Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Me-Too figuur na laster dezelfde straf als beklaagde. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

Inderdaad @G123. Het probleem is dat een de aanklacht vaak niet bewezen kan worden, maar het tegendeel is dan ook niet bewezen. Het is dus erg moeilijk om te bepalen wanneer een aanklacht vals is.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Cliff, inderdaad is de scheidings lijn heel dun.
Maar wat is een aanranding?
Zoals ik eerder schreef, werd ik aangerand toen ik mijn fiets op slot zette en door een onbekende kerel op zijn fiets, die mij van achteren, over mijn schouders, mijn borsten greep.
Zijn gezicht zat op mijn schouder en ik reageerde meteen en sloeg hem met mijn sleutels.
Hij viel van zijn fiets af en ik rende naar boven. Daar werd ik zo kwaad dat ik weer naar beneden rende om hem tussen zijn benen te schoppen maar hij was weg.
Een klassiek voorbeeld van aanranding. Doet een bekende dit dan kan een vrouw een klap in het gezicht geven. Als de bekende later een hoge baan krijgt en 30 jaar later dit aanmelden-aanklagen dan zijn deze vrouwen er op uit om geld. En dat is vals.
Verkrachting is iets anders en vrouwen kunnen meteen naar een ziekenhuis voor onderzoek, aanmelden bij de politie en foto's laten maken van blauwe plekken.
Groeps verkrachting is het ergst en die getuigen houden hun mond dicht.

Verder hebben vrouwen zelf verdedigings wapens.
Gillen, nagels, tanden, vingers (in een oog) en knieen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Elisabeth, misschien is het een goed idee om te gaan werken met verjaring. Als een eventuele aanranding bijvoorbeeld 5 jaar of langer geleden heeft plaatsgevonden, dan is het verjaard. Dit om een aanklacht om geld te krijgen te voorkomen. Ik weet natuurlijk niet of 5 jaar wel een goed aantal jaar is maar daar kan nog naar worden gekeken.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Goed idee G123 (Ben je een vrouw of man?).
Zelfs moorden verjaren. Wat niet zou mogen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Elisabeth, man

Moorden vind ik niet zo'n goed idee, niet eerlijk tegenover de familie denk ik. (Maar dat even terzijde)

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@G123, zou u uw idee over verjaring nog wat verder willen toelichten? Bedoelt u dat als na bijvoorbeeld 5 jaar blijkt dat een aanklacht vals is, de straf de valse aanklager 'afgeschaft' wordt?

Laatst aangepast door Noortje op Do Okt 04, 2018 11:19, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Noortje, het idee is dat je mensen niet meer na (bijvoorbeeld 5 jaar na dato) mag aanklagen. Het is dan verjaard. (te lang geleden)

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@G123, bedankt voor de uitleg! Ik vind dit een erg goed idee!

Nu is de vraag nog wel wat te doen met valse aanklagingen binnen de 5 jaar... Hoe zwaar moeten deze aanklagers gestraft worden en hoe kan onderscheid worden gemaakt tussen 'echte' valse aanklagers (mensen die bewust mensen in een kwaad daglicht willen zetten) en 'onschuldige' aanklagers (waarbij de aanklacht niet bewezen kan worden en dus in de ogen van de rechters 'vals' is)

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
pizzaddict

Noortje schreef:
@G123, dat is inderdaad wat ik bedoel. Vind u dat de valse aanklager zo'n hoge straf verdient dan? Ik vind dat de valse aanklager niet een straf moet krijgen die net zo hoog is als die de verkrachter zou moeten krijgen.
Ben benieuwd naar uw mening....

Ik vind dat een valse aanklager wel een straf moet krijgen. Je verpest letterlijk iemands leven. Alleen niet zo hoog als en straf voor een daadwerkelijke verkrachter. Dat vind ik namelijk erger.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
105292

Noortje schreef:
Ik ben het er mee eens dat de aanklager (wanneer blijkt dat de aanklacht niet bewezen kan worden) dezelfde straf moet krijgen als de verkrachter zou hebben gekregen. Ik vind dit omdat het beschuldigen van me-too vaak wordt gebruikt om mensen in een kwaad daglicht te zetten.

maar stel dat de aanklacht niet bewezen kan worden maar het is wel waar? dan straf je dus iemand omdat ze verkracht is..
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
G123

Laten we ervan uitgaan dat laster bewezen is, en de vraag is dan hoe hoog moet deze straf dan zijn.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@Pizzaddict, u zegt dat de straf niet zo hoog moet zijn als een straf voor een daadwerkelijke verkrachter. Een hoeveelste deel van de straf had u in gedachten dan?

@G123 en @Elisabeth, ik ben ook benieuwd naar jullie antwoord hierop...

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
105292

pizzaddict schreef:
Ik vind dat een valse aanklager wel een straf moet krijgen. Je verpest letterlijk iemands leven. Alleen niet zo hoog als en straf voor een daadwerkelijke verkrachter. Dat vind ik namelijk erger.

precies, een valse aanklager,niet als er gewoonweg geen bewijs gevonden kan worden. ik vind verkrachting een heel serieus onderwerp waar zeker niet tegen de slachtoffers gezegd moet worden dat ze liegen. en als er steeds maar wordt gezorgd dat verkrachters rond blijven lopen en de aanklagers worden dus niet serieus genomen worden, zullen mannen het gevoel krijgen dat ze maar kunnen doen wat ze willen bij vrouwen omdat ze toch niet gestraft worden.
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@105292, ik snap uw reactie en ben het deels met u eens.

Ik vind ook dat slachtoffers serieus moeten worden genomen, verkrachting is idd een serieus onderwerp. Maar nu wordt er ook veel misbruik gemaakt van de hype. Mensen worden snel aangeklaagd, als soort wraak (om ze in een kwaad daglicht te zetten). Dit is ook niet goed. Ik vind dat alleen mensen moeten worden aangeklaagd als het slachtoffer dagelijks last heeft van de gebeurtenis.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
tuimelkruid

Poendert schreef:
Ik lees steeds vaker dat mensen via Me-Too worden beschuldigd van aanranding en zelfs verkrachting. Daar staan via rechtbanken en sociale uitsluiting zware straffen op. Met een vermeende, maar vrijgesproken verkrachter wil daarna vaak niemand meer iets te maken hebben, zelfs hun familieleven staat op de waagschaal.
Daarom moet een aanklager na bewezen laster richting een ander persoon, minstens dezelfde straf te wachten staan als de aangeklaagde eventueel zou staan te wachten.
Men denkt nl later altijd, waar rook is, was vuur.

Ik ben het er mee eens dat wanneer de persoon die een aanklacht indient die niet waar is een gelijke straf zou moeten krijgen dan die de aangeklaagde anders had gekregen. Ik vind wel dat er dan ook een grondig onderzoek zou moeten komen naar of de aanklager dit met slechte bedoelingen heeft gedaan. Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen dat er ook een "foutje" is gemaakt door de aanklager. Mocht dat zo zijn vind ik wel dat de straf lichter moet zijn
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

105292 schreef:
Noortje schreef:
Ik ben het er mee eens dat de aanklager (wanneer blijkt dat de aanklacht niet bewezen kan worden) dezelfde straf moet krijgen als de verkrachter zou hebben gekregen. Ik vind dit omdat het beschuldigen van me-too vaak wordt gebruikt om mensen in een kwaad daglicht te zetten.

maar stel dat de aanklacht niet bewezen kan worden maar het is wel waar? dan straf je dus iemand omdat ze verkracht is..

Interessante uitspraak! Zo had ik het nog niet bekeken... In feite straf je inderdaad dan iemand die verkracht is. We moeten dus de valse aanklager alleen straffen als het tegendeel is bewezen.

pizzaddict

Noortje schreef:
@Pizzaddict, u zegt dat de straf niet zo hoog moet zijn als een straf voor een daadwerkelijke verkrachter. Een hoeveelste deel van de straf had u in gedachten dan?

@G123 en @Elisabeth, ik ben ook benieuwd naar jullie antwoord hierop...

Ik vind wel dat een valse aanklager een zware straf moet krijgen, maar bijvoorbeeld celstraf vind ik te zwaar. Eigenlijk worden ze sowieso al erg gestraft in hun sociale leven, wanneer uitkomt dat ze hebben gelogen.
G123

Noortje@ ik denk niet dat je een 'hoeveelste deel van de straf' vast kan stellen, het ligt aan de ernst van de zaak

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
105292

tuimelkruid schreef:
Ik ben het er mee eens dat wanneer de persoon die een aanklacht indient die niet waar is een gelijke straf zou moeten krijgen dan die de aangeklaagde anders had gekregen. Ik vind wel dat er dan ook een grondig onderzoek zou moeten komen naar of de aanklager dit met slechte bedoelingen heeft gedaan. Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen dat er ook een "foutje" is gemaakt door de aanklager. Mocht dat zo zijn vind ik wel dat de straf lichter moet zijn

tja, maar als een verkrachter een taakstraf krijgt voor het ruineren van iemands leven...
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@G123, ik ben benieuwd naar wat jij in gedachten had als straf voor de valse aanklager? Een hoeveelste deel van de straf die de verkrachter zou krijgen??

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
105292

Noortje schreef:

Interessante uitspraak! Zo had ik het nog niet bekeken... In feite straf je inderdaad dan iemand die verkracht is. We moeten dus de valse aanklager alleen straffen als het tegendeel is bewezen.

maar hier geld dus ook weer: als er geen bewijs gevonden kan worden is het automatisch een valse aanklacht.
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Noortje ik vind dat de valse aanklager een celstraf verdient maar niet zo lang als de beschuldigde, tussen de 1 en 3 jaar misschien?

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
pizzaddict

Volgens mij moet er eerst grondig onderzoek verricht worden voordat er ook maar iemand straf krijgt. Voor hetzelfde geld is het wel echt gebeurt en krijgt iemand die verkracht is straf. Het kan ook zijn dat het niet echt gebeurt is en een onschuldig iemand straf krijgt (waarbij gelijk zijn hele leven verpest is).
Re: Me-Too figuur na laster dezelfde straf als beklaagde.
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
tuimelkruid

105292 schreef:
tuimelkruid schreef:

tja, maar als een verkrachter een taakstraf krijgt voor het ruineren van iemands leven...

in dit geval bedoel ik dat de straf voor de aanklager dan lichter zou moeten zijn. Wanneer deze persoon echt niet met opzet iemand heeft beschuldigd, vind ik niet dat die persoon een x aantal jaar de gevangenis in moet voor een foutje.

Daar moet dan dus beter onderzoek naar zijn of het echt een foutje was, anders verdient die persoon dubbel en dwars zijn straf
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2018 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@tuimelkruid, u heeft het erover dat een persoon iemand niet met opzet beschuldigt. Ik snap niet helemaal wat hiermee wordt bedoelt? Bedoelt u dat een iemand 'per ongeluk' iemand beschuldigt/aanklaagt.

Weerwoord forum index » Actualiteiten