Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Energierekening: Overstappen misschien een optie? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2019 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Door technologie gemaakte.

Verklaar je nader!

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2019 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Huh?

Zie bv energievoorziening. Kan met heel veel minder, en andere, grondstoffen dan nu.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2019 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Huh?

Zie bv energievoorziening. Kan met heel veel minder, en andere, grondstoffen dan nu.

Ja.. Een motor op water laten lopen zeker Smile

Of waterstofgas. Ook zo'n sprookje.
Om waterstof te maken, daar heb je immers hélémáál niks voor nodig.. Very Happy
Geen techniek, geen energie, dat komt zo maar uit de lucht vallen...
Ja deeuuuuh!

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2019 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Energie komt inderdaad zomaar uit de lucht vallen Ryan. Zon, wind, water. Fantastisch he?

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2019 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Energie komt inderdaad zomaar uit de lucht vallen Ryan. Zon, wind, water. Fantastisch he?

Je snapt het nog niet:

Zon, wind en water kunnen voor energie zorgen. Daar zijn zonnepanelen, windmolens en waterkracht centrales voor nodig die gemaakt worden uit grondstoffen: metalen, kunststoffen, beton, koper, etc. Eens raken die op, de aarde is helaas niet onuitputtelijk.

Hoe wil je dat oplossen als de winning van de benodigde grondstoffen gaat stagneren?

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2019 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Mwah, je ziet de maatschappij afkalven. Jullie noemen dat "toenemend individualisme", ik noem dat: minder mensen zijn bereid hun eigen belang op te offeren.

Egoïsme dus.

Quote:
Ga jij een relatie aan die jou niets oplevert?

Relaties hoeven mij geldelijk niets op te brengen.

Quote:
Klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid.

Oh hou op. Klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid zijn rechtstreeks gerelateerd aan omzet. Of klanten tevreden zijn en medewerkers tevreden zijn, zal je op menselijk vlak echt niets boeien. Het boeit je slechts omdat je weet dat tevreden klanten meer omzet genereren en tevreden medewerkers meer productiviteit (dus ook meer geld) oplevert.

Quote:
Ach kom nou toch. Commerciële bedrijven doen niets anders dan gedrag proberen te voorspellen. En dan zou dat de overheid opeens niet lukken?

Commerciële bedrijven doen dit niet op lange termijn. Nogmaals: we spreken over een termijn van 10-50 jaar.

Quote:
Nee hoor.

Muah, zo klink je niet. In al je motivatie klinkt uiteindelijk altijd en ook echt alleen maar geld door.

Quote:
Hoe groot is t gat bij voedsel, Cliff? Vind je dat een acceptabel gat?

Ja.

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2019 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Nee. Een ex-opdrachtgever is voornemens een windmolen te laten plaatsen en plaatste eerder een zonnepanelen op een groot veld. Niets meer dan een boodschap voor de buitenwereld. De energieopbrengst van een heel jaar is kleiner dan 2% van de maandbehoefte. Het is een grote leugen maar de consument heeft verduurzamen als referentiekader. Want klimaat zus en klimaat zo. Geef hen een grote lollie of gooi wat zonnepanelen en een windmolen op een veld en de naïevelingen zijn weer gepaaid. Niets meer dan windowdressing.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vraag het met toch af hoor. Ik heb waarschijnlijk dit jaar al mijn investering (2014) van 6200 euro aan zonnepanelen terugverdiend.

Hoe kan dat dan?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De energiebehoefte van een particulier staat geenszins in verhouding tot de energiebehoefte van het bedrijfsleven. Dat is een compleet andere wereld.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens heb ik het uit eerste hand, uit gesprekken tussen de gemeente en duurzaamheids- energiecoördinatoren, directie / stakeholders van mijn ex-opdrachtgever en partners. Allen grote bedrijven. Heb nog wel een paar leuke anekdotes. Belangrijkste is niet de opbrengst maar de exposure. Ze moeten langs de autobaan waar veel mensen rijden en het spul moet opvallen.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Egoïsme dus.

De mens eigen. Vervelend he de mens?

Quote:

Relaties hoeven mij geldelijk niets op te brengen.

Dat zeg ik niet. Ik vraag: ga jij een relatie aan die jou niets oplevert?

