Geplaatst: Vr Jul 17, 2020 16:34 |
|
|
|
Ik zag beelden uit Wit Rusland, waar ordetroepen insloegen op vreedzame demonstranten.
Maar daar hoor ik de heer Carlos niet over. |
|
Laatst aangepast door Lampje op Vr Jul 17, 2020 20:05, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Waar religie geboren wordt, sterft het verstand. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 17, 2020 18:13 |
|
|
|
Is misschien omdat dit topic gaat over gele hesjes Lampje. Hadden ze gele hesjes aan? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 17, 2020 19:51 |
|
|
|
Nee. Die brandweerlieden waar de heer Carlos zich druk over maakte droegen ook geen gele hesjes. Daar hoor ik u dan weer niet over. Vanwaar nu ineens die kramp om recht in de lijn van het topic te blijven en toen niet ?
En de link die u plaatste naar Dumpert: geen geel hesje te zien. Wel politiegeweld, en nu begint u ineens over gele hesjes als ik u confronteer met politiegeweld, uit Belarus deze keer.
Beetje doorzichtige poging om de aandacht af te leiden. |
|
_________________ Waar religie geboren wordt, sterft het verstand. |
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 18, 2020 1:09 |
|
|
|
Laatst aangepast door Lampje op 17 Jul 2020 21:05, in totaal 1 keer bewerkt
Ik zie dat je de bijdrage hebt aangepast nadat ik mijn reactie heb geplaatst... |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 18, 2020 14:50 |
|
|
|
Lampje schreef: | Dat klopt, wat is daar is mee ? Ik had iets verwijderd in mijn quote wat niets met uw antwoord te maken had. |
Kan ik nu niet meer controleren, maar iets wijzigen in een bijdrage waar iemand 2 uur daarvoor al op gereageerd heeft... ik heb geen idee wat er stond en wat je hebt weggehaald nu.
Quote: | Maar u probeert nu weer de aandacht af te leiden, omdat u doorheeft dat uw opmerking over dat dit topic over gele hesjes gaat kant noch wal raakt, zie mijn opmerking eerder. Maar toegeven ho maar. Laat staan dat u in wenst te gaan op het politiegeweld in Belarus. |
Ik heb geen idee van politiegeweld in Wit Rusland. Ik hou niet alle 195 landen bij of er misschien politiegeweld is. Volgens mij heb ik hier prima gezegd hoe ik erover denk: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=560099#560099 |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 18, 2020 15:41 |
|
|
|
ik ben helemaal geen uitleg verschuldigd, maar vooruit :
Er stond "Carlos en zijn trawanten."
Wat ik heb weggehaald is "en zijn trawanten" omdat ik dat achteraf gezien niet kies vond.
Uw tweede opmerking over Wit Rusland is prima. Maar ga dan niet eerst zeggen dat het onderwerp over gele hesjes gaat terwijl u zelf ook afweek van het originele onderwerp.
Maar goed, de lucht is weer geklaard |
|
Laatst aangepast door Lampje op Za Jul 18, 2020 16:57, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Waar religie geboren wordt, sterft het verstand. |
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 18, 2020 15:55 |
|
|
|
Zeg kunt u eens ophouden met mij hier zwart te lopen maken? Ik heb geen "trawanten" en dit is al de tweede bijdrage van u in korte tijd waarin ik kennelijk de gebeten hond ben bij u zonder dat ik er enige aanleiding toe geef. Ga maar over iemand anders lopen roddelen, Truus. |
|
_________________ Alleen samen krijgen we QRona eronder! |
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 18, 2020 16:56 |
|
|
|
Ik had het niet voor niets verwijderd, meneer. Maar omdat de heer Cliff zo nodig wilde weten wat er gestaan had, heb ik hem dat verteld. Dus ga daar maar verhaal halen als u beledigd bent. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 19, 2020 9:13 |
|
|
|
Haha ja nu wordt hij helemaal mooi. Eerst iemand beledigen, dan uren later verwijderen en dan is het mijn fout.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 19, 2020 10:56 |
|
|
|
Het is uw fout helemaal niet. Maar Carlos beschuldigt mij van een opmerking die ik had ingetrokken nog voor hij hem gelezen had. Maar omdat u wilde weten wat er gestaan had, heb ik dat maar gezegd. Prompt zit Carlos op de kast, maar de opmerking stond er alkeen nog even omdat u ernaar vroeg. Ik kan het ook niet helpen. Zoeken jullie het samen maar uit, ik had mijn operking ingetrokken en dat is het.
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Sep 11, 2020 21:22 |
|
|
|
Ik hoor nog maar weinig over de gele hesjes trouwens. Zijn ze opgehouden met slopen ? Kunnen we ze de rekening sturen zodat de gewone hardwerkende burger daar tenminste niet voor op hoeft te draaien. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Sep 11, 2020 21:55 |
|
|
|
Ik denk dat ze hun hesjes hebben uitgedaan en nu in Wit Rusland staan  |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 8:04 |
|
|
|
Als ze inderdaad in Frankrijk weer de straat op gaan, belooft dat niet veel goeds. Dat hesjes gespuis heeft al voor miljarden schade aangericht in Frankrijk. Laat die Wit Russische Omons die nu op hun eigen vreedzaam betogende medeburgers staan in te rammen orde op zaken stellen in Frankrijk, want de Franse politie is daarvoor veel te soft. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 8:55 |
|
|
|
Kunt u die gewaagde stelling met feitenmateriaal onderbouwen ? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 11:35 |
|
|
|
't Is eigenlijk jouw stelling, maar dan omgekeerd: 'Laat die Wit Russische Omons die nu op hun eigen vreedzaam betogende medeburgers staan in te rammen orde op zaken stellen in Frankrijk, want de Franse politie is daarvoor veel te soft.'
Maar goed, ik zal het werk wel weer doen...
https://www.statista.com/statistics/1081454/dead yellow vests movement protests france/
12 doden lijkt het, maar dit is uitgebreider:
By late December, over 1,843 protesters and 1,048 police had been injured.[211] Injuries included tens of facial trauma (jaws or even eyes) caused by police non lethal weapon ammunition,[212] nicknamed flash ball despite not being of the type,[213][214] that are supposed to be fired at the legs, not at the head, and are accurate enough for this purpose.[215]
As of 14 January 2019, 94 had been reported as seriously injured, including 14 with monocular blindness and one who had to be treated for a brain haemorrhage and left in an artificial coma (from which he emerged on the following Friday).[216][217]
https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_vests_movement#Fatalities_and_injuries
Ik heb even gezocht naar cijfers van Wit Rusland, maar kon nergens iets vinden dat in de buurt komt. Eigenlijk alleen dat het protest té vreedzaam zou zijn: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/de demonstraties in wit rusland zijn historisch maar te vreedzaam om president loekasjenko te ver/
Moeten we dat zien als een oproep tot meer geweld door de Nederlandse staatsmedia? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 12:03 |
|
|
|
Het is natuurlijk logisch dat wanneer je zelf grof geweld gebruikt, zoals de Franse hesjes doen, je ook tegengeweld kunt verwachten. Ik dacht dat wij het daar ook over eens waren, kijkend naar de discussie over die gewelddadige lockdown demonstranten.
In Wit Rusland wordt vreedzaam betoogd, maar de politie grijpt evengoed keihard in. Tel daarbjj op de mishandelingen van opgepakte demonstranten in gevangenissen, en ik houd u voor dat de Wit Russische aanpak aanmerkelijk agressiever is dan de Franse.
Je moet het verder elk in het eigen perspectief zien, en ik acht u genoeg ontwikkeld om dat ook wel te snappen. Dus ga hier niet met de verkeerde argumentatie (1 op 1 vergelijkingen trekken) dat regime in Wit Rusland een beetje zitten verdedigen. Je kunt de opstand in Wit Rusland niet vergelijken met dd Franse, dus de aanpak daarvan ook niet. Althans niet lineair.
En wat uw zin betreft dat u het werk zal doen ? Hoezo ? U stelde iets. En wie stelt, bewijst was het toch ? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 13:32 |
|
|
|
Ach, ik zie ook een aantal stellingen in jouw verhaal.
't Is vrij simpel: in hoeverre demonstranten daadwerkelijk een democratisch standpunt vertegenwoordigen is niet na te gaan. Daarom neem ik demonstranten in zijn geheel niet meer zo serieus. Niet in Frankrijk en niet in Wit Rusland. En zeker niet op het Malieveld.
Demonstreren is een recht, maar een recht uit het vorige millennium. Ik zie er niet zoveel nut meer van in. Je ziet hier op Weerwoord ook de kinderachtige discussies over de 'aantallen demonstranten'. Alsof het wat uitmaakt. Helemaal niets namelijk.
Het zorgt voor een hoop onrust. En niet zelden zit er een buitenlandse macht achter demonstranten. Op het Maidamplein konden we dat ook goed zien. EU leiders stonden de boel aan te moedigen (op te stoken) en destijds in Kiev stonden ook Polen en Wit Russen te demonstreren begreep ik later.
Waanzin. Dat haalt de democratische legitimiteit van een demonstratie nog verder naar beneden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 17:33 |
|
|
|
De Franse politie heeft vandaag een flink aantal hesjes gearresteerd. Een aantal demonstranten gedroeg zich rustig, maar helaas liep het bij sommigen weer eens uit de hand. Het gaat om tuig dat zich niet aan de afgesproken route hield, daarvan afweek, en brandjes ging stichten. Onder meer auto's werden in de fik gestoken. Het zal godverde godgloeiende gvd je auto maar zijn waar je keihard voor hebt gewerkt !!!!!!
Wat een vies smerig krapuul is het toch. Dit soort schorem kan niet hard genoeg worden teruggetrapt in de stinkriolen waar ze uit zijn gekropen. Het grootste schorremorrie onder dit gajes moet in kerkers worden gesmeten waar ze een straf kunnen uitzitten tot hun gebeente verbleekt is.
Het is weerzinwekkend, smerig rapaille van het allerlaagste allooi. Vieze vuile gore ratten zijn het !!!!! Naar de galg met dit gebroed, het uitschot van de Zelfkant der Schepping. Er zijn geen woorden voor dit soort gespuis, die woorden moeten nog uitgevonden worden.
De heer Macron moet eindelijk eens korte metten maken met dit geteisem !!!
Vive La France ! Vive Macron ! En Marche !!! |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 13, 2020 1:40 |
|
|
|
De vraag dient zich aan of Lampje er wel van op de hoogte is dat 'n groot deel van de demonstrerenden schijnt te bestaan uit (al dan niet illegale) immigranten uit niet Europese gebieden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 13, 2020 8:43 |
|
|
|
Mij maakt het geen moer uit waar die gasten vandaan komen. Iedereen moet gewoon met zijn poten van andermans spullen afblijven, ongeacht waar je vandaan komt of welke kleur je trijter heeft.
Wat probeert u nu eigenlijk te insinueren ? |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Europese Zaken