Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Linkse blokkade kernenergie maakte Nederland CO2-kampioen. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Kern energie gaat de wereld redden want solar en wind is gewoon ontzettend duur en werkt niet.

Ik heb je net uitgelegd dat kernenergie, zeker in het westen, ook geen optie is.

Ik denk dat de gascentrale momenteel de meest realistische en minst vervuilende optie is.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 14:25 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je hebt totaal niks aangetoond...

het herhalen van NIKS maakt je stelling er niet sterker op.

3 X Niks of 100 x Niks .... het blijft Niks.

Ik heb allang aangetoond (met linkjes, cijfers en al) Kernenergie sterk groeiende is).

Jij had daar geen enkel - onderbouwd - antwoord op.

Het niveau is daarmee sterk gedaald al vind je jezelf... een hele bink.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost, noem eens één westers land wat nu overweegt om een kerncentrale te bouwen.

Erdogan ziet het nog zitten, in Turkije. Le Pen in Frankrijk is zwaar tegen.

Maar goed, ik wacht wel even op je antwoord op bovenstaande vraag. Als ik teveel typ begin je ineens weer over kolencentrales of windenergie.

Dus nog een keer: noem eens één westers land wat nu serieus overweegt, of bezig is, een kerncentrale te bouwen.

Naast het fiasco in de UK kan ik echt niets vinden.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, ik heb nog iets gevonden... Finland:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerncentrale_Olkiluoto#Olkiluoto_3

In september 2005 begon het Franse Areva met de bouw van Olkiluoto 3. Het is een European Pressurized Reactor (EPR), een derdegeneratiekernreactor, met een capaciteit van 1.600 MW.[4] Volgens de oorspronkelijke planning zou de bouw vier jaar duren en een investering vergen van 2,5 miljard euro. Al in 2006 had de Finse toezichthouder op kernenergie, STUK, ernstige twijfels over de kwaliteit van de fundering en de lasnaden van pijpen voor het primaire systeem. De werkzaamheden zijn fors vertraagd en de centrale zou nu 6,6 miljard euro kosten. In september 2014 werd de oplevering weer verder in de toekomst verschoven.

Areva verwachtte dat de bouw in 2016 zou worden afgerond en dat in 2018 de centrale aan het netwerk elektriciteit zou gaan leveren.[5] Deze deadline werd uiteindelijk ook niet gehaald, en volgens de aankondiging van toekomstige uitbater TVO vooruitgeschoven tot eind 2019. De opdrachtgever van de centrale, TVO, aan de ene kant, en Areva en Siemens aan de andere kant vochten voor het Internationale Arbitragehof (ICC) uit wie voor de extra kosten en de vertraging zou moeten opdraaien.[6] TVO eiste 2,6 miljard euro van het consortium, terwijl Areva en partners 3,6 miljard eisten van TVO, omdat de operationele organisatie van de reactor niet tijdig klaar was. [7] De eerste deelvonnisen vielen in het voordeel uit van TVO, waardoor Areva zou moeten gaan betalen. [8] Nadat Areva bereid was om 450 miljoen euro schadevergoeding te betalen aan TVO voor de vertragingen, trokken beide partijen hun aanklachten voor het ICC weer in. Bijkomend kwamen ze overeen dat als de reactor volgens plan tegen eind 2019 klaar zou zijn, TVO 150 miljoen aan Areva zou betalen. Indien de deadline weer gemist zou worden, is het consortium bijkomend 400 miljoen euro schuldig aan TVO. [9] Eind november 2018 bracht TVO naar buiten dat de voltooiing van de centrale nog eens vier maanden later verwacht werd, naar januari 2020. [10]

In 2005 begonnen met bouwen, nu 15 jaar later nog steeds niet opgeleverd. En de kosten? Zo hoog dat de hele centrale nooit meer rendabel kan draaien. De opdrachtgevers en bouwers vechten het uit voor de rechtbank wie de schuldige is van deze chaos.

Exact hetzelfde fiasco als in de UK zie ik.

Kernenergie is hartstikke dood. Niemand stapt er meer in.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Frankrijk, exact hetzelfde verhaal als Finland en UK: één groot fiasco:

https://en.wikipedia.org/wiki/Flamanville_Nuclear_Power_Plant

Vertraging na vertraging na vertraging. Kosten lopen tot 4 tot 5 keer het begrote bedrag. Het lukt zowel Frankrijk, Engeland en Finland niet om binnen 15 jaar een kerncentrale te bouwen. Tal van problemen, kosten lopen absurd hoog op. Rechtszaken, faillissementen, .... alles komt langs als je leest hoe deze landen met de handen in hun haren zitten.

Je kunt wel gaan pleiten voor kernenergie, maar de feitelijk zijn momenteel als volgt:

1. We hebben in Nederland een kerncentrale draaien. Deze draait zwaar onrendabel en de stroomprijs moet enorm gesubsidieerd worden
2. Geen enkele energiemaatschappij wil het daarom nog aan, er is geen rendabele businesscase
3. Alle landen die een kerncentrale proberen te bouwen raken in grote problemen met de bouw van een nieuwe centrale (geldt voor Engeland, Finland en Frankrijk)

Dus waarom zou je nu nog pleiten voor een nieuwe centrale? Hij is pas klaar in 2035 en de kosten zijn 4 tot 5 keer hoger dan geraamd. Is gewoon waanzin.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Waarom is de kern centrale in Nederland onrendabel ?
Verder lijk het mij meer een politiek verhaal met die andere kern centrales.
Die kunnen ze toch afbouwen?
Er is geen probleem om onrendabele windmolens te bouwen die vogels doodmeppen en in de brand vliegen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Waarom is de kern centrale in Nederland onrendabel ?

De marktprijs voor stroom ligt momenteel rond de 4 cent per kWh. De kerncentrale in Borsele levert voor 12 cent, lager is niet mogelijk. Er zijn bij kerncentrales altijd afspraken over de afneemprijs. De overheid legt dan bv. op elke kWh 6 cent subsidie toe. Op die manier wordt kernenergie rendabel (maar alleen met subsidie dus)

Ik heb een uitgebreid onderzoek gevonden door een gerenommeerd Duits Economisch instituut dat ALLE kerncentrales meeneemt (674 stuks zijn er blijkbaar ooit gebouwd wereldwijd). Je kunt het krantenartikel daarover hier nalezen.

Een paar quotes:

'Elke kerncentrale maakt tijdens leven 5 miljard euro verlies’

Kernenergie is nergens op de wereld ooit winstgevend geweest en dat zal ook in de toekomst zo blijven. Dat blijkt uit onderzoek van Duitse economische denktank DIW, die alle 674 gebouwde kerncentrales doorlichtte.

,,Nucleaire energie is nooit ontwikkeld met het doel om op commerciële basis stroom te genereren’’, verklaart Christian von Hirschhausen, hoofd-onderzoeker van de studie. ,,Het was allereerst bedoeld voor kernwapens. Om die reden was en blijft kernenergie onrendabel.’’

Let op: bovenstaande verliescijfers zijn zelf nog exclusief de kosten voor de afbraak van een centrale, die enorm hoog zijn. Dus dat neemt men nog niet eens mee in deze berekeningen.

Het is niet voor niets dat geen enkele energiemaatschappij meer wil investeren in kernenergie. Je praat dan over een enorme investering van rond de 20 miljard euro. Het uiteindelijk bedrag valt vaak hoger uit. Het bouwen kost 15 jaar, hoe de energie-wereld er dan uitziet is een groot vraagteken.

Echt, de techniek is goed. Je krijgt energie met nagenoeg geen CO2 uitstoot. Prachtig. Maar het is niet betaalbaar... dat kan iedere directeur van een energiemaatschappij vertellen. Er moeten bakken en bakken met subsidie in. En dan nog krijg je uiteindelijk een centrale die niet voor de huidige marktprijs van stroom kan leveren.

't is echt over met kernenergie.

Quote:
Verder lijk het mij meer een politiek verhaal met die andere kern centrales. Die kunnen ze toch afbouwen?

Natuurlijk moeten ze die afbouwen, maar het kost klauwen met geld Elisabeth en alles wat je erin stopt krijg je er ook echt nooit meer uit. De stroom die eruit komt is gewoon te duur.

Quote:
Er is geen probleem om onrendabele windmolens te bouwen die vogels doodmeppen en in de brand vliegen.

Ja, is ook niet goed. Ik heb ook grote vraagtekens bij windenergie. Wat wel werkt zijn gascentrales. Die hebben we echt nodig. Zo'n 5 keer minder uitstoot als bij kolencentrales. De kosten van het bouwen van een gascentrale zijn laag. En heel belangrijk: je kunt zo'n gascentrale aan en uitzetten. Daarmee kun je pieken in de vraag opvangen, of de problemen als het lang windstil is bv.

Een kerncentrale kun je niet aan en uitzetten. Die levert gewoon continu stroom, ook als je het niet nodig hebt. Dat is één van de redenen waarom zo'n ding het economisch niet haalt. Die energie kun je immers niet opslaan, zulke grote batterijen zijn er (nog?) niet.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je komt met een quote zonder de hoogstwaarschijnlijk onbetrouwbare bron erbij te benoemen..

Dus van NUL waarde.

Verder heb ik al aangetoond met linkje en al dat Kernenergie wereld wijd aan de winnende hand is,

en dat is volkomen terecht.

De anti-kernenergie sekte heeft Nederland een achterstand veroorzaakt en dacht er met
een paar vieze kolencentrales vanaf te komen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2020 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Quote:
De marktprijs voor stroom ligt momenteel rond de 4 cent per kWh. De kerncentrale in Borsele levert voor 12 cent, lager is niet mogelijk.

Waarom niet?
De stroom van 4 cent per KWh komt van ? gas of kool of wind of zon of biomassa.

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

"Het radioactieve water staat Japan aan de lippen, wat nu?"

https://www.trouw.nl/nieuws/het-radioactieve-water-staat-japan-aan-de-lippen-wat-nu~b7a742ba/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Citaat:

"En de hoeveelheid waaraan de vissen worden blootgesteld als de lozing over een langere periode plaatsvindt, is veel lager dan de radioactiviteit die van nature in de vis aanwezig is.”

Reactie:

De normale lichaamstemperatuur van 'n mens is zo'n 37 gr.C.

Als daar 5 graden (veel minder dus dan het al aanwezige aantal graden) bijkomen is er direct levensgevaar.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Je komt met een quote zonder de hoogstwaarschijnlijk onbetrouwbare bron erbij te benoemen..

Bron staat er gewoon bij... je leest weer eens niet. Ik zal het herhalen voor je:
https://www.ad.nl/economie/duur-en-gevaarlijk-elke-kerncentrale-maakt-tijdens-leven-5-miljard-euro-verlies~a91ca77d5/

Quote:
Verder heb ik al aangetoond met linkje en al dat Kernenergie wereld wijd aan de winnende hand is,

Van de website 'nucleairforum.be'.

Kom op joh, doe eens je best.

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Waarom niet?

Gewoon de kosten van de kerncentrale, de grondstoffen, het personeel, de beveiliging, de opslag van afval, etc.

Je komt simpelweg niet tot een marktconforme prijs voor kernenergie. Heb je het krantenartikel gelezen?
https://www.ad.nl/economie/duur-en-gevaarlijk-elke-kerncentrale-maakt-tijdens-leven-5-miljard-euro-verlies~a91ca77d5/

Ik hoor graag een reactie van je daarop.

Quote:
De stroom van 4 cent per KWh komt van ? gas of kool of wind of zon of biomassa.

Gas is volgens mij het goedkoopst, daarna kolen. De prijs verschilt per land en per technologie. Hier vind je een uitgebreid artikel:
https://nl.qwe.wiki/wiki/Cost_of_electricity_by_source

Ik denk dat je het beste deze tabel kunt nemen:

Bovenstaande is de tabel voor de UK berekend door de Department for Business, Energie en Industrie Strategie. De prijs is per MWh dus kun je door 1000 delen en ik zou uitgaan van de middelste kolom. Gerangschikt naar goedkoopste vorm:

1. Windenergie op land: 6,2 penny per kWh
2. Gas: 6,6 penny per kWh
3. Zonne-energie: 8 penny per kWh
4. Biomassa: 8,7 penny per kWh
5. Nuclear: 9 penny per Kwh
6. Windenergie op zee: 10,2 penny per kWh
7. Gascentrale met CO2 opvang en opslag: 11 penny per Kwh

Nu mag jij 'minister van Energie van Portugal' zijn Elisabeth. Jij mag bepalen: waarin ga je investeren? Bedenk dan even dat je voor een kerncentrale nu 25 miljard euro moet betalen en deze pas over 15 jaar operationeel is. Je kunt ook kiezen voor één van de andere methoden hierboven, kom je met 25 miljard euro ook heel ver en heb je ook nog eens veel sneller stroom (je hoeft zeker geen 15 jaar te wachten op de andere vormen van energie)

Ik vind trouwens optie 7 ook heel interessant. Een gascentrale met 0,0 CO2 uitstoot. Die is snel te bouwen, kost in vergelijking met een kerncentrale weinig, is gemakkelijk aan en uit te zetten indien nodig, geeft geen enorm veiligheidsrisico (kerncentrales blijven een veiligheidsrisico, niet alleen door een ramp maar ook vanwege het afval. Dat is aantrekkelijk voor terroristen bv. en moet goed beveiligd worden)

Ik hoor het graag! (en uiteraard ook de redenen waarom)

Misschien wil Joost ook een poging wagen, maar ik vermoed het niet.

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Natuurlijk, ik dacht al die begint vast weer over die ene centrale in Engeland...

deze werd veel te duur doordat Londen gedurende de bouw 20.000 maal de regels veranderde...

In de rest van de wereld bouwt men op grote schaal door met het bouwen van goedkope kernenergie.

Je tabel is geen afspiegeling van de realiteit:

Je tabel verzuimt erbij te vermelden dat de Energie prijs onder Merkel tot treurnis van
vele Duitse kromliggende booming is... onderwijl Merkel het CO2 probleem NIET heeft aangepakt.

Terwijl de energieprijs in Frankrijk (kernenergie) als vanouds.

goedkope Franse Kernenergie voor de particulier 0,19 ct p. Kwh
(daarbij de relatief goedkope ontmanteling van kerncentrales inbegrepen).

Duitse mafkees-energie met vieze uitstoot: 0,31 ct p Kwh.

(vele miljarden kostende ontmanteling vieze kolencentrales niet inbegrepen).

Alweer wijzen de feiten en de vervuiling klip en klaar uit dat kernenergie een schone en
goedkope energievorm is.

De later snel corrupt wordende ''sandaaldragers'' hebben Europa 20 jaar tegen beter weten in
opgezadeld met luchtkastelen en een enorme luchtvervuiling.

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Reageer nu eens op het krantenartikel van de AD Joost.

En je prijzen kloppen van geen meter, geen idee waar je dat vandaan haalt. Je verzuimt weer eens een bron te vermelden.

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Die energie wordt allemaal belast met BTW en de rest.
Goedkoop is het nooit en kernenergie is wel veilig en schoon.
Verder waarom duurt het zolang om een kern centrale te bouwen?
Wind molens hebben maar een duurzaamheid van 20 jaar. Zonnepanelen ook.

Gaat het om de centen, om de veiligheid, duurzaamheid of CO2 of over natuurbescherming?
En die juffrouw van de AD video sprak over duurzaamheid met biomassa???
Dat is de allerslechtste oplossing. Ontbossing waardoor CO2 niet meer wordt opgenomen door bomen.
Bomen groeien langzaam en om bomen te planten is niet de oplossing.
Ooit door een bos gelopen met alleen maar 1 soort boom?
Bossen zijn geen plantages maar diverse met heel veel soorten en dat wil GROEN vernietigen?

Verder ben ik geen president van Portugal en ik kan ook niet zonder uitgewerkte plannen oordelen wat het beste is.
Verder draaien alle windmolens op SUBSIDIE en het is niet gratis.
De bouw van zo'n machine is duur en niet duurzaam.
Ze worden gemaakt in fabrieken die draaien op olie of op kolen, niet op wind.
Trouwens geen een fabriek of ziekenhuis kan op zon of wind energie draaien.
En sinds wanneer worden elektra centrales afgezet? Volgens mij kan dit niet want het duurt lang om het weer op te starten.
Heb je de film van The Planet of Humans gezien? Het duurt 1 uur en 40 minuten.

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Verder waarom duurt het zolang om een kern centrale te bouwen?

Gaat het om de centen, om de veiligheid, duurzaamheid of CO2 of over natuurbescherming?

En sinds wanneer worden elektra centrales afgezet?

Allemaal vragen waar je zelf best een antwoord op kunt vinden.

Ik heb je de feiten gegeven. En ja, op windmolens zit subsidie. Volgens mij inmiddels op elke vorm van energie zit wel ergens subsidie. De markt is volkomen verneukt.

Maar ik heb je nu een uitgebreid onderzoek laten zien onder alle kerncentrales ter wereld. Er is er niet één die rendabel heeft gedraaid. Gemiddeld draaien ze allemaal met 5 miljard verlies.

Kun je daar nu eens op reageren ipv over biomassa en windmolens te beginnen?

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Dat onderzoek is totale flauwekul..

Ik heb al aangetoond - met de particuliere prijzen erbij- dat Kernenergie in de praktijk al 50 jaar
de goedkoopste elektrische energieleverancier is.

De rest is BARE NONSENSE... en ver gezochte flauwekul,

Vergeet niet dat veel sandalen-dragers van weleer uitmunten in list en bedrog en valse
idioterie om hun immense leugens te staven.

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 21:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Al zou kernenergie helemaal niets kosten dan zou men ze nog niet moeten willen, enkel en alleen omdat daar zoiets mee kan gebeuren als in Japan gebeurd is.

Die ramp kostte 15.000 levens !!!!
150.000 omwonenden zijn uit het gebied moeten vluchten !!!.

Verder blijft 't 'n jaar of 45 lang nodig om zeewater te gebruiken voor koeling, waardoor dit water radioactief wordt en opgeslagen moet worden in tanks.
Er staan nu al honderden gigantische tanks vol met in totaal zo'n miljoen ton radioactief koelwater.
Elke dag weer komen daar tienduizenden liters bij.
Over anderhalf jaar is het plafond van de opslagcapaciteit bereikt en dreigt de troep in de oceaan geloosd te moeten worden.

Nogmaals, het risico dat iets dergelijks kan gebeuren behoort men nog niet te nemen als het desbetreffende soort stroom gratis zou zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Fukushima
-
BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2020 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Reageer nu eens op het krantenartikel van de AD Joost.

En je prijzen kloppen van geen meter, geen idee waar je dat vandaan haalt. Je verzuimt weer eens een bron te vermelden.

Je kan de electriciteitsprijzen van Frankrijk (kernernergie-natie) ) en Duitsland (chaos) met 1 google opdracht terugvinden...

Bewijs maar eens dat mijn Kwh uur prijzen ''voor geen meter kloppen..''

KUN JE NIET EN DAT GA JE OOK NIET DOEN...

EEN ENERGIETRANSITIE MET ALS DOEL STIKSTOF EN CO2 STERK TE MINDEREN IS ONMOGELIJK ZONDER KERNENERGIE.

DE SANDALENKLIEK UIT GROEN LINKS EN DE PVDALAAAAL
IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE VIEZE LUCHT IN NEDERLAND.

HUN ACHTERHAALDE ANTI_KERNENERGIE GERAASKAL (GEEN DEBAT) DIENT ENKEL NOG PARTIJBELANG
EN BERUST OP ANGST HUN KIEZERS HUN FOUTEN TOE TE GEVEN.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2020 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Je kan de electriciteitsprijzen van Frankrijk (kernernergie-natie) ) en Duitsland (chaos) met 1 google opdracht terugvinden...

Kom dan met die link. Je prijzen kloppen namelijk voor geen meter.

Quote:
Bewijs maar eens dat mijn Kwh uur prijzen ''voor geen meter kloppen..''

Je hebt het over 0,19 ct p. Kwh. Dat kan sowieso niet. Je bedoelt waarschijnlijk 19 cent per kWh. En dat is dus aan de hele hoge kant.

Quote:
KUN JE NIET EN DAT GA JE OOK NIET DOEN...

EEN ENERGIETRANSITIE MET ALS DOEL STIKSTOF EN CO2 STERK TE MINDEREN IS ONMOGELIJK ZONDER KERNENERGIE.

DE SANDALENKLIEK UIT GROEN LINKS EN DE PVDALAAAAL
IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE VIEZE LUCHT IN NEDERLAND.

HUN ACHTERHAALDE ANTI_KERNENERGIE GERAASKAL (GEEN DEBAT) DIENT ENKEL NOG PARTIJBELANG
EN BERUST OP ANGST HUN KIEZERS HUN FOUTEN TOE TE GEVEN.

Wie schreeuwt verliest de discussie sowieso.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2020 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Dat onderzoek is totale flauwekul..

Tuurlijk, een gerenommeerd Duits onderzoeksinstituut doet een wereldwijd onderzoek en Joost Bakker stelt 'flauwekul' zonder ook maar inhoudelijk op het onderzoek in te gaan.

Ik heb het rapport voor je opgezocht, het is hier te vinden: https://www.diw.de/documents/publikationen/73/diw_01.c.670578.de/dwr-19-30.pdf

De volgende mensen hebben eraan meegeschreven en horen graag van je waarom hun bevindingen 'flauwekul' zijn:

Prof. Dr. Pio Baake;
Prof. Dr. Tomaso Duso;
Prof. Marcel Fratzscher, Ph.D.;
Prof. Dr. Peter Haan;
Prof. Dr. Claudia Kemfert;
Prof. Dr. Alexander S. Kritikos;
Prof. Dr. Alexander Kriwoluzky;
Prof. Dr. Stefan Liebig;
Prof. Dr. Lukas Menkhoff;
Dr. Claus Michelsen;
Prof. Karsten Neuhoff, Ph.D.;
Prof. Dr. Jürgen Schupp;
Prof. Dr. C. Katharina Spieß;
Dr. Katharina Wrohlich

Ik heb nog een leuk plaatje uit het rapport wat illustreert hoezeer kernenergie 'in opmars' is in de EU:

En ja, wat je hier ziet is een sterk dalende lijn. Ergo: alle landen gaan stoppen met kernenergie.

Kernenergie is voorbij.

BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2020 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Dit Duitse flut-grafiekje - van een jaar geleden - dat niet over Duitsland gaat maar vooral pretendeert iets
over Frankrijk mede te delen kan direct de prullenbak in.

En daar gaan de sandalendragers uit het Angele Merkel land VOLLEDIG DE MIST in..
Ze kunnen zich beter beperken tot Duitsland zelf...

Frankrijk gaat wel zijn eigen weg.

https://world-nuclear-news.org/Articles/Viewpoint-A-long-future-for-Frances-nuclear-fleet

''Bovendien verwachten we ook geen wezenlijke veranderingen in het investeringsprofiel van EDF.

Zo zal het nucleaire investeringsplan van 45 miljard EUR (51 miljard USD) van Frankrijk, bekend als de Grand Carénage worden voortgezet.
Een groot deel van dit investeringsplan, waarmee EDF de levensduur van de gehele nucleaire vloot tot 50 jaar kan verlengen
zou tegen 2025 voltooid moeten zijn.

Je grafiekje waar je zo lang naar gezocht hebt is BARE NONSENSE en weerspiegelt hooguit
wat Duits wensdenken...
.

Tja, dus ook in Frankrijk wordt er volop geinvesteerd in nucleaire energie...
ook daar heeft GOEDKOPE kernenergie de toekomst
,

LEES HIER HOE DE FRANSEN ZELF HUN KERNENERGIE GAAN UITBATEN !

https://www.techniques-ingenieur.fr/actualite/articles/le-grand-carenage-dedf-un-chantier-industriel-dampleur-64913/

BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2020 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Laatste alinea van je eerste link zelf niet gelezen zeker?

The PPE does not herald the end for nuclear power in France. In fact, while the plan involves reducing nuclear capacity, it also highlights France's continued pro-nuclear stance for decades to come.

Ook Frankrijk heeft het plan om nucleaire energie af te bouwen.

Frankrijk: problemen in kernenergiesector steeds serieuzer

https://www.laka.org/nieuws/2019/frankrijk-problemen-in-kernenergiesector-steeds-serieuzer-11221

Kernenergie is dood. Sowieso: wie weet er meer van techniek, de Fransen of de Duitsers? Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2020 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Als ik morgen beweer met een grafiekje erbij dat de VS 90% van haar wapens vernietigd...
en het blijkt 1 oude tank te zijn...

Dan zou ik wat minder hoog van de toren blazen..

Zo lees ik jouw stukjes steeds, je hebt voor 99,99 procent ongelijk maar bouwt voort op
de sandalen-leugens uit de jaren 70.

Over dit zwijg je dus:

''Zo zal het nucleaire investeringsplan van 45 miljard EUR bekend als de Grand Carénage worden voortgezet.
,
Hiermee gaat de EDF de levensduur van de gehele nucleaire vloot tot 50 jaar kan verlengen

Kernenergie heeft ook wereldwijd de toekomst zoals ik al aangaf..''.

Je uitspraak ''dat kernenergie geen optie is'' is net zo leeg als beweren dat
''karnemelk en sla wereldwijd niet meer kunnen''.

Wel, niemand zal zich daar aan houden noch boeit zo'n lege leuze , Cliff...

Laatst aangepast door Joost Bakker op Do Mei 07, 2020 23:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mei 07, 2020 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Sandalen hebben wereldwijd de toekomst;

ze geven de voeten lucht en ruimte.

Dus geen nare geurtjes en geen eelt of blaren van knelpunten.

In warmere maanden zijn zelfs sokken of kousen overbodig en krijgen de voeten nog meer frisse lucht plus vitaminerijke zonneschijn en regen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sandaal

"Een sandaal is het oudste type schoeisel".
..........
"In de periode daarna raakte de sandaal in het westen uit de mode, maar deed in de jaren 20 weer zijn intrede, meestal met een hak, waardoor de pasvorm een stuk verbeterde. De sandaal is sindsdien niet uit het modebeeld verdwenen".

Sandalendragers bekijken 't wel.
-
Linkse blokkade kernenergie maakte Nederland CO2-kampioen.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu