Geplaatst: Vr Mei 08, 2020 2:38 |
|
|
|
Joost Bakker schreef: | Kernenergie heeft ook wereldwijd de toekomst zoals ik al aangaf..''. |
In de landen waar geen kerncentrales zijn zal men ook de werking ervan niet kunnen oprekken.
Dus daar spelen alleen de alsmaar groter wordende bezwaren tegen het bouwen van nieuwe.
Overigens hangt er wel 'n prijskaartje aan dat oprekken van de gebruiksduur; de prijs van de stroom zal daardoor van 49,5 €/MWh naar tenminste 54,4 €/MWh stijgen.
Joost Bakker schreef: | [Je uitspraak ''dat kernenergie geen optie is'' is net zo leeg als beweren dat ''karnemelk en sla wereldwijd niet meer kunnen''.
Wel, niemand zal zich daar aan houden noch boeit zo'n lege leuze , Cliff... |
Het Veganisme schijnt stevig in de lift te zitten en dus ook het afzien van karnemelk.
De nu al vele duizenden Vruchtariers (vaak nog Fruitariers genoemd) zien ook af van het opeten van planten (inclusief sla).
Dus zo "leeg" zou zo'n leuze nog niet zijn.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 08, 2020 9:25 |
|
|
|
Ik heb allang aangetoond (met betrouwbare linkjes, cijfers en al) Kernenergie sterk groeiende is).
Jij had daar geen enkel - onderbouwd - antwoord op en ga niet op nonsense reageren.
Het niveau is daarmee sterk gedaald al vind je jezelf... een hele bink...
Wil energie betaalbaar en schoon blijven dan is kernenergie HET wereldwijde antwoord,
tenzij men kolen of schaliegas wil stoken en alle milieu-doelstellingen wil vernietigen. |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 08, 2020 12:32 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 08, 2020 14:41 |
|
|
|
Het is moeilijk vromere, calvinistische en vooral schijnheiliger koppen in Europa tegen te komen dan hier.
Wat heeft hun arrogante gehuichel opgelevert?
1. De goedkope stem van de niet al te diep nadenkende emotie-stemmer , De Gutmench
2. Per hoofd van de bevolking de hoogste CO2-uitstoot van de EU (op twee piepstaatjes na).
Zonder betaalbare kernenergie is alles van de linkse kerkbelofte tot op heden mislukt aangaande
de terugdringing van CO2 |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 08, 2020 15:41 |
|
|
|
Ik neem aan dat dit gefulmineer op 'links' aangeeft dat je in ieder geval inziet dat Frankrijk zijn aandeel kernenergie gaat terugdringen van 75% naar 50%? |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 08, 2020 17:20 |
|
|
|
De VN en vele milieu-voorvechters pleiten voor kernenergie daar er geen alternatief is.
De vastgeroeste gekkies van Groen Links en de PvdAlaaah zijn door hun kernenergie-gedraal 25 jaar lang
de meest vervuilende partijen van Nederland en misschien wel van Europa geweest... met hun stilzwijgende
smerige kolen-alternatief.
Hoeveel longkanker en blijven longschade hebben deze ongeloofwaardige dram-partijen
daarmee wel niet veroorzaakt bij miljoenen Nederlanders!!!
Deze geloof-in-sprookjes partijen zouden voor altijd van regeringsdeelname moeten worden uitgesloten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 08, 2020 19:00 |
|
|
|
Meer gescheld, maar zie je nu in dat Frankrijk zijn aandeel kernenergie gaat terugdringen van 75% naar 50%? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 09, 2020 10:43 |
|
|
|
Je komt eerst met een mal uit Duitsland geproduceerd grafiekje waarin Frankrijk zogenaamd
tot een snelle reductie naar 10 % zou gaan.
En nu ik dat ontmanteld heb heb je het over 50 %...
Je spreek jezelf iedere keer tegen is het niet?
ZONDER SCHONE KERN-ENERGIE GAAT HET NIET EN IS MEN EEN DIEF VAN DE BURGERS. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 09, 2020 12:40 |
|
|
|
Maar erken je nu dat Frankrijk zijn energiemix terug gaat brengen van 75% kernenergie naar 50% kernenergie?
Een simpele JA of NEE voldoet. Ik hoef geen tirade over links.
En nee, ik spreek mezelf totaal niet tegen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 09, 2020 12:51 |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 09, 2020 13:42 |
|
|
|
Van de 29 landen behoort Nederland al 25 jaar tot de top 6 van Europa.
Het Duitsland van milieu-populist Angela Merkel staat op plek 5 (over een ''valse image'' gesproken).
Zoals ik dus al aangaf behoort Nederland al 25 jaar lang tot de top van CO2 vervuilers te Europa.
(zonder enkele ministaatjes zouden we zelfs vrij stabiel in de top 3 zitten). |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 09, 2020 13:47 |
|
|
|
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Mei 10, 2020 11:59 |
|
|
|
Je hebt nu al zo vaak onwaarheden ingewisseld voor andere onwaarheden dat
ik er nu volledig van overtuigd ben geraakt dat kernenergie de toekomst heeft.
Sterker nog, zonder kernenergie is Nederland tot de top-vervuilers van Europa gaan behoren.
Zij zouden wat bescheidener moeten zijn...
De meerderheid van de NEderlanders is langzaam aan wijzer geworden en zou bij
een peiling VOOR KERNCENTRALES zijn.
https://www.ad.nl/binnenland/helft-nederlanders-voor-nieuwe-kerncentrale~a22005fc/
De politiek moet nu een pro-kernenergie coalitie vormen en de PvdA zou zich niet
meer door de achterlijk gebleven sandalen-populisten moeten laten gijzelen.
Er is als sprake van pro-kernenergie stemmen binnen de PvdA.
Zodra een nieuw coalitie kernenergie realiseert zakt de hypocriete sekte van Groen Niks als een plumpudding in elkaar.
CDA, VVD, PVV en FvD, SP , D66 (ook daar zijn pro-kernergie stemmen te vinden)
zouden ook eens gezamenlijk hun verstand kunnen gebruiken in dienst van het landsbelang.. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Mei 10, 2020 12:39 |
|
|
|
Er moest maar 'ns 'n enquete gehouden worden over het aanbrengen van zonnepanelen boven de autowegen.
Alleen al het bijkomende voordeel dat die wegen daardoor 'n stuk veiliger worden doordat er geen gladheid ten gevolge van neerslag meer kan voorkomen zal al genoeg zijn voor algehele instemming.
Daar komt dan nog bij dat de overheid als eigenaar van de wegen flink zal kunnen incasseren door ofwel zelf vele panelen aan te brengen en de stroom te leveren aan distributeurs, ofwel het verlenen van concessies aan stroomproducenten om er panelen aan te brengen.
Maar het mooiste van alles is uiteraard gelegen in het feit dat er geen enorme rampen kunnen gebeuren met zonnepanelen, dat de bevolking daardoor niet met de onvermijdelijke stress van dat risico hoeft te leven, dat zonnepanelen geen radioactief afval produceren, dat ze geen horizonvervuiling en geluidsoverlast veroorzaken, en last but not least dat ze geen vissen, vogels, insecten of andere dieren verwonden of doden.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 10, 2020 21:19 |
|
|
|
Hoewel PvdA, D66 en Groen Links zichzelf als ''groen'' voordoen heeft hun linkse sekte er samen
met de schouderloze partijen VVD en CDA voor gezorgd dat de meest schone, veilige
en goedkope energiebron zonder '' de rede'' verketterd werd...
met als gevolg dat Nederland CO2-uitstoot kampioen in Europa werd
De discussie loopt spaak met hen die zichzelf zonder gene voortdurende tegenspreken... |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Mei 10, 2020 22:09 |
|
|
|
Net nog 'ns even bekeken hoe 't inmiddels gesteld is met RidgeBlade, het windenergiesysteem dat op de nok van het dak geplaatst wordt en dat niet de nadelen kent van windmolens.
De vier a vijf units leveren tezamen zo'n 2000 kWu p.j. op.
De kostprijs is momenteel nog ongeveer het dubbele van zonnepanelen;
ca. 8ooo,- , waar 10 zonnepanelen met ongeveer dezelfde stroomopbrengst ca. 4000,- kosten.
Waar de terugverdientijd van zonnepanelen ca. 8 jr is, ligt deze voor zo'n Ridgeblade-installatie dus op 16 jr.
En waar de opbrengst van zonnepanelen te vergelijken is met 'n spaarrente van 6%, is die van Ridgeblade dus zo'n 3%.
Altijd nog flink wat meer dan men bij de bank vangt dus, plus dat men met name ook in de winter, wanneer er weinig zonneschijn is, maar juist weer veel wind, 'n stuk minder of wellicht helemaal geen stroom van het net hoeft af te nemen en dus ook dan super milieu- en natuurvriendelijk in z'n stroombehoefte kan voorzien.
Voorlopig derhalve met name ook voor degenen wier dak al vol ligt met panelen, maar wie weet zal de aanschaf nog 'ns gesubsidieerd gaan worden uit de grote pot die nu beschikbaar is voor gigantische windmolens, waar zoals bekend nogal wat nadelen aan kleven.
https://www.duurzaamthuis.nl/windturbine-op-nok-van-je-dak
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 10, 2020 23:35 |
|
|
|
Natubico schreef: | waar 10 zonnepanelen met ongeveer dezelfde stroomopbrengst ca. 4000,- kosten. |
Kan ik me niet voorstellen. Ik heb in oktober 2014 24 panelen gekocht voor 6200 euro.
En het is nu veel goedkoper.
Quote: | Waar de terugverdientijd van zonnepanelen ca. 8 jr is |
Bij mij dus 6 jaar.
Quote: | https://www.duurzaamthuis.nl/windturbine-op-nok-van-je-dak |
Ik vind het wel een interessant idee, maar ik vermoed dat het een hoop herrie maakt als je bv. een houten dakcontructie hebt (zoals de meest ehuizen). |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 11, 2020 0:12 |
|
|
|
Cliff schreef: | Kan ik me niet voorstellen. Ik heb in oktober 2014 24 panelen gekocht voor 6200 euro. En het is nu veel goedkoper. |
Hier de gebezigde bron
Cliff schreef: | Ik vind het wel een interessant idee, maar ik vermoed dat het een hoop herrie maakt als je bv. een houten dakcontructie hebt (zoals de meest ehuizen). |
"Door een slimme constructie is er weinig geluidsproductie welke nauwelijks waarneembaar is". Aldus de site van Duurzaam thuis
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 11, 2020 11:23 |
|
|
|
De zoveelste luchtballon... |
|
|
|
|
|
|