Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Linkse blokkade kernenergie maakte Nederland CO2-kampioen. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 2:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Joost Bakker schreef:
Kernenergie heeft ook wereldwijd de toekomst zoals ik al aangaf..''.

In de landen waar geen kerncentrales zijn zal men ook de werking ervan niet kunnen oprekken.
Dus daar spelen alleen de alsmaar groter wordende bezwaren tegen het bouwen van nieuwe.

Overigens hangt er wel 'n prijskaartje aan dat oprekken van de gebruiksduur; de prijs van de stroom zal daardoor van 49,5 €/MWh naar tenminste 54,4 €/MWh stijgen.
Joost Bakker schreef:
[Je uitspraak ''dat kernenergie geen optie is'' is net zo leeg als beweren dat ''karnemelk en sla wereldwijd niet meer kunnen''.
Wel, niemand zal zich daar aan houden noch boeit zo'n lege leuze , Cliff...

Het Veganisme schijnt stevig in de lift te zitten en dus ook het afzien van karnemelk.

De nu al vele duizenden Vruchtariers (vaak nog Fruitariers genoemd) zien ook af van het opeten van planten (inclusief sla).

Dus zo "leeg" zou zo'n leuze nog niet zijn.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Over dit zwijg je dus:

Dat plan van 'de grote kuip' is slechts een plan. Het geld moet naar onderhoud van kerncentrales omdat ze nu niet aan de veiligheidseisen voldoen. Moet je even goed laten doordringen: er draaien nu dus kerncentrales in Frankrijk die niet aan de veiligheidseisen voldoen.

Dat plan is verre van definitief. 50 miljard euro investeren in een techniek die bewezen verliesgevend is (zie onderzoek van heel veel Duitse professoren over ALLE kerncentrales ter wereld - wat jij even voor het gemak ter zijde schuift) is gewoon een onzinnige investering.

Bovendien heeft ook Frankrijk al lang een door de regering vastgesteld beleid liggen om kernenergie af te bouwen van nu 75% naar 50%. Ook Frankrijk sluit dus zijn kerncentrales:

Een van de twee reactoren van de oudste nog werkende kerncentrale van Frankrijk is vandaag uitgeschakeld. Het is een eerste stap om het aandeel van kernenergie in het land te verminderen en in plaats daarvan meer hernieuwbare energie op te wekken.

https://nos.nl/artikel/2324102-eerste-reactor-oudste-kerncentrale-frankrijk-uitgeschakeld.html

Frankrijk is één van de laatste stuiptrekkingen voor wat betreft kernenergie. Gezien de enorme bedragen die ze al geïnvesteerd hebben kunnen ze het nu moeilijk aan het volk verkopen dat ze ervan af willen. Maar het komt vanzelf.... kernenergie is dood.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik heb allang aangetoond (met betrouwbare linkjes, cijfers en al) Kernenergie sterk groeiende is).

Jij had daar geen enkel - onderbouwd - antwoord op en ga niet op nonsense reageren.

Het niveau is daarmee sterk gedaald al vind je jezelf... een hele bink...

Wil energie betaalbaar en schoon blijven dan is kernenergie HET wereldwijde antwoord,
tenzij men kolen of schaliegas wil stoken en alle milieu-doelstellingen wil vernietigen.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Jij had daar geen enkel - onderbouwd - antwoord op en ga niet op nonsense reageren.

Nee, wat dacht je van dat Duitse rapport dan? Toonde toch mooi aan dat alle kerncentrales wereldwijd gemiddeld met 5 miljard verlies draaiden.

Oh ja wacht, daar had je geen enkel inhoudelijk weerwoord op...

Hoe verklaar je trouwens dat Frankrijk van 75% naar 50% kernenergie terug wil als het zo sterk groeiende is daar?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Weet je welke energie-bron pas echt groeit?

De grootste regionale netbeheerder, Alliander, telde aan het einde van vorig jaar 375.000 huishoudens met zonnepanelen, een groei van 38 procent ten opzichte van het einde van 2018. Nu zijn het er al 417.000, laat Alliander aan deze site weten.

https://www.ad.nl/wonen/snelle-groei-zonnepanelen-zet-door-als-je-ze-niet-hebt-ben-je-dief-van-je-eigen-portemonnee~aec2d7a4/

Dus daar waar kern-energieland Frankrijk zijn energie-bron kernenergie afbouwt van 75% naar 50%, zie je in Nederland een groei van 38% per jaar in zonne-energie.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het is moeilijk vromere, calvinistische en vooral schijnheiliger koppen in Europa tegen te komen dan hier.

Wat heeft hun arrogante gehuichel opgelevert?
1. De goedkope stem van de niet al te diep nadenkende emotie-stemmer , De Gutmench
2. Per hoofd van de bevolking de hoogste CO2-uitstoot van de EU (op twee piepstaatjes na).

Zonder betaalbare kernenergie is alles van de linkse kerkbelofte tot op heden mislukt aangaande
de terugdringing van CO2

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik neem aan dat dit gefulmineer op 'links' aangeeft dat je in ieder geval inziet dat Frankrijk zijn aandeel kernenergie gaat terugdringen van 75% naar 50%?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De VN en vele milieu-voorvechters pleiten voor kernenergie daar er geen alternatief is.

De vastgeroeste gekkies van Groen Links en de PvdAlaaah zijn door hun kernenergie-gedraal 25 jaar lang
de meest vervuilende partijen van Nederland en misschien wel van Europa geweest... met hun stilzwijgende
smerige kolen-alternatief.

Hoeveel longkanker en blijven longschade hebben deze ongeloofwaardige dram-partijen
daarmee wel niet veroorzaakt bij miljoenen Nederlanders!!!

Deze geloof-in-sprookjes partijen zouden voor altijd van regeringsdeelname moeten worden uitgesloten.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2020 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Meer gescheld, maar zie je nu in dat Frankrijk zijn aandeel kernenergie gaat terugdringen van 75% naar 50%?

BerichtGeplaatst: Za Mei 09, 2020 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je komt eerst met een mal uit Duitsland geproduceerd grafiekje waarin Frankrijk zogenaamd
tot een snelle reductie naar 10 % zou gaan.

En nu ik dat ontmanteld heb heb je het over 50 %...

Je spreek jezelf iedere keer tegen is het niet?

ZONDER SCHONE KERN-ENERGIE GAAT HET NIET EN IS MEN EEN DIEF VAN DE BURGERS.

BerichtGeplaatst: Za Mei 09, 2020 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar erken je nu dat Frankrijk zijn energiemix terug gaat brengen van 75% kernenergie naar 50% kernenergie?

Een simpele JA of NEE voldoet. Ik hoef geen tirade over links.

En nee, ik spreek mezelf totaal niet tegen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 09, 2020 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Even tussen haakjes nog 'n reactie op 'n bewering in het pas geopende en inmiddels alweer gesloten topic over biomassa.

Joost Bakker schreef:
Inmiddels staal Nederland zwijgend al tientallen aan de top van CO2- en stikstofuitstoot in Europa, dankzij een - voormalig - Green Peace demonstrant. Hoe populistische kan men zijn?

Nederland schijnt qua uitstoot van broeikasgassen per inwoner niet op de eerste, maar op de zesde plaats te staan:

https://nieuwscheckers.nl/nieuwscheckers/nederlandse-co2-uitstoot-per-inwoner-is-niet-hoogste-van-europa/
-
BerichtGeplaatst: Za Mei 09, 2020 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Van de 29 landen behoort Nederland al 25 jaar tot de top 6 van Europa.

Het Duitsland van milieu-populist Angela Merkel staat op plek 5 (over een ''valse image'' gesproken).

Zoals ik dus al aangaf behoort Nederland al 25 jaar lang tot de top van CO2 vervuilers te Europa.

(zonder enkele ministaatjes zouden we zelfs vrij stabiel in de top 3 zitten).

BerichtGeplaatst: Za Mei 09, 2020 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar erken je nu dat Frankrijk zijn energiemix terug gaat brengen van 75% kernenergie naar 50% kernenergie?

Een simpele JA of NEE voldoet.

France aims to reduce the share of electricity produced by nuclear reactors to 50 percent from 75 percent now by 2035, Environment Minister Francois de Rugy said on Sunday.

The French government has long outlined plans to shrink the country’s reliance on nuclear energy to 50 percent, though the deadline for that goal had remained less clear.

https://www.reuters.com/article/us-france-nuclearpower/france-to-cut-nuclear-energy-reliance-by-2035-minister-idUSKCN1NN0OK

Laat me raden, onzin van Reuters?

Dan ook alvast maar deze bron:

A total of 14 power reactors will be shut down in order to reduce the share of nuclear in France's electricity generation mix from the current 75% to 50% by 2035, President Emmanuel Macron announced today.

https://www.world-nuclear-news.org/Articles/Macron-clarifies-French-energy-plans

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2020 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je hebt nu al zo vaak onwaarheden ingewisseld voor andere onwaarheden dat
ik er nu volledig van overtuigd ben geraakt dat kernenergie de toekomst heeft.

Sterker nog, zonder kernenergie is Nederland tot de top-vervuilers van Europa gaan behoren.

Zij zouden wat bescheidener moeten zijn...

De meerderheid van de NEderlanders is langzaam aan wijzer geworden en zou bij
een peiling VOOR KERNCENTRALES zijn.

https://www.ad.nl/binnenland/helft-nederlanders-voor-nieuwe-kerncentrale~a22005fc/

De politiek moet nu een pro-kernenergie coalitie vormen en de PvdA zou zich niet
meer door de achterlijk gebleven sandalen-populisten moeten laten gijzelen.
Er is als sprake van pro-kernenergie stemmen binnen de PvdA.

Zodra een nieuw coalitie kernenergie realiseert zakt de hypocriete sekte van Groen Niks als een plumpudding in elkaar.

CDA, VVD, PVV en FvD, SP , D66 (ook daar zijn pro-kernergie stemmen te vinden)
zouden ook eens gezamenlijk hun verstand kunnen gebruiken in dienst van het landsbelang..

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Er moest maar 'ns 'n enquete gehouden worden over het aanbrengen van zonnepanelen boven de autowegen.

Alleen al het bijkomende voordeel dat die wegen daardoor 'n stuk veiliger worden doordat er geen gladheid ten gevolge van neerslag meer kan voorkomen zal al genoeg zijn voor algehele instemming.

Daar komt dan nog bij dat de overheid als eigenaar van de wegen flink zal kunnen incasseren door ofwel zelf vele panelen aan te brengen en de stroom te leveren aan distributeurs, ofwel het verlenen van concessies aan stroomproducenten om er panelen aan te brengen.

Maar het mooiste van alles is uiteraard gelegen in het feit dat er geen enorme rampen kunnen gebeuren met zonnepanelen, dat de bevolking daardoor niet met de onvermijdelijke stress van dat risico hoeft te leven, dat zonnepanelen geen radioactief afval produceren, dat ze geen horizonvervuiling en geluidsoverlast veroorzaken, en last but not least dat ze geen vissen, vogels, insecten of andere dieren verwonden of doden.
-
BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2020 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Een simpele JA of NEE voldoet.

Weer geen antwoord van Joost. Ik geef het op.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2020 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Hoewel PvdA, D66 en Groen Links zichzelf als ''groen'' voordoen heeft hun linkse sekte er samen
met de schouderloze partijen VVD en CDA voor gezorgd dat de meest schone, veilige
en goedkope energiebron zonder '' de rede'' verketterd werd...
met als gevolg dat Nederland CO2-uitstoot kampioen in Europa werd

De discussie loopt spaak met hen die zichzelf zonder gene voortdurende tegenspreken...

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2020 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Net nog 'ns even bekeken hoe 't inmiddels gesteld is met RidgeBlade, het windenergiesysteem dat op de nok van het dak geplaatst wordt en dat niet de nadelen kent van windmolens.

De vier a vijf units leveren tezamen zo'n 2000 kWu p.j. op.
De kostprijs is momenteel nog ongeveer het dubbele van zonnepanelen;
ca. 8ooo,- , waar 10 zonnepanelen met ongeveer dezelfde stroomopbrengst ca. 4000,- kosten.
Waar de terugverdientijd van zonnepanelen ca. 8 jr is, ligt deze voor zo'n Ridgeblade-installatie dus op 16 jr.

En waar de opbrengst van zonnepanelen te vergelijken is met 'n spaarrente van 6%, is die van Ridgeblade dus zo'n 3%.
Altijd nog flink wat meer dan men bij de bank vangt dus, plus dat men met name ook in de winter, wanneer er weinig zonneschijn is, maar juist weer veel wind, 'n stuk minder of wellicht helemaal geen stroom van het net hoeft af te nemen en dus ook dan super milieu- en natuurvriendelijk in z'n stroombehoefte kan voorzien.

Voorlopig derhalve met name ook voor degenen wier dak al vol ligt met panelen, maar wie weet zal de aanschaf nog 'ns gesubsidieerd gaan worden uit de grote pot die nu beschikbaar is voor gigantische windmolens, waar zoals bekend nogal wat nadelen aan kleven.

https://www.duurzaamthuis.nl/windturbine-op-nok-van-je-dak
-
BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2020 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
waar 10 zonnepanelen met ongeveer dezelfde stroomopbrengst ca. 4000,- kosten.

Kan ik me niet voorstellen. Ik heb in oktober 2014 24 panelen gekocht voor 6200 euro.

En het is nu veel goedkoper.

Quote:
Waar de terugverdientijd van zonnepanelen ca. 8 jr is

Bij mij dus 6 jaar.

Quote:
https://www.duurzaamthuis.nl/windturbine-op-nok-van-je-dak

Ik vind het wel een interessant idee, maar ik vermoed dat het een hoop herrie maakt als je bv. een houten dakcontructie hebt (zoals de meest ehuizen).

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2020 23:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
De discussie loopt spaak met hen die zichzelf zonder gene voortdurende tegenspreken...

Ja, vooral daar waar mensen hard roepen dat kernenergie in opkomst is bij een land wat zijn kernenergie afbouwt van 75% naar 50%. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2020 0:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Kan ik me niet voorstellen. Ik heb in oktober 2014 24 panelen gekocht voor 6200 euro. En het is nu veel goedkoper.

Hier de gebezigde bron
Cliff schreef:
Ik vind het wel een interessant idee, maar ik vermoed dat het een hoop herrie maakt als je bv. een houten dakcontructie hebt (zoals de meest ehuizen).

"Door een slimme constructie is er weinig geluidsproductie welke nauwelijks waarneembaar is". Aldus de site van Duurzaam thuis
-
BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2020 8:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:

Dat moet wel haast een oude website zijn. Kijk eens hier:
https://www.tentensolar.nl/complete-set/complete-sets/item/set-10880watt-32-panelen.html

32 panelen, opbrengst 9792 kWh. Kosten 5.517 euro.

Ik zou er zo instappen, waren het niet dat ik al 24 panelen heb. Maar met dit bedrag heb je de installatie in een jaar of 5 terugverdiend.

Quote:
"Door een slimme constructie is er weinig geluidsproductie welke nauwelijks waarneembaar is". Aldus de site van Duurzaam thuis
-

Ja, gelezen. Ze zetten specifiek 'nauwelijks' hoorbaar. Dus wel hoorbaar. En dat is de verkoop-site.

Ik heb in hotels geslapen waar bovenop het dak een airco stond. Dat resoneerde als een gekke, ik deed nauwelijks een oog dicht. Zelfs de kroonluchter trilde. Ik zeg niet dat dit per definitie zo is, maar iets wat draait op een houten dak is gewoon vaak erg hoorbaar in huis.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2020 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Dat moet wel haast een oude website zijn.

Zoals duidelijk vermeld in de tekst betreft 't prijzen van maart 2019.
Cliff schreef:
Kijk eens hier:
https://www.tentensolar.nl/complete-set/complete-sets/item/set-10880watt-32-panelen.html 32 panelen, opbrengst 9792 kWh. Kosten 5.517 euro.

Maar dan wel "exclusief BTW en montagekosten".
Komt er in feite dus nog wel 'n 1000,- of meer bij.
Cliff schreef:
Ja, gelezen. Ze zetten specifiek 'nauwelijks' hoorbaar. Dus wel hoorbaar. En dat is de verkoop-site.

Is niet de verkoopsite; is 'n site van 'n adviesinstelling over duurzaam wonen.
Cliff schreef:
Ik heb in hotels geslapen waar bovenop het dak een airco stond. Dat resoneerde als een gekke, ik deed nauwelijks een oog dicht. Zelfs de kroonluchter trilde. Ik zeg niet dat dit per definitie zo is, maar iets wat draait op een houten dak is gewoon vaak erg hoorbaar in huis.

Het idee en ontwerp is afkomstig van 'n voormalig Rolls Roys- medewerker; die weten over het algemeen gesproken wel iets af van het zorgen voor 'n zo geruisarm mogelijk functioneren van apparatuur.
Kan goed zijn dat 'n licht gezoem in combinatie met de gedachte dat men super-milieu- en natuurvriendelijk bezig is juist de slaap bevordert.
-
BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De zoveelste luchtballon...

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu