Geplaatst: Za Nov 10, 2018 11:49 |
|
|
|
Geschatte leeftijd: 53 jaar.
Ik heb zelf geen top 10. Muziek is niet mijn ding. Ik hou van stilte. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Nov 10, 2018 11:56 |
|
|
|
Ik ga voor iets jonger, 44.
Verder ben ik wel fervent muziekliefhebber en heb daarom ook geen top 10. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Nov 10, 2018 16:04 |
|
|
|
Jongens toch, een goede muzieksmaak heeft helemaal niks met leeftijd te maken.
Ik ken jochies van 25 die helemaal weg zijn van de Beatles of van Pink Floyd en ik ken ouwe knakkers die Amy Winehouse of Joe Bonamassa helemaal het einde vinden.
@ Meneer Lampje,
mijn complimenten voor uw mooie top 10. Daar kan ik mij goed in vinden.
Nou is het probleem met lijstjes dat ze altijd een beetje een momentopname zijn. De keuze ligt vaak aan zaken als de tijd van het jaar of de stemming van dat moment.
Laat ik daarom onder invloed van het weer en mijn momentele stemming ook een duit in het zakje doen:
1 Frank Zappa Sheik Yerboutti
2 Beatles – Abbey Road
3 Pink Floyd – The Wall
4 Neil Young – Rust Never Sleeps
5 Poco – Crazy Eyes
6 Fairport Convention Liege And Lief
7 David Bowie – Hunky Dory
8 Yes Yessongs
9 Herbert Grönemeyer – Mensch
10 Nina Hagen Band – Nina Hagen Band
...met mijn excuses aan Steely Dan, the Allman Brothers Band, Joe Henderson, Calexico, Rhiannon Giddens, Grant Green, Nathaniel Rateliff, Eric Clapton en Paul Simon die ik ook graag op mijn lijstje had willen zetten, net als dat ik ongeveer alles van uw lijstje op mijn eigen lijstje zou hebben willen zetten (met uitzondering van Phil Collins dan, en over In Rock zou ik nog wel een boompje op willen zetten omdat ik Made in Japan beter vind ).  |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Nov 11, 2018 1:08 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Dat vind ik zeer opmerkelijk, Cliff! Ik ken niet veel mensen die niks om muziek geven. |
Ik kan het nog gekker maken: ik speelde vroeger gitaar en zong in een band. Dat laatste doe ik nu nog wel eens sporadisch.
Maar ik heb het een beetje gehad met muziek. Overal hoor je muziek: op werk, in supermarkten, op straat. Er zijn mensen die hebben thuis ook altijd muziek opstaan.
Uiteindelijk houd ik van luisteren. Echt luisteren. Heel veel muziek wordt met 'geweld in je poriën gedrongen.' Nu kan ik heel erg genieten van stilte, natuur en dan ook af en toe wel van rustige muziek.
Ik heb ook een heel groot nadeel: muziek blijft verschrikkelijk in mijn hoofd hangen. Sommige nummers wel 3 4 dagen. Ik raak het niet kwijt.
Vroeger, toen ik nog muziek luisterde, hield ik vooral van gitaarmuziek. Dire Straits, Jimi Hendrix, Guns n Roses.
Maar nu hoeft het voor mij niet meer. Wel kan ik uit nostalgie de hele avond karaoke zingen. En als ik op vakantie ben en er is een live band, dan vraag ik vaak wel om een nummertje mee te zingen. Dat vindt zo'n band vaak ook leuk.
Zo heb ik een half jaar geleden nog opgetreden in Hilton Mauritius. Hotel California gezonden van de Eagles. Refrein veranderd in 'welcome to the Hilton on Mauritius'.... vond men erg grappig.
Maar nee, ik ben dus muziekmoe en houd nu veel meer van stilte. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Nov 11, 2018 12:37 |
|
|
|
Mijn lijstje:
01. Thunderdome
02. Thunderdome II
03. Thunderdome III
04. Thunderdome IV
05. Thunderdome V
06. Thunderdome VI
07. Thunderdome VII
08. Thunderdome VIII
09. Thunderdome VIIII
10. Thunderdome X |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Nov 11, 2018 13:00 |
|
|
|
Col cavolo. Alfa rijden en Thunderdome draaien. Ik heb een beeld nu. : D |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Nov 11, 2018 20:25 |
|
|
|
Meneer van Es:
Mooi dat u Fairport Convention in uw lijstje hebt staan. Zelf beluister ik nog wel eens "Unhalfbricking"met die fantastische zangeres Sandy Danny.
Nina Hagen vond ik mooi toen het net uit kwam, maar anno nu kan het me niet meer bekoren.
En Zappa....tja, wat moet ik ervan zeggen? Geweldige baanbrekende muzikant, maar van zijn platen word ik nogal nerveus.
Maar u heeft ontegenzeggelijk een goede smaak. |
|
_________________ Waar religie geboren wordt, sterft het verstand. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Nov 11, 2018 20:31 |
|
|
|
U meent het recht te hebben te bepalen wat goede smaak is? Muziek vindt men leuk of niet. Smaak is subjectief. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Nov 12, 2018 10:07 |
|
|
|
Willem, smaak is inderdaad subjectief maar er is een verschil tussen meuk en muziek.
Meneer Lampje,
als u van Sandy Danny houdt dan kan ik de langspeler "Sandy Denny I've Always Kept A Unicorn", die dik twee jaar geleden uit is gekomen, van harte aanbevelen.
Het zijn allemaal nooit eerder uitgebrachte opnames van haar (voornamelijk demo's en akoestische sessies).
"Unhalfbricking" is een fantastisch album, "Liefe And Liege" heeft echter mijn voorkeur omdat daar mijn persoonlijke favoriet van Denny op staat (en natuurlijk mag de instrumentale bijdrage van Dave Swarbick niet vergeten worden):
het huiveringwekkende verhaal over een kasteelvrouw en haar geliefde die aan de kasteelheer verraden worden... A holiday, a holiday and the first one of the year...
En... Zappa is natuurlijk the best (zie mijn avatar).  |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Nov 12, 2018 14:29 |
|
|
|
Mijn top tien
1. Who knows where the time goes Sandy Denny
2. So long Marianne Leonard Cohen (ook Dance with me to the end of time)
3. Everybody hurts sometimes REM
4. Every step you take Sting
5. Le Meteque Georges Moustaki
6. The Gambler Kenny Roger
7. Carefree Highway Gordon Lightfoot
8. Du Peter Maffey
9. Country Road John Denver
10. Those were the days Mary Hopkins
Eigenlijk alles van Gordon Lightfoot want hij is een troubadour.
Canadian Railroad duurt 7 minuten en gaat over de aanleg van deze spoorlijn van de Oost naar de West kust.
Verder Johnny Cash met Burning ring of Fire en I walked the Line enz.
En de musical van Ipi Tombi en Ladysmith Black Mambazo The Lion Sleeps Tonight |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Nov 12, 2018 16:47 |
|
|
|
Zijn dat singles, Elisabeth? |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Nov 12, 2018 17:51 |
|
|
|
Ik constateer dat Sandy Danny goed boert onder de aanwezigen in dit topic.
Dat doet mij deugd. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Nov 12, 2018 20:08 |
|
|
|
Ik houd in de auto van Calypso,s. B V Island in de sun v.an Harry Belafonte.
Nina Hagen met haar ballonnen. Oude wijsjes, bv Op de grote stille heide. De Christelijke psalmen dreunend
gezongen door Urkerkoorachtigen door mijn vrouw opgezet. Het Nibelungenlied van Wagner. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Nov 12, 2018 22:26 |
|
|
|
Niet direct mijn smaak, maar dat maakt niet uit. Verrassend vind ik wel dat u fan bent van Nina Hagen. Maar welke balonnen bedoelt u precies ? |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Nov 13, 2018 3:54 |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Nov 13, 2018 9:24 |
|
|
|
Tja Elisabeth, Sandy had een fantastische stem maar ook een groot alcoholprobleem. Uiteindelijk werd de alcohol haar fataal en is ze van de trap gevallen.
Eeuwig zonde...
The Lowlands Of Holland |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Kunst en Literair