Quote:

Oh hou op. Klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid zijn rechtstreeks gerelateerd aan omzet.

Zou je denken, relatie is echter heel moeilijk hard te maken.

Quote:

Commerciële bedrijven doen dit niet op lange termijn. Nogmaals: we spreken over een termijn van 10-50 jaar.

Haha, t lukt de overheid niet eens binnen 10 jaar...

Quote:

Ja.

Ok, zou je eenzelfde gat acceptabel vinden bij zorg en onderwijs?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 02, 2019 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De mens eigen. Vervelend he de mens?

Het is één van de vele eigenschappen van de mens, die zijn zowel positief als negatief. Helaas stimuleert de liberale samenleving teveel egoïsme, net als dat de communistische samenleving teveel controle stimuleert.

Quote:
Dat zeg ik niet. Ik vraag: ga jij een relatie aan die jou niets oplevert?

Die vraag is misleidend omdat jij alles wat iets 'oplevert' alleen geldelijk ziet.

Quote:
Zou je denken, relatie is echter heel moeilijk hard te maken.

Echt niet. Bedrijven willen klanttevredenheid voor meer verkoop. Zo simpel is het.

Quote:
Haha, t lukt de overheid niet eens binnen 10 jaar...

Natuurlijk lukt dat wel. Waarom denk je dat we investeren in onderwijs? Dit is altijd lange termijn rendement.

Quote:
Ok, zou je eenzelfde gat acceptabel vinden bij zorg en onderwijs?

Nee, ik streef op het gebied van onderwijs en gezondheidszorg gelijke kansen na. Op het gebied van voeding niet.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 02, 2019 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Het is één van de vele eigenschappen van de mens, die zijn zowel positief als negatief. Helaas stimuleert de liberale samenleving teveel egoïsme, net als dat de communistische samenleving teveel controle stimuleert.

Onzin. Egoisme is de mens eigen. T gaat er juist om om bij mensen de beloning voor "goed doen" terug te krijgen. Immers in deze door de overheid gedomineerde maatschappij verwijst iedereen voor "goed doen" naar de overheid.

Quote:

Die vraag is misleidend omdat jij alles wat iets 'oplevert' alleen geldelijk ziet.

Nee hoor. Ik zal t antwoord je geven: jij gaat geen relatie aan als je geen liefde voelt, als je je er niet beter bij voelt dan alleen. Ergo: je gaat alleen een relatie aan als je er zelf beter van wordt.

Quote:

Echt niet. Bedrijven willen klanttevredenheid voor meer verkoop. Zo simpel is het.

Relatie tussen klanttevredenheid en verkoop en nog beter: marge, is zwak (ondanks dat je op google legio voorbeelden zult vinden...).

Quote:

Natuurlijk lukt dat wel. Waarom denk je dat we investeren in onderwijs? Dit is altijd lange termijn rendement.

T gaat niet om investeren an sich, t gaat om extra investeren.

Quote:

Nee, ik streef op het gebied van onderwijs en gezondheidszorg gelijke kansen na. Op het gebied van voeding niet.

Hmm interessant. Vanwaar dat onderscheid?
Overigens streef ik ook gelijke kansen na, enige wat ik wil is de uitvoering door de markt te laten geschieden.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 03, 2019 2:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Onzin. Egoisme is de mens eigen.

Onzin. Dat is precies wat ik zeg.

Quote:
T gaat er juist om om bij mensen de beloning voor "goed doen" terug te krijgen. Immers in deze door de overheid gedomineerde maatschappij verwijst iedereen voor "goed doen" naar de overheid.

Nee, voor 'goed doen' wijs ik juist naar het individu.

Quote:
Nee hoor. Ik zal t antwoord je geven: jij gaat geen relatie aan als je geen liefde voelt, als je je er niet beter bij voelt dan alleen. Ergo: je gaat alleen een relatie aan als je er zelf beter van wordt.

Geen idee. Ik ben menig vrijwilligerswerk gestart zonder dat ik wist of het mij wat opleverde. Achteraf was dat vaak wel zo overigens.

Quote:
T gaat niet om investeren an sich, t gaat om extra investeren.

Nee. Het gaat om het investeren. Heb je al een bedrijf gevonden wat nu investeert voor rendement over 50 jaar? Is er niet hè?

Quote:
Hmm interessant. Vanwaar dat onderscheid?

Voeding is meer smaak gerelateerd. Als je onderwijs of gezondheidszorg nodig hebt, heeft het weinig met smaak te maken. Je wilt het gewoon goed.

Bij voeding is het niet om 'goed' te doen, gaat meer om lekker.

Quote:
Overigens streef ik ook gelijke kansen na, enige wat ik wil is de uitvoering door de markt te laten geschieden.

Dat is wel zo vreselijk in tegenspraak met elkaar...

Ik heb je al lang uitgelegd dat de mark het liefst de zwakkeren slachtoffert.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 03, 2019 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, voor 'goed doen' wijs ik juist naar het individu.

Ik ook. Maar je ziet in alle sociaal-democratieen dat "goed doen" via de overheid loopt.

Quote:

Geen idee. Ik ben menig vrijwilligerswerk gestart zonder dat ik wist of het mij wat opleverde. Achteraf was dat vaak wel zo overigens.

Voila, als je er achter was gekomen dat het je niks opleverde (kan dus ook zijn: goed gevoel), was je er wel mee gestopt.

Quote:

Nee. Het gaat om het investeren. Heb je al een bedrijf gevonden wat nu investeert voor rendement over 50 jaar? Is er niet hè?

Dat is er niet nee. Maar dat is geen vrijbrief om onder het mom "het is nodig en goed" zomaar extra geld in bijvoorbeeld onderwijs te steken.

Quote:
Voeding is meer smaak gerelateerd. Als je onderwijs of gezondheidszorg nodig hebt, heeft het weinig met smaak te maken. Je wilt het gewoon goed.

Bij voeding is het niet om 'goed' te doen, gaat meer om lekker.

Uhmm bij voeding gaat het erom dat iedereen voldoende te eten heeft. Dat lijkt mij net zo'n basisbehoefte als onderwijs en zorg.

Smaak is van tweede orde.

Quote:
Dat is wel zo vreselijk in tegenspraak met elkaar...

Ik heb je al lang uitgelegd dat de mark het liefst de zwakkeren slachtoffert.

Weinig overtuigend blijkbaar.
Is niet in tegenstelling met elkaar. Zie weer voeding. Productie, logistiek en verkoop is in private handen. Daarmee vertrouwen we er op dat de markt voldoende en betaalbaar voedsel bij mensen weet te krijgen.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 03, 2019 22:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik ook. Maar je ziet in alle sociaal-democratieen dat "goed doen" via de overheid loopt.

Waarom? Ook bij de sociaal democraten zijn er mensen die vrijwilligerswerk doen.

Quote:
Voila, als je er achter was gekomen dat het je niks opleverde (kan dus ook zijn: goed gevoel), was je er wel mee gestopt.

Geen idee. Er waren echt wel eens dagen bij dat ik er geen zin in had en het me ook niets opleverde. Toch kwam ik de dagen daarop ook gewoon weer.

Quote:
Dat is er niet nee. Maar dat is geen vrijbrief om onder het mom "het is nodig en goed" zomaar extra geld in bijvoorbeeld onderwijs te steken.

Hoezo 'extra'? Dan zal je eerst moeten definiëren wat normaal geld is.

Quote:
Uhmm bij voeding gaat het erom dat iedereen voldoende te eten heeft. Dat lijkt mij net zo'n basisbehoefte als onderwijs en zorg.

Niet echt. Er is al lang voldoende eten voor iedereen, dat is eigenlijk geen punt meer. Als jij en ik boodschappen doen, gaan we puur nog af op smaak. De verschillen tussen jouw en mijn boodschappen zitten op smaak, niet op 'beter' of 'slechter'.

Daar wil jij met zorg en onderwijs nadrukkelijk wel naar toe.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 04, 2019 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Waarom? Ook bij de sociaal democraten zijn er mensen die vrijwilligerswerk doen.

Zie je aan de hoogte van private charitas, die is in sociaal-democratieen laag.

Quote:

Geen idee. Er waren echt wel eens dagen bij dat ik er geen zin in had en het me ook niets opleverde. Toch kwam ik de dagen daarop ook gewoon weer.

Noemen ze iets als hoop, ook een positieve emotie.

Quote:

Hoezo 'extra'? Dan zal je eerst moeten definiëren wat normaal geld is.

Laten we starten met de huidige runrate als normaal en een vergelijking met andere landen wil ook nog weleens helpen.

https://www.onderwijsincijfers.nl/kengetallen/internationaal/uitgaven/uitgaven-uitgaven-aan-onderwijsinstellingen-per-leerling

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/onderwijsinspectie-scholieren-presteren-steeds-slechter~bc0db661/

NL geeft bijna 10.5k per leerling in het VO uit, alleen Belgie en de VS geven per leerling meer uit. "Schoolvoorbeeld" Finland geeft 2k per leerling minder uit, Japan bijna 1.5k minder. Toch scoren beide landen gelijk of beter dan NL qua prestaties op natuurkunde, wiskunde en lezen. Dat doet je wat twijfelen over de effectiviteit van nog meer geld...

Quote:

Niet echt. Er is al lang voldoende eten voor iedereen, dat is eigenlijk geen punt meer. Als jij en ik boodschappen doen, gaan we puur nog af op smaak. De verschillen tussen jouw en mijn boodschappen zitten op smaak, niet op 'beter' of 'slechter'.

Daar wil jij met zorg en onderwijs nadrukkelijk wel naar toe.

Ehh er is ook al lang voldoende onderwijs en zorg voor iedereen...
De verschillen tussen jouw en mijn boodschappen gaan misschien over smaak. De verschillen tussen jouw boodschappen en die van iemand op het minimumloon gaan veel meer over beter en slechter.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 04, 2019 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zie je aan de hoogte van private charitas, die is in sociaal-democratieen laag.

Kun je dat ook enigszins onderbouwen?

Quote:
Noemen ze iets als hoop, ook een positieve emotie.

Als je maar lang genoeg analyseert bestaan we niet eens.

Quote:
Laten we starten met de huidige runrate als normaal en een vergelijking met andere landen wil ook nog weleens helpen.

Nee. Sowieso maak ik bezwaar tegen het woord 'runrate'.

Quote:
NL geeft bijna 10.5k per leerling in het VO uit, alleen Belgie en de VS geven per leerling meer uit. "Schoolvoorbeeld" Finland geeft 2k per leerling minder uit, Japan bijna 1.5k minder. Toch scoren beide landen gelijk of beter dan NL qua prestaties op natuurkunde, wiskunde en lezen. Dat doet je wat twijfelen over de effectiviteit van nog meer geld...

Is een Balkenende IV gevolg: zij kwamen met de invoering van gratis schoolboeken in het VO. En daar springt de markt natuurlijk direct op in... want als de klant niet betaalt, dan kun je de lesmethoden lekker duur maken. Scholen moeten wel meedoen.

Daarbij staan die gratis schoolboeken ook nog eens de digitalisering in de weg, want digitale leermiddelen moeten wél betaald worden door de ouders. Je moet dus betaalde middelen laten concurreren met 'gratis' papieren leermiddelen.

Heeft dit met het onderwijs te maken? Nee.

Quote:
Lekker dan.

Je kunt ook iets verder kijken, op het gebied van MBO en HBO investeert Nederland aanzienlijk minder. Daarop worden we dan ook ver voorbijgestreefde door Rusland en Canada.

Maar heeft het met geld te maken? Is maar zeer de vraag! Jij houdt natuurlijk graag vast aan je dogma...

Quote:
Ehh er is ook al lang voldoende onderwijs en zorg voor iedereen...

De smaak van onderwijs zit hem hooguit in de denominatie. Ik wil juist dat afschaffen en alleen nog openbaar onderwijs aanbieden. Dus allemaal dezelfde smaak en allemaal goed onderwijs.

Quote:
De verschillen tussen jouw en mijn boodschappen gaan misschien over smaak. De verschillen tussen jouw boodschappen en die van iemand op het minimumloon gaan veel meer over beter en slechter.

Geloof ik niet. Gezond (goed) eten is even duur als ongezond (slecht) eten. Of jij nou sla, rijst en fruit eet of dat je elke keer varkensgehakt met friet en mayonnaise eet. Het heeft niets met geld te maken, maar met geheel andere keuzes.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 04, 2019 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Kun je dat ook enigszins onderbouwen?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_charitable_donation

Zie bv de sneue prestatie van de sociaal-democratische heilstaten in Scandinavie en eigenlijk zo ongeveer heel Europa... en de hoge scores van liberaal-georienteerde landen als de VS, Canada en Nieuw-Zeeland.

Quote:

Als je maar lang genoeg analyseert bestaan we niet eens.

Wat heb je gesnoven?

Quote:

Nee. Sowieso maak ik bezwaar tegen het woord 'runrate'.

Quote:

Is een Balkenende IV gevolg: zij kwamen met de invoering van gratis schoolboeken in het VO. En daar springt de markt natuurlijk direct op in... want als de klant niet betaalt, dan kun je de lesmethoden lekker duur maken. Scholen moeten wel meedoen.

T is optelsom van privaat en publiek he. Dus of de schoolboeken nu door de staat of door de ouders wordt betaald, maakt niet uit.

Maar vertel. Finland geeft 2k per leerling minder uit en haalt toch hogere scores...

Quote:
De smaak van onderwijs zit hem hooguit in de denominatie. Ik wil juist dat afschaffen en alleen nog openbaar onderwijs aanbieden. Dus allemaal dezelfde smaak en allemaal goed onderwijs.

Ja dat standpunt ken ik van je. Iedereen in de eenheidsworst van staatsch-onderwijs. Vadertje Staat bepaalt wel wat goed voor ons is. Ik pas daarvoor.

Quote:

Geloof ik niet. Gezond (goed) eten is even duur als ongezond (slecht) eten. Of jij nou sla, rijst en fruit eet of dat je elke keer varkensgehakt met friet en mayonnaise eet. Het heeft niets met geld te maken, maar met geheel andere keuzes.

Grotendeels waar. Dat laten we dus volkomen aan de markt over. En de markt zorgt dat het zo is als jij zegt... En dus?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 04, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
hoge scores van liberaal-georienteerde landen als de VS, Canada en Nieuw-Zeeland.

Ja, ik weet hoe dat werkt. Als je in de VS goederen afstaat, bv. aan GoodWill, dan mag je dat van de belasting aftrekken.. Dat heeft niets te maken met liefdadigheidsdonaties maar met belastingontduiking.

Quote:
Wat heb je gesnoven?

Bisonkit.

Quote:
T is optelsom van privaat en publiek he. Dus of de schoolboeken nu door de staat of door de ouders wordt betaald, maakt niet uit.

Jawel, want de concurrentiepositie in de markt verandert er totaal door.

Quote:
Maar vertel. Finland geeft 2k per leerling minder uit en haalt toch hogere scores...

In Rusland is het onderwijs volledig betaald door de overheid, ze behalen nog veel hogere scores dan Finland.

Kijk, het is vrij simpel Royy: je kunt hoog en laag springen, maar de relatie geld en onderwijs is uitermate moeilijk aan te tonen. Daar hebben we het toch al heel vaak over gehad volgens mij?

Een docent kan een leerling een compliment geven en zo zijn leerresultaten positief beïnvloeden. Datzelfde kan misschien met een VR bril. Tegelijkertijd kan een kind gepest worden op school en zo de leerresultaten volledig teniet doen.

Jij wil graag een Excelletje met cijfers en precies aangegeven welke euro werkt en welke niet. Ik wil een eenhoorn die huppelend door een regenboog aan een pot goud likt. En die kans is net zo groot als dat Excelletje.

Deal with it Smile

Quote:
Ja dat standpunt ken ik van je. Iedereen in de eenheidsworst van staatsch-onderwijs. Vadertje Staat bepaalt wel wat goed voor ons is. Ik pas daarvoor.

Daar pas jij helemaal niet voor, daar draag jij via de belastingen aan bij. Lekker puh.

Quote:
Grotendeels waar. Dat laten we dus volkomen aan de markt over. En de markt zorgt dat het zo is als jij zegt... En dus?

En dus kun je 'smaak' niet vergelijken met 'goed'. Jouw boodschappen voorbeeld gaat over 'smaak'. Goed onderwijs en goede zorg gaat niet over smaak, maar over kwaliteit die voor iedereen bereikbaar hoort te zijn ongeacht je inkomen.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 04, 2019 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, het onderwijs heeft bij Royy anders niet erg veel geholpen. Ook al krijgt iedereen gelijke kansen, het is soms toch ontzettend moeilijk om de grijze cellen te gebruiken.

In Nederland is het onderwijs te veel gericht op wat zogenaamd "praktische kennis" is.
Ik heb elektronica gestudeerd, en daar heb ik nu geen fluit meer aan.

Waar ik wel veel plezier aan heb zijn geschiedenis, wis- en natuurkunde.
Eigenlijk mis ik nu ook een vak als filosofie.

Overigens wordt er in het onderwijs met een grote boog om politieke vorming heen gelopen.
Want het moet toch allemaal niet te veel met de "mainstream opinie" (zeg de status quo van de overheid) in conflict komen.

Zo is in veel takken van wetenschap (Universiteit) een aantal zeken taboe. Als je de gevestigde orde in zijn hemd zet, en ook nog wetenschappelijk onderbouwd, dan kan je wel naar een carrière fluiten.

Daarom studeren er ook zo veel op Nijenrode en dergelijke.. Allemaal nette korpsballetjes, die geen gevaar voor de gevestigde orde opleveren..

Laat die korpsballetjes dan later uitgerekend bij de VVD over de schreef gaan... Cool

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Daarom studeren er ook zo veel op Nijenrode en dergelijke.. Allemaal nette korpsballetjes, die geen gevaar voor de gevestigde orde opleveren..

Laat die korpsballetjes dan later uitgerekend bij de VVD over de schreef gaan... Cool

Yep! Een instituut als Nijenrode is uitsluitend en alleen bedoeld voor de elite en voor de wannabees die de elite in het zadel helpen houden. Het kan zo gesloten worden zonder dat dit gevolgen voor het land heeft.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, ik weet hoe dat werkt. Als je in de VS goederen afstaat, bv. aan GoodWill, dan mag je dat van de belasting aftrekken.. Dat heeft niets te maken met liefdadigheidsdonaties maar met belastingontduiking.

Haha is toch altijd mooi als mensen belasting aftrekken intepreteren als "van de belasting aftrekken". Juiste intepretatie is: "van je belastbaar inkomen aftrekken". Dat betekent dus dat als je 1000 euro geeft aan een goed doel, je belastbaar inkomen daalt met 1000 euro en je belastingdruk (bij 50% belasting) daalt met 500 euro. Netto effect: 500 euro cash-out.

Heeft dus alles met donaties te maken, t is gewoon cash-out voor de gever.

Quote:

Jawel, want de concurrentiepositie in de markt verandert er totaal door.

Nou, nationaliseren die uitgevers dan...

Quote:

In Rusland is het onderwijs volledig betaald door de overheid, ze behalen nog veel hogere scores dan Finland.

T is privaat en publiek geld bij elkaar, Cliff.

Quote:

Jij wil graag een Excelletje met cijfers en precies aangegeven welke euro werkt en welke niet. Ik wil een eenhoorn die huppelend door een regenboog aan een pot goud likt. En die kans is net zo groot als dat Excelletje.

Mijn excelletje zegt nu: model Finland kopieren, kost 2k per leerling minder en levert meer kwaliteit. Opgelost.

Quote:

Daar pas jij helemaal niet voor, daar draag jij via de belastingen aan bij. Lekker puh.

Onder dreiging van geweld en vrijheidsberoving ja. Wees er maar trots op...

Quote:

En dus kun je 'smaak' niet vergelijken met 'goed'. Jouw boodschappen voorbeeld gaat over 'smaak'. Goed onderwijs en goede zorg gaat niet over smaak, maar over kwaliteit die voor iedereen bereikbaar hoort te zijn ongeacht je inkomen.

Ja dat uitgangspunt (er moet een minimum kwaliteit beschikbaar zijn voor mensen, ongeacht inkomen) geldt toch ook voor voedsel??

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:
Tja, het onderwijs heeft bij Royy anders niet erg veel geholpen. Ook al krijgt iedereen gelijke kansen, het is soms toch ontzettend moeilijk om de grijze cellen te gebruiken.

Haha, zeggen altijd dat wijsheid met de jaren komt... maar jouw geval... uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen...

Weerwoord forum index » Economie