Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » De hele Wereld gaat aan het Gas. Alleen NL gaat van het gas. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Je hebt veel fantasie... maar kleding staat natuurlijk nooit centraal binnen architectuur.

Hoeft niet centraal te staan; maar beide worden gemaakt vanuit de culturele achtergrond van de ontwerper.

Cliff schreef:
Het Ottomaanse Rijk bestond pas vanaf 1300

Nou, de Basiliuskathedraal werd gebouwd in 1555 !

Cliff schreef:
en verder. Er zijn heel veel Byzantijnse kerken/gebouwen die veel ouder zijn dan het Ottomaanse rijk....

Ja , de Aya-Sofia bijvoorbeeld; maar dat is qua stijl 'n typisch Westerse (Romeinse) kathedraal (waar later wat van die pinakels omheen gezet zijn.)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Aya_sofya.jpg
Lijkt qua stijl in de verste verte niet op de Basiliuskathedraal

Cliff schreef:
Maar om in jouw fantasie te blijven: misschien is het wel andersom Natubico, en droegen die Ottomanen juist hoofddeksels die ze afgekeken hadden van de Byzantijnse bouwstijl

Niet dus. Dan hadden ze meer 'n soort platte pet op gehad.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2019 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat jij wil Natubico. Ik had ook niet verwacht dat je in zou zien dat je bewering gewoon geschiedkundig gezien niet klopt.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Weer ontopic dan maar.
Ik denk dat ze mij vergeten zijn. Ik betaal namelijk nog steeds 42 euro per maand.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 23, 2019 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Klimaathysterie = klimaatzwendel = klimaatmaffia

Wilt u zich niet laten bestelen? Wilt u niet met deze geldklopperij instemmen?

Stem dan de kartelpartijen VVD, D'66, CDA, CU, PvdA, GL weg.

D66. En verder been there, done that. De klimaatleugen staat bol van hypocrisie en kost ons bakken met geld, zonder dat ook daadwerkelijk maar iets gebeurt.
BerichtGeplaatst: Za Mrt 23, 2019 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
D66. En verder been there, done that. De klimaatleugen staat bol van hypocrisie en kost ons bakken met geld, zonder dat ook daadwerkelijk maar iets gebeurt.

Plankgas dan maar weer?
-
BerichtGeplaatst: Za Mrt 23, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Absoluut.
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 7:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Absoluut.

STOP...STOP...STOP.
Goeiedag meneer, wil u dit even doorlezen?
https://www.infopolitie.nl/index.php/verkeerszaken/147-verkeer/snelheid/766-snelheid-en-de-gevaren

Citaat:

"De overheid schat dat in 30% procent van de ongevallen snelheid in het spel is. Bovendien leidt een grotere snelheid ook tot een ernstiger afloop van het ongeval. Een voorrangsfout bij 30 km/uur leidt waarschijnlijk tot wat blikschade, maar bij 80 km/uur is de kans op (ernstige) gewonden al zeer groot. Uit onderzoek is gebleken dat een verlaging van de gemiddelde snelheid met slechts 5 km/uur kan leiden tot 30% vermindering van het aantal ongevallen".

-
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Is er al een groen figuur dat een echt alternatief voor fossiel heeft bedacht?
En kom me niet aan met windmolens die nu rond de 2 % van onze energie kunnen leveren, en in de toekomst hooguit 5%.
Ik bedoel dus een echte optie, een fantasie die niet te verwezenlijken is telt niet.
Dus laat nu echt je hersens werken, want ieder normaal mens zal een echte oplossing omarmen.
Geen geschreeuw voor de buhne.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2019 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
En kom me niet aan met windmolens die nu rond de 2 % van onze energie kunnen leveren, en in de toekomst hooguit 5%.
Ik bedoel dus een echte optie, een fantasie die niet te verwezenlijken is telt niet.
Dus laat nu echt je hersens werken, want ieder normaal mens zal een echte oplossing omarmen.

Heb toevallig enkele dagen geleden het volgende gepubliceerd op de F-pagina der "STICHTING NATUURBESCHERMING" :

-----------

"Niet lang na het aantreffen en hier linken van bovenstaande video verscheen in het nieuws 'n bericht met als inhoud dat steeds duidelijker wordt welke enorm grote aantallen insecten de dood vinden doordat ze zich te pletter vliegen tegen windmolens.
Dat probleem hadden we al gehad met vogels en inmiddels worden windmolens daarom steeds meer uitgerust met 'n lamp bovenaan de mast, zodat de vogels bij donker weten dat ze daar uit de buurt moeten blijven.
Geen idee of insecten zich óók alleen maar of voornamelijk bij donker te pletter vliegen tegen de molens, maar zo ja, dan zal dat 'n reden temeer zijn om 't niet bij die ene lamp bovenaan de mast te laten, maar lichtjes aan te brengen op de wieken zelf en dan bij voorkeur over de hele lengte ervan.
Dat zal zeker 'n ietwat kermis-achtige aanblik kunnen gaan bieden, maar dat mag het redden van zo veel levens niet in de weg staan.
Mocht het zo zijn dat insecten ook bij daglicht tegen de wieken aanvliegen (waarschijnlijk omdat ze er geen rekening mee kunnen houden dat die dingen niet altijd op dezelfde plaats blijven staan, maar draaien en dus vaak net daar zijn waar het dier gedacht had door te kunnen vliegen), dan zal er niet veel anders op zitten dan te bekijken in hoeverre andere types windmolens naar voren gehaald kunnen worden die niet bijdragen aan het alsmaar verder gedecimeerd raken van de insectenstand.
Maar 'n zware domper was 't wel, om te vernemen dat de huidige soort windenergie opnieuw als nogal leven-onvriendelijk beschouwd moet worden, nadat gebleken was dat dit voor wat de vogels betreft verholpen kan worden.
Al bij al 'n reden te meer om ervan uit te gaan dat de enige echt juiste manier om de nadelen van energieverbruik te reduceren het terugdringen van dat gebruik is.
(Ook onlangs is immers van deskundige zijde erop gewezen dat het alsmaar meer opwekken van zonne-energie weer als nadeel heeft dat steeds grotere oppervlakten groen veranderen in gigantische velden bedekt met zonnepanelen, wat dan weer 'n forse aantasting van het landschap inhoudt).
Niet meer gamen dus, autowegverlichting in principe helemaal uit, ook straatverlichting waar 't even kan sterk reduceren, enz. enz..
Maar daar over wellicht 'n andere keer nog 'ns.

Hier het tragische bericht":

-------------------

Komt er dus op neer dat al bij al alleen 'n verregaande reductie van energieverbruik heil zal kunnen brengen.

(Om nóg maar 'ns iets te noemen:

geen avondwedstrijden meer, waarbij gigantische hoeveelheden stroom verbruikt worden door de lichtmasten, maar gewoon weer sporten bij daglicht (zoals voorheen de zondag-middag); verder uiteraard ook geen schaatstoernooien meer op kunstijs en in verlichte hallen. enkel nog schaatsen op natuurijs (in eigen land); dat soort dingen dus. Zal voor velen nogal sneu overkomen, maar we weten inmiddels zo'n beetje dat 't anders niet goed zal aflopen).
-
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:

Kernenergie natuurlijk. Thorium. Waarom daar nou juist bij links zo'n taboe op rust begrijp ik niet.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
Poendert schreef:

Kernenergie natuurlijk. Thorium. Waarom daar nou juist bij links zo'n taboe op rust begrijp ik niet.

Ik denk dat links helemaal geen oplossing voor ons energieprobleem wil.
Dan is eer niks meer te zeiken.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2019 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het is maar goed dat links er is. Anders heeft Poendert niks meer te zeiken.

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 8:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Warmtepompen werken alleen bij grachtengordeldieren als ze op Groenlinks stemmen, daar telt kennis namelijk niet.

Genieten van alle Volkskrant-artikelen.

Voorpagina Nieuws & Achtergrond Columns & Opinie Video Wetenschap Mensen De Gids Cultuur & Media Foto Economie Sport
DE ONDERNEMING REMEHA VERWARMINGSKETELS
De duurzame warmtepomp goedkoper? ‘Dat gaat echt niet gebeuren’
De prijzen van warmtepompen gaan niet dalen als de vraag naar deze apparaten verdubbelt. ‘Forget it’, zegt de man die het kan weten.
Gerard Reijn6 januari 2019, 21:20

Arthur van Schayk, CEO van Remeha verwarmingsketels. Beeld Raymond Rutting / De Volkskrant
Warmtepompen, de hoop voor het klimaat, zijn nog duur, maar dat zal niet lang meer duren, zo luidt de heersende theorie. ‘Ze worden in snel tempo beter én goedkoper’, zei Diederik Samsom onlangs nog tegen het AD, en hij verwoordde daarmee het algemene gevoelen aan de Klimaattafel voor de Bebouwde Omgeving, en van veel deskundigen.

Maar Arthur van Schayk denkt daar anders over. ‘Dat gaat echt niet gebeuren’, zegt hij. Van Schayk is niet zomaar iemand met een mening. Hij is bestuursvoorzitter van Nederlands grootste fabrikant van verwarmingsapparaten: Remeha. In Apeldoorn alleen al rollen er per jaar 240 duizend van de band, maar Remeha is onderdeel van, of beter gezegd: de kern van het wereldwijd opererend concern BDR Thermea met een omzet van 1,8 miljard euro. ‘Iedereen denkt dat warmtepompen de komende jaren wel even 50 procent goedkoper worden, omdat ze nog maar kort bestaan. Maar ze bestaan al lang en ze worden in enorme oplages gebouwd. Ik zie geen enkele reden waarom ze snel goedkoper zouden worden. Integendeel.’

Ikzelf volgde in het verleden enkele cursussen bij Remeha, dus ik weet in de verte wel waarover men hierboven spreekt. En dan heb ik het nog niet eens over de milieu verpestende koelvloeistoffen waar die dingen op draaien.

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Met zonnepanelen blijkt inmiddels ook (nog) niet alles koek en ei te zijn:
Door de alsmaar grotere vraag en de vrije vestiging van installateurs schijnt er nogal wat geklungeld te worden, met alle risico's van dien.

Link naar artikel hierover.

Citaat:

“Bij particulieren is het een groot drama”, zegt Karlo Rosing van Keuring Service Nederland. In opdracht van verzekeraars verricht hij keuringen aan installaties voor zonnepanelen. Rosing wil niet negatief doen, maar vindt dat de waarheid moet worden verteld. En die is hard: “In 80 procent van de gevallen zijn zonnepanelen niet deugdelijk geïnstalleerd”, zegt hij.

-
BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een nicht, zo links als de neten, want werkend in het onderwijs, laat een nieuw huis bouwen. Uiteraard voorzien van een warmte pomp. Maar van die warmtepomp heeft ze onlangs afgezien via koulijdende warmtepomp-kennissen en een prijs van 30.000 euro voor aanleg en aanpassing.
Figuren met een warmtepomp zijn elk jaar diep dankbaar als er een warme zomer aanbreekt.
Ik heb zelf eens en zonnecel installatie aangepast. Die warmde water op voor een boiler voor 100 mensen. Waardeloos.
Zonnecellen die elektriciteit opwekken hebben wel opbrengst bij zonnig helder weer. Die zou je je elektrische boodschappen-auto op kunnen laten laden.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Met zonnepanelen blijkt inmiddels ook (nog) niet alles koek en ei te zijn:
Door de alsmaar grotere vraag en de vrije vestiging van installateurs schijnt er nogal wat geklungeld te worden, met alle risico's van dien.

Misschien dat 't hiermee allemaal stukken eenvoudiger en dus makkelijker gaat worden:

https://www.tubantia.nl/twenterand/zonnepanelen-lelijk-geert-uit-beerze-maakt-ze-onzichtbaar~a66a118a/

Citaat:

"Alles komt neer op eenvoud", zegt Grimme. "Het is een gewone dakpan, met een gewone panlat en een gewone aannemer kan het erop leggen." Dat onderscheidt zijn dakpan van andere, zegt hij. "Andere pannen worden met draadjes en stekkertjes in serie aan elkaar gekoppeld. Valt er één uit, dan heb je een probleem. Mijn dakpannen zijn parallel geschakeld. Het zijn individuele stroombronnen."

-
BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Meer en meer grote wetenschappers en deskundigen pleiten voor kernenergie omdat het de enige betaalbare
CO2 vrij bron is, wind- en zon niet toereikend zijn.

Interview James Lovelock:

https://www.youtube.com/watch?v=Hj-9uzbzcws

Interview: Hoogleraar Joshua Goldstein:

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-enige-manier-om-snel-en-krachtig-een-eind-te-maken-aan-de-opwarming-van-de-aarde-is-kernenergie~b848e802/

Helaas is Nederland overgeleverd aan een stel domme apen als Diederik Samson, Rutte, Klaver Lodewijk Asscher en
het bekende rijtje collega-fossielen versteend in hun eigen domme gelijk...

Zij hebben onze volk misleidt met valse cijfers en grove valse aannames.

Door deze trieste demagogen is Nederland nu per inwoner -op 2 ministaten na- de grootste CO2 uitstoter van Europa...

Rutte en zijn koude oorlogs plan (Nederland moet van het gas) zal geen enkele nuttige bijdrage leveren,
doch wel de Nederlanders aan dramatisch hoge energieprijzen vastpinnen...

Deze idioten juichten allemaal voor Merkel... Doch de energieprijzen in Duitsland zijn 2 maal zo hoog
als die van Frankrijk en de CO2 uitstoot in Duitsland in NIET omlaag gegaan...
en nog steeds veel hoger dan die in Frankrijk.

De Duitsers zijn woedend en ons staat dezelfde onkunde en miljardenverspillingen te wachten...

Los van het aantal slaapproblemen door warmtepompen die s'zomers door de open ramen loeien !!!

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Denk dat 't nog het meeste voordelen heeft om 'ns te beginnen met de uitstoot van Methaan drastisch te reduceren.
Dat levert ook geen afval op dat honderden jaren gevaarlijk blijft en evenmin het risico van rampen met centrales.
Noemenswaardige kosten zijn er ook niet aan verbonden; integendeel.

Tenminste wanneer de verlaging gerealiseerd wordt door vermindering der consumptie van producten waar methaan-emissie aan kleeft.

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/precies-meten-waar-methaangas-vrijkomt
-
BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Interview James Lovelock

Ehm... dat interview is 2004, ruim 15 jaar geleden. Denk je zelf ook niet dat de wereld er inmiddels iets anders uitziet?

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Duitsland en subsidie op elektriciteit.
Het opwekken van elektriciteit met zon is ongeveer tien keer duurder dan met kolen of gas. Hoe is het mogelijk dat boer Meyer uit Duitsland, kan gaan leven van deze onrendabele techniek? Het antwoord: zijn elektriciteitsbedrijf is verplicht zijn elektriciteit af te nemen tegen 54,53 eurocent per kilowattuur. Een kilowattuur is de hoeveelheid energie die een zuinige wasmachine per wasbeurt gebruikt.

Iedere kilowattuur levert hem de komende twintig jaar meer dan vijftig cent op, terwijl hij voor iedere kilowattuur dat hij gebruikt, slechts twintig cent betaalt

Ik vraag me af, of ik daar ook geld in kan steken. Of is dat alleen voor Duitsers? Zou er ook een mogelijkheid zijn om zijn eigen windmolennet door te verbinden met dat van de staat. Lijkt me een mooie bijverdienste. Dan ben je in ieder geval 20 jaar onder de pannen.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is allemaal al een keer uitgezocht...

Maar dan kernenergie.. in Groot Brittanië is men bezig met een nieuwe kerncentrale te bouwen. Dat is dus wel een mooie graadmeter of kernenergie daadwerkelijk een alternatief biedt.

Wat zien de dan? De bouw van de kerncentrale kost ruim 20 miljard. Er wordt een gegarandeerde leverprijs afgesproken van 11 cent per Kwh, wat bijna 3 keer hoger is dan de huidige marktprijs (bron)

Dat houdt in dat er op de verwachte levensduur van de kerncentrale maximaal 17 miljard subsidie moet worden toegelegd. (bron)

Laat het even goed op je inwerken... we hebben dus een westers land wat probeert in kernenergie te investeren.

Kosten bouw: 20 miljard euro. Stroomsubsidie: 17 miljard euro. Kosten afbraak zijn nog niet eens meegenomen...maar laat dat tegen die tijd ook eens 3 miljard zijn.

Komen we op een investering van 40 miljard euro in één kerncentrale.

Dat verdien je nooit meer terug. Banken en andere investeerders zien ook geen businesscase meer in kernenergie. Mensen die het nu nog over kernenergie hebben als alternatief... zijn onvoldoende geïnformeerd.

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Je zult met windmolens of zonnecellen altijd reserve moeten hebben voor het geval het niet waait.
Het opstarten van gas, en zeker olie of kolencentrales gaat met veel extra vervuiling gepaard. Halflast kost een hoop extra energie en vervuiling.
Dus je komt met wind/zon van de regen in de drup.
Een werkende thorium centrale heeft die nadelen niet.
In 1974 had men in Arnhem een werkende centrale. Maar ik verwacht niet dat met de huidige regering ooit tot een herkansing voor thorium komt. Want dan staan die regering en driekwart van dit kabinet zwaar voor lul.
Dan zit alleen de PVV en het FVD aan de goede kant van de streep. Dat laat de kamer/kabinet nooit gebeuren.

We zitten nu met een regering van mannetjesmakers die zullen nooit hun ongelijk toegeven.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu