Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » De hele Wereld gaat aan het Gas. Alleen NL gaat van het gas. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2019 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Als iemand zoveel wartaal uitslaat dan kun je niet veel anders dan denken dat de wartaal in de persoon ligt en los staat van welk onderwerp dan ook....

Exact, en die wartaal wordt hier ter plekke geproduceerd door ene Cliff, door de woorden van 'n andere deelnemer continu te verdraaien en door elkaar te husselen.
(Heb bijvoorbeeld nergens gesteld dat de Christelijk orthodoxe kerk eigenlijk Islamitisch van aard is; heb wél gesteld dat ze Oosters van aard is, oftewel uit het gebied waar de Islam de boventoon voert).
Maar goed, dat soort nuances ontgaat personen die op een op andere manier nauw verbonden zijn met 'n land waarin de volksaard die geweld pleegt te hanteren in plaats van argumenten sterk vertegenwoordigd is kennelijk ten enen male. We zullen er dan maar medelijden mee hebben en er het advies aan toevoegen om 'ns 'n keer echt vakantie nemen, want wanneer iemand zo erg aan het doordraaien is geslagen dan is dat wél nodig (en hopelijk voor hem voldoende).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zullen we weer op het onderwerp overgaan? Ik gun jou de laatste persoonlijke aanval wel okee Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Cliff schreef:
Als iemand zoveel wartaal uitslaat dan kun je niet veel anders dan denken dat de wartaal in de persoon ligt en los staat van welk onderwerp dan ook....

Exact, en die wartaal wordt hier ter plekke geproduceerd door ene Cliff, door de woorden van 'n andere deelnemer continu te verdraaien en door elkaar te husselen.
(Heb bijvoorbeeld nergens gesteld dat de Christelijk orthodoxe kerk eigenlijk Islamitisch van aard is; heb wél gesteld dat ze Oosters van aard is, oftewel uit het gebied waar de Islam de boventoon voert).
Maar goed, dat soort nuances ontgaat personen die op een op andere manier nauw verbonden zijn met 'n land waarin de volksaard die geweld pleegt te hanteren in plaats van argumenten sterk vertegenwoordigd is kennelijk ten enen male. We zullen er dan maar medelijden mee hebben en er het advies aan toevoegen om 'ns 'n keer echt vakantie nemen, want wanneer iemand zo erg aan het doordraaien is geslagen dan is dat wél nodig (en hopelijk voor hem voldoende).
-

Nautub. Ik snap niks van het bovenstaande. Misschien is de vruchtaanvoer midden in de winter wat karig.
Neem maar een best bord boerenkool met een dikke Hemaworst en een flink stuk varkensvlees uit een gebonden jus na. Dan bent u morgen weer opgeknapt lijkt mij, en kunt u weer een week aan de goudreinetten.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2019 5:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Nautub. Ik snap niks van het bovenstaande. Misschien is de vruchtaanvoer midden in de winter wat karig.
Neem maar een best bord boerenkool met een dikke Hemaworst en een flink stuk varkensvlees uit een gebonden jus na. Dan bent u morgen weer opgeknapt lijkt mij, en kunt u weer een week aan de goudreinetten.

Niet echt verwonderlijk Poe, dat iemand die volgens eigen mededeling geeneens de lagere school heeft afgekregen 'n post als de desbetreffende niet snapt.
En al zeker niet gezien zijn kennelijk veel vlees en ander onnatuurlijk voedsel bevattende voedingspatroon.
Volgens sommigen wordt men daar nog dommer van dan men al was.
-
BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2019 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:

Niet echt verwonderlijk Poe, dat iemand die volgens eigen mededeling geeneens de lagere school heeft afgekregen 'n post als de desbetreffende niet snapt.
En al zeker niet gezien zijn kennelijk veel vlees en ander onnatuurlijk voedsel bevattende voedingspatroon.
Volgens sommigen wordt men daar nog dommer van dan men al was.
-

Wat wikipedia er van zegt---Hopelijk snapt u de boodschap beter via de al lang uitgestorven Parantropus-Bosei, de enige neef van de mensachtigen die een uitsluitend herbivore levenswijze aanhing, een levenswijze die hem dus noodlottig werd.
Het Cerling-team onderzocht 22 individuen van de Parantropus-Bosei, die allen grote graseters bleken te zijn.
---Hun dieet bestond gemiddeld voor 77% uit grassoorten, meer dan ooit bij een mensachtige is gezien. Het onderzoeksteam vergeleek de tanden van Paranthropus boisei ook met de tanden van andere grazers die rond die tijd leefden, zoals voorouders van zebra’s en nijlpaarden. Deze bleken ook voornamelijk grassen te eten. Nijlpaard, zebra en deze mensachtige streden dus samen om het aanwezige eten.
---Het hoge percentage koolstof-13 kan niet veroorzaakt zijn door het eten van vlees, dat eveneens een bron van koolstof-13 in het tandglazuur kan zijn.[1] Daarvoor is het gebit van de Paranthropus boisei niet geschikt.[1]
---Omdat een dieet van hoofdzakelijk grassen te arm zou zijn aan voedingsstoffen is er door Gabriele A. Macho gezocht naar plaatselijke aanwijzingen en werd het dieet van P. boisei herzien met de knolcyperus, wormen en sprinkhanen.
---Dus misschien kunnen sprinkhanen, wormen en vooral de knolcyperusknol onze veganisten redden. Ik hoop het.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Niet voor het een of ander, maar zonder gas zullen we wél van een heel onaangenaam risico verlost zijn:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3080574/bewoners-omliggende-straten-portiekflat-weer-naar-huis

https://www.nu.nl/buitenland/5679902/dodental-gasexplosie-in-centrum-parijs-bijgesteld-van-vier-drie.html

Twee keer raak op tijd van enkele weken.

-
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2019 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zijn dat geen mensen die zelfmoord plegen?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Zijn dat geen mensen die zelfmoord plegen?

Kan best zijn, maar het probleem is dan dat zij niet de enige zijn die getroffen worden.

Goed, in het verkeer ben je ook afhankelijk van wat de andere deelnemers goed of fout doen.

Maar vind zelf dat elk risico dat uitgesloten kán worden 't ook waard is om uitgesloten te worden.

Dus is 't 'n extra pré voor "Nederland-van-het-gas-af", dat daarmee de kans op dit soort explosies ook verdwenen zal zijn. En dat mag eventueel nog wat extra kosten ook.
-
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2019 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moah, er zijn nogal wat zelfmoorden die anderen ook een hoop ellende bezorgen. Zo is het gooien voor de trein bijzonder vervelend voor machinist, passagiers en hulpverleners.

Maar het kan erger: piloten die het vliegtuig laten neerstorten bv.

Ik zou het allemaal niet willen relateren aan een aansluiting op het gasnet. Ik vind het te ver gezocht.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Niet alle gasexplosies zijn 'n gevolg van zelfmoord-activiteiten.
Ze komen ook voor ten gevolge van technische mankementen en pure onachtzaamheid van gebruikers.
-
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar is dat hier ook het geval?

Ik heb het idee dat het gasnet behoorlijk veilig is in Nederland. De ongelukken die ik ken waren voornamelijk met gasflessen, bv. op een camping of marktkraam.

De gasexplosies in een huis zijn volgens mij vrij vaak bewust.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ons gasnet is hartstikke veilig. Zojuist hebben wij een nieuwe cv laten installeren. Uiteraard gewoon op gas. Wij laten ons namelijk niet gek maken door die klimaatgekken.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Doel is om de prijzen fors omhoog te schroeven, ga je niet mee ben je dief van je eigen beurs.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Volgens HugovanderMolen en anderen, enkele beleggingssite,s die zich bezighoud met de wereldwijde aardgas reserves zijn er nog minstens voor 250 jaar conventuele gasvoorraden op de wereld. Daarnaast zit ook nog voor 250 jaar onconventueel Aardgas in onze bodem.
Dus de wereld zal, uitgezonderd Nederland, nog 500 jaar zijn energie betrekken uit de nu wereldwijd schoonste energiedrager, namelijk aardgas.
Dit zal grote gevolgen hebben voor de prijs van alle producten wereldwijd en zal die overal geproduceerde producten op een voor het klootjesvolk betaalbaar niveau houden.
Dit met uitzondering van ons eigen lieve landje, dat zich via warmtepompen, politiek correct geneuzel en ander ongeregeld, volkomen uit de markt zal prijzen, en zich op den duur wegens onbetaalbaar dijkonderhoud onder de zeespiegel zal laten zakken. Dan zal ook hier eindelijk de natuur weer zegevieren.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Volgens HugovanderMolen en anderen, enkele beleggingssite,s die zich bezighoud met de wereldwijde aardgas reserves zijn er nog minstens voor 250 jaar conventuele gasvoorraden op de wereld. Daarnaast zit ook nog voor 250 jaar onconventueel Aardgas in onze bodem.
Dus de wereld zal, uitgezonderd Nederland, nog 500 jaar zijn energie betrekken uit de nu wereldwijd schoonste energiedrager, namelijk aardgas.
Dit zal grote gevolgen hebben voor de prijs van alle producten wereldwijd en zal die overal geproduceerde producten op een voor het klootjesvolk betaalbaar niveau houden.
Dit met uitzondering van ons eigen lieve landje, dat zich via warmtepompen, politiek correct geneuzel en ander ongeregeld, volkomen uit de markt zal prijzen, en zich op den duur wegens onbetaalbaar dijkonderhoud onder de zeespiegel zal laten zakken. Dan zal ook hier eindelijk de natuur weer zegevieren.

Wanneer we om ons heen kijken zien we wel vrijwel continu bevestigd dat de ergste veroorzakers van het broeikaseffect ook het zwaarst getroffen worden door extreem weer.
Hoe lang is de VS bijvoorbeeld niet de absolute top-uitstoter van broeikasgassen geweest?
Nou, is er de laatste tijd nog 'n dag dat dit land niet getroffen wordt door een of andere klimaatramp?
Met andere woorden, 't lijkt wel voordelig om volop de fossiele brandstof aardgas te blijven gebruiken, maar 't zou nog wel 'ns heel wat verstandiger kunnen zijn om dat niet te doen, want fossiel is broeikas en hoe meer 'n land daaraan bijdraagt, des te meer klimaat-ellende het voor de kiezen krijgt.

Nergens vind je zo veel fietsers als in Nederland. En wat hebben we hier te midden van alle berichten over extreem weer in andere landen niet 'n formidabele zomer gehad. Ook de huidige winter is tot nu toe vrij aangenaam wat weer betreft, zeker in vergelijking met wat je hoort over andere landen. Zuid-Duitsland bijvoorbeeld heeft 'n gigantische hoeveelheid sneeuw te verhapstukken gekregen. Maar ga daar (bijvoorbeeld in München) 'ns 'n paar uurtjes rondfietsen en tel dan hoeveel andere fietsers je er tegenkomt; vast en zeker geen tien; 2 á 3 zal meer waarschijnlijk zijn.

Dus laat de anderen maar goedkoop gas blijven gebruiken, Nederland zit weer op het goede spoor wanneer het ondanks eventuele extra kosten voor de burger van dat fossiele spul af gaat.
Uiteindelijk zijn de andere landen per saldo veelal tóch nog duurder uit met hun goedkope gas, doordat de kennelijk bijbehorende klimaat-extremiteiten die ze ervoor terug krijgen juist weer hopen duiten kosten voor zowel overheid als burger.
-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Doel is om de prijzen fors omhoog te schroeven, ga je niet mee ben je dief van je eigen beurs.

Yep, dat klopt helemaal. De Haagse kliek liegt en bedriegt.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Zelfs sommige grote steden worden wakker. Rotterdam staakt al het verbod op dieselauto,s. Ik weet nog dat in een ver verleden een diesel tot de schoonste auto,s werden gerekend. Nu lijkt men weer te ontwaken uit de pseudo-groene nachtmerrie. Zelfs in de Randstad is Al Gore geen God meer.
Datzelfde lijkt in ons Gidsland Duitsland te gebeuren hoorde ik op de radio. Nu nog onze eigen gas belastingen terug naar een redelijk peil.
ANWB. Milieuzone Rotterdam wordt opgeheven
01 juli 2018 De milieuzone voor personenauto’s in Rotterdam wordt opgeheven. Dat gebeurt in twee stappen. Per 1 juli 2018 worden benzineauto’s van vóór 1 januari 1992 weer toegelaten en per 1 januari 2020 worden dieselauto’s van vóór 1 januari 2001 weer toegelaten.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We zitten in een milieuhype vergelijkbaar met de Tulpenmanie rond het jaar 1636.
Maar nu moeten niet alleen de speculanten er voor bloeden, maar slepen de deugenden ons complete volk mee naar de afgrond.
De tulpenmanie toen, en ook nu zijn wij daar blijkbaar weer gek genoeg voor.
Het jaar 1636 De rijke kooplieden staken elkaar de loef af met hun tulpenperken en Hollandse meesters vereeuwigden de tulp op hun schilderijen. Met geen mogelijkheid kon aan de toenemende vraag voldaan worden, en de prijzen bereikten exorbitante hoogten. Uiteindelijk begon met de bollen steeds meer als speculatieobject te zien. Men stak zich in de schulden om bollen te kopen en die later tegen een hogere prijs te verkopen. Buitenlandse reizigers zagen met ongeloof aan hoe een volk dat als saai, moralistisch en vooral buitengewoon zuinig bekend stond, zich zo aan de passie voor tulpen te buiten gingen.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2019 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Rutte is van het padje af met zijn gas...

Dat moge duidelijk zijn... maar hij is dan ook op geen enkele wijze energie-deskundige...

Met CO2 vermindering heeft zijn debacle (waarvan hij niet weet hoeveel het gaat kosten)
weinig van doen... Mogelijk wil hij ergens nog een hoge politiek functie voor zichzelf
en slijmt hij zich nu in bij Pompeo en Trump...

Nederlandse burgers... Let op uw leest !!!

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2019 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan valt het mij op dat bij elke reportage van de NOS over het klimaat op de achtergrond enorme rokende schoorstenen zijn te zien, met vaak ingekleurde rookwolken.
Gisteravond nog bij Jivek.
Aan de andere kant zie ik bij een reportage over windmolens nooit een stapel zich doodgevlogen reigers of kievieten.
En die uitgebrande gebouwen de laatste tijd op TV, heeft overbelasting van het stroomnet door windmolenpieken daar wat mee te maken.

Nu ik erover nadenk.Als ik nog intacte fabrieksschoorstenen wil zien moet ik minstens rondom 50 kilometer rijden. Hier in de buurt zijn de meesten allang afgebroken. In Duitsland zag ik een tijd geleden nog wel wat schoorstenen. de uitgestoten wolk was wit. 100% waterdamp zoals een omwonende mij verzekerde.

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2019 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wanneer is die klimaat hysterie eigenlijk begonnen. Was dat meteen na de Millennium-hype?

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2019 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Officieel? In april 1968.

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp dat de enorme pijpen die bij kernreactors staan, dienst doen als koeltorens. Daarin wordt het water dat gebruikt wordt in de reactor via afgesloten leidingen gekoeld voor hergebruik, ik begrijp door middel van de buitenlucht.
Dus zoals mij al eens werd verteld bij een Duitse reactor, bestaan die enorme witte stoomwolken, uit van buiten aangezogen lucht die eenmaal verwarmd, condenseert als het in aanraking komt met de koudere atmosfeer.
Dus elke gekeurde stoomwolk die wordt getoond in pro Al Gore programma,s is later via een computer ingekleurd. Wat een schijnheilige rotstreken.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Eindelijk komt er een parlementaire enquête naar de gaswinning en de bevingsschade in Groningen, verzuchten bewoners en belangengroepen. Er is blijdschap vanwege de inzet van dit zware politieke middel voor waarheidsvinding, maar het vertrouwen, dat de politiek juist wil herstellen met de enquête, blijft broos. Dat blijkt uit een rondgang langs de betrokkenen.

https://nos.nl/artikel/2274666-eindelijk-komt-er-een-parlementaire-enquete-naar-de-gaswinning.html

De Nederlandse Propaganda Omroep meldt in hun Nederlands Omroep Syndicaat journaal braaf dat hiermee het vertrouwen in de politiek hersteld moet worden.
Laat me niet lachen! Dat Haagse tuig houdt alleen maar een enquête om zo als commissielid extra geld (aanwezigheidspremie) te kunnen toucheren.
Verder kan Groningen van den Haag de moord stikken.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 0:31 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Nieuwe banen voor 7000 communicatiemedewerkers die in opdracht van alle partijen zalvende gedicteerde verhalen gaan opschrijven .
Zelfs z.g hoogopgeleiden snappen niet dat enquête commissies dure verkiezingspropaganda blijspelen zijn, opgevoerd van 450000 ‘euro gratis gekregen belastinggeld .
Ik zou geen vraag weten te bedenken die niet beantwoord kan worden - welke een Gronings gas toneelgezelschap wel kan .
Of verwacht oliedom volk dat Shell/ NAM/ING/ overheden en andere belanghebbenden in tranen zullen uitbarsten zonder zich te beroepen op black-outs _ tijdelijk geheugenverlies_ z. v. alzheimer _vergeetachtigheid _of zover ik weet…. zoals Marie Jorritsma in de bouwfraude enquête ?

Alle bijbaan vergoedingen van de mee spelers zijn stipt op tijd - schades aan bewoners huizen ho maar ...dat kan later, na de verkiezingen worden .
De hele Wereld gaat aan het Gas. Alleen NL gaat van het gas.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu