Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Me-Too figuur na laster dezelfde straf als beklaagde. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Me-Too figuur na laster dezelfde straf als beklaagde.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2018 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik lees steeds vaker dat mensen via Me-Too worden beschuldigd van aanranding en zelfs verkrachting. Daar staan via rechtbanken en sociale uitsluiting zware straffen op. Met een vermeende, maar vrijgesproken verkrachter wil daarna vaak niemand meer iets te maken hebben, zelfs hun familieleven staat op de waagschaal.
Daarom moet een aanklager na bewezen laster richting een ander persoon, minstens dezelfde straf te wachten staan als de aangeklaagde eventueel zou staan te wachten.
Men denkt nl later altijd, waar rook is, was vuur.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2018 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het me-too gebeuren is inderdaad uit de hand gelopen en wordt nu hoofdzakelijk gebruikt als politiek wapen, zoals we deze week in Amerika zien. Iemand beschuldigen van aanranding is een effectief wapen gebleken om een benoeming te saboteren/frustreren. Die Kavanaugh wordt in feite helemaal kapot gemaakt op basis van uiterst dubieuze aantijgingen waarvoor geen enkel bewijs is.

Eigenlijk een bijzonder slechte zaak als dat beloond wordt, en daar lijkt het nu wel op.

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat hier sprake is van een wraakactie namens de democraten. Weet je nog dat Trump vier slachtoffers van Bill Clinton bij zich had tijdens een van de presidentiële debatten? Dit is gewoon payback. Feit is wel dat er tegen de Clintons heel wat meer bewijs is dan tegen die Kavanaugh, maar daar malen de linksgezinde media niet om.

Overigens wordt ene Christiano Ronaldo nu ook al beschuldigd van seksuele aanranding/verkrachting, en surprise surprise, de aanklacht is afkomstig van een Amerikaanse dame.

Het Duitse weekblad Der Spiegel bracht het verhaal over Ronaldo met veel toeters en bellen naar buiten en wordt nu aangeklaagd;

https://www.rt.com/sport/439968-fake-news-ronaldo-dismisses-rape-claims/

BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2018 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Deze overspannen wereld wordt steeds hysterischer.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

Ik ben het er mee eens dat de aanklager (wanneer blijkt dat de aanklacht niet bewezen kan worden) dezelfde straf moet krijgen als de verkrachter zou hebben gekregen. Ik vind dit omdat het beschuldigen van me-too vaak wordt gebruikt om mensen in een kwaad daglicht te zetten.

Toch denk ik ook dat we de aanklager (wanneer blijkt dat de aanklacht niet bewezen kan worden) niet te hard moeten aanpakken. Dit kan er immers weer voor zorgen dat me-too gevallen niet openbaar gemaakt worden. Dit is nu ook weer niet de bedoeling. Want de me-too beweging is toch opgezet om seksueel misbruik aan het licht te brengen?!

Ik vind het dus erg moeilijk hierover een mening te vormen en ben benieuwd naar jullie ideeën over bovengenoemde standpunten.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Want de me-too beweging is toch opgezet om seksueel misbruik aan het licht te brengen?!
Misbruik volgens Amerikaanse normen ?

Die belachelijke preutsheid bijvoorbeeld. Toen ik hier net woonde had ik het lef mijn 3-jarig zoontje bloot in de achtertuin te laten spelen. Al gauw verscheen de buurvrouw en sprak met afgewend gelaat: 'Dit kan niet. Gauw, kleed hem aan.' Op mijn verbijsterde blik voegde ze er nog vergoelijkend aan toe: 'Voor zijn eigen bestwil, hoor!' De achtertuin, let wel, een peuter, met een piemeltje ter grootte van een pinda. Inderdaad zie ik in omringende tuinen baby's in complete bikini's rondscharrelen, waarbij het op niets slaande bovenstukje telkens door goedbedoelende nanny's nauwgezet op zijn plaats gesjord wordt. ...
Van de week bracht mijn 11-jarige dochter een brief van het schoolhoofd mee'. 'Het komende semester is uw kind ingeroosterd voor deelname aan een onderdeel van gezondheidsonderricht waar ook gezinsleven en menselijke seksualiteit deel van uitmaken. De instructies van dit programmapunt zijn erop gericht de leerling te helpen de grondslagen te leggen voor het maken van verantwoordelijke gedragskeuzen die een weerspiegeling zullen geven van respect voor het individu en voor anderen in het gezin en in de maatschappij. U heeft het recht op verzoek inzage te krijgen in de gebruikte lesmaterialen, en uw kind desgewenst te excuseren van dit programmaonderdeel.'
Toen ik de wollige woordbrij eenmaal had ontcijferd dacht ik met weemoed terug aan de seksuele voorlichting die ik kreeg in de eerste klas van het gymnasium. De biologieleraar, zijn rode baard pront vooruit, verklaarde opgewekt dat 'neuken' lekker was en demonstreerde vervolgens op de aanwijsstok zonder omhaal de werking van een condoom. Aan dit frisse initiatief ging volgens mij geen brief aan de ouders vooraf, maar het moet geholpen hebben, want ik kan me uit mijn middelbareschooltijd geen enkel 'gevallen meisje' herinneren. Bij wijze van schril contrast wordt elk jaar een op de twaalf Amerikaanse tienermeisjes zwanger, dus misschien laten de 'gebruikte lesmaterialen' hier toch wat te wensen over, of word en er te veel kinderen ten onrechte 'geëxcuseerd van het programmaonderdeel'.
Gisteren kreeg ik wéér een brief van de rector, met de volgende mededeling: 'Indien uw dochter een rok draagt die korter is dan de lengte van haar langste vinger als ze haar armen langs haar zij houdt, dan raden wij u ten sterktste aan haar shorts onder haar rok te laten dragen.' Ik zag het niet helemaal voor me, dus sommeerde ik mijn dochter zich op te stellen met haar arm langs haar zij. Daar had je het al: haar rokje, waaraan me tot dusver niets bijzonders was opgevallen, bleek zeker 3 centimeter te kort. ...
Ik weet het natuurlijk niet helemaal zeker, maar iets zegt me dat een condoom om een aanwijsstok uiteindelijk meer effect heeft dan shorts onder een rok. Maar misschien denken ongewenst zwangere Amerikaanse tienermeisjes (negenhonderdduizend per jaar) daar zelf heel anders over.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Wo Okt 03, 2018 19:43, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
G123

Ik ben het er inderdaad mee eens dat de straf voor smaad en laster hoger moet zijn, helemaal in deze situatie. Ik denk alleen niet dat het realistisch is om dezelfde straf te geven.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@G123, ik snap uw reactie niet helemaal. Bedoelt u dat het niet realistisch is om de (valse) aanklager dezelfde straf te geven als dat de verkrachter zou hebben gekregen?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Noortje, hoe kan de rechter weten welke straf de (onterechte) verdachte had gekregen? Elke zaak is anders dus er bestaat niet een vastgestelde straf voor een bepaalde daad.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@G123, ik snap uw punt. Toch denk ik dat de rechter wel een straf kan bepalen op grond van de aanklacht die is gedaan.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

Maar de vraag is nu dus eigenlijk: verdient de valse aanklager zo'n hoge straf? Ik vind dit een moeilijke vraag en ben benieuwd naar uw antwoord.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Noortje bedoelt u dat de rechter op grond van de ernst en de hoeveelheid van de beschuldig(en) een inschatting kan maken welke straf de dader eventueel had gekregen?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@G123, dat is inderdaad wat ik bedoel. Vind u dat de valse aanklager zo'n hoge straf verdient dan? Ik vind dat de valse aanklager niet een straf moet krijgen die net zo hoog is als die de verkrachter zou moeten krijgen.
Ben benieuwd naar uw mening....

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Noortje, ik ben het half met u eens. Iemand onterecht voor zo'n grote misdaad aanklagen moet zeker hoog gestraft worden. Alleen kunnen straffen, voor verkrachting, soms wel heel hoog worden: zelfs levenslang. Ik vind niet dat de aanklager ook zo'n straf mag of kan krijgen

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

Ik denk dat de hele bedoeling van me-too was om seksueel misbruik aan het licht te brengen. Door een te hoge straf op een valse aanklacht zal het minder toegankelijk zijn om mensen aan te klagen. Hierdoor zullen er weer minder me-too verhalen naar buiten komen en dit is niet de bedoeling. Oftewel: ik ben van mening dat de straffen op een valse aanklacht zeker niet te hoog moeten zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

Ik denk dat de hele bedoeling van me-too was om seksueel misbruik aan het licht te brengen. Door een te hoge straf op een valse aanklacht zal het minder toegankelijk zijn om mensen aan te klagen. Hierdoor zullen er weer minder me-too verhalen naar buiten komen en dit is niet de bedoeling. Oftewel: ik ben van mening dat de straffen op een valse aanklacht zeker niet te hoog moeten zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Noortje, hierin kan ik mij vinden. Wat voor straf had u dan in gedachten?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

Even voor de duidelijkheid: hebben we het nu over grote zaken als die van Trump en Clinton (zie bericht van Carlos) of over de kleinere me-too zaken?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Noortje, ik vind niet dat er grote of kleine me-too zaken zijn maar ik heb het over de me-too zaken in het algemeen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

10 miljoenste schreef:
Quote:
Want de me-too beweging is toch opgezet om seksueel misbruik aan het licht te brengen?!
Misbruik volgens Amerikaanse normen ?

Die belachelijke preutsheid bijvoorbeeld. Toen ik hier net woonde had ik het lef mijn 3-jarig zoontje bloot in de achtertuin te laten spelen. Al gauw verscheen de buurvrouw en sprak met afgewend gelaat: 'Dit kan niet. Gauw, kleed hem aan.' Op mijn verbijsterde blik voegde ze er nog vergoelijkend aan toe: 'Voor zijn eigen bestwil, hoor!' De achtertuin, let wel, een peuter, met een piemeltje ter grootte van een pinda. Inderdaad zie ik in omringende tuinen baby's in complete bikini's rondscharrelen, waarbij het op niets slaande bovenstukje telkens door goedbedoelende nanny's nauwgezet op zijn plaats gesjord wordt. ...
Van de week bracht mijn 11-jarige dochter een brief van het schoolhoofd mee'. 'Het komende semester is uw kind ingeroosterd voor deelname aan een onderdeel van gezondheidsonderricht waar ook gezinsleven en menselijke seksualiteit deel van uitmaken. De instructies van dit programmapunt zijn erop gericht de leerling te helpen de grondslagen te leggen voor het maken van verantwoordelijke gedragskeuzen die een weerspiegeling zullen geven van respect voor het individu en voor anderen in het gezin en in de maatschappij. U heeft het recht op verzoek inzage te krijgen in de gebruikte lesmaterialen, en uw kind desgewenst te excuseren van dit programmaonderdeel.'
Toen ik de wollige woordbrij eenmaal had ontcijferd dacht ik met weemoed terug aan de seksuele voorlichting die ik kreeg in de eerste klas van het gymnasium. De biologieleraar, zijn rode baard pront vooruit, verklaarde opgewekt dat 'neuken' lekker was en demonstreerde vervolgens op de aanwijsstok zonder omhaal de werking van een condoom. Aan dit frisse initiatief ging volgens mij geen brief aan de ouders vooraf, maar het moet geholpen hebben, want ik kan me uit mijn middelbareschooltijd geen enkel 'gevallen meisje' herinneren. Bij wijze van schril contrast wordt elk jaar een op de twaalf Amerikaanse tienermeisjes zwanger, dus misschien laten de 'gebruikte lesmaterialen' hier toch wat te wensen over, of word en er te veel kinderen ten onrechte 'geëxcuseerd van het programmaonderdeel'.
Gisteren kreeg ik wéér een brief van de rector, met de volgende mededeling: 'Indien uw dochter een rok draagt die korter is dan de lengte van haar langste vinger als ze haar armen langs haar zij houdt, dan raden wij u ten sterktste aan haar shorts onder haar rok te laten dragen.' Ik zag het niet helemaal voor me, dus sommeerde ik mijn dochter zich op te stellen met haar arm langs haar zij. Daar had je het al: haar rokje, waaraan me tot dusver niets bijzonders was opgevallen, bleek zeker 3 centimeter te kort. ...
Ik weet het natuurlijk niet helemaal zeker, maar iets zegt me dat een condoom om een aanwijsstok uiteindelijk meer effect heeft dan shorts onder een rok. Maar misschien denken ongewenst zwangere Amerikaanse tienermeisjes (negenhonderdduizend per jaar) daar zelf heel anders over.

Woon je in de VS 10 miljoenste?
Toen ik daar woonde van 1964 t/m 1967, (15-18 jaar) zei mijn vader 'als we vriendjes' mee namen met zeilen, dat ze verplicht een zwemvest om moesten doen. Wij, mijn zus en ik, niet. De reactie van vriendjes, was 'waarom'. Antwoord was: omdat wij geen advocaat konden veroorloven.
Me#too is waanzinnig en advocaten vinden het geweldig.
Ik begin als vrouw, sommige vrouwen te haten.
Hysterische wijven, een verkrachting altijd melded bij de politie maar niet 20-30 jaar later.
Verder ben ik een keer aangerand op straat maar ik had mijn sleutels in mijn hand dus die vent midden in zijn gezicht geslagen. Ik had ook een traangas flesje in mijn jas zak als ik naar nachtdienst fietste en bijten in een neus doet ook pijn. Een knie tussen de benen is ook een wapen waar aanranders niet van houden.

Mannen kunnen beter een Me#Too beginnen, als ze door wijven en advocaten worden uitgekleed.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 23:01 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Noortje schreef:
l
Waarom niet???
Een valse aanklacht is zeker zo erg. Vooral omdat hele levens worden verwoest.
Die straf moet het dubbele zijn omdat iemand die 20-30 jaar later een aanklacht doet, er op uit is om iemand kapot te maken. Ik hoor geen aanklachten tegen Joe the Blow, die een bouwvakker is. Daar is niets te halen voor de lawyer sharks. Die ook bestraft zouden moeten worden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2018 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Deze overspannen wereld wordt steeds hysterischer.

Absoluut Tedje, het lijkt wel een psychiatrisch gesticht. Shock

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Noortje

@elisabeth, ik ben het met u eens dat een valse aanklacht heel erg is. Toch denk ik dat er ook voldoende gevallen zijn waarbij de aanklager er niet op uit is om iemand kapot te maken. Ik vind een dubbele straf daarom ongepast.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Valse aanklacht en niet op uit iemand's leven kapot te maken?..
Scheiding, ontslag, smaad, hoge juridische kosten, wat meer willen deze vrouwen!
Een zogenaamde verkrachting overleef je maar dit bijna niet.
Dus een hele zware straf voor valse aanklachten.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er zit een probleem in deze denkwijze.

Wat als het volgende gebeurd is:

1. Vrouw is wél aangerand
2. Geen getuigen, dus geen bewijs
3. Volgens jullie dus vrouw veroordelen voor aanranding

Dat lijkt me niet de juiste weg.

Daar waar een aanranding of verkrachting niet bewezen kan worden is de aanklager niet automatisch schuldig.

Het zoeken naar laster (valse beschuldiging) of rechtvaardigheid (terechte beschuldiging) is een zeer dunne lijn.

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
G123

@Elisabeth, ik ben het eens met u dat valse aanklachten zwaar moeten worden bestraft maar het kan zijn dat de onbewezen aanklacht wel degelijk waar is. (Zie ook reactie Cliff). Hoe wilt u gaan voorkomen dat er zo onschuldige mensen heel lang vast komen te zitten.

Weerwoord forum index » Actualiteiten