Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Hoe kan Feyenoord het lijflied van Liverpool stelen!
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Hoe kan Feyenoord het lijflied van Liverpool stelen!
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Het lied van Feyenoord was "Hand in hand, Kameraden" en niet "You 'll never walk alone".
Ik heb vanavond ruzie gehad met een Hollander die beweerde dat dit het lied van Feyenoord was want Lee Towers (Leendert Huizert) heeft het gezongen in Ahoy in 1987....

Dit lied is van Gerry and the Pacemakers en was een top hit in begin jaren zestig. Gerry kwam uit Liverpool en Liverpool voetbal club adopteerden dit lied.
Op Anfield staat een poort en daar staat de tekst op "You'll never walk alone". Toestemming gevraagd aan Gerry en die was vereerd.

Ik hoop dat Feyenoord en Liverpool nooit tegen elkaar gaan spelen want dat wordt een conflict.

Hoe is het mogelijk dat een Nederlandse club een Engels lied adopteert en geen Nederlands lied, die ze hadden!

Laatst aangepast door Elisabeth op Wo Okt 17, 2018 9:50, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 1:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Hoe is het mogelijk dat een Nederlandse club een Engels lied adopteert en geen Nederlands lied, die ze hadden!

Tja, de Engelse clubs hebben intussen al zo veel Nederlandse voetballers ingelijfd dat de supporters van zo'n Nederlandse club gedacht zullen hebben dat zij dan ook wel zo'n Engels clublied mogen gaan gebruiken.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 1:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ga toch weg Natibuco.
Nederlandse spelers worden niet ingelijfd maar verkocht en ze verdienen meer geld.
De meeste gaan naar Italie og Spanje.
Dit gaat veel dieper maar dat begrijp jij niet.
Welke club is jou club!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vega FC, maar die werden met regelmaat gediskwalificeerd omdat ze de helft van het veld opvraten. Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:

Omdat men dom is en dus vindt dat Engels beter klinkt dan Nederlands.

Saillant detail is ook nog dat dit gejatte lied bij wedstrijden van Liverpool gezongen wordt als hommage aan de voetbalfans die omkwamen bij de ramp in het stadion van Sheffield.

https://www.youtube.com/watch?v=VNqK1GuYt4Y

Al met al niet erg fijngevoelig van Feyenoord...

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb net ontdekt dat Celtic, Dortmund en een club uit Japan dit lied ook hebben geadopteerd.

Belachelijk gewoon.
"Swing low", hoort bij het Engelse Rugby team en de Haka bij de All Blacks en Hier komme de Bokke bij de Springboks.
Ik zie het al voor mij als het Nederlandse rugby team de Haka gaat doen.

Inderdaad Tedje Sheffield disaster, mijn man was een Liverpool supporter sinds dat hij zes jaar was en tranen sprongen in zijn ogen. Hij heeft nog geld gedonneerd.

En die botte Hollander van gisteren begreep dit niet. Hand in hand vond ik een geweldig lied.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En zo werd "We are the champions" het Ajax-lied en later het Donald Trumplied.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Na 1995 ben ik gestopt met het volgen van Nederlands voetbal. Beter werd het toch niet meer, alleen maar slechter. Tot die tijd mocht je ook maar 3 buitenlandse spelers in je elftal hebben. Een prachtige regel, waardoor de nationale competitie ook echt een nationale competitie bleef. En geen competitie van gastarbeiders.

Ajax droogde de topclubs gewoon af in eigen huis. Kijk eens naar de samenvatting van CL wedstrijd Real Madrid - Ajax:

Ajax won in Madrid met 2-0, waarbij er één doelpunt werd afgekeurd (onterecht) en één niet toegekend. Beiden door 'fouten' van de grensrechter (of had deze een premie ontvangen)

Ook AC Milan werd dat seizoen 3 keer verslagen volgens mij. Uit met 2-0, thuis met 2-0 en in de finale met 1-0. Maar dat doe ik even uit het hoofd.

Ik realiseerde me dat het daarna eigenlijk over was voor Nederlands competitievoetbal. Ajax viel ook totaal uit elkaar, ruzie over salarissen, complete leegloop, etc. Dramatische blik op het toekomstige voetbal.

Nu, ruim 20 jaar later, bleek het ook echt zo te worden als destijds voorspeld. Mega-transfers, competitie-elftallen met alleen maar 'buitenlanders', ploeg hoppen van spelers, oneerlijk verdeelde TV rechten, etc.

Mooi dat Ajas en PSV het nu weer wat beter doen in Europa, maar niemand verwacht meer een finale.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Met de laatste WC voetbal gebeurde dit ook met de wedstrijd van Frankrijk - België.
Fouten van Frankrijk werden opzettelijk over het hoofd gezien.
En in de finale tegen Kroatie. Eigenlijk heeft Afrika de Wereldcup gewonnen.

Maar er is een speler die zijn club altijd trouw is gebleven en dat is Steven Gerrard van Liverpool.
Pas in 2015 heeft hij een jaar gespeeld voor LA Galaxy en een jaar later nam hij ontslag van voetbal met 36 jaar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Gerrard

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Ga toch weg Natibuco.
Nederlandse spelers worden niet ingelijfd maar verkocht en ze verdienen meer geld.
De meeste gaan naar Italie og Spanje.!

Voor de supporters van Nederlandse clubs komt het wel degelijk over alsof ze ingelijfd worden, of eigenlijk weggekaapt met het grote geld.
Die ervaren 't echt ieder keer weer als 'n grote teleurstelling, wanneer hun nieuwste oogappel ook al weer naar het buitenland wordt gelokt.
En of de meeste naar Italié gaan of Spanje is nog niet zo zeker;
In Engeland spelen dit seizoen zo'n 20 Nederlanders in de premier league.
Vorig jaar waren 't er maar even 26.
Weet nog goed dat 't 'n heel zware domper was toen Kuyt van Feijenoord naar een of andere Engelse club vertrok.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/van-26-naar-20-aantal-nederlanders-in-de-premier-league-gedaald~aad6aad6/
Elisabeth schreef:
Welke club is jou club!

Heb geen club meer. Ben (althans in principe) helemaal niet meer in voetbal geïnteresseerd en dan met name omdat 't 'n grassport is en dat impliceert dat al die grasplanten zwaar toegetakeld worden enkel en alleen voor de lol van spelers en toeschouwers.
Vind 't verder ook onverantwoord dat de topsport zo veel aandacht naar zich toe trekt, terwijl er echt heel ernstige zaken gaande zijn die in wezen alle aandacht zouden moeten krijgen.
Nu lijkt 't vaak zo dat de sport het belangrijkste is en de rest maar bijzaak.
"Sportverdwazing" wordt dat wel genoemd.

Maar blijf nog wel 'n beetje op de hoogte van bepaalde ontwikkelingen in het voetbal, ook al omdat je er, of je wil of niet, vaak mee geconfronteerd wordt bij de nieuwsberichten en omdat je weet hoe belangrijk 't nog altijd is voor de massa

Was destijds overigens meer Feijenoord-minded dan Ajax-.

-
Re: Hoe kan Feyenoord het lijflied van Liverpool stelen!
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2018 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

Ook mogelijk is dat na het vertrek van zo'n speler veel Feijenoord-supporters in Engeland gaan kijken hoe hij 't daar doet en dan 'n beetje deel uit gaan maken van de supportersschare van die Engelse club.
Wanneer dan het clublied aangeheven wordt gaan ze dat uiteindelijk meezingen en de sfeer erbij zodanig beleven dat ze dat gaan imiteren wanneer ze weer bij Feijenoord op de tribune staan.
-
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
En zo werd "We are the champions" het Ajax-lied

Dit liedje wordt wereldwijd zo ongeveer door iedere mongool, die ergens iets wint, gebruikt en heeft daarom alle zeggingskracht verloren.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2018 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Omdat iedere winnaar het gebruikt? Geldt dat dan ook voor medailles en bekers?
BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2018 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Het lied van Feyenoord was "Hand in hand, Kameraden" en niet "You 'll never walk alone".
Ik heb vanavond ruzie gehad met een Hollander die beweerde dat dit het lied van Feyenoord was want Lee Towers (Leendert Huizert) heeft het gezongen in Ahoy in 1987....

Dit lied is van Gerry and the Pacemakers en was een top hit in begin jaren zestig. Gerry kwam uit Liverpool en Liverpool voetbal club adopteerden dit lied.
Op Anfield staat een poort en daar staat de tekst op "You'll never walk alone". Toestemming gevraagd aan Gerry en die was vereerd.

Ik hoop dat Feyenoord en Liverpool nooit tegen elkaar gaan spelen want dat wordt een conflict.

Feyenoord adopteert het niet, maar neemt het over. Dat gebeurt met dingen die 'viral' gaan en populariteit winnen. Zie Haka. Stoort mij verder niet. En verder heeft Feyenoord niets gestolen, maar de fans iets overgenomen.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2018 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Omdat iedere winnaar het gebruikt? Geldt dat dan ook voor medailles en bekers?

Nee hoor, de medaille of de beker is de prijs. Ik heb het over het lied dat een stuk muzak is geworden.

Cliox schreef:
Feyenoord adopteert het niet, maar neemt het over.

Feyenoord heeft dat lied overgenomen vanwege Lee Towers, een zanger van het niveau simpel, het past daarom wel bij dat simpele voetbal.

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2018 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het was afgelopen zondag gezellig Studio Sport kijken.

Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2018 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Kippiekip

Fc Twente gebruikt het lied ook dus begrijp niet wat het probleem is
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Het was afgelopen zondag gezellig Studio Sport kijken.

Very Happy Very Happy

Klopt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Gaaaaap, hier dan maar een reaktie van een rasechte Feyenoord fan, inmiddels alweer een jaar of 50.

YNWA is helemaal niet van Feyenoord en van geen enkele club, het is zelfs niet eens het clublied, maar 1 van de liedjes die in het stadion wordt gezongen vooral bij speciale gelegenheden om iemand een hart onder de riem te steken, denk aan een overleden clubicoon, een ernstig zieke fan, een speler of trainer die afscheid neemt of een speler waarvan een familielid ernstig ziek is. Vaak gebeurt zoiets in de 12e minuut van de wedstrijd, geflankeert door sjaaltjes of vlagvertoon en bij avondwedstrijden met lichtjes.

Hier nog een mooi voorbeeld van het gooien van knuffels van ADO-fans naar het vak (onder het scorebord) waar vijfhonderd zieke kinderen van het Sophia Kinderziekenhuis zaten tijdens hun jaarlijkse gratis uitje naar het Feyenoord stadion. Als dank voor de warme aktie van de ADO-fans en om de zieke kinderen een hart onder de riem te steken zingt het hele stadion YNWA.

Weerwoord forum index » Sport