Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Gele hesjes Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:
In elk geval niet over het feit dat iemand hier zulke domme, totaal irrelevante vragen stelt. Wink
-

Nee, jij dan?

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Wie slim is begint in Frankrijk 'n handeltje in veiligheidshesjes.

https://www.bol.com/nl/l/veiligheidshesjes/N/25779/ Razz

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:
Wie slim is begint in Frankrijk 'n handeltje in veiligheidshesjes.

https://www.bol.com/nl/l/veiligheidshesjes/N/25779/ Razz

-

Die gele hesjes zijn in Frankrijk al een tijd niet meer veilig.
Ik kan daarom je grap niet waarderen.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:

Is óók wel 'n kwalijk aspect van de desbetreffende beweging.
Dat ze zo'n hulpmiddel ter beveiliging van personen die zich in 'n gevaarlijke positie bevinden oneigenlijk gingen gebruiken bij activiteiten die inderdaad niet bepaald gericht waren op meer veiligheid voor eenieder.
Zo hadden ze die dingen onder andere aan toen ze flitspalen aan het vernielen waren.
Verder dragen ze ze wanneer ze met stenen naar de politie aan het gooien zijn.

Het resultaat is dat die hesjes in het leven van alledag 'n stuk van hun alarmerende functie verloren hebben en inmiddels bij velen 'n vorm van ergernis opwekken, in plaats van extra voorkomendheid.

Denk dat je daar niet erg veel sympathie mee wint bij het volk en dus ook niet veel stemmen, wanneer je je wensen toch maar op de meest aangewezen weg wil gaan realiseren.
Het resultaat bij de recente EP-verkiezingen was er dan ook naar; ondanks dat ze met drie partijen deelnamen komen ze nergens in de uitslagen voor en zullen ze dus wel gerangschikt zijn geworden onder "Overigen" die allemaal geen enkele zetel wisten te winnen.
-
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:
Ryan schreef:

Is óók wel 'n kwalijk aspect van de desbetreffende beweging.
Dat ze zo'n hulpmiddel ter beveiliging van personen die zich in 'n gevaarlijke positie bevinden oneigenlijk gingen gebruiken bij activiteiten die inderdaad niet bepaald gericht waren op meer veiligheid voor eenieder.
Zo hadden ze die dingen onder andere aan toen ze flitspalen aan het vernielen waren.
Verder dragen ze ze wanneer ze met stenen naar de politie aan het gooien zijn.

Het resultaat is dat die hesjes in het leven van alledag 'n stuk van hun alarmerende functie verloren hebben en inmiddels bij velen 'n vorm van ergernis opwekken, in plaats van extra voorkomendheid.

Denk dat je daar niet erg veel sympathie mee wint bij het volk en dus ook niet veel stemmen, wanneer je je wensen toch maar op de meest aangewezen weg wil gaan realiseren.
Het resultaat bij de recente EP-verkiezingen was er dan ook naar; ondanks dat ze met drie partijen deelnamen komen ze nergens in de uitslagen voor en zullen ze dus wel gerangschikt zijn geworden onder "Overigen" die allemaal geen enkele zetel wisten te winnen.
-

Je opmerking over een paar partijen in de marge raken kant nog wal.
Ik heb zelf meerdere malen al gesteld, dat het Europees Parlement een wassen neus is.
Geen enkele macht hebben ze.
Dus maakt het helemaal niks uit.
Letterlijk!

Wat wel angstaanjagend is, is de Europese Commissie, die via achterkamertjes bezig is om de dictatuur in Europa te vestigen.
Banken en multinationals hebben al lang de Euro politici op zak.
"in the pocket" op zijn Engels.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou ja, zo'n verkiezing kan toch wel gezien worden als graadmeter van de populariteit der deelnemende partijen.
-
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:
Nou ja, zo'n verkiezing kan toch wel gezien worden als graadmeter van de populariteit der deelnemende partijen.
-

Al weer zo'n aanname die nergens op slaat!
Waarom gingen er zo veel mensen NIET stemmen?
Omdat de Europese Verkiezingen juist nergens over gaan!
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Toch deden ook de hesjes eraan mee.

https://nos.nl/artikel/2283244-franse-gele-hesjes-doen-met-drie-partijen-aan-europese-verkiezingen-mee.html

-
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:

Ja duh!
BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Heel goed dat er een paar van die gele hesjes geen hand hebben gegeven. Je vijand geef je geen hand. Ik hou wel van dit soort anarchie.

Ik vond het onbeschoft. Iemand een hand geven hoort gewoon bij fatsoenlijke omgangsvormen.
Die hesjes voelden zich niet gehoord. Vervolgens nodigt Rutte ze persoonlijk uit, en dan doen ze dit. Tja, dan vraag je er ook om om niet gehoord te worden.Ik neem ze in ieder geval niet meer serieus op deze manier. Ga er dan ook niet heen als je toch niet van plan bent er je voordeel mee te doen.
Beetje sneue types en bepaald geen aanbeveling voor de rest van de hesjesbeweging. Voor wat daar nog van over is.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Al een tijdje niks van de Franse hesjes gehoord. Zijn ze er nog of hebben ze inmiddels genoeg straatmeublair gesloopt ?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Al een tijdje niks van de Franse hesjes gehoord. Zijn ze er nog of hebben ze inmiddels genoeg straatmeublair gesloopt ?

Ja duh!
Die worden door de westerse propaganda pers doodgezwegen.
Open je doppen dan eindelijk eens! Rolling Eyes

Er zijn genoeg berichten op internet.

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

En toen was het stil. Laughing
BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Ik heb je al eerder verweten dat je slecht op de hoogte bent van wat er gebeurt in Frankrijk en het blijkt een schot in de roos. Misschien een idee om dit topic links te laten liggen.
BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 14:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Is het moeilijk te verkroppen voor jou dat die hesjes nul komma niets bereiken, behalve dan dat ze de gewone mensen op steeds hogere kosten jagen door de aanhoudende vernielzucht jegens publieke eigendommen ?

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, dat gaat natuurlijk voor heel veel zaken op: het JIT, homo-demonstraties in Rusland, kunstenaars met lelijke kunst, de JSF... bin dr nog a vee.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Is het moeilijk te verkroppen voor jou dat die hesjes nul komma niets bereiken, behalve dan dat ze de gewone mensen op steeds hogere kosten jagen door de aanhoudende vernielzucht jegens publieke eigendommen ?

De hesjes hebben weldegelijk al heel veel bereikt, namelijk het blootleggen van politiestaat Frankrijk onder leiding van een ordinaire dictatoriale regent. Reken maar dat mensen zich een hoedje zijn geschrokken over hetgeen zich heeft afgespeeld in de laatste zes maanden in HEEL Frankrijk.

Het is overigens nog niet afgelopen..

TOULOUSE ACTE 31 GILETS JAUNES

https://www.youtube.com/watch?v=uGxuT-fbpF4

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Politiestaat....toe maar.
Volgens mij hebben ze vooral bereikt dat de Franse belastingbetaler opdraait voor de tientallen miljoene schade die ze hebben aangericht aan publieke eigendommen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Voor mij hebben ze in ieder geval de hypocrisie van de media weer aangetoond.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
Volgens mij hebben ze vooral bereikt dat de Franse belastingbetaler opdraait voor de tientallen miljoene schade die ze hebben aangericht aan publieke eigendommen.

En wie bepaalt dat dan? Niet jij, niet ik, niet de gele hesjes.
Maar de Franse overheid.
Dus naar een beruchte uitspraak: het volk moet maar cake eten als er geen brood meer is.

https://www.bing.com/images/search?q=let+them+eat+cake&qpvt=let+them+eat+cake&FORM=IGRE

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:

Ja Frankrijk is absoluut een politiestaat geworden. En een dictatuur. Dit gaat niet goed aflopen. Macron moet zo snel mogelijk weg om Frankrijk voor erger onheil te behoeden.

Of, om in uw jargon te spreken, in de gevangenis ermee en de sleutel in de Seine gooien.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Macron is democratisch gekozen. Via eerlijk verlopen verkiezingen, en dus niet via gesjoemel en het buitenspel zetten van de oppositie, zoals die snoeshaan in Venezuela geflikt heeft (dit even terzijde) Niks dictatuur dus in Frankrijk. Als ze Macron niet meer willen, kunnen ze straks een andere president kiezen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Goed Lampje, wat u wilt.

U noemt de democratisch gekozen Maduro een dictator die in de gevangenis thuishoort, ik beweer hetzelfde over de democratisch gekozen president van Frankrijk. Dan zijn we er toch? Ik durf de weddenschap trouwens wel aan dat Macron zijn presidentschap niet vol zal maken en vroegtijdig tot aftreden gedwongen zal worden, goedschiks dan wel kwaadschiks.

U ook?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Als u Maduro "democratisch gekozen" noemt bent u niet op de hoogte van de feiten. Zie wat ik daar gisteren in de draad over Venezuela over heb gezegd,maar het komt erop neer dat de oppositie goeddeels buitenspel werd gezet en niet mee mocht doen. Waarnemers werden niet toegelaten.
Een paar door Maduro goedgekeurde kandidaten mochten op de kieslijst, echte critici werden geweigerd.
Noem dat maar democratisch.Ik vind u verre van naief, en daarom verbaast mij uw reactie over Maduro.
En wat Macron betreft : ja hoor, die weddenschap durf ik best aan.
Overigens vind ik hem niet de beste Franse president van de laatste tijd. Wel beter dan de kleurloze Hollande, maar hij haalt het niet bij Sarkozy wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Waaruit blijkt dat?
Gele hesjes
  Weerwoord forum index » Europese Zaken