Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » ING BANK criminele witwasbank.... niemand in gevangenis. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Oh klopt. Hoe meer je macht concentreert hoe interessanter en lucratiever t wordt om die te beinvloeden. Moet je niet spastisch over doen, moet je gewoon beseffen.

Moet je ook niet beseffen, moet je zoveel mogelijk beperken en voorkomen.

Alles wat lokaal beslist kan worden, lokaal beslissen.
Alles wat regionaal beslist kan worden, regionaal beslissen.
Alles wat nationaal beslist kan worden, nationaal beslissen.
Alles wat alleen internationaal besloten kan worden, internationaal beslissen. Maar dat alleen bij hoge uitzondering omdat internationale democratie niet bestaat of uitermate slecht werkt (doordat het een gedrocht wordt qua omvang)

EU moet dus alleen zaken beslissen die op nationaal niveau niet beslist kunnen worden. Helaas bemoeien ze zich moet zo'n beetje 80% van de nationale wetgeving.

(om maar een voorbeeld te noemen: we hadden hier de wet bescherming persoonsgegevens. Die is inmiddels door Brussel nietig verklaard... we hebben nu een Europese privacy wetgeving, een totaal onwerkbaar gedrocht)

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Wat dacht je van jij en ik en alle burgers in dit land?

Die macht hebben we nu toch al? Alleen is een groot gedeelte daarvan door de varkenskoppen in de politiek aan de varkenskoppen van de private markt verkwanseld.

Quote:
Ik hou er niet van als de meerderheid mij hun wil oplegt. T werkt, maar ideaal is t allemaal niet. Dus zoveel mogelijk beperken en zoveel mogelijk bij het individu laten.

O, jij houdt er wel van dat een private club, waar jij geen democratische zeggenschap over hebt, jou de wet voorschrijft?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Alles wat lokaal beslist kan worden, lokaal beslissen.
Alles wat regionaal beslist kan worden, regionaal beslissen.
Alles wat nationaal beslist kan worden, nationaal beslissen.
Alles wat alleen internationaal besloten kan worden, internationaal beslissen. Maar dat alleen bij hoge uitzondering omdat internationale democratie niet bestaat of uitermate slecht werkt (doordat het een gedrocht wordt qua omvang)

Eens, Maar wat is je punt?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Die macht hebben we nu toch al? Alleen is een groot gedeelte daarvan door de varkenskoppen in de politiek aan de varkenskoppen van de private markt verkwanseld.

Nee die hebben we niet. 51% bepaalt nu wat ik wel en niet mag.

Quote:

O, jij houdt er wel van dat een private club, waar jij geen democratische zeggenschap over hebt, jou de wet voorschrijft?

Yep, want als ik geen zin meer heb in die private club, ga ik naar een andere.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Correctie: Nee die hebben we niet omdat de varkenskoppen in de politiek ons verraden en verkocht hebben aan de varkenskoppen van het grootkapitaal. (En dat doen die varkenskoppen in de politiek om zo een varkenskop bij het grootkapitaal te kunnen worden.)

Quote:

Waarom? Het gas, het water of het licht worden er echt niet beter van.
Bovendien wens ik niet dat nutsbedrijven privaat eigendom worden; A) omdat die niet democratisch te controleren zijn en B) omdat ik als argeloze burger geen speelbal van een privaat bedrijf wens te worden.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Correctie: Nee die hebben we niet omdat de varkenskoppen in de politiek ons verraden en verkocht hebben aan de varkenskoppen van het grootkapitaal. (En dat doen die varkenskoppen in de politiek om zo een varkenskop bij het grootkapitaal te kunnen worden.)

Macht corrumpeert Tedje.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Macht corrumpeert Tedje.

Ja en? Is het daarom goed? Maar ik ben blij dat je mijn mening over politici deelt.

Die varkenskoppen moeten dus aangepakt worden. REVOLUTIE!

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Eens, Maar wat is je punt?

Fuck Brussel is het punt.

Er wordt daar zeer veel beslist wat gemakkelijk lokaler besloten kan worden.

Sterker nog... politieke besluiten moet je eigenlijk helemaal niet aan Brussel overlaten. Daarvoor is het orgaan te groot, log en onvoldoende democratisch.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Wast maar zo'n feest. De werkelijkheid is dat een veel kleiner percentage beslist.

Quote:

Kan nu ook, dat heet emigreren. En als je Canada of Australië kiest kom je meer Nederlanders tegen dan in Rotterdam Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ja en? Is het daarom goed? Maar ik ben blij dat je mijn mening over politici deelt.

Die varkenskoppen moeten dus aangepakt worden. REVOLUTIE!

Elke macht corrumpeert Tedje, of t nou voor of na een revolutie is.

Zaak dus om die macht zoveel mogelijk te beperken.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Sterker nog... politieke besluiten moet je eigenlijk helemaal niet aan Brussel overlaten. Daarvoor is het orgaan te groot, log en onvoldoende democratisch.

Toch ontkom je er niet aan.

Quote:
Wast maar zo'n feest. De werkelijkheid is dat een veel kleiner percentage beslist.

Nog erger, maar maakt voor t principe niet uit. Ik wil dat het individu beslist.

Quote:
Kan nu ook, dat heet emigreren. En als je Canada of Australië kiest kom je meer Nederlanders tegen dan in Rotterdam Very Happy

Heel veel mensen kunnen dat niet zomaar. En in markttermen: de drempel om over te stappen is dermate groot, dat de praktijk is dat veel mensen gewoon blijven.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 0:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Toch ontkom je er niet aan.

Engeland doet nochtans een poging. Ik kijk geïnteresseerd toe. Als de politieke elite ook met dit referendum de kont afveegt, oogst het niet meer dan wederom wantrouwen. En het vertrouwen is al zo laag....

Een beetje populist springt in dat gat.

Quote:
Nog erger, maar maakt voor t principe niet uit. Ik wil dat het individu beslist.

Individuele belangen zijn regelmatig strijdig...

Quote:
Heel veel mensen kunnen dat niet zomaar. En in markttermen: de drempel om over te stappen is dermate groot, dat de praktijk is dat veel mensen gewoon blijven.

Ah, dus je geeft zelf ook toe dat de markt met regelmaat faalt op dit punt? Vandaar ook dat je de nutsbedrijven niet moet vermarkten... en de zorgverzekering... 't is allemaal één pot nat en mensen stappen niet over.

Niet geschikt voor de markt dus.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Elke macht corrumpeert Tedje, of t nou voor of na een revolutie is.

Ja dat heb je eerder al gezegd. En dan zeg ik weer dat dit gegeven niet maakt dat corruptie daarom goed is.
Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in een overheid dan in bedrijven; de overheid is democratisch controleerbaar, bedrijven zijn dat absoluut niet.
Bedrijven (in dit geval banken) tonen keer op keer aan dat ze zeer onbetrouwbaar, of zelfs crimineel zijn.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Engeland doet nochtans een poging.

We gaan t zien.

Quote:
Individuele belangen zijn regelmatig strijdig...

Noem eens een voorbeeld.

Quote:

Ah, dus je geeft zelf ook toe dat de markt met regelmaat faalt op dit punt? Vandaar ook dat je de nutsbedrijven niet moet vermarkten... en de zorgverzekering... 't is allemaal één pot nat en mensen stappen niet over.

Niet geschikt voor de markt dus.

De markt moet je soms inderdaad een handje helpen. Of afremmen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ja dat heb je eerder al gezegd. En dan zeg ik weer dat dit gegeven niet maakt dat corruptie daarom goed is.
Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in een overheid dan in bedrijven; de overheid is democratisch controleerbaar, bedrijven zijn dat absoluut niet.
Bedrijven (in dit geval banken) tonen keer op keer aan dat ze zeer onbetrouwbaar, of zelfs crimineel zijn.

Welke bedrijven anders dan banken (strikt door de overheid gereguleerde en beschermde sector) zijn in jouw ogen onbetrouwbaar?

Kijk nou naar bv dat diesel-schandaal van Volkswagen. Kun je zien als onbetrouwbaar. Dat kost me ze toch een bak met geld, en als je t zo erg vind ben je de volgende keer vrij om geen Volkswagen meer te kopen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Welke bedrijven anders dan banken (strikt door de overheid gereguleerde en beschermde sector) zijn in jouw ogen onbetrouwbaar?

Energieleveranciers en zorgverzekeraars.

Quote:
Kijk nou naar bv dat diesel-schandaal van Volkswagen. Kun je zien als onbetrouwbaar. Dat kost me ze toch een bak met geld, en als je t zo erg vind ben je de volgende keer vrij om geen Volkswagen meer te kopen.

VW is een uitstekende auto, het enige dat er niet aan klopt is de grafiek over de uitstoot van schadelijke stoffen. Banken echter leverden slechte producten waarover ze logen.
En als VW vanwege het schandaal failliet gaat dan wordt het bedrijf niet met mijn belastinggeld gered.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
We gaan t zien.

De moeite waarmee het gepaard gaat geeft al lang aan dat de democratie vér en vér te zoeken is in dit proces.

Quote:
Noem eens een voorbeeld.

Harde muziek draaien, de één wil rust de ander lawaai.
Beplanting in de tuin, de één wil een mooie hoge erfafscheiding, de ander niet.
Autorijden: de één wil 160 km/uur, brengt wel de overige verkeersdeelnemers extra risico.

Etc. etc. etc.

Ik dacht dat je dat toch wel zou zien eerlijk gezegd.

Quote:
De markt moet je soms inderdaad een handje helpen. Of afremmen.

Of stoppen en afschaffen.

Kijk, jij en ik zijn gewoon rijke gezonde succesvolle mensen. Zeker globaal gezien. Ik kan heel makkelijk voor individualisme (en egoïsme) gaan.

Als ik geen belasting hoef af te dragen heb ik ineens 200% loonsverhoging. Lekker hoor. Maar dan? Mag ik me dan door een rij zwervers heen banen als ik boodschappen doe, moet ik beveiliging inhuren tegen inbrekers, moet ik in een kogelvrije auto gaan rondrijden zodat hijackers geen kans maken?

Niet mijn wereld.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ook niet mijn wereld.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De moeite waarmee het gepaard gaat geeft al lang aan dat de democratie vér en vér te zoeken is in dit proces.

Hoezo? De Britse regering doet wat de burgers hebben gevraagd: brexit. Wat is er vreemd aan als de EU dan zegt: eerst afrekenen en we moeten t hebben over onze onderlinge relatie.

Quote:

Harde muziek draaien, de één wil rust de ander lawaai.
Beplanting in de tuin, de één wil een mooie hoge erfafscheiding, de ander niet.

Bel de Rijdende Rechter zou ik zeggen.

Quote:
Autorijden: de één wil 160 km/uur, brengt wel de overige verkeersdeelnemers extra risico.

Je hebt t wel eerlijk gezegd over erg futiele dingen. Noem eens iets fundamenteels.

Quote:

Of stoppen en afschaffen.

Kan ook. Maar het startpunt is altijd de markt. Niet de overheid.

Quote:
Als ik geen belasting hoef af te dragen heb ik ineens 200% loonsverhoging. Lekker hoor. Maar dan? Mag ik me dan door een rij zwervers heen banen als ik boodschappen doe, moet ik beveiliging inhuren tegen inbrekers, moet ik in een kogelvrije auto gaan rondrijden zodat hijackers geen kans maken?

Niet mijn wereld.

Je plaatst het ene uiterste tegenover het andere uisterste. Er is een middenweg, waarbij we een kleinere overheid combineren met een uitstekende maatschappelijke dienstverlening.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Je plaatst het ene uiterste tegenover het andere uisterste. Er is een middenweg, waarbij we een kleinere overheid combineren met een uitstekende maatschappelijke dienstverlening.

Welke private bedrijven leveren een maatschappelijke dienstverlening die beter is dan als de overheid die dienstverlening zou doen?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo? De Britse regering doet wat de burgers hebben gevraagd: brexit. Wat is er vreemd aan als de EU dan zegt: eerst afrekenen en we moeten t hebben over onze onderlinge relatie.

Daar is heel veel mis mee. Klinkt als een doorgedraaide ex die de helft van je bezittingen en een leven lang alimentatie eist.

Wat mij betreft trekken de Engelsen de deur dicht en bekijkt de EU het verder maar.

Daarbij heb ik sterk het gevoel dat de zaak getraineerd wordt, jij niet?

Quote:
Bel de Rijdende Rechter zou ik zeggen.

Das apart. Nu wil je wel dat de overheid ingrijpt op individualisme?

Quote:
Je hebt t wel eerlijk gezegd over erg futiele dingen. Noem eens iets fundamenteels.

Ik vind dat fundamentele zaken. De maatschappij hangt aan elkaar van één lange reeks van afspraken, zowel beschreven (in wetboeken) als onbeschreven (in normen en waarden).

Puur individualisme is gewoon doen wat je zelf wil, zonder rekening te houden met andere individuen. Nou, daar kom je niet ver mee in een samenleving.

Zou wel een leuk experiment zijn overigens, maar we weten hoe het eindigt. Anarchisme, recht van de sterkste.

Quote:
Kan ook. Maar het startpunt is altijd de markt. Niet de overheid.

Waarom? Niet mee eens. Startpunt is wat mij betreft de mensen die samen de samenleving vormen.

Quote:

Geloof ik niet in. Bovendien wantrouw ik je motieven... ik denk dat het jou alleen om minder belasting betalen te doen is.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Wat mij betreft trekken de Engelsen de deur dicht en bekijkt de EU het verder maar.

De Britten zijn vrij om dat te doen. Dat willen ze echter niet, ze willen t liefst zo vrij mogelijke toegang tot de EU-markt, open grens in Ierland etc etc.

Quote:
Daarbij heb ik sterk het gevoel dat de zaak getraineerd wordt, jij niet?

Hmm weet ik niet. Ik denk dat de "remainers" die nu de brexit moeten uitvoeren zich beseffen dat het een verdomd lastige klus wordt om a) een redelijke deal te maken en b) de diehard brexiteers mee te krijgen.

Ik denk dat het beste was geweest als May haar mandaat terug had gegeven en nieuwe verkiezingen had uitgeschreven. Dan zal het volk moeten kiezen wie het besluit uit gaat voeren.

Quote:
Das apart. Nu wil je wel dat de overheid ingrijpt op individualisme?

Is niet echt een overheid he. Maar je hebt natuurlijk leefregels nodig, lijkt me evident.

Quote:

Ik vind dat fundamentele zaken. De maatschappij hangt aan elkaar van één lange reeks van afspraken, zowel beschreven (in wetboeken) als onbeschreven (in normen en waarden).

Je hebt t veel meer over normen en waarden dan over wetten. Bij geluidsoverlast is het niet zozeer een overheid die diep ingrijpt, kwestie van normen en waarden.

Quote:
Waarom? Niet mee eens. Startpunt is wat mij betreft de mensen die samen de samenleving vormen.

Startpunt qua organisatievorm...

Quote:

Geloof ik niet in. Bovendien wantrouw ik je motieven... ik denk dat het jou alleen om minder belasting betalen te doen is.

Aha je gelooft alleen in het huidige model en niets anders?

T gaat mij zeker ook om minder belasting. Ik wil best ergens voor betalen, maar niet als het over de balk wordt gesmeten.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De Britten zijn vrij om dat te doen. Dat willen ze echter niet, ze willen t liefst zo vrij mogelijke toegang tot de EU-markt, open grens in Ierland etc etc.

Zoals Noorwegen en Zwitserland? Hoeveel hebben zijn aan de EU betaald daarvoor? En zit Oekraïne inmiddels ook niet in dat vrijhandelspact?

Wie denk je dat belangrijker voor onze economie is, de UK of Oekraïne?

Quote:
Hmm weet ik niet. Ik denk dat de "remainers" die nu de brexit moeten uitvoeren zich beseffen dat het een verdomd lastige klus wordt om a) een redelijke deal te maken en b) de diehard brexiteers mee te krijgen.

Ik denk dat de remainers een stapje terug (hadden) moeten doen en die taak aan de brexiteers moeten laten.

Quote:
Ik denk dat het beste was geweest als May haar mandaat terug had gegeven en nieuwe verkiezingen had uitgeschreven. Dan zal het volk moeten kiezen wie het besluit uit gaat voeren.

Yep, als het maar wél uitgevoerd wordt. Een nieuw Brexit referendum zou een schande voor de democratie zijn.

Quote:
Is niet echt een overheid he. Maar je hebt natuurlijk leefregels nodig, lijkt me evident.

Ik zie de juridische macht wel degelijk als overheid. Zie jij het als commercieel/privaat dan?

Maar goed, ik snap dat je individualisme wilt beperken door regels. Hoe ver gaan die regels en wie bepalen die? Want uiteindelijk komen we dan toch gewoon op hetzelfde punt uit.

Misschien moet je eens aangeven waar je vindt dat de overheid te ver in jouw leven ingrijpt?

Quote:
Je hebt t veel meer over normen en waarden dan over wetten. Bij geluidsoverlast is het niet zozeer een overheid die diep ingrijpt, kwestie van normen en waarden.

Nope. Bij individualisme bepaalt ieder voor zichzelf hoe hard de muziek staat. Daar krijgen andere individuen dus weer last van.

Heel veel normen en waarden worden omgezet in wetgeving naar mate er mensen zijn die ze (vanuit egoïsme/individualisme) keer op keer oprekken/met voeten treden.

Quote:
Startpunt qua organisatievorm...

Ja, daar heb ik het ook over. Organisatie is mensenwerk, geen marktwerk.

Quote:
T gaat mij zeker ook om minder belasting. Ik wil best ergens voor betalen, maar niet als het over de balk wordt gesmeten.

Kijk even naar Brussel dan. Daar wordt het meeste belastinggeld over de balk gesmeten. Wat de politieke elite daar aan eigen voordeeltjes heeft gecreëerd is grotesk.

De grap is dat we natuurlijk exact hetzelfde gedrag zien in de financiële wereld. Maar daar maak jij je dan weer veel minder druk om... mijn conclusie is dan dus dat het je echt alleen om het (belasting)geld te doen is.

Ik zou liever het wangedrag bestraffen los van welke functie iemand uitvoert. Maar als het gaat om de top van de financiële wereld, dan is het 'marktwerking' en is het een 'slimme ondernemer'. Mensen als jij kijken met respect naar iemand die een villa van 10 miljoen heeft en een wagenpark van een paar Ferrari's.

Eigenlijk moet je zoiemand gewoon oppakken wegens woekerwinst en zelfverrijking. Of de gemakkelijke weg: globale oplopende belastingschijf invoeren voor mensen met een inkomen boven een miljoen ofzo.

https://www.theguardian.com/money/2015/oct/13/half-world-wealth-in-hands-population-inequality-report

Je zou je zelfs kunnen afvragen waarom een mens meer dan 1 miljard dollar moet kunnen bezitten... wat is het nut daarvan? Het is meer dan je in je leven ooit kunt uitgeven. Het is veel meer dan je ooit nodig hebt om een prachtig comfortabel en luxueus leven te leiden.

Daarbij zijn de nakomelingen van miljardairs volgens mij stuk voor stuk ongeschikt om ook maar iets van de werkelijke wereld te snappen... en dat dan soms voor generaties lang.

https://www.cnbc.com/2018/03/07/forbes-there-are-a-record-2208-billionaires-in-the-world.html

Er zijn blijkbaar 2208 mensen met meer dan één miljard in de wereld. Is dat gezond?

Taken together, the billionaires of the world are worth $9.1 trillion, up from $7.7 trillion last year, Forbes reports. “The superrich continue to get richer, widening the gap between them and everyone else,” according to a Forbes statement.

Maar goed, jij hebt het liever over 'verspild' belastinggeld.... ik moet echter de eerste miljardair die zijn geld verdiend heeft bij de overheid nog tegenkomen...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Zoals Noorwegen en Zwitserland? Hoeveel hebben zijn aan de EU betaald daarvoor? En zit Oekraïne inmiddels ook niet in dat vrijhandelspact?

In ruil voor toegang tot de markt hebben de Noren en Zwitsers pakweg 75% van de EU-richtlijnen geimplementeerd, betalen de Noren en hebben de Zwitsers hun bankgeheim opgeheven. T is maar in wat voor onderhandelingspositie je wilt zitten.

Een vrijhandelsverdrag is iets heel anders dan toegang tot de interne markt of een open grens in Ierland.

Quote:

Ik denk dat de remainers een stapje terug (hadden) moeten doen en die taak aan de brexiteers moeten laten.

Had gekund. De kiezers hebben echter van de Conservatieven met May aan het hoofd de grootste partij gemaakt.

Quote:

Yep, als het maar wél uitgevoerd wordt. Een nieuw Brexit referendum zou een schande voor de democratie zijn.

Om iets uit te voeren moet er natuurlijk wel iemand zijn die de kwaliteiten heeft om dat op een goede manier uit te voeren... je moet t maar willen.

Quote:

Ik zie de juridische macht wel degelijk als overheid. Zie jij het als commercieel/privaat dan?

De Rijdende Rechter is bemiddeling...

Quote:
Misschien moet je eens aangeven waar je vindt dat de overheid te ver in jouw leven ingrijpt?

Wil je t over belastingen hebben? Ik word gedwongen om aan allerlei dingen mee te betalen waar ik helemaal niet voor wil betalen.

Quote:

Nope. Bij individualisme bepaalt ieder voor zichzelf hoe hard de muziek staat. Daar krijgen andere individuen dus weer last van.

Een individu begeeft zich natuurlijk in een maatschappelijke context en zal daarin zn weg moeten vinden. Dat kunnen individuen heel goed onderling regelen.

Quote:

Ja, daar heb ik het ook over. Organisatie is mensenwerk, geen marktwerk.

Ja maar hoe hou je die mensen scherp?

Quote:

Ik zou liever het wangedrag bestraffen los van welke functie iemand uitvoert. Maar als het gaat om de top van de financiële wereld, dan is het 'marktwerking' en is het een 'slimme ondernemer'. Mensen als jij kijken met respect naar iemand die een villa van 10 miljoen heeft en een wagenpark van een paar Ferrari's.

Huh? Als de financiele sector gewoon marktwerking zou kennen zou dat heel anders werken. Maar ja, de overheid belemmert daar marktwerking.

Quote:
Je zou je zelfs kunnen afvragen waarom een mens meer dan 1 miljard dollar moet kunnen bezitten... wat is het nut daarvan? Het is meer dan je in je leven ooit kunt uitgeven. Het is veel meer dan je ooit nodig hebt om een prachtig comfortabel en luxueus leven te leiden.

Je kunt je afvragen wat jij over andermans geld te zeggen hebt.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
In ruil voor toegang tot de markt hebben de Noren en Zwitsers pakweg 75% van de EU-richtlijnen geimplementeerd

Ah, maar de Britten zitten op dit moment op 100%.

Quote:
betalen de Noren

Hoeveel?

Quote:
Een vrijhandelsverdrag is iets heel anders dan toegang tot de interne markt

Oh, wat is er dan verschillend?

Quote:
Om iets uit te voeren moet er natuurlijk wel iemand zijn die de kwaliteiten heeft om dat op een goede manier uit te voeren... je moet t maar willen.

Dat laatste is geen vraag meer, en de kwaliteiten zijn er heus wel. Er waren en hoop Brexiteers. Zijn die nu allemaal weg?

Quote:
De Rijdende Rechter is bemiddeling...

Volgens mij niet, maar dat is maar een detail.

Quote:
Wil je t over belastingen hebben? Ik word gedwongen om aan allerlei dingen mee te betalen waar ik helemaal niet voor wil betalen.

Zie, dus toch geld, geld, geld. Zo jammer en zo oppervlakkig.

Quote:
Een individu begeeft zich natuurlijk in een maatschappelijke context en zal daarin zn weg moeten vinden. Dat kunnen individuen heel goed onderling regelen.

#HOEDAN?

Juist het feit dat er zoveel een beroep gedaan wordt op civiel recht, mediation, buurtbemiddeling, etc.... ik weet wel zeker dat het indvidualisme/egoïsme van de huidige mens ertoe leidt dat er meer conflicten zijn.

Quote:
Ja maar hoe hou je die mensen scherp?

Niet met extrinsieke prikkels. Dat is een essentieel verschil tussen jou en mij. Nogmaals, kijk eens naar het verhaal van Daniel Pink.

Quote:
Huh? Als de financiele sector gewoon marktwerking zou kennen zou dat heel anders werken. Maar ja, de overheid belemmert daar marktwerking.

Ik deel dat standpunt niet. De financiële markt vertoont uit eigen beweging wangedrag, niet vanwege de rol van de overheid.

Quote:
Je kunt je afvragen wat jij over andermans geld te zeggen hebt.

Ah, maar ook daar zie jij eigenaarschap nogal anders. Jouw bruto inkomen is niet van jou bv. Je netto wel, mag je mee doen wat je wilt.

En ja, mensen die geen maat kennen daar mag je de maatschappij best tegen beschermen.

Weerwoord forum index » Economie