Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2018 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2247312-rolkoffers-niet-meer-gratis-bij-ryanair.html

Helemaal mee eens! De keren dat ik vlieg valt het me steeds op dat mensen grote koffers mee aan boord willen nemen en dat is erg hinderlijk.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2018 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ja doei. En dan wachten bij de bagageband zeker? Heb wel wat beters te doen.

Nou is Ryanair sowieso een tokkie-maatschappij.

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2018 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Mensen zijn tokkies; ze proberen altijd het onderste uit de kan te halen.

En vliegen is sowieso een aso gebeuren.

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2018 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ryanair Laughing

Ik heb er nog nooit mee gevlogen, en dat ga ik ook zo houden.

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2018 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

En vliegen is sowieso een aso gebeuren.

Als je met Ryanair vliegt wel. Nog net geen applaus als ze zijn geland...

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2018 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Die sukkel van een eigenaar wil zelfs terug van 3 naar 1 toilet aan boord en voor toilet bezoek wordt het ook betalen. Verder zouden er plannen zijn voor een deel van het vliegtuig staanplaatsen maken.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2018 6:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat zelfs de Nazi's dit onacceptabel transport zouden hebben gevonden.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2018 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Niks Ryan Air. Je wordt op een vliegveld standaard als een hond behandeld, als vee in de juiste richting geduwd, in het vliegtuig in je plek geperst en krijgt onderweg dan ook nog varkensvoer te eten. Noem dat maar niet aso...

BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2018 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Niks Ryan Air. Je wordt op een vliegveld standaard als een hond behandeld, als vee in de juiste richting geduwd, in het vliegtuig in je plek geperst en krijgt onderweg dan ook nog varkensvoer te eten. Noem dat maar niet aso...

Ok, nou blijf je lekker thuis als je niet bereid bent om voor business class te betalen.

Moet ik nou trouwens weer dat plaatje van die grumpy old men laten zien?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2018 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:
Je wordt op een vliegveld standaard als een hond behandeld, als vee in de juiste richting geduwd,

Dat heeft weinig met RyanAir te maken, die onbeschofte behandeling op vliegvelden mag elke reiziger tegenwoordig verwachten. Ik heb het dit jaar meegemaakt op Schiphol en op twee Turkse vliegvelden. Het douane personeel spant hierin echt de kroon Exclamation

BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2018 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Grappig, ik heb nooit problemen op t vliegveld... in beschaafde landen dan.

BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2018 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb nergens problemen op het vliegveld. Ook niet in onbeschaafde landen.

Gewoon normaal doen.

BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2018 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Maar wat als normaal ook gewoon is? Wink

#pleonasme

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2018 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

In beschaafd Nederland mochten we op mijn eerste reisje naar Turkije gewoon drinken meenemen in de handbagage en dat werd bij de scan doodleuk tegen alle reizigers gezegd. De tweede keer moest het de prullenbak in. De tweede keer bij aankomst op Schiphol kreeg een groep asielzoekers vrije doorgang door de douane zonder een paspoort te laten zien, terwijl een groep toeristen als vee door een dikke negerin van de marechaussee met geweld door werd geduwd, zodat de wachtrij niet zo lang leek. Niet dat dat veel hielp, want de wachtrij was en bleef 30 minuten voor je je eigen land weer in mocht Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2018 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

In beschaafd Nederland mochten we op mijn eerste reisje naar Turkije gewoon drinken meenemen in de handbagage en dat werd bij de scan doodleuk tegen alle reizigers gezegd. De tweede keer moest het de prullenbak in.

Foutje dan he. Vloeistoffen van voor de security mogen niet mee, tenzij kleiner dan 100 ml. Had je kunnen weten als je je een beetje normaal voorbereid.

Quote:
De tweede keer bij aankomst op Schiphol kreeg een groep asielzoekers vrije doorgang door de douane zonder een paspoort te laten zien, terwijl een groep toeristen als vee door een dikke negerin van de marechaussee met geweld door werd geduwd, zodat de wachtrij niet zo lang leek. Niet dat dat veel hielp, want de wachtrij was en bleef 30 minuten voor je je eigen land weer in mocht Very Happy

T is wat...

Ik verbaas me overigens altijd hoe makkelijk reizigers van buiten de EU door de douane komen in Europa... In de VS kun je als je pech hebt rustig meer dan een uur wachten, waarna je mag uitleggen wat je precies komt doen...

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2018 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2247312-rolkoffers-niet-meer-gratis-bij-ryanair.html

Helemaal mee eens! De keren dat ik vlieg valt het me steeds op dat mensen grote koffers mee aan boord willen nemen en dat is erg hinderlijk.

