Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » vaccinatie soms wel degelijk gevaarlijk.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
vaccinatie soms wel degelijk gevaarlijk.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2018 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben niet tegen vaccinatie als het nodig is. Maar de nadelen die er wel degelijk zijn van vaccinatie, lijken in dezelfde hoek te belanden waarin nu al de ontkenners van de klimaat hype zitten. Als iemand durft de mogelijke nadelen van sommige vaccinatie,s te benoemen kan hij een carriere in de gezondheidzorg wel vergeten.
NRC 22 maart 2003.
De Nederlandse staatssecretaris Clémence Ross-van Dorp zei afgelopen week in antwoord op kamervragen van SP-kamerlid Agnes Kant dat het aantal doden door bijwerkingen bij pokkenvaccinatie van alle Nederlanders tussen de 100 en 600 zal liggen. Eerdere schattingen van 75 waren onjuist. Kritische uitlatingen van de emeritus infectieziektehoogleraar dr. J. Huisman waren de aanleiding voor Kants vragen. De lage schatting was gebaseerd op de oude Amerikaanse literatuur.
In mijn jeugd was bijna iedereen ingeënt tegen Pokken. Mijn vader belande rond het jaar 1938 via de voor militairen verplichte pokken inenting in de militaire ziekenzaal, waarin de patienten die afweer verschijnselen tegen de Pokken entstof vertoonden werden verpleegd. Verscheidene van die patiënten overleden aan de gevolgen van afweerverschijnselen. Hoewel waarschijnlijk honderden nergens last van hadden.
Daarom lieten mijn ouders mij niet inenten. Wat later nog een hoop trammelant veroorzaakte.
Daarom raad ik iedereen aan. Niet meelullen met de massa, maar zoek serieus de feiten na, in encyclopedie, of via google of via ouderen uit hun geheugen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2018 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Ik ben niet tegen vaccinatie als het nodig is. Maar de nadelen die er wel degelijk zijn van vaccinatie, lijken in dezelfde hoek te belanden waarin nu al de ontkenners van de klimaat hype zitten. Als iemand durft de mogelijke nadelen van sommige vaccinatie,s te benoemen kan hij een carriere in de gezondheidzorg wel vergeten.

Ten eerste heeft de klimaat"hype"hier niets mee te maken. Ten tweede is het de grootste onzin die u hier schrijft. Kom maar met een overtuigend bewijs waaruit blijkt dat iemand die de nadelen van vaccinatie benoemt, een carrière in de gezondheidszorg kan vergeten.
Ik ken de wereld van de gezondheidszorg zeer goed. Ik ken meerdere medici en verpleegkundigen die overtuigd zijn van de nadelen van vaccinatie en dit ook uitdragen. Hier is dan een volwassen discussie over. Er is totaal geen sprake van wat u hier beweert.
Hoe komt u toch steeds aan die onzin ?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2018 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een vandaag 11-12-2015. Compensatie van slachtoffers griepvaccin.

Beste lamp. Ook hier blijft u weer hangen in uw eigen overtuiging. Als iets niet in uw straatje past is het niet waar.

Kinderen die ziek zijn geworden van de inenting tegen de Mexicaanse griep krijgen mogelijk compensatie van de Nederlandse staat. Op dit moment voert het ministerie van Volksgezondheid al gesprekken met ouders van wie het kind een ernstige slaapziekte ontwikkelde na een inenting in 2009.

In Nederland zijn meer dan een half miljoen kinderen met het middel Pandemrix van fabrikant Glaxo Smith Kline gevaccineerd. Internationaal onderzoek wijst uit dat er zeer waarschijnlijk een link is tussen het zetten van deze prik en de slaapziekte narcolepsie. Narcolepsie is een ernstige ziekte die het slaap-waakritme verstoort. Patiënten vallen te pas en te onpas in slaap en kunnen last hebben van spierslapte bij emoties en hallucinaties. In Zweden, Finland en Noorwegen worden ouders van kinderen met deze problematiek al gecompenseerd voor onder andere hun medische kosten en vrije dagen die ze moeten opnemen. In Nederland tot dusver niet.

Persoonlijk moest ik verplicht door mijn baas jaarlijks doorgelicht worden om ons te controleren op eventuele aanwezigheid van TBC. Voor dat doorlichten was een complete gezondheidafdeling opgericht met vrachtwagens voor de apparatuur en een kudde speciaal opgeleid verzorgend personeel.

Toen ik hoorde dat door de doorlichters meer longkanker werd veroorzaakt dan dat TBC werd geconstateerd, weigerde ik nog langer aan dat proces mee te werken. Van het 1 kwam het ander en het volgende jaar werd het hele circus opgedoekt.
Beste Lamp. Ik raad ook u eerst aan een maatregel eerst goed te onderzoeken en niet weer automatisch met uw politiek correcte medestanders mee te ouwehoeren.
Onderzoek alle dingen en behoud het goede verklaarde mijn opa altijd. Moet u ook doen.
Ik meen dat voor die compensatie 5 miljoen werd uitgetrokken

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2018 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Een vandaag 11-12-2015. Compensatie van slachtoffers griepvaccin.

Beste lamp. Ook hier blijft u weer hangen in uw eigen overtuiging. Als iets niet in uw straatje past is het niet waar.

Lezen wat er staat is niet uw sterkste kant. U schrijft dat mensen die het nut van vaccinatie betwisten een carrière in de gezondheidszorg wel kunnen vergeten. Dat is onzin. Heeft niets te maken met overtuiging, maar met feiten.
Ik geef u de gelegenheid dan met een bewijs te komen die deze stelling onderschrijft, maar dat doet u niet.
En wat het vaccineren betreft: ik zie bij veel vaccinaties net zo min als u het nut ervan in. Maar dat is iets anders dan een carrière als gevolg daarvan kunnen vergeten. En daar ging het in mijn reactie over.
Lees het nog eens rustig door alvorens u zoals nu de plank weer eens mis slaat.

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2018 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Lamp. Ik kan zo gauw niet iemand uit de gezondheidszorg vinden, Daarom maar een stukje over prof Buikhuizen die tot de grond door links werd afgebrand vanuit hun heilige huisjes, en vluchtte naar Spanje om geweld te ontlopen. Het komt geloof ik uit het NRC. Meteen een reden waarom ik op de PVV stem.
In een interview met de Leidse universiteitskrant in februari blikte Buikhuisen terug op de 25 jaar sinds zijn vertrek bij de universiteit. Een zwarte periode, zegt hij. "'Op mijn leeftijd telt eigenlijk nog maar één ding: peace of mind. Ik krijg nog steeds post van de universiteit. Iedere keer als ik zo'n brief open, hoop ik: zou er iets van een verontschuldiging in staan over die zwarte periode van deze universiteit? Dat ze gewoon een beetje erkennen: we zijn toch wel tekort geschoten. Ik zou daar heel blij mee zijn."
De PVV las het interview en pleitte in Kamervragen vergeefs voor eerherstel, en ook decaan Stolk zag het verhaal en werd erdoor geraakt.De rechtendekaan dankzij wiens bezoek Buikhuisen eerherstel heeft gekregen, zegt dat de criminoloog in feite zijn tijd ver vooruit was. ""Het onderzoek dat hij toen voorstelde, is nu volstrekt geaccepteerd. Er zijn indertijd beslist kansen gemist."
De dekaan, die overigens pas vele jaren na de kwestie aantrad, is blij dat zijn faculteit de strijd met de ooit omstreden criminoloog achter zich heeft gelaten. "Het is niet langer de affaire-Buikhuisen, maar gewoon Wouter Buikhuisen." En de geëmigreerde professor deelt dat gevoel: "Ik ben blij dat ik weer met een prettig gevoel de rechtenfaculteit in Leiden kan bezoeken. Ik heb ook enorm zin in de samenwerking met de studenten in april.

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2018 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Persoonlijk moest ik verplicht door mijn baas jaarlijks doorgelicht worden om ons te controleren op eventuele aanwezigheid van TBC.

WAAROM?
Heerste er TBC in uw bedrijf of werkte u met kwetsbare mensen!
Quote:
Toen ik hoorde dat door de doorlichters meer longkanker werd veroorzaakt dan dat TBC werd geconstateerd, weigerde ik nog langer aan dat proces mee te werken.

Oh oh oh.....doorlichten = dus een röntgen foto!
Niemand wordt/werd jaarlijks "doorgelicht" ook ik niet als verpleegkundige.
Er bestaat een mantoux test die al in de jaren zestig werd gebruikt om TBC op te sporen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mantouxtest

Pas daarna wordt er een röntgen foto gemaakt.
Maar Verpleegkundigen kregen een BGC vaccinatie die bescherming gaf.

https://nl.wikipedia.org/wiki/BCG-vaccin

Hier door is mijn Mantoux test altijd possitief maar ik kan het lidteken laten dat boven op mijn linker schouder zit.
Boven mijn 2 lidtekens van de Pokken vaccinatie.
U moet stoppen met belachelijke stellingen over de medische wetenschap waar u niets vanaf weet.

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2018 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
De Nederlandse staatssecretaris Clémence Ross-van Dorp zei afgelopen week in antwoord op kamervragen van SP-kamerlid Agnes Kant dat het aantal doden door bijwerkingen bij pokkenvaccinatie van alle Nederlanders tussen de 100 en 600 zal liggen.

Er worden geen pokken vaccinaties meer geven. En 600 doden ......

????
Sinds de tweede helft van de jaren zeventig is de ziekte door een uitgebreide wereldwijde vaccinatiecampagne niet meer voorgekomen. Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.
Dit was alleen mogelijk doordat:

er een effectief vaccin bestaat;
er geen symptoomloze dragers van de ziekte zijn en
er geen dierlijk reservoir bestaat van de ziekteverwekker.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2018 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Vooruit dan maar.
Tot rond 1970-80 werd bij Defensie iedereen tot en met de generaal jaarlijks voor TBC doorgelicht. Het preciese jaar ben ik vergeten, maar dat kunt u ongetwijfeld nagaan. Er was een complete afdeling die daarvoor door het land reisde met vrachtwagens en apperatuur
Rond diezelfde tijd was in zeer veel buitenlanden een inenting tegen onderandere pokken verplicht, ik heb nog ergens een boekjes waarin een rits inentingen staan die, in die tijd in veel landen verplicht waren. Anders kwam je veel landen niet in. In Cuba bv moest je volgens mijn geheugen ook nog extra worden geent tegen knokkelkoorts.
In de VS, (daar had u geen last van) stond je in een rij om je piemel te laten zien aan twee ambtenaren en een dokter.
Zoek het maar eens echt uit in de vakliteratuur.

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2018 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Over de hele wereld was een pokken vaccinatie verplicht maar na 1977 is die afgeschaft want Pokken waren uitgeroeid.
Dus uw baas was Defensie?
Dan was de reis zeker niet naar Cuba, waar geen knokkelkoorts was.
En je kwam de VS niet binnen zonder dat 2 ambtenaren en een dokter naar je piemel keken???? Laughing Laughing Laughing
Ik weet zeker dat in 1964, toen we naar de VS emigreerden, mijn vader niet in zo'n rij stond.
Maar bedankt, ik zit nog steeds te lachen. Laughing Laughing
Vakliteratuur op na lezen.....welke?

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2018 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Beste Lamp. Ik kan zo gauw niet iemand uit de gezondheidszorg vinden, Daarom maar een stukje over prof Buikhuizen die tot de grond door links werd afgebrand vanuit hun heilige huisjes, en vluchtte naar Spanje om geweld te ontlopen. Het komt geloof ik uit het NRC. Meteen een reden waarom ik op de PVV stem.

Buikhuizen stelde (35 jaar geleden!!!) dat criminaliteit mogelijk al in aanleg aanwezig was. Heeft dus niets te maken met vaccinatie. Uw stelling dat iemand die het nut van vaccinatie betwist een carriere in de gezondheidszorg dus kan vergeten, weerlegt u hiermee dus totaal niet.
Poendert, als je iets stelt moet het op zijn minst een grond hebben waarop de stelling is gebaseerd. Maar zoals vaker bij u is dit ook nu niet het geval. U kletst maar wat. En dat voor iemand die in een andere draad loopt te oreren dat mensen die nepnieuws verspreiden gestraft moeten worden.
Op dit forum bent u de grootste verspreider van nepnieuws. u verzint zelf iets, en plempt dat hier als "feit" neer. Als dan naar argumenten wordt gevraagd, draait u erbij weg of u komt met lappen tekst aanzetten die er niets mee te maken hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2018 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Zoek uw inlichtingen over de zogenaamde lullenparade in de VS maar eens op bij eens bij een oudere ex-zeeman.
Bekijk ook de pokkenlidtekens bij uw oudere kennissen en vraag hen wanneer ze die bij een vaccinatie opliepen.
En ja, ik heb in de tijd dat nog in elke haven die je wereldwijd aandeed Nederlandse schepen lagen, ook bij de koopvaardij gediend. Elke krant in die tijd bevatte een lijst met honderden of meer aanduidingen waar de schepen van onze enorme vloot zich bevonden. Wat dat betreft zijn we alleen maar achteruit geboerd
Ook was jarenlang de min van Defensie mijn werkgever. Naast de nodige andere richtingen van sport die ik verrichtte. Maar het gaat hier hopelijk niet over mijn persoonlijke levenswandel
Als je wat ouder bent met een handige, nieuwsgierige inborst, krijg je van veel dingen wat verstand.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2018 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poenderd .
het gaat hier hopelijk niet over mijn persoonlijke levenswandel

U begint zelf bij elk onderwerp, met z.g. persoonlijke levenswandels rond te strooien .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2018 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De heer Buikhuizen werd het leven en werken hier onmogelijk gemaakt omdat hij een afwijkende mensgebonden mening verkondigde in een door links gedomineerde wereld.
Diezelfde richting gaat een ieder op, die durft te beweren dat sommige vaccinaties vanuit winstbejag lijken te worden gepromoot.
Ik beweer nergens dat vaccineren flauwe kul en onnodig is. Ik beweer wel dat "sommige" vaccinaties gevaarlijk en onnodig kunnen zijn, en dat figuren die in de gezondheid hun kost verdienen en dat kenbaar maken, hun carrièrekansen in de zorg in veel gevallen kunnen vergeten.
Ik wil ook nog wel enkele meningen en werkstukken van ene linksdraaiende Stapel opzoeken.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2018 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

en dat figuren die in de gezondheid hun kost verdienen en dat kenbaar maken, hun carrièrekansen in de zorg in veel gevallen kunnen vergeten.

En ik vraag u nu voor de derde keer om met een bewijsleverend voorbeeld te komen waaruit dit blijkt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2018 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
De heer Buikhuizen werd het leven en werken hier onmogelijk gemaakt omdat hij een afwijkende mensgebonden mening verkondigde in een door links gedomineerde wereld.

Wat hij beweerde was gewoon onzin.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vaccinatie soms wel degelijk gevaarlijk.
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg