Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Gefeliciteerd Weerwoord Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Gefeliciteerd Weerwoord
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2018 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

In 2018 heeft niemand een gele of rode kaart gekregen. Bravo.
Allemaal bedankt voor een leuk jaar met veel discussies.
Een gezellig Kerstfeest en een vuurwerk veilig Nieuwjaar.

Ik zit hier al sinds 2000 in een soort cyber cafe en vele zijn bekende cyber vrienden geworden.
Cliff gefeliciteerd want niet veel forums overleven het zo lang.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2018 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Daar sluit ik me graag bij aan!
Fijne kerstdagen en een gezond 2019!

BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2018 2:44 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Leuke reacties!

Ik wens jullie ook gezegende dagen en een dito 2019.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2018 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Mee too.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2018 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Elisabeth schreef:
In 2018 heeft niemand een gele of rode kaart gekregen. Bravo.

Is niet zo raar als een aantal diehard forummers hier niet meer komt, dan wordt het wat tammer.

Maar iedereen ook Fijne Feestdagen gewenst!

BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2018 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Vrolijk en gezegend Kerstfeest.

BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2018 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Vrolijk en gezegend kerstfeest.
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2018 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja van mij ook de beste wensen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2018 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ja hoor, jullie zijn braaf, jullie zijn lief.
Keurig nette godvrezende hardwerkende belastingbetalende burgertjes.
Weten allemaal hoe het hoort, wat wel mag en wat niet mag.
Allemaal keihard aan het werk, blinkend schone ramen, schone onderbroekjes, maken nooit verkeersovertredingen, verslapen zich nooit, betalen altijd netjes hun rekeningen, zullen nooit voordringen, staan altijd hun zitplaats af aan oude of kreupele of zwangere medereizigers in het OV, nemen altijd een hondepoepzakje mee als Bonzo of Fifi uitgelaten wordt, houden hun katten, kinderen netjes binnen zodat de buurtjes geen last hebben van lawaai of poep, gaan nooit klussen in huis buiten de daarvoor toegestaande tijden, gooien nooit hun afval over de schutting/reling maar lopen een kwartier naar de containers.
Parkeren altijd netjes binnen de lijntjes, betalen altijd netjes hun boetes, slaan nooit de kindjes of de vrouw, laten altijd netjes oude mensjes voorgaan in de super, betalen altijd gepast of met het pasje, wij discrimineren nooit, wij zijn vriendelijk, beleefd en vooral verdraagzaam.
Wij houden ons altijd aan de Nederlandse wetten, wij rijden nooit door rood, wij stoppen altijd voor een zebrapad, wij slaan cq misbruiken nooit kleine kinderen of vrouwen, wij lokken nooit ruzies uit, wij klagen nooit over ons leven of over onze vrouwen of mannen of kinderen of schoonouders.
Kortom, wij zijn Nederlanders en wij zijn O ZO tevreden over onze gezapige manier van hoe het leven geleefd moet worden.

Een prettig 2019 toegewenst.
Of wat daar voor moet doorgaan.

Confused

BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2019 2:52 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Gezegend 2019

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2019 4:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nou Blens, zo ver al 2 vuurwerk doden en steekpartijen.
En ik denk dat het geknal nog enige uren doorgaat.
Auto's in de fik, brandweer wordt bekogeld met vuurwerk.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van vele Eerste Hulp afdelingen.
Hoeveel ogen beschadigd en hoeveel vingers of handen afgerukt!

In Portugal is consumenten vuurwerk verboden.
Dus alleen professioneel vuurwerk van 10 minuten.
Er speelt een band op een podium en 10 seconden voor middernacht tellen duizenden mensen af.
Daarna gaan mensen met kinderen naar huis maar de band op het plein speelt door tot 4 uur.
Duizenden mensen staan te dansen met drank en geen geweld.
Iedereen is beleefd en laten iedereen door en ken je iemand, gelijk 2 kusjes.
En de leeftijd is van teenagers tot mensen boven de zeventig.
Gewoon geciviliseerd.

Maar de politie staat wel op de rotonden om te controleren op alcohol.

BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2019 4:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2019 6:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

En dan te bedenken dat in dit land het Vivsme tot ontwikkeling is gekomen; 'n gedragsprincipe met als een van de hoofdkenmerken dat er geen vuur in welke vorm dan ook gemaakt wordt.

Tja, die feestdagen zijn voor 'n Vivist dan ook zo'n beetje het dieptepunt van het jaar.

't Begint al met het geschrans bij kerstdiners en alle daarmee verbonden dierenleed, terwijl ook de aanblik van prachtige dennenbomen die van hun wortels gezaagd zijn en na enkele weken opgetuigd in 'n huiskamer te hebben doorgebracht als oud vuil op de stoep terecht gaan komen, hen met een grote deernis vervult.

En dan dus nog als klap op de vuurpijl oud-en nieuw; ook met veel soms zelfs dodelijke paniek voor dieren door al het geknal, maar verder met veel luchtvervuiling door verbrand kruit en met vaak in wezen onschuldige slachtoffers die hun verminking in wezen te danken hebben aan het feit dat de wet hen onvoldoende beschermt tegen een door de commercie opgedrongen vuurwerk-cultuur.

Anderzijds kan deze overlast-pijniging voor de meer verfijndere bewoners van het land ook bezien worden als 'n straf voor wat zij in de loop van het jaar zelf zoal direct en indirect met vuur aanrichten.
En dan met name ook in de Vivistische optiek ten opzichte van de microben-wereld, waarvan onnoemelijk grote aantallen leden door al dit vuur levend verbrand worden.

Blij dat 't er weer opzit en bij deze dan toch ook nog 'n Vivistisch nieuw jaar gewenst aan eenieder, ondanks dat velen daar ongetwijfeld nog wat moeite mee zullen hebben.
Er worden vaak wel wat goede voornemens gemaakt bij het begin van het jaar, zoals stoppen met roken, of wie weet minder vlees eten, maar andere verminderingen of be√ęindigingen die de term Vivistisch impliceert zullen voor menigeen nog wel een of meer bruggen te ver zijn. Te denken valt hierbij aan onder andere minder vliegen en autorijden of er helemaal mee stoppen.
Ook die activiteiten gaan echter gepaard met het maken van vuur, namelijk in de vorm van het verbranden van aardolie.

Tot slot, na waarneming van al die toch wel wanstaltige beelden en geluiden in de diepe donkere decembermaand, bij deze voor degenen die 't kunnen gebruiken 'n visueel en auditief opkikkertje:

https://www.youtube.com/watch?v=qgWhp2U8gIY
-
BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2019 7:32 Plaats reactie Reageer met quote
osker

Mijn wens voor iedereen hier is dat al jullie dromen in 2019 uitkomen.
Leg de lat hoog, sterker nog: wees de lat.
Wees ambitieus, neem geen genoegen met de huidige situatie maar probeer altijd je situatie te verbeteren. Werk harder, luister beter (tipje naar mij bijvoorbeeld) klaag minder maar pak de problemen aan en maak het een uitdaging.

May the best of your todays be the worst of Your tomorrow’s.
Shoot for the moon, even if you miss you ‚Äėll end up between the stars.

Gelukkig nieuwjaar!

BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2019 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat heb ik gemist? Smile

Gelukkig Nieuwjaar aan allen. Overigens viert Weerwoord dit jaar zijn 20ste verjaardag. Dat is best een prestatie voor een website. Weerwoord is bv. 5 jaar ouder dan Facebook en bijna net zo oud als Google.

BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2019 23:49 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hoi Cliff, ik miste je al. Zat je op een tropisch eiland of in koud Rusland?
Ik dacht dat Weerwoord in 2000 begon maar dat is dus 1998!
Vijf jaar ouder dan FB, je had FB moeten beginnen.
Ik zat eerst op Policor maar toen die stopte, heeft iemand mij op WW gewezen.
Gefeliciteerd want inderdaad bestaan veel forums niet zo lang.
En de beste wensen voor 2019.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2019 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zat weer eens in de Maldiven. Prachtig land Elisabeth, ben je er ooit geweest?

Het begint mijn tweede thuis te worden.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nee ik ben nog nooit op de Maldiven geweest.
Ziet er mooi uit maar ik zou nooit op een eiland willen wonen.
Ben geweest naar Gomera, Tenerif, Lazorette en Gran Canaria.
Ik heb voor 4 maanden op Gran Canaria gewoond.
Maar je zit gevangen want alleen met een vliegtuig of boot, kom je er vanaf.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2019 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ga er juist heen om te ontvluchten. De eerste keer dat ik er was, was er geen Internet. Heerlijk. Heel jammer dat onder druk van toeristen er natuurlijk toch overal Internet gekomen is.

Het eilandje waar ik op zit heeft geen auto's, geen fietsen zelfs. Het is 700 meter lang en 200 meter breed. Je kunt er niets anders doen dan van de natuur genieten. Snorkelen doe ik dan ook 4-5 uur per dag. Tennissen een uurtje. Verder wat wandelen en lezen.

Velen vinden het dodelijk saai. Ik kan er tot nu toe geen genoeg van krijgen en ga iedere keer langer. En zelfs nu, na 3 weken, deed het echt pijn om weg te gaan. Ik had echt gehoopt dat ik het na 3 weken beu zou raken, maar dat is weer niet gelukt...

Omdat mijn 'normale' leven erg druk is, is het de perfecte tegenhanger van de dagelijkse gang van zaken. Misschien als ik ooit stop met werken dat ik met een bootje alle 1200 eilanden af ga Smile

BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2019 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dat is een klein eiland.
Moest je zelf vissen of was er een kok aanwezig?
Maar jij bent een luxe vakantie ganger dus zal er wel BBQ + kok aanwezig zijn.
1200 eilanden aandoen met een boot is leuk.
Maar 3 weken op 700 bij 200 meter te zitten, lijk mij saai, behalve snorkelen.

Tja internet en smartphones, heel Afrika heeft die want een vaste telefoon is niet aan te komen.
Trouwens ik heb gezien dat alle oude telefoonlijnen weg waren, alleen de palen staan er nog.
Overal staan zendmasten en er zijn weing gebieden die niet in het bereik zijn.
En mensen betalen per telefoon want er is geen cash.
Maar in het bush safari camp Kavinga, was er maar 1 uur per dag internet. Juist om te voorkomen dat mensen de hele tijd daarop zaten.

Jullie koffers zaten dus vol met boeken! Ik had een boek meegenomen maar geen tijd gehad om te lezen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2019 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth toch... ken je de E-readers nog steeds niet? Very Happy

En uiteraard zaten wij in een 5 sterren hotel met alle mogelijke luxe. Het is wel vakantie hè... ik heb die mensen die vakantie 'vieren' door zich om te dopen tot zwerver in India nooit begrepen. Of mensen die zonder sanitaire voorzieningen in een tentje door Afrika reizen...

Er is een reden waarom die Afrikanen allemaal naar hier willen komen. WC papier en drinkwater is bv. zoiets. Dat vrijwillig (nee nog erger: tegen betaling) afstaan is van de zotte.

Overigens vind ik ook dat ze caravans moeten verbieden.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2019 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff, een 5 sterren hotel op een eilandje van 200 bij 700 meter?
Dus je zat op 5 hoog met je E Reader?
Ik lees geen E-reader maar een boek.

Op die fiets tocht was er in iedere plaats waar we kampeerden, bush toiletten en bush douches aanwezig.
Die werden weer ontmanteld.
En ik ben vergeten met mijn verslag over mijn vakantie, te melden mijn 7 dagen in de echte Bush.

Kavinga is een kamp met 7 hutten op hoge palen en er is geen hek dus wilde dieren lopen onder je hut door.
De prijs was wel US$ 300,- per dag maar de moeite waard.
Ook de receptie en de dining room zijn open. Geen hekken of deuren, s'morgens zaten bavianen vlakbij het terras, zaden te eten. Voeren is totaal verboden, word je gesnapt dan moet je onmiddellijk weg en word je verbannen. En Morgan, de jonge bull olifant, was vlakbij. Je ziet die op de video hieronder.

Ik had uitzicht op de water hole en we kregen een spotlight mee dus s'nachts zat ik vaak op mijn balkon te kijken naar dieren die daar dronken. We kregen ook een fluit voor als er gevaar was want je mag niet de trap af.
En hier wat er gebeurd is in juni 2018. Hyena's hebben een Kudu gedood in de receptie.

En nog 3 dagen op Spurwing Island in Lake Kariba. Ik ben nog verdwaald de eerste nacht.
Kon mijn hut niet vinden en iedereen is om 8 uur naar bed. Rond gedwaald en toen riep ik zachtjes "hello, hello".
Iemand is zijn hut uitgekomen en heeft mij naar mijn hut gebracht.
Het is zo donker en die paar solair lampjes verlichten alleen het pad.

https://www.youtube.com/watch?v=5fIE56aYt84

Terug gevlogen naar Harare in een 4 zit Cessna en was de enige passengier.
Dus naast de piloot met een koptelefoon op. Geweldig.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Cliff, een 5 sterren hotel op een eilandje van 200 bij 700 meter?
Dus je zat op 5 hoog met je E Reader?

Op 5 hoog?

Echt, soms kan ik je echt niet volgen hoor.

Of denk jij dat een 5 sterren hotel altijd 5 verdiepingen heeft?

Het gaat om eigen bungalowtjes direct op het strand aan de zee, of zelfs op palen in het water.

Quote:
Ik lees geen E-reader maar een boek.

Dat dacht ik al... maar je weet toch wel dat ze bestaan Smile

In één E reader kunnen 10 boekenkasten... makkelijk toch.

Quote:
Kavinga is een kamp met 7 hutten op hoge palen en er is geen hek dus wilde dieren lopen onder je hut door. De prijs was wel US$ 300,- per dag maar de moeite waard.

Daar lig ik niet wakker van. Malediven zijn rond de 1000 euro per nacht.

Quote:
Ook de receptie en de dining room zijn open. Geen hekken of deuren, s'morgens zaten bavianen vlakbij het terras, zaden te eten. Voeren is totaal verboden, word je gesnapt dan moet je onmiddellijk weg en word je verbannen. En Morgan, de jonge bull olifant, was vlakbij. Je ziet die op de video hieronder.

Ja, jij bent een dierenliefhebber Smile Mooie video's hoor!

Ik hou ook wel van dieren, maar nooit in gevangenschap. Dus voor mij geen katten, honden, vogels in een kooitje of visjes in een aquarium meer. Wel heel veel vogels in de tuin en visjes in de zee... daar kijk ik graag naar.

Quote:
En hier wat er gebeurd is in juni 2018. Hyena's hebben een Kudu gedood in de receptie.

Maakte dat niet veel lawaai 's nachts?

Quote:
Terug gevlogen naar Harare in een 4 zit Cessna en was de enige passengier.
Dus naast de piloot met een koptelefoon op. Geweldig.

Dat is mooi inderdaad! Ik ben een aantal keer met een watervliegtuig naar een eiland gebracht. Ook spectaculair... dat zijn ook hele kleine vliegtuigjes en als er veel golven zijn is het best eng om te landen.

Je tussen de rifhaaien bevinden die jagen op klein visjes is fantastisch... ook zwemmen naast schildpadden is heel rustgevend.... en het formaat van de walvishaai of de manta doet je echt beseffen dat je te gast bent in hun domein.... wat zijn ze groot!

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ha ha, omdat jij zei dat het eiland maar 200 bij 700 meter was, en je zei "een hotel" dan denk ik aan hoogbouw.
Maar mooi die bungalows of hutten. Hoe zit het met de riolering? Ik hoop niet dat die uitkomt in de zee.
Zulke kampen zijn altijd duur omdat ook het aanvoer van onder andere voedsel, door de lucht of over de weg gaan.

Mooie video van onderwater, geweldig om daar uren door te brengen. Dit zijn ook wilde dieren in hun eigen omgeving.
Maar een zwembad in een natuurpark vind ik overdreven, er ligt een warme oceaan voor je.
Ook in Zimbabwe heb je overdreven luxe safari kampen met een zwembad, belachelijk.
Het moet wegvallen in de natuur en dat is Kavinga.

In Kavinga hadden de leeuwinnen ( 8 ) de dag ervoor een 900 kg buffel gedood. Toen ik aankwam was die buffel al bijna opgegeten.
We zijn er s'nachts nog langs gereden en de leeuwinnen waren zo vol gegeten dat ze op hun rug lagen.
Maar toch er naast bleven en iedere keer als ze wakker werden likten ze weer aan de ribben.
De volgende dag was alleen de ruggengraat en de schedel over. En de hyena's waren aan het knagen.
Op Spurwing hoorde ik dat ze een olifant te pakken hadden.
Ik kan uren kijken naar wilde dieren en proberen hun route te begrijpen. De opleiding voor game ranger duurt 5 jaar en ze moeten naast de kennis van soil ook de insecten, vogels, reptielen, zoogdieren ook kunnen schieten.
Ze moeten 2 gevaarlijke dieren doodschieten, buffel en olifant, de leeuw niet meer want die zijn te zeldzaam geworden. Dit schieten is dat ze het kunnen in een gevaarlijke situatie en als je het nog nooit gedaan hebt dan twijfel je. Maar ze leren hun leven lang. Stretch Ferriera is een legende, die man kan dieren lezen.

En Ivan Carter ook, hij is een jager maar ook een beschermer. Triest genoeg, als wilde dieren geen geld opbrengen door toerisme of door trophy jagers, worden ze gestroopt en verdwijnen.

Terwijl je instinkt is om te gaan rennen maar dan pakken ze je.

Honden en katten zijn gedomesticeerd en kunnen niet overleven zonder mensen.
Katten soms wel maar honden niet. Ik noem dat geen "gevangen" dieren.
Ik heb een straatkat naar de dierenarts gebracht omdat hij zijn poot had gebroken.
Er voor gezorgd maar hij wilde weer op straat. Nu komt hij via mijn dak op mijn balkon voor eten en nu het koud is, slaapt hij beneden (upside down huis) op mijn bed. s'Morgens is hij weer verdwenen.
Ik noem hem Houdini want mijn huis is katten veilig maar hij weet er in en uit te komen. Streetwise.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Wat een interessante informatie Elisabeth! Wat geweldig om te zien dat de olifant inderdaad rechtsomkeert maakt. Doet een nijlpaard/neushoorn dat ook? Ik heb wel eens gelezen dat dit één van de meest dodelijke dieren zijn.

Gefeliciteerd Weerwoord
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling