Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Je kunt het ook gewoon vragen aan de douane, het zou namelijk kunnen dat dit niet voor alle poortjes geldt. Dan kun je naar het juiste poortje en je water gewoon meenemen.

In mei kon je gewoon flesjes meenemen en in juli weer niet. Had inderdaad te maken met nieuwe scanners. Lijkt wel een beetje op willekeur op Schiphol, de ene keer krijg je een flesje deospray wel mee, de andere keer gaat het de kliko in. Hun feestje Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Mijn punt is dat mensen aso zijn en altijd proberen over het randje te gaan. Ze proppen overal hun te grote rolkoffer in waardoor andere passagiers hun bescheiden bagage niet meer kwijt worden. Van mij mag daar paal en perk aan gesteld worden.

Wat jij hebt met rolkoffers heb ik nu met rokers op het terras van een eetcafé. Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliff schreef:

Je kunt het ook gewoon vragen aan de douane, het zou namelijk kunnen dat dit niet voor alle poortjes geldt. Dan kun je naar het juiste poortje en je water gewoon meenemen.

In mei kon je gewoon flesjes meenemen en in juli weer niet. Had inderdaad te maken met nieuwe scanners. Lijkt wel een beetje op willekeur op Schiphol, de ene keer krijg je een flesje deospray wel mee, de andere keer gaat het de kliko in. Hun feestje Very Happy

De regels omtrent het meenemen van vloeistoffen zijn al jaren alsvolgt: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/vloeistoffen-in-je-handbagage/
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Handig linkje, thanks Exclamation

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Wat jij hebt met rolkoffers heb ik nu met rokers op het terras van een eetcafé. Very Happy

Ik heb niks tegen rolkoffers. Ik heb wat tegen aso's die proberen om een zo groot mogelijk ding gratis aan boord te krijgen en daarvoor andermans bagageruimte gebruiken.

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Muah, er zit wel iets verschil in vind ik. Washington en New York zijn wel groot, maar Fort Lauderdale weer niet. Miami en Detroit zijn middenmoot. En verder pak ik dan ook wel eens binnenlandse vluchten en kom je bv. op vliegvelden als Charlotte en Tricities. Dan kijken ze weer raar op als je als Europeaan die kant op moet.

Ligt er bij kleinere internationale vliegvelden maar net aan of er niet een paar intercontinentale vluchten kort achter elkaar binnen komen Very Happy

Charlotte is best groot en hub van AA, Tricities hoef je de douane niet meer door.

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 19:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Gewoon nooit vliegen, ga toch fietsen!

Mijn naam heeft niks met de vliegTUIG maatschappij van doen. Cool
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2018 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Ik heb niks tegen rolkoffers. Ik heb wat tegen aso's die proberen om een zo groot mogelijk ding gratis aan boord te krijgen en daarvoor andermans bagageruimte gebruiken.

Ik heb ook niets tegen rokers maar tegen overlast. Dezelfde overlast die jij ondervindt als als jouw bagageruimte wordt gebruikt.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2018 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens is het ook deels bullshit, want rolkoffers zijn er in standaard maten en overal staat een pasrek waarin-ie moet passen.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2018 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik heb ook niets tegen rokers maar tegen overlast. Dezelfde overlast die jij ondervindt als als jouw bagageruimte wordt gebruikt.

Kulargument. Dit gaat nergens meer over.

Cliox schreef:
Overigens is het ook deels bullshit, want rolkoffers zijn er in standaard maten en overal staat een pasrek waarin-ie moet passen.

Juist daar wordt steeds vaker de hand mee gelicht; bij twijfel krijg de passagier een label aan z'n koffertje en als blijkt dat er binnen geen plaats meer is moet het koffertje alsnog het vrachtruim in. En juist dat gebeurt nooit omdat het vertraging betekent.

Ryan schreef:
Gewoon nooit vliegen, ga toch fietsen!

Zeg nooit nooit, soms moet het dus zit er niets anders op.
Ik vlieg zo weinig mogelijk, het is de minst prettige manier van reizen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2018 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ach, is gewoon calculatie van sommige luchtvaartmaatschappijen. Een gemiddeld vliegtuig heeft maar plek voor rolkoffers voor 2/3e van de passagiers.

BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2018 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Een gemiddeld vliegtuig heeft maar plek voor rolkoffers voor 2/3e van de passagiers.
Hoe weet jij dat?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Kulargument. Dit gaat nergens meer over.

Of jij overlast ondervindt is geen definitie van overlast.

Quote:
Juist daar wordt steeds vaker de hand mee gelicht; bij twijfel krijg de passagier een label aan z'n koffertje en als blijkt dat er binnen geen plaats meer is moet het koffertje alsnog het vrachtruim in. En juist dat gebeurt nooit omdat het vertraging betekent.

Dus is het een kwestie van regels toepassen.

Quote:
Ik vlieg zo weinig mogelijk, het is de minst prettige manier van reizen.

Ik vind het de meest prettige manier van reizen.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox, ook jij probeert het; een roker is niet asociaal, de passagiers in kwestie zijn dat wel. Daar zit het verschil.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het enige wat ik probeer is je te laten inzien dat jij geen patent hebt op de definitie van asociaal. En dat jij de invulling van de definitie geheel op jezelf betrekt zonder je te vergewissen van hoe de definitie staat geformuleerd:

Quote:
Asociaal
bijvoeglijk naamwoord
uitspraak: a-so-ci-aal
als je geen rekening houdt met anderen
vb: het is asociaal om geen rekening te houden met je buren
tegenstelling: sociaal

De Dikke van Dale geeft de volgende definitie: asociaal gedrag, zonder rekening te houden met anderen. Kortom, de roker die op het terras en geen rekening houdt met zijn of haar omgeving is asociaal volgens de definitie in de Dikke van Dale, asociaal. Het betreft dus niet alleen mijn opvatting maar sluit prima aan op de definitie die in de Nederlandse taal wordt gegeven.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2018 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Cliox, ook jij probeert het; een roker is niet asociaal, de passagiers in kwestie zijn dat wel. Daar zit het verschil.

Wederom heb je totaal geen idee wat nu een feit is en wat nu jouw mening is...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2018 7:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je wilt feiten? Er is geen regel dat je op het terras niet mag roken, er zijn wel regels dat je een te groot koffer niet mee aan boord mag nemen.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Ma Sep 10, 2018 7:44, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2018 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is ook geen regel dat je op een terras niet continu hard mag meedrummen op de tafel waar je smartphone op speaker de hele Thunderdome-collectie afspeelt. En een rolkoffer is niet te groot om mee te nemen.

Maar dat is niet het punt. Het punt is dat jij denkt te kunnen bepalen wat asociaal is.... ipv wat je asociaal vindt.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2018 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
En een rolkoffer is niet te groot om mee te nemen.

Een prijsvechter als Ryanair is gebaat bij zoveel mogelijk vluchten op een dag en een korte stop op een vliegveld. Juist passagiers met rolkoffers vertragen dat proces is uit onderzoek gebleken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Er is ook geen regel dat je op een terras niet continu hard mag meedrummen op de tafel waar je smartphone op speaker de hele Thunderdome-collectie afspeelt. En een rolkoffer is niet te groot om mee te nemen.

Geen Thunderdome? Goh zeg! Er mag tegenwoordig ook niks meer! Laughing
En die rolkoffers zijn regelmatig wel net iets te groot of er worden twee koffertjes en een extra tas mee aan boord genomen. Zoals ik eerder al zei krijgen deze koffers aan de incheckbalie een speciaal label. Mocht er aan boord geen plek meer zijn dan moet zo'n gelabeld koffertje naar de reguliere bagageruimte.

Quote:
Maar dat is niet het punt. Het punt is dat jij denkt te kunnen bepalen wat asociaal is.... ipv wat je asociaal vindt.

Het punt is dat je op het terras gewoon mag roken.
Het punt is dat jij roken op het terras asociaal vindt.
Mijn punt is dat je als reiziger die zich aan de regels houdt bagageplek af moet staan aan iemand die de regels aan zijn/haar laars lapt, daar niet extra voor betaalt maar het gewoon brutaal probeert omdat hij/zij weet dat het verplaatsen naar de bagageruimte niet zal gebeuren omdat dit onherroepelijk vertraging zal betekenen.
En mijn punt is dat de oorzaak van dit alles is dat mensen steeds asocialer worden. En ik ben niet de enige die dat vindt, SIRE en andere instanties wijzen daar ook al jaren op.

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Het punt is dat je op het terras gewoon mag roken.

Exact het probleem: er bestaat geen recht op roken. Echter, zolang rokers zich daarop blijven beroepen zal dat recht iedere keer in hun nadeel aangepast worden.

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Er bestaat geen verbod dus heb je het recht om het te doen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De structurele denkfout, eindelijk uitgesproken. Goed zo.

Kun je ook aangeven waar het recht op veroorzaken van overlast vandaan komt? Staat het ergens beschreven?

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tjonge zeg!
JIJ vindt roken buiten op het terras overlast, Dat is JOUW mening.
IK vind jou daarom een zeurkous, die nou ook al in deze topic over roken buiten op het terras aan het zeuren is. Dat is MIJN mening.
En zolang er geen rookverbod buiten op het terras bestaat heeft iedereen het recht om daar te roken. Dit is geen mening maar een feit. Ik hoor het graag als dat niet klopt.

Kunnen we het nu weer over die rolkoffertjes hebben?

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Tjonge zeg!
JIJ vindt roken buiten op het terras overlast, Dat is JOUW mening.

Dat is mijn mening helemaal niet, heb ik al een aantal keren gezegd. Geen idee waarom je dit steeds stelt.

Quote:
En zolang er geen rookverbod buiten op het terras bestaat heeft iedereen het recht om daar te roken. Dit is geen mening maar een feit. Ik hoor het graag als dat niet klopt.

Dat klopt dus niet.

En die verkeerde houding leidt ertoe dat de rechtgevende macht keer op keer het roken aan banden zal leggen, omdat de roker zich beroept op 'een recht op roken'.

Hoe het wel zit: een roker mag roken op de voorwaarde dat anderen daar geen hinder van ondervinden. In principe zou het zo moeten zijn dat als één iemand aangeeft er hinder van te ondervinden, de roker onmiddellijk zijn rook-activiteit moet staken.

Exact hetzelfde geldt overigens voor alle activiteiten die mensen als overlast kunnen ervaren. En meestal is dat ook heel normaal om dat zo op te pakken. Als iemand hard op de tafel gaat drummen, en iemand anders heeft daar last van, dan wordt er gevraagd daarmee te stoppen.

Als iemand zich gaat beroepen op 'het recht om op tafel te drummen' en dat zal door heel veel mensen gedaan worden, reken er maar op dat de rechtgever op een gegeven moment het drummen op tafels verboden gaat maken.

Dit alles komt dus voort uit het gedrag van rokers, die zich beroepen op een 'recht om' en met dat recht altijd mensen die aangaven overlast te ervaren weggestuurd hebben. Dat gebeurde vroeger in café's (moet je daar maar niet naar toe gaan), treinen (er is toch een niet-rokers coupé), etc.

Echt, rokers hebben dit over zichzelf afgeroepen.

En nu mag je weer over rolkoffertjes zeuren Tedje. Ga vooral je gang Smile

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling