeed aan de presidentsverkiezing.
Uitgebreide narigheid van zijn eventuele verkiezing werden via stencils aan de kinderschaar meegedeeld. Maar de kinderen konden wel rustig gaan slapen, want zelfs in Amerika was de bevolking niet zo dom om voor een idioot te kiezen, spraken de leerkrachten.
Mijn nazaat, die zich nooit in dit soort onzin had verdiept, maakte zich kwaad over deze links georiënteerde politieke sturing, en vroeg na de verkiezing van Trump om zo,n stencil aan de lerares.
Die waren per ongeluk in de papierversnipperaar beland volgens het hoofd der school.
Zulke politieke sturing al van peuters moet volgens mij meteen worden verboden.
Nu lopen weer duizenden schoolkinderen opgestookt door volwassenen in Brussel te protesteren over het klimaat, Welk klimaat wordt hier bedoeld. De voorgekookte versie van de leerkrachten wellicht?

In de bijbel staat ook iets geschreven over mensen die slechts de splinter in andermans oog zien én veroordelen terwijl diezelfde mensen de balk in hun eigen oog niet eens opmerken.
Zou je het ook hier neerschrijven als jouw nazaat kritiek had op jouw levensvisie?
Ik weet bijna zeker van niet.

Het heeft niks met mijn levensvisie te maken. Maar die linksdraaien juffrouwen dringen HUN levensvisie op aan die nog onbedorven kinderen. Dat is het voorrecht van hun ouders en niet van een invaljuffrouw.
Op het ogenblik worden kinderen aangepraat ingezet in Belgie zogenaamd voor het klimaat. Deze bloedjes denken dat ze door met de hen aangeprate leuzen de wereld gaan redden, terwijl ze alleen hun leerkrachten napraten.
Klimaat wetenschap is een zeer ingewikkelde materie. Denkt iemand op de wereld dat die door derden ingezette kinderen wel snappen waar ze het over hebben

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik hoorde recentelijk een nieuwjaarstoespraak van een onderwijsbestuurder die het had over het afschaffen van alle plastic bekertjes, het zorgen dat 'onze leerlingen' goede 'wereldburgers' zouden worden met respect voor andere culturen, etc. etc. etc.

Het was alsof ik op een GroenLinks congres was beland.

Ook hier geldt voor mij: mag het alsjeblieft allemaal wat neutraler? Kennis overdragen moet je proberen zo objectief mogelijk te doen, en de eventuele conclusies uit die kennis moet je vooral overlaten aan leerlingen en niet aan docenten.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

Tijdens de verkiezingen preekte christelijke scholen dat Trump abortus verbood, elk leven een geschenk van god dus heilig was en Trump een uitstekende president, maar iedereen die niet god geloofde complete gevaarlijke idioten waren - zoals gevaarlijke Mexicanen.

Scholen die onschuldige kleutertjes op grond van Bijbelse grondslag les geven moesten ook worden verboden en gesloten, waardevrije scholen verminken geen mensen bij leven, maar laten op 12 jarige leeftijd zelf kiezen wie/wat zij geloven.

Ik weet niet waar u uw meningen over Trump en christelijke scholen hebt opgediept, Maar ik heb nog nooit een leerkracht op Trump horen pochen.
Al mijn nazaten zitten op chr scholen omdat die, wat kwaliteit betreft landelijk via steekproeven tot de beste behoren.
Daarnaast zit ik, zeker op verjaardagen tussen horden figuren uit het onderwijs, en ik heb daar nog nooit iemand aangetroffen die pochte op Trump.
Een leuk weetje. 90% van het onderwijzend personeel blijkt altijd tot het vrouwelijk geslacht te behoren.

Daarnaast weet ik geen wettelijk verbod dat de mening van tegenstanders van abortus verbiedt. Men is niet verplicht het met uw mening eens te zijn, evenmin met die van uw tegenstanders.

Blijkbaar toch niet de beste scholen dan, want anders zouden jouw nazaten niet geïndoctrineerd worden door linksdraaiende juffies.
En een schoolhoofd dat 'per ongeluk' stencils in een versnipperaar laat vallen?
Er is toch geen hond die jou nog serieus neemt met je verzinsels.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:
10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

Tijdens de verkiezingen preekte christelijke scholen dat Trump abortus verbood, elk leven een geschenk van god dus heilig was en Trump een uitstekende president, maar iedereen die niet god geloofde complete gevaarlijke idioten waren - zoals gevaarlijke Mexicanen.