Mee eens. Rolkoffers nemen teveel plaats in beslag. Transavia stimuleert op rolkoffers in het bagageruim mee te vervoeren en biedt deze service zelfs gratis aan. Je hoeft dus niet bij te betalen. Wij nemen al jaren rugzakken mee. Een kleine sporttas. Werkt prima.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2018 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2018 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Royy schreef:

In beschaafd Nederland mochten we op mijn eerste reisje naar Turkije gewoon drinken meenemen in de handbagage en dat werd bij de scan doodleuk tegen alle reizigers gezegd. De tweede keer moest het de prullenbak in. De tweede keer bij aankomst op Schiphol kreeg een groep asielzoekers vrije doorgang door de douane zonder een paspoort te laten zien, terwijl een groep toeristen als vee door een dikke negerin van de marechaussee met geweld door werd geduwd, zodat de wachtrij niet zo lang leek. Niet dat dat veel hielp, want de wachtrij was en bleef 30 minuten voor je je eigen land weer in mocht Very Happy

Dat soort taferelen heb ik nooit meegemaakt op Schiphol en ik vlieg 3 keer per jaar. Ik ben altijd goed behandeld bij de Douane maar ook goed gecontroleerd. Dat is in Griekenland wel anders. In Griekenland ben ik ook nog nooit gefouilleerd en of hun aftandse apparatuur het werk zo goed doet als de moderne apparatuur in Nederland valt te bezien.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2018 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Ik ook niet, maar dat neemt niet weg dat men onvriendelijk behandeld wordt.
Maar mijn punt raakt ondergesneeuwd door bijzaken.
Hier gaat het mij om:
Cliox schreef:
Mee eens. Rolkoffers nemen teveel plaats in beslag. Transavia stimuleert op rolkoffers in het bagageruim mee te vervoeren en biedt deze service zelfs gratis aan. Je hoeft dus niet bij te betalen. Wij nemen al jaren rugzakken mee. Een kleine sporttas. Werkt prima.

Mijn punt is dat mensen aso zijn en altijd proberen over het randje te gaan. Ze proppen overal hun te grote rolkoffer in waardoor andere passagiers hun bescheiden bagage niet meer kwijt worden. Van mij mag daar paal en perk aan gesteld worden.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2018 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:

T is wat...

Ik verbaas me overigens altijd hoe makkelijk reizigers van buiten de EU door de douane komen in Europa... In de VS kun je als je pech hebt rustig meer dan een uur wachten, waarna je mag uitleggen wat je precies komt doen...

Heb je wel eens in Europa gekeken en gezien wat je op straat aan zwerfvuil aantreft? Dan ben ik in het geheel niet verbaasd. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2018 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Foutje dan he. Vloeistoffen van voor de security mogen niet mee, tenzij kleiner dan 100 ml. Had je kunnen weten als je je een beetje normaal voorbereid.

Nope: in Schiphol hebben ze inmiddels scanners die vloeistoffen kunnen onderscheiden. Ook ik neem nu regelmatig flesjes water bij Schiphol door de douane mee.

Quote:

Ook in de VS kom ik snel en zonder problemen door de douane. Het hangt van de frequentie af, ze kunnen zien wanneer je er voor het laatst geweest bent. Ik hoor dus meestal dat ik een 'regular visitor' ben en ze begroeten me met 'welcome back sir'.

Het scheelt overigens weer wel of je aankomt op een groot internationaal vliegveld.... en zoals ik al eerder zei kreeg ik ook vragen over mijn bezoeken elders (bv. Rusland of Oman)

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2018 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Bizar inderdaad. Vlak voor de scan wilden wij frisdrank en water in de daarvoor bestemde kliko deponeren. Stond er een marechaussee beamte bij die zei dat het niet hoefde. Bij de scan hebben ze de 500 ml flesjes zeker gezien, maar we mochten het meenemen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nope: in Schiphol hebben ze inmiddels scanners die vloeistoffen kunnen onderscheiden. Ook ik neem nu regelmatig flesjes water bij Schiphol door de douane mee.

Zal t eens proberen Very Happy Site van Schiphol zelf geeft t niet aan.

Quote:

Ook in de VS kom ik snel en zonder problemen door de douane. Het hangt van de frequentie af, ze kunnen zien wanneer je er voor het laatst geweest bent. Ik hoor dus meestal dat ik een 'regular visitor' ben en ze begroeten me met 'welcome back sir'.

Wachttijden in Washington en New York kunnen behoorlijk oplopen als je pech hebt. Alleen als je reist op dezelfde ESTA kun je naar een soort fast lane, maar die is maar 2 jaar geldig.

Quote:
Het scheelt overigens weer wel of je aankomt op een groot internationaal vliegveld.... en zoals ik al eerder zei kreeg ik ook vragen over mijn bezoeken elders (bv. Rusland of Oman)

En terecht Very Happy
Je komt vrijwel altijd aan op een groot internationaal vliegveld? Waar gaan vluchten vanuit Europa anders heen?

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Bizar inderdaad. Vlak voor de scan wilden wij frisdrank en water in de daarvoor bestemde kliko deponeren. Stond er een marechaussee beamte bij die zei dat het niet hoefde. Bij de scan hebben ze de 500 ml flesjes zeker gezien, maar we mochten het meenemen.

T is toch wat Real... wat een schokkende ervaring Shock

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zal t eens proberen Very Happy Site van Schiphol zelf geeft t niet aan.

Je kunt het ook gewoon vragen aan de douane, het zou namelijk kunnen dat dit niet voor alle poortjes geldt. Dan kun je naar het juiste poortje en je water gewoon meenemen.

Quote:
Je komt vrijwel altijd aan op een groot internationaal vliegveld? Waar gaan vluchten vanuit Europa anders heen?

Muah, er zit wel iets verschil in vind ik. Washington en New York zijn wel groot, maar Fort Lauderdale weer niet. Miami en Detroit zijn middenmoot. En verder pak ik dan ook wel eens binnenlandse vluchten en kom je bv. op vliegvelden als Charlotte en Tricities. Dan kijken ze weer raar op als je als Europeaan die kant op moet.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling