Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Gefeliciteerd Weerwoord Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ha ha, omdat jij zei dat het eiland maar 200 bij 700 meter was, en je zei "een hotel" dan denk ik aan hoogbouw.

Sterker nog: ik denk dat hoogbouw verboden is voor hotels. Sowieso mag er op één eiland nooit meer dan één hotel staan. (misschien met uitzonderingen van Male zelf)

Quote:
Maar mooi die bungalows of hutten. Hoe zit het met de riolering? Ik hoop niet dat die uitkomt in de zee.

De eilanden zijn redelijk zelfvoorzienend voor wat betreft gas/water/elektriciteit. De eilanden waarop ik was hebben een watermaker (ontziltingsinstallatie). Daarbij zijn er ook nog eens 3 soorten water: drinkwater, douchewater en wc-water.

Eten wordt inderdaad aangevoerd met boten.

Riolering: wat ik begreep heel veel zeven, verdampen en verbranden. Uiteindelijke residu zal zeker de zee in gaan, kan denk ik niet anders. Gebeurt hier immers ook... en daar is de zee nog veel dieper.

Quote:
Maar een zwembad in een natuurpark vind ik overdreven, er ligt een warme oceaan voor je.

Helemaal mee eens. Ik ben dan ook nooit in zo'n zwembad. Maar.... Malediven is uitermate populair bij Italianen en die willen echt wel een zwembad. En als het even kan entertainment (wat er dus niet is zover ik weet... dus doen ze allemaal spelletjes met elkaar)

Ik heb liever een Italiaanloze vakantie dan een Rusloze vakantie, simpelweg omdat Italianen echte lawaaipapagaaien zijn. Overal moet harde muziek bij en praten, praten, praten tot ze een ons wegen. Hard ook.

Quote:
We zijn er s'nachts nog langs gereden en de leeuwinnen waren zo vol gegeten dat ze op hun rug lagen.

Ja, dat moet wel een mooi zicht zijn... ik ben echter wel een beetje rimboe moe vanwege de vele insecten. Soms wordt je letterlijk opgevreten.

Quote:
Terwijl je instinkt is om te gaan rennen maar dan pakken ze je.

Dat is bij honden ook al zo Smile

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2019 23:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blens schreef:
Wat een interessante informatie Elisabeth! Wat geweldig om te zien dat de olifant inderdaad rechtsomkeert maakt. Doet een nijlpaard/neushoorn dat ook? Ik heb wel eens gelezen dat dit één van de meest dodelijke dieren zijn.

Nou Blens, ik heb gewerkt met neushoorns in Imire. Dit zijn wezen waarvan hun moeders zijn gedood voor hun hoorns.
Ze zijn niet echt wild en gewend aan mensen en we gingen met ze lopen. Ze worden 24//7 bewaakt door mensen met wapens.
s'Nachts gaan ze in Boma's en ook daar zit de hele nacht iemand met een wapen.
Ook de 5 olifanten waren wees en de oudste is nu 40 jaar, ze zijn niet echt wild maar ze zijn niet tam.

Project Conservation: Imire Rhino & Wildlife Conservation
https://www.youtube.com/watch?v=AdLReYGOzCM

Maar in de bush zijn neushoorns gevaarlijk.
Ze hebben slechte ogen maar een scherp gehoor en ze vallen aan als ze denken dat je een gevaar bent.
Nijlpaarden doden meer mensen dan bv leeuwen of olifanten.
Nijlpaarden zijn territorial en komen aan land om te grazen.
Maar kom je tussen hen in en de rivier dan rennen dwars over je heen met een snelheid van 30 km p.u.
Karen Paolillo woont al 25 jaar met de nijlpaarden en die accepteren haar dichtbij.
Zij en haar man hebben de nijlpaarden maar ook andere dieren bijgevoerd tijdens een grote droogte in 1994 en in 2016.
Ook zij heeft een programma dat je daar kunt zijn voor 1 of 2 weken en meelopen.
Ik denk dat ik de volgende keer naar haar toega. Ze was vol geboekt in augustus.

A HIPPO LOVE STORY by Karen Paolillo
https://www.youtube.com/watch?v=L2v0Dh45Qck

Ik heb haar boek gekocht. De meeste mensen worden gedood door andere mensen en niet door dieren.
Diegene die door dieren worden gedood hebben het aan hun zelf te danken door stom te zijn en geen respect te tonen.
En de grootste vijand van dieren zijn de mensen.

En Sharon Pincott, een Australische vrouw die voor 13 jaar in Hwange National park heeft gewoond om de Presidential Olifanten te bestuderen en beschermen.
Een kudde die Mugabe heeft aangewezen dat die niet gedood mogen worden.
Sharon is aangevallen en beschuldigd als spion van Australië te zijn. En gevlucht.
Zij heeft 3 boeken geschreven over haar leven met wilde olifanten en de meeste waren vrouwtjes in een kudde.
Die kwamen naar haar toe en ze kon haar hand op hun slurf leggen, na maanden vertrouwen te scheppen.
Die boeken heb ik ook alle drie. Ook Johnny Rodriques is gevlucht uit Zimbabwe na aanvallen op zijn leven.
Hij heeft ontdekt dat de olifanten in dit park zijn vergiftigd door cyanide gif. Wat gebruikt wordt door goudmijnen.
Dus door de Regering of door de Chinezen.

Zimbabwe Elephants Poisoned With Cyanide

https://www.youtube.com/watch?v=mtHGmwfPzAs

35.000 olifanten worden per jaar gedood voor hun ivoor en er zijn nog ongeveer 300.000 over in Afrika.
Dus als je wilde dieren wilt zien dan moet je binnen kort een safari boeken. Want ze verdwijnen binnen 50 jaar.

Het vreemde is dat de meeste mensen die het geduld hebben om deze dieren te leren kennen, meestal vrouwen zijn.
Dian Fossey met haar Gorillas in the Mist heeft bewezen dat deze mensapen geen gevaarlijke dieren zijn.
Zij is gedood door stropers.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2019 7:25 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ik heb in Tanzania alleen kleine olifanten gezien. Die zien er niet zo indrukwekkend uit als in de eerdere films in deze draad.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2019 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hoi Fileman, hoe was je reis naar Tanzania een tijdje geleden? Ben je nog naar de Serengeti geweest?
Ik denk dat de olifant op je foto een jong mannetje is, leeftijd ongeveer 16 jaar oud.
Of het is een vrouwtje maar dat kan ik niet goed zien.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Of het is een vrouwtje maar dat kan ik niet goed zien.

Met zó'n 'slurf'? Razz

Maar serieus; hiervóór ging 't over aanvallende olifanten.
Je vraagt je dan toch even af hoe ze dat zouden doen als ze niet tot andere gedachten gebracht zouden worden.
Met andere woorden hoe ze 'n mens in feite aan zouden vallen.
Lijkt zo gauw niets over te vinden.

Nou ja, iets verder doorzoekend kwam er toch nog iets tevoorschijn:
met name vertrappen, maar ook 'n klap met de slurf, waardoor de rug brak.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4209326/thaise-man-overleden-na-aanval-door-kudde-olifanten
https://nos.nl/artikel/2202429-nederlander-die-werd-vertrapt-door-olifant-probeerde-vrouw-te-redden.html
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Olifanten vallen echt wel eens mensen aan hoor:
https://www.dumpert.nl/mediabase/7596507/c68ae653/kijk,_een_olifant_.html

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Goedenavond Elizabeth. ik ben niet naar de Serengeti geweest. Ik was in het zuidoosten van Tanzania. In sommige gebieden zie je genoeg wilde dieren langs de wegen. De foto was in Mikumi. Ik ben ook in Sadaani geweest. Ik reed 's middags langs de ingang van Mikumi en toen besloot ik om even het park in te gaan. Ik had een Tata Safari 4wd dus ik mocht naar binnen met de eigen auto en een gids. Maar ik ben er niet lang gebleven. Door de meeste parken lopen doorgaande wegen en je ziet dezelfde dieren dan ook zonder er voor te betalen. De wilde dieren vond ik eigenlijk niet zo boeiend. maar je moet wel oppassen dat je er niet per ongeluk één aanrijdt want daar staan hele hoge boetes op. Binnenkort ga ik weer naar Tanzania. Maar die nationale parken met dieren vind ik niet zo interessant. Ik heb nu wel genoeg leeuwen, giraffes, zebra's en giftige slangen gezien.

Gefeliciteerd Weerwoord
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling