Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Gele hesjes Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mijn stelling is dat u zelf met twee maten meet, en vervolgens op hoge toon anderen precies dat verwijt maakt.

Dat is niet alleen mijn stelling, dat IS ook gewoon zo. Smile

Om dan te zeggen dat je Venezuela niet mag vergelijken met Frankrijk, is een zwaktebod. Het principe is namelijk precies hetzelfde. Maar vergeet Venezuela, laten we Oekraïne dan als voorbeeld nemen, waarvan u zei dat u sympathiseerde met de (uiterst gewelddadige) relschoppers op Maidan. Of mogen we dat ook al niet vergelijken soms?

Ik zie zelf niet zo het nut in van al die dwarsverbanden, maar ok. Je moet iedere situatie op z'n eigen merites beoordelen, vind ik.

Het feit dat je sympathie hebt voor een bepaalde groep demonstranten betekent nog niet dat je om die reden alle demonstranten waar dan ook ter wereld maar moet steunen (en vice versa), of vindt u van wel?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee dat vind ik ook niet. En nu komen we ergens. Want je moet elke situatie inderdaad op zijn eigen merites beoordelen. Vandaar mijn verschil in opvatting over Venezuela en Frankrijk: totaal verschillende situaties. Oekraine dan : ik heb indertijd de rellen op het Maidanplein gesteund, en ik heb me er later van gedistantieerd.
Want dat kan ook : terugkomen op een eerder standpunt en vinden dat je achteraf gezien ongelijk had. Helaas zie ik dat hier zelden gebeuren, terwijl het soms klip en klaar is dat iemand het gewoon mis heeft.
Verder doet u overigens EXCACT hetzelfde als wat u mij verwijt. Dat IS gewoon zo, meneer.

Maar goed, genoeg erover dan toch maar.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Verder doet u overigens EXCACT hetzelfde als wat u mij verwijt. Dat IS gewoon zo, meneer.

Volgens mij verwijt Carlos je niets Lampje.

Jij bent het die iedere keer met dit punt komt, waarbij ik inderdaad vind dat jij ook enorm inconsequent bent. Dus waarom wil je anderen confronteren met hun inconsequentie?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Omdat ik vind dat die anderen inconsequent zijn en ik hen daarop wijs.
Maar u vindt Carlos niet inconsequent begrijp ik ?
Dus relschoppers in Frankrijk mogen hun gang gaan en in Hong Kong moet de politie er keihard tegenop treden ?
Ik vind beide groepen relschoppers verwerpelijk, terwijl Carlos duidelijk onderscheid maakt.
Wie is hier dan inconsequent ?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vind je relschoppers die demonstreren tegen Poetin ook verwerpelijk?

Iedereen is overigens wel eens inconsequent, en meestal zet je dat aan het denken. Kan dus een goede zaak zijn om even bij jezelf te rade te gaan wat precies de verschillen zijn waarom je er anders over denkt.

Zo zijn er mensen die het verwerpelijk vinden om separatisten in een ander land militair te steunen. Of niet. Kijk naar Syrië en Oekraïne.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Vind je relschoppers die demonstreren tegen Poetin ook verwerpelijk?

Iedereen is overigens wel eens inconsequent, en meestal zet je dat aan het denken. Kan dus een goede zaak zijn om even bij jezelf te rade te gaan wat precies de verschillen zijn waarom je er anders over denkt.

Zo zijn er mensen die het verwerpelijk vinden om separatisten in een ander land militair te steunen. Of niet. Kijk naar Syrië en Oekraïne.

Ik had niet de indruk dat de demonstranten tegen Poetin relchoppers waren. Ik zag in ieder geval geen brandende barricades, geplunderde winkels, gesloopt straatmeubilair, gesmijt met molotovcocktails en stenen en het in elkaar trappen van op de grond liggende agenten, zoals in Frankrijk en Hong Kong (dat laatste overigens in Hong Kong, niet in Frankrijk).
In dat geval zoals in Rusland maken demonstranten dus gebruik van hun democratische recht om te demonstreren, en dat vind ik inderdaad niet verwerpelijk zolang het geweldloos is.
Wat mij opvalt is dat Carlos zich druk maakt om de gewelddadigheden in Hong Kong, maar niet om dezelfde soort gewelddadigheden in Frankrijk. En dat vind ik inconsequent.
Als u dat niet vindt, prima, maar leg mij dan uit waarom dat niet inconsequent zou zijn. Tot nu toe heb ik nog geen argumenten gezien die deze inconsequentie overtuigend ontkrachten. Dus daar zie ik graag uw reactie op.
Ik ben het wel met u eens dat iedereen wel eens inconsequent is, ik ook. Ten aanzien van Oekraine heb ik dat al meermalen toegegeven, maar als jullie het niet willen lezen, tja....dan houdt het op.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Ten aanzien van Oekraine heb ik dat al meermalen toegegeven, maar als jullie het niet willen lezen, tja....dan houdt het op.

Ik heb het gelezen en waardeer dit herwonnen inzicht.

Kan er overigens best in meegaan dat demonstraties vooral geweldloos moeten gebeuren, van zowel de zijde van de demonstranten als van de overheid.

Blijft over de inconsequente media aandacht voor dit soort zaken. Zoals ik ook al eerder heb aangegeven: als er gele hesjes achtige situaties in Rusland zouden zijn (ipv Frankrijk), dan zou de media druipend van hun stoel geleiden.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Omdat ik vind dat die anderen inconsequent zijn en ik hen daarop wijs.
Maar u vindt Carlos niet inconsequent begrijp ik ?
Dus relschoppers in Frankrijk mogen hun gang gaan en in Hong Kong moet de politie er keihard tegenop treden ?
Ik vind beide groepen relschoppers verwerpelijk, terwijl Carlos duidelijk onderscheid maakt.
Wie is hier dan inconsequent ?

Misschien wel interessant om hier te herhalen wat dezerzijds d.d. 13 dezes is gepost op pag. 25 van het topic Stand off tussen China en de VS:

" Denk dat er 'n groot verschil is tussen enerzijds demonstreren tegen nog verder verlies van mensenrechten (zoals vrijheid van meningsuiting, verbod op slavernij en het recht op een fair proces) in een dictatoriaal land en anderzijds demonstreren vanwege ontevredenheid over het beleid van 'n bepaalde aan het roer zijnde politieke partij in een democratisch land.

In het eerste geval is het begrijpelijk en min of meer te rechtvaardigen wanneer demonstraties in rellen uitmonden; in het tweede geval is dat in veel mindere mate of helemaal niet zo, omdat men dan de mogelijkheid heeft om zijn doelen op democratisch politieke wijze na te streven" .

Ook dezerzijds wordt dus onderscheid gemaakt tussen verschillende groepen relschoppers. Maar dan wel precies omgekeerd als het onderscheid dat door Carlos gemaakt wordt. Die vindt immers de hesjes ok en HK niet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Misschien wel interessant om hier te herhalen wat dezerzijds d.d. 13 dezes is gepost op pag. 25 van het topic Stand off tussen China en de VS:

Nou, ik vind het niet zo interessant hoor, jouw logica is zo krom als een hoepel en bovendien niet gebaseerd op een feitelijke weergave van de werkelijkheid, blijkt keer op keer.

En dat verwijt dan anderen 'niet gedocumenteerd' te zijn. Laughing

en niet over de juiste diploma's te beschikken om een mening te mogen uitten die zich kan meten aan die van hemzelf

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De hesjes zijn weer op straat. Was te lezen op teletekst, dus dat de hesjes in de media worden doodgezwegen is onjuist.
De hesjes protesteren tegen de pensioenplannen van de heer Macron, tja....het is ook niet leuk als je een jaar langer moet doorwerken dan dat je gewend bent, maar helaas noodzakelijk om het pensoenstelsel in stand te kunnen houden. Gelukkig ziet Macron dat goed, maar ik had van de hesjes dan ook niet verwacht dat zij dit ook goed zien.
Voorts demonstreren ze ook voor het klimaat. Strak plan. Maar dan moet je natuurlijk niet zelf het klimaat verkloten door te eisen dat je harder mag rijden dan de toegestane maximumsnelheid en dit kracht bij te zetten met rookbommen.
Begin eens bij jezelf, zou je zeggen. Maar nee......natuurlijk niet.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De heer Macron heeft veel te veel geduld met deze rioolratten. Het wordt hoog tijd dat dit schorem keihard wordt aangepakt.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wordt inderdaad tijd dat er een einde komt aan dat “verwende kindergedrag”.
Aanpakken die hap!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Welk verwend kindergedrag? Klimaatspijbelen?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Nee, klimaat uitgezonderd, dat gaat om een groot mondiaal probleem.
Maar met name de protesten tegen de pensioenhervormingen en tegen de verhoging van brandstofaccijns moeten beëindigd worden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 23:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En dat bepaal jij?

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Nee, klimaat uitgezonderd, dat gaat om een groot mondiaal probleem.
Maar met name de protesten tegen de pensioenhervormingen en tegen de verhoging van brandstofaccijns moeten beëindigd worden.

Een nogal betweterige mening die bepaald niet verstoken is van enige arrogantie.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Voor mijn part demonstreren ze voor een boterham met stront. Ik maak geen onderscheid zoals de heer Estudiant doet. Mij gaat het om het geweld dat de demonstranten gebruiken. Dat moet aangepakt worden, en de heer Macron die ik overigens erg hoog heb zitten is veel te zacht voor dit rapaille.
Je moet die gasten keihard aanpakken, ik heb dat hier al eerder betoogd. Je moet dat gespuis terugrossen in de madenholen waar ze uit zijn gekropen. Wat een smerig tuig is het toch. Aanpakken dat schorem. Opruimen dat gajes, dat vieze geteisem.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat ben ik helaas niet geheel met u eens. Er zijn namelijk wel degelijk omstandigheden denkbaar waardoor mensen in opstand komen en geweld gebruiken.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat kan. De Koerden hebben bijvoorbeeld alle recht om zich te verweren tegen de Turkse agressie. Maar dat is echt van een andere orde dan wat er in het welvarende Frankrijk gebeurt. Ik hoef u dat toch niet uit te leggen, veronderstel ik.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is allemaal perceptie. Wat de een niet erg vind, is voor de ander een hel.
Als je het volk afknijpt en voorliegt dan beland je uiteindelijk op de guillotine. Dat is in Frankrijk al eens gebeurd. Fransen weten dus uit ervaring wat ze met de elite moeten doen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Dat kan. De Koerden hebben bijvoorbeeld alle recht om zich te verweren tegen de Turkse agressie. Maar dat is echt van een andere orde dan wat er in het welvarende Frankrijk gebeurt. Ik hoef u dat toch niet uit te leggen, veronderstel ik.

Weet anders nog goed dat de Koerden in met name Den Haag grote vernielingen aanrichtten toen hun leider Ocalan vast gezet werd.
Hadden ze zelf in hun eigen gebied gebleven dan hadden ze daar mee kunnen vechten om zoiets te voorkomen.
En anders hadden ze daar kunnen blijven en zich neerleggen bij de realiteit dat ze geen eigen staat kunnen bemachtigen.
Er zijn wel meer volkeren die onder het juk van'n andere mogendheid moeten leven.
Als ze hun tijd dan gebruiken om diep genoeg door te denken, kunnen ze er uiteindelijk achter komen waar ze dat aan verdiend hebben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In Frankrijk is het nog steeds een bende:

https://nos.nl/artikel/2320065 onrust over politiegeweld frankrijk groeit burgemeester parijs wil actie.html

Reken maar dat de media druipend van hun stoel zouden drijven als dit in Rusland plaatsvond ipv Frankrijk.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zag vandaag beelden van politiemensen die hardhandig insloegen op demonstrerende brandweerlieden..

Wat gaat het toch fantastisch in Frankrijk en wat doet die Macron het toch gewéldig. Waarachtig een godsgeschenk voor zijn land!

Macron Dégage, wat zou dat betekenen? Help me even, mijn Frans is niet zo goed. : D

kom er maar in Lampje

Laatst aangepast door carlos op Di Jan 28, 2020 21:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja of dit: https://www.dumpert.nl/item/7834069_142992be

Mensen komen kotsend de metro uit. Schijnt dat politie traangas in zo'n metrostation gegooid heeft. Lekker bezig.

Nogmaals: als dit in Rusland gebeurt is de wereld te klein. Of stel even dat dit anti Trump protesten in de VS zijn... ook dan is onze media erbij om het uitgebreid te belichten.

Nu gebeurt het al jaren in Frankrijk en we horen er nauwelijks iets over.