Scholen die onschuldige kleutertjes op grond van Bijbelse grondslag les geven moesten ook worden verboden en gesloten, waardevrije scholen verminken geen mensen bij leven, maar laten op 12 jarige leeftijd zelf kiezen wie/wat zij geloven.

Ik weet niet waar u uw meningen over Trump en christelijke scholen hebt opgediept, Maar ik heb nog nooit een leerkracht op Trump horen pochen.
Al mijn nazaten zitten op chr scholen omdat die, wat kwaliteit betreft landelijk via steekproeven tot de beste behoren.
Daarnaast zit ik, zeker op verjaardagen tussen horden figuren uit het onderwijs, en ik heb daar nog nooit iemand aangetroffen die pochte op Trump.
Een leuk weetje. 90% van het onderwijzend personeel blijkt altijd tot het vrouwelijk geslacht te behoren.

Daarnaast weet ik geen wettelijk verbod dat de mening van tegenstanders van abortus verbiedt. Men is niet verplicht het met uw mening eens te zijn, evenmin met die van uw tegenstanders.

Blijkbaar toch niet de beste scholen dan, want anders zouden jouw nazaten niet geïndoctrineerd worden door linksdraaiende juffies.

We gaan weer terug naar het onderwerp. Heeft u wel eens op een willekeurige school een juffrouw op Trump horen pochen, of op Wilders/Baudet Ik had eigenlijk moeten schrijven bij juffrouwen CU/linksdraaiend.
Toch heeft de helft in de VS op Trump gestemd. Hebben de Trumpstemmers soms niet zo,n grote bek als de stemmers ter linkerzijde? Is dat in ons lieve landje soms ook het geval?
Ik heb persoonlijk niks met Trump en ik mag hier ook niet op hem stemmen, maar het lijkt dat de helft van de Amerikanen erg tevreden met hem zijn. Ondanks massale afkeuring via de media.
Hier in dit land hangen mogelijk via peilingen zo,n 40 kamerzetels de richting van Wilders/Baudet aan. Ik ben nog nooit iemand in het onderwijs tegengekomen die openlijk Wilders/Baudet aanhingen.
Toch raar!

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Hier in dit land hangen mogelijk via peilingen zo,n 40 kamerzetels de richting van Wilders/Baudet aan. Ik ben nog nooit iemand in het onderwijs tegengekomen die openlijk Wilders/Baudet aanhingen. Toch raar!

Dat is niet raar. De politiek correcte dictatuur, die veelal vanuit de linkse hoek komt, maakt dat deze mensen hun mond niet open doen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
De kinderen van 1 mijner nazaten kregen voor de tijd van Trump,s verkiezing op school te horen dat er in Amerika een soort boeman, Trump geheten, meedeed aan de presidentsverkiezing.
Uitgebreide narigheid van zijn eventuele verkiezing werden via stencils aan de kinderschaar meegedeeld. Maar de kinderen konden wel rustig gaan slapen, want zelfs in Amerika was de bevolking niet zo dom om voor een idioot te kiezen, spraken de leerkrachten.
Mijn nazaat, die zich nooit in dit soort onzin had verdiept, maakte zich kwaad over deze links georiënteerde politieke sturing, en vroeg na de verkiezing van Trump om zo,n stencil aan de lerares.
Die waren per ongeluk in de papierversnipperaar beland volgens het hoofd der school.
Nu lopen weer duizenden schoolkinderen opgestookt door volwassenen in Brussel te protesteren over het klimaat, Welk klimaat wordt hier bedoeld. De voorgekookte versie van de leerkrachten wellicht?

Wat een rare school is dat toch, waar die nazaten van u op zitten. U heeft het er al eerder over gehad, dat ze daar zo links geindictrineerd worden. Haal ze eraf, en stuur ze naar een andere school. Mijn nazaten zitten ook op school, en hebben totaal niet dezelfde ervaring als die van u. Dus stuur ze naar de mijne zou ik zeggen.

Wat die schoolkinderen in Brussel betreft denk ik dat 95% nauwelijks weet waar het over gaat en alleen meeloopt om zo "legitiem" te kunnen spijbelen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 13:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Wat die schoolkinderen in Brussel betreft denk ik dat 95% nauwelijks weet waar het over gaat en alleen meeloopt om zo "legitiem" te kunnen spijbelen.

Wat door de politiek overigens ontkend wordt, die juicht het toe dat de jeugd zo betrokken is (lees: deze actie komt de politiek heel goed uit om ons alles door de strot te kunnen rammen).

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:

Wat door de politiek overigens ontkend wordt, die juicht het toe dat de jeugd zo betrokken is (lees: deze actie komt de politiek heel goed uit om ons alles door de strot te kunnen rammen).

Klopt, mee eens. Als die scholieren hadden gespijbeld om de straat op te gaan als protest tegen alle milieumaatregelen, had de politiek heel anders gereageerd.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Uit: Verhalenbundel "De Dikke Duim"
Auteur : P.Oendert
(Fantasy schrijver)

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

1 mijner nazaten volgt, uit verveling denk ik, een universitaire opleiding Kunst/geschiedenis.
Daarin wordt extra benadrukt wat een stelletje barbaarse slavenhalers onze voorouders waren. Jan Pieterz Koen was blijkbaar een der ergste, maar Maarten van Rossum of van Riebeek moet je ook niet uitvlakken.
Geschiedenisles behoort op scholen de kinderen mee te delen dat in 1600 de slag bij Nieuwpoort plaatsvond, en dat in 754 Bonifatius door de Dokkummers werd vermoordt.
Die leraren hoeven mijn kinderen niet mee te delen waarom die arme Bonifatius door die ultra-rechtse Friezen werd vermoordt. Dat kan ik het kroost zelf wel uitleggen en of Wilders volgens het juffrouwendom ultra-rechts is net als Trump, brengen we hen zelf wel aan het verstand.
We hoeven de meningen van de juffrouwen niet te weten. Die dames moeten onze kinderen rekenen en taal bijbrengen, inclusief breuken. Wereld beschouwing bijbrengen kunnen we zelf wel.

Het onderwijspeil is in jaren niet zo gestuurd-laag geweest.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:
10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

We gaan weer terug naar het onderwerp. Heeft u wel eens op een willekeurige school een juffrouw op Trump horen pochen, of op Wilders/Baudet Ik had eigenlijk moeten schrijven bij juffrouwen CU/linksdraaiend.
Toch heeft de helft in de VS op Trump gestemd. Hebben de Trumpstemmers soms niet zo,n grote bek als de stemmers ter linkerzijde? Is dat in ons lieve landje soms ook het geval?
Ik heb persoonlijk niks met Trump en ik mag hier ook niet op hem stemmen, maar het lijkt dat de helft van de Amerikanen erg tevreden met hem zijn. Ondanks massale afkeuring via de media.
Hier in dit land hangen mogelijk via peilingen zo,n 40 kamerzetels de richting van Wilders/Baudet aan. Ik ben nog nooit iemand in het onderwijs tegengekomen die openlijk Wilders/Baudet aanhingen.
Toch raar!

Nee, heertje Poendert, dit is niet het onderwerp, het ging oorspronkelijk over Staay die de Nashville-verklaring ondertekende.
Jij begon nota bene zelf over een van je nazaten die door een linksdraaiend juffie wordt gehersenspoeld.
Vervolgens beweer je met het grootste gemak dat al jouw nazaten op goede christelijke scholen les hebben gekregen. En toch komt een nazaadje Razz boos thuis vanwege negatieve praatjes over Trump.
Je krijgt het zelfs voor elkaar om te beweren dat dat kind zich nooit had verdiept in deze onzin en er toch kwaad over was.
Zie je nou zelf dat jouw verhaal als los zand aan elkaar hangt?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 14:53 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Kijk eens 'voor de grap' wat het Oude Testament (het boek waar dat voor de SGP heiliger is dan de Grondwet) in petto heeft voor stoute jongens en meisjes............................. https://www.statenvertaling.net/bijbel/levi/20.html

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat dat achterlijke boek zegt weten we al vele decennia. Niets nieuws onder de zon en er gaat uit die hoek ook niets nieuws komen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.
Leviticus 20-18

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Even nog een verduidelijking over mijn stelling dat het boek (Oude Testament) voor de SGP heiliger is dan de Grondwet;
De SGP pleit voor herinvoering van de doodstraf.......... https://www.sgp.nl/standpunten/d/doodstraf#standpunt-doodstraf
Je zou bijna kippevel krijgen wanneer je de vrome Kees van der Staaij als een soort dominee achter het spreekgestoelte in de Tweede Kamer staat met zijn altijd gevouwen handen..... Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.
Leviticus 20-18

En als een man en een vrouw in het geschrift van de Heere geloven hebben ze een krankheid in hun hoofd.
tedviticus 01-19

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

En al die wetenswaardigheden boven heeft men uit het oude testament(geschiedschrijving van het Joodse volk) opgediept. omdat een meneer vd Staay alle homo,s wil omarmen.
Persoonlijk vind ik het oude testament een bijzonder goed geschreven boek, waar veel tegenwoordige schrijvers een puntje aan kunnen zuigen. Maar als Christen ben je natuurlijk een volgeling va Christus, dus alleen wat hij heeft geleerd doet er toe.
Neem bijvoorbeeld de zin. "De aarde nu was woest en ledig, duisternis was in de afgrond, en de geest Gods zweefde over de wateren". Toch prachtig verwoord, een complete scene in 1 zin.
Ik kan ook nog wel wat erotische weetjes opdoeken uit het "Hooglied" voor de liefhebbers.
Of waarheden als een koe. "Ga tot de mier gij luiaard. Ziet hare werken en wordt wijs".
Die van der Staay. Hij brengt het publiek wel tot Bijbellezen, zelfs mij.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Kijk, je hoeft echt geen profeet of theoloog te zijn, dat Jesus juist een punt heeft gezet achter met name het Oude Testament.
Hij kon er niks aan doen dat na zijn dood zo iets als een Nieuw Testament verschenen is.
Wat hij geleerd heeft, daar heb je geen boek voor nodig.

Doe een ander niet aan, wat jij niet wilt dat jouw aangedaan wordt.
Oordeel niet. Want je zult zelf ook geoordeeld worden.

Doodstraf is uit den boze.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
En al die wetenswaardigheden boven heeft men uit het oude testament(geschiedschrijving van het Joodse volk) opgediept. omdat een meneer vd Staay alle homo,s wil omarmen.
Persoonlijk vind ik het oude testament een bijzonder goed geschreven boek, waar veel tegenwoordige schrijvers een puntje aan kunnen zuigen. Maar als Christen ben je natuurlijk een volgeling va Christus, dus alleen wat hij heeft geleerd doet er toe.
Neem bijvoorbeeld de zin. "De aarde nu was woest en ledig, duisternis was in de afgrond, en de geest Gods zweefde over de wateren". Toch prachtig verwoord, een complete scene in 1 zin.
Ik kan ook nog wel wat erotische weetjes opdoeken uit het "Hooglied" voor de liefhebbers.
Of waarheden als een koe. "Ga tot de mier gij luiaard. Ziet hare werken en wordt wijs".

Kijk, meteen afschaffen die Bijbel, net zoals de Koran!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Ryan schreef:

Verbieden? Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:

Waarom zou men een bijzonder goed geschreven boek afschaffen? We gooien de werken van Herodotus ook niet weg. Via die schrijvende meneer weet ik dat de Chauchen(Friezen) op modderhopen in een overstromend landschap woonden. Ook schreef hij dat 1 der wereldwonderen bestond uit de "hangende tuinen van Babylon"
Ikzelf heb trouwens alles bij elkaar, als opgeschoten wijsneus maanden de Sprokeemten (bosmieren) bestudeerd naar bijbels voorbeeld. Daar heb ik, naast wijze lessen een hoop van opgestoken.
Moet u ook eens doen. Erg leuk, ik voerde de diertjes suikerklontjes of een dooie muis.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

HenkV schreef:

Als dat zou kunnen dan zou dat een goed idee zijn. Religie is één brok ellende.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Tedje van Es schreef:
HenkV schreef:

Als dat zou kunnen dan zou dat een goed idee zijn. Religie is één brok ellende.

Dat is dus repressieve censuur, waardoorj na publicatie een verbod of andere maatregelen tegen de publicatie worden getroffen. De stap naar preventieve censuur, waarbij toestemming nodig is eer er gepubliceerd mag worden, is dan klein. Wanneer dat is ingevoerd kun je ook maar beter je (kritische) mond houden.........

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat weet ik, Henk. Ik zei dat om mijn mening over religie te onderstrepen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Ikzelf heb trouwens alles bij elkaar, als opgeschoten wijsneus maanden de Sprokeemten (bosmieren) bestudeerd naar bijbels voorbeeld. Daar heb ik, naast wijze lessen een hoop van opgestoken.

En... noem eens een paar van die wijze lessen?

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie